Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

ze worden verbreed van 5,5J naar 7 J voor en 8 J achter,

met 196 45 bandjes, moet dat wel leuk staan, maar moet daar nog wat info over inwinnen.

Gisteren op meeting in Goes een DTM tankdop voor de Kadett gekocht :)

Foto=P8G84R7X

Hey de velgen zitten onder de verkeerde auto..:)

Zou dat gaaf zijn? een D-Kadett met chromes:D

mierenne*kers.

Maar het worden wel Toyo's ja, moet toch wel met de banden rondrijden van mijn "eigen" merk natuurlijk :D

Hallo mensen.. een kleine update van de Kadett en de Astra

Astra GSi:

- Nieuwe APK, niets aan de hand. Buiten regulier onderhoud is er alleen nieuwe thermostaat ingekomen.. Erg netjes vind ik zelf.. voor een auto van 15 jaar oud, met inmiddels 164.000 op de teller.

De Kadett D: Wat nieuwe dingetjes gekocht :)

- DTM tankdop
- 14 inch GT velgjes (worden 8J breed)
- GTE verbredingskit (origineel GM)
- Donkere achterlichten
- Donker gespoten knippers
- Nieuwe Velgkapjes voor de 14 inch (origineel GM)
- 195/45R14 Toyo T1R x 4

Is coming:
- Verlaging van 80-60 :) alst niet past 60-40
- Rolkooi
- 2 nieuwe schermen
- Volgend jaar een nieuw laagje verf.

Over de GTE set ben ik er nog niet uit,

Dat was het weer even voor nu

waarschijnlijk gewoon blauw zoals hij nu is.. Ik wilde persee een blauwe, zou mezelf voor mijn kop gaan slaan als ik de kleur wijzig. Heb er wel over gedacht, maar ik zou het toch zonde vinden.

90% dat ie blauw blijft... 10% dat het beige oldscool lak wordt.

Ik zou m ook in de originele kleur houden! (y)

Je hebt mooie plannen! Zelf zou ik gaan voor de 60/40 verlaging, 80/60 oogt vaak net te. 60/40 is mooi laag, denk ook wel voor zo'n D-Kadett.

Supergaaf project!

Is er een schroefset voor te krijgen? Of misschien dat er een van de E-Kadett past? Dan kan je m precies zo leggen zoals je m mooi vind, hoef je niet eerst af te wachten wat ie doet met 80/60 of 60/40 verlaging :p Wel lache bak, valt zeker wat van te maken zoals te zien op de foto van Arno :D

van een Kadett E past met aanpassingen wel.. veerschotels en toplagers uitwisselen enzo.. maar wil het wel betaalbaar houden :) dus gewoon veren/dempers. Maar er spoken wat ingen door mijn hoofd mbt. de Astra en de verkoop ervan..

Corsa-20SEH Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil hem inderdaad liever in de originele kleur
> hebben :)
>
> die Arneaux is dik.!!

jee, jij bent ook niet aardig tegen azuurtje.:)

jah, ik heb hem wel eens gezien..en nog steeds word ik middenin de nacht gillend wakker daarvan.:)

vrouw en denken....yeah right.;)

maar we gaan verder je topic niet te veel vervuilen.;)

Nou mensen,

de Astra GSi is verkocht aan een liefhebber, Ik had heb pas 6 dagen te koop staan en is gelijk verkocht voor de vraagprijs. incl. de velgen en radio.

Ik ga in Augustus beginnen met mijn motorrijbewijs, en mijn Kadettje wordt ook stevig oner handen genomen deze winter :D

Zozo, toch de astra maar weg? Nouja, met de plannen voor een motorrijbewijs is het geld ook wel nodig. En je kan je kadettilac er mooi van opknappen! ;)

dat motorrijbewijs is zo ook wel te betalen, alleen wordt het erg duur om 2 auto's en ene motor te hebben en onderhouden, zeker omdat de Astra GSi wel wat regulier onderhoud vergt en benzine lust :D

de D komt goed, plaatwerk is besteld :)

even wat kleine updates.

De Kadett D staat momenteel in de garage, de zijkant stootstrips zijn verwijderd, en strakgezet. van de kofferklep is de typeaanduiding en het handvat verdwenen en strakgezet. Vanavond wordt er een nieuw stukje in de dorpel gelast. en ga ik met de spuiter overleggen hoe en wat, en hoe ik de auto aanlever :)

tevens is de verlaging besteld, het wordt 100mm voor, en 80mm achter :)

Nice, 100/80 verlagen is zeer dik :D:D Ben benieuwd, want de D-Kadett zie je echt nog maar amper, dus ben benieuwd naar wat je er van gaat maken :D

ow ships ik krijg de kriebels.
Zo een auto had ik als eerste auto,precies dezelfde kleur,alleen ik had een automaat.
met Van die witte opel manta wielen(ik dacht momo's) die ik nog steeds heb liggen.
Zulke auto's zie je nu haast niet meer.
Ik vind ze nog mooier dan de E kadett.

Ja ja zo komen die oude trouwe gevoelens weer boven de tafel he.. :D

Ik vind het een super cool wagentje, wat nog echt lekker rijdt ook. (niet te vergelijken met iets moderns natuurlijk)

Gisteren is er een stukje nieuwe dorpel in gelast, en gelijk die dorpel verder volgespoten met tectyl.

Deze week ga ik alles verder strakzetten aan de buitenkant. dan gaat het interieur en de ramen eruit, vloerbedekking en de rubbers, als alles eruit is, dan gaan we eerst via binnen alle ruimtes nog beter tegen roest beschermen, dan de brug op om een nieuw voorfront in te lassen en op de bodem de paar kleine plekjes bij te werken, gelijk dikke stabistangen eronder, en dan afwerken om te laten spuiten. :D

Komt goed :D bovenbeschreven is over +/- 4 weken tijd verdeeld.. heb alleen in de avond uurtjes wat tijd.

Roest kan een probleem zijn,bij mij was achter het spatbord aan de bestuurderskant de boel weggerot.
Mijn oom kan lassen dus die zette daar effe een mooi plaatje tegenaan en ja bitummen doet wonderen.:D
Tja wat wil je als de auto 14 jaar oud is.
Ik denk dat die nu naar de eeuwige jachtvelden is het kenteken weet ik nog wel LH-84-GX.
Hij had toen maar iets van 105000km gereden en was echt van een oudere man geweest die overleden en daarom kon ik hem toen voor 500 gulden kopen (wat een bedrag he)

Ik heb voor de mijn 650 € betaald, maar hij is maandag op de brug geweest, en alles is keihard op de bodem, uitlaat, blokje is droog. alleen de voorschermpjes, voorfront en gaatje in de dorpel. Maar dat wordt allemaal netjes aangepakt.!

Mijn Dettje is een binenslaper geweest, en bij mij ook dus dan roest het al niet zo erg meer he :)

Gisteren mijn 2e motorles gehad, en ging erg goed.!

Zooo kleine update

de linkerkant staat compleet al strak, van het weekend de rechterkant doen. verlagingset is binnen en gister nog de veren 80-mm opgehaald voor achter.

11 september worden mijn velgen van 5,5J naar 8J verbreed. :)

word volgens mij echt een super gaaf autootje! heb je motorisch nog plannen?

uuuhm.. daar twijfel ik nog over. Is nu 1.3N en dat rijdt prima, vlot genoeg, maar soms kriebelt het en ik ben wel aan het kijken voor een Kadett GSi om nu tijdelijk in te rijden en het 8v blokje straks in mijn D dettje te gaan bouwen, maar laat mijn vriendin het niet horen :)

of gewoon zo'n lekker oldschool blok van opel met een paar dubbele webers erop :D

Heb nog een leuk iets gevonden, heb hem hier thuis liggen nu even, maar mag hm niet houden helaas, en alles kopieren is ook haast niet te doen :rolleyes:

NokiaN80joost994.jpg

NokiaN80joost995.jpg

echt álles staat er in! mocht je een keer iets specifieks zoeken, moet je het maar even laten weten ;)

joh dat oude blok gewoon opvoeren als je meer vermogen wilt(y) In mijn topic kan je lezen dat ik met hetzelfde bezig ben! Leuk topic hoor om te volgen

Jah ik hoorde laatst zo`n oud opgeboord 2liter blok in een kadett c coupe, was nu 2.4 liter volgens mij, heerlijk dat gerochel van zo`n blok! Leuker als zo`n kadett gsi blokje ;)

@Celica
Die 2.4 is waarschijnlijk de motor van een Opel Omega :) Is zo geleverd, zijn er veel die die motor erin lepelen, omdat ie lekker veel koppel heeft.

Corsa-20SEH Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zooo kleine update
>
> de linkerkant staat compleet al strak, van het
> weekend de rechterkant doen. verlagingset is
> binnen en gister nog de veren 80-mm opgehaald voor
> achter.
>
> 11 september worden mijn velgen van 5,5J naar 8J
> verbreed. :)

11 september ben je in Vinkeveen? Misschien leuk om dan ff te meeten! (y)

Ik ben 11 sept. in Vinkeveen ja, om half 7 's avonds een afspraak om mijn velgen te verbreden, als het goed is rijdt er een kennis mee die wat laswerk verricht aan mijn Kadettje. :) als je zin hebt kom je ook maar ff langs, ik hoor het wel.!

Zo een service manual zou ik wle willen hebben ja, dat is goed handig zeg.!

oude 2 liters zijn moeilijker in een d te lepelen dan nieuwere :)

updateje,

klein deukje uitgedeukt en afgeplamuurd, en de rechterzijkant verder strak gezet. verder alvast wat dingen gedemonteerd, maar kan helaas nog niet helemaal uit elkaar, moet er nog 1 keer mee weg om te verlagen.

22B zei:
@Celica
Die 2.4 is waarschijnlijk de motor van een Opel Omega Is zo geleverd, zijn er veel die die motor erin lepelen, omdat ie lekker veel koppel heeft.
nope de eigenaar had het echt over een opgeboord blok! ;) zat rond de 180 pk ofzo ;)

Terug
Bovenaan