Hoe heb je die zijkanten van die loods overeind gezet? En het dak erop gekregen?
Duw je die auto's handmatig in de loods en dan ook nog op de blokjes?
Heb wel veel respect zo als je dat alles voor elkaar krijjgt...
Dank je!
Heb alles met de hand gedaan, de zijkanten vielen nog wel mee qua gewicht (niet dat ze nou zo licht zijn) maar de deuren zijn wel behoorlijk pittig zwaar.
Je moet geen wind hebben, want dan is zo'n zijwand of deur net een paraplu die wind vangt en niet vast te houden.
De auto's die reden heb ik erin kunnen rijden gelukkig, maar om ze strak naast elkaar te krijgen duw ik het laatste stuk, zodat ik de spatie ertussen elk stukje duwen kon checken.
Elke keer de auto in duiken om iets bij te sturen en dan weer duwen.
De Xedos 9 en nog een bordeaux rode Xedos 6 waren het lastigst, die waren geen cm vooruit of achter te duwen.
Bij de Xedos 6 zaten alle wielen redelijk vast, had alle weer vrij gemaakt, maar hij bleef zwaar lopen.
Om de Xedos 9 naast de andere auto te krijgen (de 9 ging ik in het midden plaatsen), heb ik een rijdende Xedos 6 ernaast gezet met de neus naast de kont van de Xedos 9, toen een spanband eraan gekoppeld aan de sleepogen.
Op deze manier kon ik de Xedos 9 zowel naar voren trekken als naar achteren.
Dit was echt een hel van een klus, de loods opbouwen, alle auto's strak naast elkaar erin krijgen, het houten frame bouwen, het dak erop krijgen en met tig schroeven vastzetten en afkitten, borgen met platte bouten....waar ik ruim 50 beugels voor moest monteren aan de binnenkant.
Heb alles met de hand moeten schroeven, omdat ik de accu van mijn boor niet kon opladen in de caravan.
Af en toe naar het overheidsgebouw om de accu bij te laden tijdens het internetten.
Omdat ik de zijwanden maximaal naar buiten heb geplaatst waren de meeste dakpanelen tot aan de rand van de zijwand. (normaal gesproken staken ze een stukje uit.
Vanwege dat ik het nu anders heb moeten doen (anders had ik niet genoeg ruimte om drie auto's naast elkaar erin te krijgen) kon je makkelijk naar binnen kijken bij de kleine openingen van de dakpanelen, omdat er van die verhogingen in zaten. (zoals op de foto hierboven te zien is.)
Dit heb ik opgelost door houten planken aan de binnenzijde te schroeven, zodat als je van buiten naar binnen kijkt, dan kijk je tegen het hout aan en de auto's vallen dan weg omdat ze lager zijn, enigste wat je ziet is de bovenkant van de garagedeur.
De loods is ruim 23,20 meter lang, elke keer om de beugels te monteren, het houten frame te bouwen en het hout aan de onderkant van het dak te schroeven moest ik via de binnenste rand van een zijpaneel half over de auto's klimmen.
Heb er veel auto's in gekregen maar praktisch is het niet bepaald.
Als laatste heb ik nog een berg zand op de toerit geschept, zodat de toegang ook nog geblokkeerd wordt om een auto eruit te rijden.
Heb nog nooit zoveel blaren gehad als deze reis! LOL!!