Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

Ik vind het dat bedrag niet waard, het is dat ik mijn leer tegen een schappelijke prijs heb kunnen kopen, want de bedragen die daarin omgaan wordt je ook misselijk van..

Binnenkort mijn Chromen velgen van hun bandjes ontdoen, en eens kijken hoe we ze gaan opknappen :)

Even wat lichte kritiek uiten als het mag. Je zult het vaker gehoord hebben, maar op zo´n nette originele GSI horen toch geen chromen velgen? ;) Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het een afknapper. Er zijn mooiere velgen voor een GSI te krijgen. Of je laat de originele waaier velgen weer helemaal als nieuw maken, kan ook. :)

Verders een mooie GSI hoor, en die 2.0 16V gaat als een trein heb ik al eens ondervonden. (y)

GijsH schreef:

Even wat lichte kritiek uiten als het mag. Je zult het vaker gehoord hebben, maar op zo´n nette originele GSI horen toch geen chromen velgen? Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het een afknapper. Er zijn mooiere velgen voor een GSI te krijgen. Of je laat de originele waaier velgen weer helemaal als nieuw maken, kan ook.

Verders een mooie GSI hoor, en die 2.0 16V gaat als een trein heb ik al eens ondervonden.

kritiek geven mag altijd natuurlijk :D. Ik vind de velgen alleen zelf goed staan op de auto :) En de mensen die hem IRL hebben gezien vonden de combinatie ook erg goed, (zelfs Anton...)

De waaiervelgen zijn op 1 beschadiging van een halve cm schadevrij :).

en zo origineel issie niet meer.. ;)

@ te langzaam, de chroomlaag aan de binnenkant laat los en hier vormt roest onder :( Ik ben nog aan het uitpluizen hoe ik ze kan behandelen, want opnieuw verchromen is geen optie. Daar koop ik een andere auto voor, voor dat bedrag. Maar de zichtlaag is nog helemaal goed, het is puur aan de binnenkant.

:LOL:

Dan denk ik dat je hem het beste kan zwart spuiten aan de binnenkant. Want anders krijg het toch niet gelijk.

2slow schreef:

Dan denk ik dat je hem het beste kan zwart spuiten aan de binnenkant. Want anders krijg het toch niet gelijk.

:rolleyes:, jij mag niet meer raden. :LOL:.

Binnenkort gaan de banden eraf, en wordt het slechte deel door mij geschuurd. en gespoten. Moet alleen nog kijken hoe ik het spuit, tot waar ik het door laat lopen.. vielleicht een klein lijntje aan de voorkant om te breken met het chroom. en welke kleur zwart ik neem.. kleur van mijn lak of piano lak oid.. :D

Pianolak glimt heel erg, past wel bij chroom. Echter krast ook vrij snel (naar mijn idee). Dus wel goed met blanke lak aflakken. Je auto kleur zou ik niet doen. Dan zou ik gewoon mat zwart doen. Remstof is ook mat.

GSI Fahrer schreef:

Zwarte velgen staan nog ordinairder dan je glimmers jimmy! Ik zou t mooi zo laten.

Ik ben nog jon ghe, laat mij fout zijn zolang het duurt :D

het liefst wil ik ze helemaal polijsten, maar omdat er nu al roest onder de laag chroom zit, als ik de velgen helemaal ga stralen en ze polijst is de kans zeer groot dat ze weer gaan roesten :( Het zijn gewoon stalen velgen namelijk. :) Dus zwart met chroom zal het worden.

Maar eerst staan er nog wat andere dingen op het vuur :)

GSI Fahrer schreef:

Zwarte velgen staan nog ordinairder dan je glimmers jimmy! Ik zou t mooi zo laten.

Ben ik toch niet me je eens. Zwart met gepolijste rand ook een optie misschien? Het ontwerp van de velg moet daar natuurlijk wel bij passen..

Ik heb geen rand bij mijn velg. de voorkant blijfr gewoon chroom, de rest wordt zwart inclusief de "open" stukjes aan de binnenkant.. Ik wil het wel photoshoppen, maar dat zie je toc niet goed.

Geen leuk nieuws............ :(

Ik heb een beetje olie in mijn 1e cylinder, dit houd in dat of mijn koppakking een beetje lekt naar de 1e cilinder toe, of dat er 1 van mijn klepseals weg is.

Gaat dus een duur geintje worden.

Ik ga volgende week als het mogelijk is een compressietest laten doen en dan laat ik er iemand van het Opel Forum naar kijken, die me wilde helpen.

Alles leuk en aardig maar een kop eraf halen endergelijke dat wordt nog een hele uitdaging voor mij.

Koppakking
Klepdekselpakking
Kopbouten
Klepseals

en nog wat dingetjes die dan gedaan moet worden, en oja kop vlakken..

Ik wil het in ieder geval wel zelf gaan proberen, ben best handig dus moet wel lukken.

Ik ga er deze week meer informatie over inwinnen en op zoek naar ene werkplaatshandboek, en kijken welke pakkingen ik het beste kan nemen. :)

Corsa-20SEH schreef:

Geen leuk nieuws............

Ik heb een beetje olie in mijn 1e cylinder, dit houd in dat of mijn koppakking een beetje lekt naar de 1e cilinder toe, of dat er 1 van mijn klepseals weg is.

Is het niet waarschijnlijker dat niet de koppakking, maar een olieschraapveer stuk is? Een kapotte koppakking levert bijna altijd een probleem met de koelvloestof op. Er lopen wel oliekanalen door de koppakking, maar die lopen verder vande cilinderwand af dan de koelwaterkanalen. Die laatste zijn bovendien talrijker en groter, de cilnderwanden liggen immers in de koelvloeistof. Als je koelvloeistof niet vervuild is en er ook niet of nauwelijks koelvloeistofverbruik is (iig niet meer dan normaal) zou ik het bij de schraapveren zoeken. Klepseals kan ook, maardat openbaart zich vaker door een blauwe rookpluim direct na de start.

Overigens: met het vervangen van de schraapveren, vervang je ook gelijk de koppakking.

s velthuis schreef:

Is het niet waarschijnlijker dat niet de koppakking, maar een olieschraapveer stuk is? Een kapotte koppakking levert bijna altijd een probleem met de koelvloestof op. Er lopen wel oliekanalen door de koppakking, maar die lopen verder vande cilinderwand af dan de koelwaterkanalen. Die laatste zijn bovendien talrijker en groter, de cilnderwanden liggen immers in de koelvloeistof. Als je koelvloeistof niet vervuild is en er ook niet of nauwelijks koelvloeistofverbruik is (iig niet meer dan normaal) zou ik het bij de schraapveren zoeken. Klepseals kan ook, maardat openbaart zich vaker door een blauwe rookpluim direct na de start.

Overigens: met het vervangen van de schraapveren, vervang je ook gelijk de koppakking.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging om 12-12-06 09:57 door s velthuis.

Olie schraapveren, dat is weer wat nieuws wat ik hoor. Je hebt gelijk over die koppakking, Ik vond dit zelf ook al onwaarschijnlijk omdat hij niet meer rookt dan normaal is, en na het starten kan het best zijn dat ie wat rookt dat zie ik in ieder geval niet.

Maar goed,

Als de kop er dan toch vanaf is dan vervang ik gelijk alles wel incl. die Olie schraapveren, Ik zal hierover eens wat meer opzoeken. Dank je.!

Hmmm balen man!

Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt!

Het is een persoonlijk iets maar ik ben blij dat ik geen c20xe heb. Op een of andere manier ben ik bang voor dat blok. (gewoon dat je er wat mee krijgt, t zal wel aan mij liggen hoor..)

Succes inieder geval.

Hmm.. Als je hem goed verzorgd :) issie voor jou ook goed. Als ik naar mijn pa kijk, die heeft de X20XEV in zijn Vectrta, die heeft een berg meer problemen mee gehad. Dit is voro mij het eerste, en ik wil het ook gelijk goed aanpakken.

Kop zal der toch afmoeten.. Als het verder geen schade kan toebrengen dan zal ik er nog even mee wachten tot ik misschien een coscoast kop erop kan zetten. OF bij Freddy Cane zo een buisje in mijn KS 700 kop gelijk laat persen.

Ja die hebben een speciaal kanaal erin zitten tussen olie en koelvloeistof. Dat is bi jmijn 700 kop niet aan de orde hoor, amar voro d ezekerheid. :)

Ik ga proberen het zelf te doen.! Dan ligt mijn uitlaat er ook gelijk af, kan ik die ook gelijk mooi dicht lassen want daar zit ook een gaatje in :)

Zal waarschijnlijk wel een grote operatie worden allemaal.!

Zowat alle kwalitatieve vooroordelen over Opel worden hier door Jimmy's bolide bevestigd ...
Tijd om afscheid te nemen wellicht ...
Sterkte bij het verwerkingsproces ...

Maar met een beetje geluk kan je die blinblings nog hergebruiken op een degelijke Jap of een degelijke Duitser (** ****)

:(:p

British Racing Green schreef:

Zowat alle kwalitatieve vooroordelen over Opel worden hier door Jimmy's bolide bevestigd ...
Tijd om afscheid te nemen wellicht ...
Sterkte bij het verwerkingsproces ...

Maar met een beetje geluk kan je die blinblings nog hergebruiken op een degelijke Jap of een degelijke Duitser (** ****)

Hmmm Pete,r ik weet niet waar je post op slaat, zoals ook vermeld in het opel-topic, maar mijn auto is 14 jaar oud, rijdt nog met de 1 uitlaat en 1e koppakking, 1e klepseals endergelijke. Dus dan mag het allemaal wel een keer vervangne worden he.. Dat heeft niet met Opel/afscheid en al zeker neit met Jappen te maken.

s velthuis schreef:

Dat is idd ook het eerste waar ik aan dacht, olieschraap/zuigerveren. Lijkt me iets minder moeilijk, aangezien je de hele kop met inhoud er in zijn geheel vanaf kunt halen, en dat levert minder problemen op. Zuigers en drijfstangen is wat lomper werk, lijkt me wat makkelijker ;)

Succes ermee!

Niet zo'n onzin praten over coscast en KS he ;) Een aangepaste KS 700 is misschien nog wel beter dan een coscast.. ;)

Door Azzurro (IP bekend)

Niet zo'n onzin praten over coscast en KS he Een aangepaste KS 700 is misschien nog wel beter dan een coscast..

Dat klopt, maar mijn KS700 is (nog) niet aangepast.

@ Manospeed,
Ik ga ook niet de hele kop uit elkaar halen hoor, dat laat ik wel aan iemand over die er alle verstand van heeft :)

met een beetje mazzel is het een zuigerveer/schraapveer.
(als ik het goed heb, moet je dan van onderuit het blok de krukas blootleggen, en daarvanaf de drijfstang en de zuiger demonteren?)

Trouwens, zijn e rnog meer woorden voor zuigerveer/schraapveer

niet dat ik weet, maar wel in het engels/duits..

engels: Pistonring
duits: Kolbenring

Thanks Hotdog,

mijn Opel programma op het werk is in het Engels. :)

Ik zal wel ff een werkplaatshandboek kopen van de week.

btw. van onderaf...

als het je olie schraap veer is dan moet hij toch meer roken en minder trekken/meer verbruiken?
zal heus wel je kop zijn die gaar is..opel kennende.
koppaking c20let nemen.
op mijn corsa c20xe zit ook nog zo'n ks kop,kan niet wachten om er een coscoast kop op te hebben al zijn die moeilijk te krijgen.

Zijn het niet de klepseals? Dat er zo vanuit de kop wat olie langs de kleppen af de cilinder in kan lekken? In ieder geval succes met de operatie!

Lex666 schreef:

als het je olie schraap veer is dan moet hij toch meer roken en minder trekken/meer verbruiken?
zal heus wel je kop zijn die gaar is..opel kennende.
koppaking c20let nemen.
op mijn corsa c20xe zit ook nog zo'n ks kop,kan niet wachten om er een coscoast kop op te hebben al zijn die moeilijk te krijgen.

Nee kop is niet gaar, hij trekt goed, en verbruikt gemiddeld. zullen inderdaad de klepseals of schraapveren wel zijn.

Als je kop gaar is dan merk je het wel.. (heb een gare kop bij mijn Tigra gehad)

Corsa-20SEH schreef:

QuoteDoor Azzurro (IP bekend)

Niet zo'n onzin praten over coscast en KS he Een aangepaste KS 700 is misschien nog wel beter dan een coscast..

Dat klopt, maar mijn KS700 is (nog) niet aangepast.

Weet ik, maar als de kop er toch af is zou ik waarschijnlijk eerder kiezen voor een aangepaste KS700 dan voor een Coscast.. ;) Coscast koppen zijn nogal prijzige en al helemaal als je een gereviseerd exemplaar wil. Ik denk dat je voor dat geld ook je eigen KS700 kunt reviseren én aanpassen en dan zijn deze net zo goed.

Nog even uit het Opel-topic kopie-pasta:

Kun jij best zelf Jimmy. Kost jou zo'n 100 euro materiaal, schat ik. Pakkingset (niet alleen voor de kop en kleppendeksel) + kopbouten en een sloot koelvloeistof. Kop vlakken is 2 tientjes en je moet ff een momentsleutel lenen ofzo.
Oke, het is wat lastiger dan bij een simpele 1.6 8v zoals ik dat gedaan heb maar dat moet geen probleem voor je zijn..

;)

We shall see. Ik ga eerst eens even kijken of dit zo kwaad kan om nog even zo door te rijden, dan laat ik een compressie test doen. en dan zal ik het eens onder handen gaan nemen, ik zie alleen heel erg tegen die distributie.

Corsa-20SEH schreef:

ik zie alleen heel erg tegen die distributie.

Waarom? Is dat zo lastig bij die auto? Over het algemeen is het een kwestie van heel goed markeren en nog beter tandjes tellen. En als je met de nieuwe riem erop de kukas een paar keer ronddraait weet je meteen of de alles goed is zonder dat de boel in de soep kan lopen als dat niet het geval is.

s velthuis schreef:

QuoteCorsa-20SEH schreef:

ik zie alleen heel erg tegen die distributie.

Waarom? Is dat zo lastig bij die auto? Over het algemeen is het een kwestie van heel goed markeren en nog beter tandjes tellen. En als je met de nieuwe riem erop de kukas een paar keer ronddraait weet je meteen of de alles goed is zonder dat de boel in de soep kan lopen als dat niet het geval is.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging om 13-12-06 09:17 door s velthuis.

Ik heb me er nog nooit in verdiept, en weet er helemaal niets van. :) Dus vandaar, dat ik er wat tegenop zie.

Ik ga eerst zo een handboek kopen en dan zoveel mogelijk informatie verzamelen. Een collega van mij wilde me wel helpen. :) Die zit in de auto/rallye wereld :) Das wel positief.

Het scheelt dat er over de C20XE zeer veel over te vinden is, en mensen die daar ervaring mee hebben. :)

maar volgens mij is het nog redelijk te doen bij jou astra (maargoed,dat zeggen m'n collega's)

Ik ga het ook wel zelf doen, maar eerst wil ik alle dingne die mis kunne gaan uitsluiten, want dat kost meestal erg veel geld.. :(

ja tuurlijk, informatie zoeken en kennis vergaren en goed gereedschap, scheelt de helft van de moeite/tijd en 90% van de problemen

Gereedschap heb ik wel, alleen geen momentsleutel, maar die moet wel ergens te lenen zijn. onderdelen kan ik via mijn werk kopen, 2 rechterhanden heb ik ook wel :)

Corsa-20SEH schreef:

Gereedschap heb ik wel, alleen geen momentsleutel, maar die moet wel ergens te lenen zijn. onderdelen kan ik via mijn werk kopen, 2 rechterhanden heb ik ook wel

Een momentsleutel is zelfs het kopen wel waard. We hebben zelf een ETC van 49 euro met levenslange garantie. Werkt prima. Vergeet niet na gebruik de sleutel weer te ontspannen!

AsconaGT schreef:

Het scheelt dat er over de C20XE zeer veel over te vinden is, en mensen die daar ervaring mee hebben.

DAs dan idd weer een voordeel met de XE.

Ik wens je veel succes, tis iets wat ik zelf niet ging doen. (daar heb ik dan weer een vader voor;) als die het nog aandurft..)

Jij hebt nog geluk Jimmy. Als ik de c20xe in mijn Kadett de koppakking of distributieriem wil vervangen moet het blok er uit, ruimte is te krap om de riem er af te kunnen halen.. o_O

heb ik nog nooit gehoord dat het blok er uit moet voor zoiets:confused:
maar goed..
zou trouwens vast de moeren waarme je uitlaatspruitstuk inspuiten met wd40;als ze nog nooit los zijn geweest is het een leuk klussie om ze los te maken.
heb nog wel een coscast kop voor je-gereviseerd/getuned.
zit nog wel een auto omheen:rolleyes:KOOPPUHHH?

Lex666 schreef:
heb ik nog nooit gehoord dat het blok er uit moet voor zoiets
maar goed..

sorry, vergeten te vermelden dat 'ie in een Kadett D ingebouwd zit en het praktisch onmogelijk is dit te vervangen vanwege de beperkte ruimte. ;)

Lexxie heeft een Corsa B met C20XE, dus komt dit probleem ook nog wle tegen.. :)

Welke auto zit er om heen die calibra..? laat dan maar zitten ;)

En nu op zoek naar een werkplaatshandboek.. Ik neem aan dat ik gewoon die van de Kadett kan gebruiken, die heb ik namelijk nog ergens liggen in de rotzooi hier.. :)

Oja, heb net blauwe ledjes besteld.. :)

dash_blauw_20000mcd.jpg

Zoeits moet het gaan worden :)

De motor is hetzelfde als in de laatste Kadettjes volgens mij, ff kijken naar je motronic code.

Ja ik heb een M2.5 volgens mij, nog geen Dis. die is pas vanaf 1993, ik heb een 92' er.

Maar de opbouw van het C20XE blok is gelijk.

Terug
Bovenaan