Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

Dit gaat een leuk wagentje worden (y) Maar waarom heb je niet voor een C20XE gekozen? Al is het alleen al om dat hij mooier is om te zien dan een C20NE.;)

7b82_1.JPG

Zo blauw is ook wel netjes :p

Ik heb een 20SEH gehad (C20NE met 14 pk extra) en een C20Xe in de Astra, ik vond een C20NE lekkerder.

een C20NE is in de lage toeren veel lekkerder dan een C20Xe, en het is niet bedoeld om mee te gaan 5000 toeren rijden.

Ik heb een 20SEH gehad (C20NE met 14 pk extra) en een C20Xe in de Astra, ik vond een C20NE lekkerder.

een C20NE is in de lage toeren veel lekkerder dan een C20Xe, en het is niet bedoeld om mee te gaan 5000 toeren rijden.

helemaal mee eens, daarnaast is de C20NE ook over het algmeen wat betrouwbaarder, en heel simpel van opzet, en dus makkelijk mee te werken.

hmmm

de achterbumper van de E-kadett gaat nog wel, maar voor, ik weet niet... :rolleyes:

blauw staat idd wel netjes, maar wel erg.. standaard.

dan vind ik dat oranje toch beter (al was de kleur oranje toend'rtijd ook aardig de trend volgens mij) :p

Blauw zie je idd. teveel op die Ddettjes, gewoon voor dat oranje gaan. Gaat vast goed staan (y)

Corsa-20SEH zei:
Een C20NE is in de lage toeren veel lekkerder dan een C20Xe, en het is niet bedoeld om mee te gaan 5000 toeren rijden.

Ben het er zeker mee eens dat hij lekkerder rijd dan een 16v (heb zelf nog geen c20xe gereden)

Die bumpers zijn gruwelijk (in een negatieve zin)

Hij wordt ook wel oranje hoor.

Ik vind het wel wat hebben die bumpers, zeker achter.! Mooier dan een Lexmaul of Irscher setje.

Persoonlijk zou ik de bumpers minder rond maken op de hoeken. Vind ze nu niet in lijn met de rest van de auto. Overigens wel een mooie kleur.

Die GTE set heb ik ook liggen, maar is niet geheel mijn smaak, past niet in het concept "Duitse stijl"

Misschien, wel de brede wielranden dat ik die pasmaak zonder de rest :p

Zaterdag blokje halen..

enne die GSi bumpers komen er niet op hoor

Toch denk ik dat het wel erg mooi gaat worden als de deze set hebt en spiegels + zware verlaging en verbreed staal.

ik denk dat jimmy het meer 'clean' wil hebben...

maar ik ben het met 2slow eens, GTE set zou ook mijn voorkeur krijgen, helemaal met die spiegeltjes (y)

Clean, laag en dik. Dat is de enig juiste manier voor deze Dett ;)

Ik ben overigens ook geen voorstander van die bumpers op die blauwe. Net of je voor ergens tegenaan gereden bent :p

Halleeeeee

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe blok opgehaald. 141 gelopen, foto's van uitbouw erbij, historie van de afgelopen 5 jaar, riem en waterpomp zijn aantoonbaar 3 maanden geleden vervangen. alle aanbouwdelen erbij. :) Nu moet ik alleen nog 2 veerpoten en een setje Corsa Gsi remmen en dan kan het feest beginnen. :)

Goed bezig, Jimmy! Moet je eigenlijk veel aanpassen om een ander blok in te bouwen? Of is het allemaal ongeveer hetzelfde?

Is wel wat werk hoor, maar niet zoveel als bij de Corsa..
- Veerpoten wisselen, ivm. dikte aandrijfassen
- uitlaat
- benzinepomp
- kabelboom
- blok.. is zo te hangen alleen 2 motorsteunen van een Kadett Gsi erop.
- remmerij
- radiateur moet nieuwe ophanging voor gelast worden.

Valt allen wel mee hoor.. met zijn 2én in een dag wel te doen als je alles in huis hebt :)

Corsa-20SEH Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is wel wat werk hoor, maar niet zoveel als bij de
> Corsa..
> - Veerpoten wisselen, ivm. dikte aandrijfassen
> - uitlaat
> - benzinepomp
> - kabelboom
> - blok.. is zo te hangen alleen 2 motorsteunen van
> een Kadett Gsi erop.
> - remmerij
> - radiateur moet nieuwe ophanging voor gelast
> worden.
>
> Valt allen wel mee hoor.. met zijn 2én in een dag
> wel te doen als je alles in huis hebt :)

Ik zou het nooit kunnen, maar succes ermee en hij zal wel als de brandweerr gaan dan!

Als je de tijd en ruimte hebt, en van te voren op internet alles opzoekt wat je moet hebben. Dan kom je al een heel eind hoor. Valt allemaal wel mee gelukkig :)

Veerpoten zijn trouwens ook gevonden. :) KOmen volgende week binnen.

Voorbereiding is van essentieel belang.

Het zou mooi kut zijn als je voor een ringetje, pakkingetje of ander rubbertje telkens in de auto moet stappen om naar de onderdelenboer te gaan.
Dat kost gewoon teveel tijd, en da's sund.

Begint mooi te worden jimmy! (y)

Ik ook hoor, kom bij niet aan met electrische schema's ed. daar heb ik totaal geen smeerkaas van gegeten. Maar blokje omhangen is te doen.. en strak zetten ook, maar wordt inmiddels wel moe van het scuren, schuren, schuren, schuren.. allemaal lekker met de hand.. o_O

beetje handwerken is ook niks mis mee :p

ik kwam deze kadett tegen, die vind ik nog steeds super.

mocht ik ook een kadett D naar mijn smaak maken, zou hij zoiets worden ook, de kleur, motor, looks, hmmm :D

Kadett D 16V
kadettd.JPG

opel team nispen, nispen is 5 minuten vandaan, maar heb hem nog nooit gezien. Wel een heel erg strak ding zeg.!

KLeur is alles bepalend he, daarom is bij mij de twijfel ook weer toegeslagen :)

Foto-TIJQQJSA.jpg

De middenconsole :) onderin komt een DVD en boven een 7 inch TFT breedbeeld scherm. Staat spuitklaar.

Foto-QIOB3HPH.jpg

Kadett GSi veerpoten.

Foto-ZXIVVWUD.jpg

Motorblokje :) uitlaat, radiateur

Foto-7TGI3M4W.jpg

Startmotor, K&N en speciaal aangepaste luchtfilter aansluiting, oliekoeler en bobine.

Foto-WLZAZDNH.jpg

Kabelboom, met ECU. en injectorrails.

Foto-PIQDNUYO.jpg

Mijn nieuwe onderkomen voor de Kadett D

volgende week de Kadett naar ons nieuwe huis brengen. Dan eerst ons huis in orde maken en daarna het blok erin hangen en de auto spuiten. :)

Hopenlijk van de zomer weer rijden :)

waar heb je dat middenconsole van gemaakt.

lijkt me knap lastig werk om te maken. Op een fatsoenlijke manier tenminste :p

er is gelukkig nog steeds vooruitgang :D alleen lijkt me deze zomer rijden wel erg optimistisch

(of ik onderschat jou gewoon) :p

Iedereen onderschat mij... Blokje hangt in een weekend, gelukkig.

en die middenconsole is vanuit het niets gemaakt van een mal en polyestermatjes, en hars en polyesterplamuur en fijnplamuur en heel veel zweer en schuurpapier :) was inderdaad veel gepuzzel en gemeet, maar is nu toch klaar.

is nog 5 maandne tot het Juli is... moet wel te doen zijn... en als ik het neit haal, ja dan ist jammer.. binnenkant zal nog wel niet af izjn, maar anders heb ik volgende winter niets meer te doen ;)

Onderste helft zwart, bovenste helft wit? ;)

Maareuh, dat wordt een dikke Dett, da's wel duidelijk. Ik ben benieuwd!

Fraaie midenconsole, hoor! De rest van de onderdelen lijken mij rechtstreeks van de schroothoop te komen. Ik zou het knap vinden als je daar nog iets rijdends van kan maken...:)

Mooi spul, Jimmy! Het zal mij benieuwen als hij straks klaar is, ik heb er alle vertrouwen in. En de kleur, tsja. Arden blue is erg afgezaagd maar wel mooi. Zwart is te standaard, grijs zie je ook al zoveel. Ik zou toch voor dat bruine gaan wat je wilt.

ik zou ook voor een wat sjiekere kleur gaan. Zoals die groene hierboven, of dat bruin wat je in gedachten had.

die harde velle kleuren zijn wel mooi en apart, maar dnek wel dat je daar snel op uitgekeken bent. Ik wel tenminste.

Wij hebben ook een vivaro staan. Die is paarsachtig met bronze gloed, in het begin was het even *slik*, maar nu vind ik hem echt prachtig! Alleen op foto's komt dat nooit mooi uit.
media

Maar een wat sjikere kleur denk ik dat mooier wordt ;)

ik zal je verder niet aan het twijvelen brengen :p
je hebt nog wat bedenktijd. Eerst even C20NE'tje inlepelen.

@ Joost, ja die kleur was mijn aller eerste optie, maar dit vergt nogal wat extra geld om te laten spuiten en het moet voor mij wel leuk blijven :) deze lak is ook 2 keer zo duur als "normale"

Enne die bekerhouder is voor de thermoskan met koffie.

Gepost door: rjthefrisian (IP gelogd)
Fraaie midenconsole, hoor! De rest van de onderdelen lijken mij rechtstreeks van de schroothoop te komen. Ik zou het knap vinden als je daar nog iets rijdends van kan maken...

We gaan het proberen :)

Het wordt sowieso een Uni lak.. oldskool.. :) toch oranje denk ik hoor, zag gisteren weer een oranje golf 1 en wat is dat toch lekker.. Had een glanszwart da, goeie combo.!

Zow Jimmy, je zit niet stil he.

Ik vind het maar wat knap...ik ren bij wijze van spreken al naar de dealer als er een lampje vervangen moet worden...hij bouwt met een beperkt budget en weinig middelen even een auto in elkaar.

Ik ben erg benieuwd hoe hij er uit gaat zien.....ik zou hem trouwens rood maken, en voorzien van blauw/witte striping:rolleyes:

HAHAHA gelukkig woon ik in een nette wijk ;)

en ik zit ook uren te zoeken naar informatie op internet hoor, en met boeken erbij, maar ik wil het gewoon zelf doen. Krijg wel hulp van een maatje die al een corsa A en 2 tigra heeft ge2literd, dus dat komt vast goed.

Budget was eigenlijk 2000,- incl aankoop auto, maar daar zitten we al boven en dan moet ie nog gespoten worden :)

Eindelijk eens nieuwe plaatjes ...
Lijken wel bakken vol spul voor de afvalcontainer ... :p

Oranje ?
0b2b_1.JPG

en ik zit ook uren te zoeken naar informatie op internet hoor, en met boeken erbij, maar ik wil het gewoon zelf doen. Krijg wel hulp van een maatje die al een corsa A en 2 tigra heeft ge2literd, dus dat komt vast goed.

ja, ik lees regelmatig op het opel forum hele stukken over jou auto en tips en adviezen. Maar daar moet je het vooral van hebben (y) vooral die kleine dingen die je over het hoofd ziet. En vaak ik het ook een kwestie van durven en doen.

Ja inderdaad, je moet gewoon durven vragen, er zijn er altijd die meer weten en het vooral beter weten :p. ik ben blij dat het opel-forum er is.. dit is om slap te ouwe h*eren, maar dat is voor de info :)

zelfde geld voor mij.... en het opel-forum gebruik ik ook voor de koopjes, soms worden er wel eens leuke dingetjes aangeboden tegen redelijke prijsen

Terug
Bovenaan