Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

iemand enig idee hoe ik mijn open dak eruit krijg, ik heb geen flauw idee :(

Verder de wielkast weer strakgezet, plaatje ingelast en afgeplamuurd

k0145.jpg

Als ie blauw blijft, wordt het zoiets, alleen dan metallic blauw :p

nou mensen, weer een stapje verder. :)

-De auto is volledig leeg, op de 2 voorstoelen en het dashboard na.

-De velgen zijn verbreed, van 5,5J naar 8J :) Worden nog gestraald en dan in de originele kleuren herspoten.

-Een nieuw voorfront heb ik besteld en zal een dezer dagen binnen komen.

- Nu nog een setje veerpoten van een E-Kadett en dan kan het hele festijn beginnen. :) en dan nog een kleurtje uitzoeken.

bovenstaande is niet van mij.. maar, mits hij blauw wordt, gaat ie der wel ongeveer zo uit zien.

Ik zal van de week :) eens wat nieuwe foto's posten.

Post anders eens wat nieuwe foto's:p

Ik ben benieuwd naar de velgen. Zou trouwens erg mooi zijn als je m net zo mooi krijgt als op t plaatje(y)

Dat is geen probleem, allen de velgen wil ik niet wit. maar gewoon grijs/zilver.

maar ik twijfel nog tussen een hoop kleurtjes :)

En daar zijn ze dan.. de eerste pics van de verbouwing :D

Foto-7L86RATN.jpg

Dorpel gelast bij een maatje van me, en ben hem hier aan het afplamuren met aluminiumplamuur en afwerken met metaalplamuur.

Foto-PHXTBXXF.jpg

Na een oorlog van schuren/plamuren/schuren/plamuren, staat het eindelijk strak en netjes in de primer. :)

Foto-OV7LCRWC.jpg

Type aanduiding en handvat weggehaald, de gaatjes dichtgelast en op dezelfde wijze afgewerkt, hier nog in de zwarte lak omdat je dan kuiltjes en bultjes beter ziet

Foto-47GB4DYM.jpg

De voorkant, koplampen, knippers en de grille eruit..

Foto-QKO7K6GX.jpg

De voorkant, de schermen er nu ook af, en het nieuwe voorfront wat er voor staat. Het oude deel wordt eruit geslepen en een nieuw ORIGINEEL GM deel wordt er in gelast, evenals de voorschermen die al een maandje of 2 op mijn kamer staan. De voorruit en zijruiten moeten er nog uit.

Foto-SD3ROCQZ.jpg

De kofferklep eraf en leeg vanbinnen, Het dashboard en de voor vloerbedekking blijft erin, want daar hoeft niet gespoten te worden.

Foto-LET3WK3X.jpg

NIEUWE velgkapjes, niet meer te krijgen zeggen ze dan bij de OPEL.. :)
DTM tankdop, zwarte knippers en zwarte achterlichten.. en ernaast een setje kadett GSi draagarmbevestigingen en 2 voor en achter stabilisatorstangen aangepast van kadett GSi naar Kadett D

Foto-TRQMDGVG.jpg

En mijn van 5,5J naar 8J :) Verbreede stalen velgen :D gestraald en wordne nog met aluminiumplamuur afgewerkt, dan in de zinkspray de filler en dan in kleur :)

Nou Als dit geen update is weet ik het ook niet meer :D

De Auto moet nu geheel geschuurd worden, dus als er nog vrijwilligers zijn.. :)

Leuk project. Ik heb ook nog zo'n Kadett gehad, een 1.6 SR uit 1984.

Succes ik zal het blijven volgen (y)

Corsa-20SEH Schreef:
-------------------------------------------------------
> Deze is nog 1.3 maar zal vast en zeker ooit nog
> wel een 1.6 of 2 liter worden :)

Ja, als je dan toch bezig bent, moet er wel een fatsoenlijk blok in komen.
2liter met carbs???
of een GSi blok?

zal een 1.6 uit een corsa GSi worden of een 2 liter uit de kadett gsi, maar dit is pas over ene jar ofzo hoor, eerst dit, dan een huis kopen en dan als er weer eens geld is een ander blokje.. maar dat is helaas nu bijna niet te doen, want ik heb geen stroom in mijn huur garage. :(

@X trailrijder, thanks.! :)

ik zou zeker voor de 2.0 8V gaan, of had je een 16V in gedachte.

ik ben zelf niet zo wilt van de 1.6 16V, beetje stug blokje, de 2.0 8V is veel soepeler (y) en heeft nog een enkele PK meer ook dan de 1.6 16V.

Ook zijn de 2.0 8V oerdegelijk, en goedkoop en makkelijk aan te komen

Joost, een 16v wordt het niet, ik bedoelde een corsa A GSi blokje.. die zijn het makkelijkst, gewoon blokje eruit, blokje erin.. Benzinetank van een E kadett en een retourleiding trekken, kabelboom omsolderen (kleuren zijn gelijk) en rijden maar, dat is in 2 dagen wel gedaan. C20NE is toch wel wat meer werk heb ik al uitgezocht.. :)

@ VQ6.. het meeste probeer ik zelf, helaas heb ik niet overal de ruimte voor, maar een maatje van me heeft een grote schuur met brug ed.. daar gebeurt het laswerk, de rest doe ik zelf :)

Ben nu bezig met de velgen, het lasrandje met alu plamuur strakzetten en schuren.. de binnenkant staat al in de zinkspray..

Nou, als je dan toch gaat swappen, zou ik er geen 1.6`je in gooien van een corsa A GSI, doe dan een 2.0 8v inderdaad!

@ Celica, die 14pk verschil merk je niet echt hoor, dat is alleen wat meer koppel natuurlijk, maar ligt aan de toekomst en ruimte en financiën

@ VQ6 Dat is de gruwelijkste Kadett die er is..

Kijk hier maar eens hoe die D-dett is aangepakt.!! en die velgen zijn idd. rond de 2000,- nieuw

Dikke D-dett

Die kadett is inderdaad mooi VQ6, de kleur, de 2.0 16V, de velgen, het chrome, strak en toch mooi orgineel :cool: helaas kost zo'n hobbie voor mij te veel geld en/of tijd.

A Jimmy, er staat op ebay nog een 1.6 irmscher blokje te koop uit een corsa A ;)

Is het echt zoveel meer werk om een 2.0 8V in te bouwen? Dacht dat die dingen in de basis aardig het zelfde waren.

het schiet al een beetje op dus. ik zou wel voor carbs gaan dat geluid is zoooo mooi:T

1.6 met throttlebodies:cool:is net zo bruut of nog bruter dan een 2 liter er in.
gaat mooie ombouw worden

Ben ik nou de enige die het ZEER onverantwoordelijk vind om een velg door midden te zagen, er een stuk tussen te lassen, en klaar?

De sterkte van de structuur lijkt me toch absoluut NIET net zo stevig als origineel met alle gevolgen van dien...

@ DaMasterPNut,

Het verbeden van velgen heeft geen gevolgen voor de veiligheid, als dit goed gebeurt. de velg wordt uitgewogen en gemeten zodat de waardes precies in balans zijn zoals voordat deze verbreed werd. Ik heb dit ook niet zelf gedaan voor de duidelijkheid, Ik zou het lassen wel kunnen, maar de afwerking en nauwkeurigheid die zorgt ervoor dat deze perfect rond en in balans is.

@ Joost,

Uitlaat, motorsteunen, kabelboom (meer werk), remmerij, veerpoten, achteras, handrem... is toch wle een bekkie meer werk.

Carbs is me iets te duur.. Moet wel leuk blijven.. :) Ik heb nu ook een carb.. :) en zo vet is dat geluid niet hoor :)

Zooooooooo,

Van de week de auto achter 80mm verlaagd :) echt absurd, want de krik past er niet meer onder. :)

Ik had een deukje achter, wat wat aan het roesten was.. Ik heb dit uitgeschuurd en uitgedeukt, met de ouderwetse klauwhamer en een stuk aluminium om de vorm terug te krijgen. Is goed gelukt al zeg ik het zelf :)

Vanavond begin ik met de ramen eruit halen.

Twijfel toch weer over de kleur... :)

Corsa-20SEH Schreef:
> Twijfel toch weer over de kleur... :)

Niks mooier dan een witte D-Dett.(y)

kadettd_400.jpg

foto's?! goed bezig met die wagen! spuit uhm in een apart kleurtje!

Standaard wit sowieso niet... parelmoer wit is wel weer een leuke kleur.. :)

@ Biermagnaat, Feauteaux... dat duurt altijd ff bij mij :)

Ik zou geen wit doen! oranje is gaaf! Niet dat het Nederlands elftal het zo briljant doet maar het staat wel leuk op oude auto's.

Zooooooo de hele zondagmiddag lekker aan de dett gewerkt.

- alle ramen zijn eruit, helaas is de voorruit gesneuveld, maar die wilde ik toch al een nieuwe.
- hemel eruit
- begonnen met binne4nkant schuren :)

Ik heb al weer leuke ideetjes voor de binnenkant.!

Foto's komen binnenkort :)

Corsa-20SEH Schreef:
> Standaard wit sowieso niet...

Wat is er mis met een Opel in standaard-wit?
29102005003.jpg

:p

Plaatje is puur ter inspiratie ;)

Maar waar blijven die foto's nou? In je topictitel staat al een tijdje 'NIEUWE foto's' :p

alleen als je er een GT/E (replica) van gaat maken zou ik zeker wit doen,

anders gewoon een andere kekke kleur (y)

Nope dat bruin wordt het niet :)

Arden Blue ook niet :)

Wit ook niet, want wordt geen GT/E Wannabe

Maar mooi een ander kleurtje.. en nu ophouden met zeuren...

Kleine hint, het is opvallend :)

Oranje of geel dus.

En ik zeur niet, wil gewoon weten wat je gaat doen zodat ik nog kan proberen je om te lullen voor het geval je een vreselijke kleur uitkiest.

Halloooooooooooo Here are the pictures.. :)

Foto-ZTDGXPZE.jpg

Laag, lager, laaaaaagst.. -80mm verlaging

Foto-KK7FTNUL.jpg

Aantal plekjes onder de achterklep bijgewerkt en kaal geschuurd.

Foto-7LMORJYT.jpg

Hemel eruit, alle schuimrubber weg.. dan houdt je over een leeg plafond met lijm :)

Foto-PLOIII4D.jpg

Ook verstopte roest wordt verwijderd en het metaal behandeld :)

Foto-LTLIK6KE.jpg

Sfeer foto

Volgende ding om te doen, deuren eruit halen, en die strak maken en de binnenmaten opnemen voor het interieur.

En dit is de Corsa van mijn vriendin :)

Foto-BXYJVAD7.jpg

Terug
Bovenaan