Mops: De Prima Primera... (En een V70!)

Vanaf moment #1 een leuk topic om te volgen, vooral de Laurel als -ie straks de weg op is! Hopelijk valt de benodigde reparatie mee in tijd en kosten. Hij lijkt op de foto's in ieder geval heel netjes, zeker voor zijn kilometerstand.

De Micra speelt, zoals ik begrijp, vooral een rol als patatauto voor maximaal een paar duizend kilometer per jaar? Het interieur ziet er in ieder geval fris uit, bijna zonde om daar zakken lekkers in te zetten...

Vanaf moment #1 een leuk topic om te volgen, vooral de Laurel als -ie straks de weg op is! Hopelijk valt de benodigde reparatie mee in tijd en kosten. Hij lijkt op de foto's in ieder geval heel netjes, zeker voor zijn kilometerstand.

De Micra speelt, zoals ik begrijp, vooral een rol als patatauto voor maximaal een paar duizend kilometer per jaar? Het interieur ziet er in ieder geval fris uit, bijna zonde om daar zakken lekkers in te zetten...
Haha, dankjewel!! Ik hoop hem nog voor EMWalhalla de weg op te krijgen, anders een week later! Ik hoop het ook... Het is toch wel een beetje erger dan verwacht... Maar ik kan zelf de lekkage zo niet traceren. (Heb al onder de auto gelegen met een zaklamp. Niet ideaal.)

Nou, patat auto en boodschappen auto. En soms voor leuke zondag ritjes, voor de lange ritten gebruiken we de Volvo. Een 3 traps automaat is niet heel fijn op de snelweg. We eten niet in de auto! Dat doen we pas thuis! :p:D

Update 2 betreft de Laurel op het moment! Het is toch wel een beetje erger dan gedacht, (ik had het al aangegeven aan mijn reactie op Elco's reactie.) de lekkage kan ik niet zo traceren. We hebben wat kattenbak prut erop gegooid, ja we hebben het beter verspreid na de foto's...

Excuses voor de slechte foto's, het was nogal lastig om het beeld scherp te houden. Ik heb er ook nog even onder gekeken maar ik kon alleen een beetje olie zweet zien. Maar niet echt een olie lekkage plek zo 1,2,3...

Nog wat extra foto's van de auto en het interieur wat ik nog niet had laten zien! Betere foto's van het interieur hoop ik later nog te maken.

De radio die we erin hebben gezet!

Een foto van gedeeltelijk het interieur met de Micra ervoor. ;)

Ik kon mijn telefoon echt niet recht houden, lekker slim dus hij is nu bewogen maar ik heb hier ook hetzelfde Nissan logo met de 3d printer gemaakt erin zitten als in de Micra.

Nou dat was de update maar weer, ik hoop dat het niet te erg is betreft de olie lekkage...

Het kan allemaal ook iets heel lulligs zijn bij zo'n oudere auto. Bij een van m'n Chryslers was een o-ring van € 0,15 bij het aansluitblok van een oliekoeler lek.... Bij m'n Land Rover, altijd incontinent, knalde een krukaskering (achterzijde) eruit.... Dat was iets meer werk, maar bij achterwiel aangedreven auto's is het vaak redelijk makkelijk om de versnellingsbak er onderuit te halen en bij het "probleem" te komen.

Mooie radio heb je zeg! Is dat een “oude look met nieuwe techniek” radio?
Ja klopt! Heeft aux, bluetooth, usb en een cd speler! En ja natuurlijk ook radio zelf. Die luister ik haast nooit haha. Hij is nog niet helemaal goed geplaatst want hij zit maar met een schroefje vast erin.

Het kan allemaal ook iets heel lulligs zijn bij zo'n oudere auto. Bij een van m'n Chryslers was een o-ring van € 0,15 bij het aansluitblok van een oliekoeler lek.... Bij m'n Land Rover, altijd incontinent, knalde een krukaskering (achterzijde) eruit.... Dat was iets meer werk, maar bij achterwiel aangedreven auto's is het vaak redelijk makkelijk om de versnellingsbak er onderuit te halen en bij het "probleem" te komen.
Oei, dat klinkt stom met die Land rover! Ik hoop dat het een beetje hetzelfde soort verhaal hier is als die Chrysler van jou. Zou een hoop tijd en geld besparen...

Het was een Land Rover S III uit 1982.... Gekocht in 2010 en na 28 jaar en een tijd stilstand had de keerring er genoeg van... Het dunne rubber van het afdichtende libje zat waarschijnlijk vastgeplakt aan de uitgaande as.... Voordeel van zo'n Land Rover is de mecano achtige bouw van het voertuig, de lage onderdeelprijzen, maar wat ging er veel aan kapot!

Het was een Land Rover S III uit 1982.... Gekocht in 2010 en na 28 jaar en een tijd stilstand had de keerring er genoeg van... Het dunne rubber van het afdichtende libje zat waarschijnlijk vastgeplakt aan de uitgaande as.... Voordeel van zo'n Land Rover is de mecano achtige bouw van het voertuig, de lage onderdeelprijzen, maar wat ging er veel aan kapot!
Jammer dat 'ie veel mankementen had! Je ziet ze ook niet zo vaak meer namelijk. Maar ja het is te verwachten dat rubbers kapot gaan na een lange tijd stil staan... De Laurel heeft ook best een lange tijd stil gestaan heb ik mij laten vertellen door de vorige eigenaar.

Dat scheelt dan weer, tja auto's van toen der tijd waren ook veel beter qua onderhoud he! :D

Geen updates nog, ik moet nog wachten tot volgende week. De persoon die ernaar wilt kijken die komt 25 april terug van vakantie, nou aantal dagen rust snap ik. Misschien in het weekend voor EMWalhalla met een beetje geluk kan er naar gekeken worden en hopelijk gerepareerd worden.

Maar nog wel iets anders! Ik ben deze foto nog tegengekomen. Deze had ik nog niet! Leuk om hem zo te zien, in 2018.
Nissan Laurel

Hallo iedereen! Ik heb een update betreft de Laurel...

Helaas slecht nieuws, hij kan niet optijd klaar worden gemaakt voor EMWalhalla... Erg zonde want ik had hem graag daar willen laten zien maar ja het is niet anders, ik hoop nog wel hem klaar te hebben voor 18 mei. Dan is er een Oldtimerdag in Klazienaveen, maar ja dat is niet zo algemeen als EMWalhalla. Dus ja dat wordt dan pas volgend jaar wanneer die daarheen kan gaan.

Sorry voor het moeten teleurstellen maar ja het is helaas niet anders. :cry:

Dat is natuurlijk jammer, maar tegelijkertijd een mooi excuus om met de Micra te gaan. Ook die is inmiddels best wel een zeldzame aanblik aan het worden.

Is de beschikbaarheid van onderdelen het probleem bij de Laurel of eerder een gebrek aan personeel dat eraan kan werken?

Dat is natuurlijk jammer, maar tegelijkertijd een mooi excuus om met de Micra te gaan. Ook die is inmiddels best wel een zeldzame aanblik aan het worden.

Is de beschikbaarheid van onderdelen het probleem bij de Laurel of eerder een gebrek aan personeel dat eraan kan werken?
De persoon die met mij mee gaat die wil helaas niet met de Micra er helemaal heen... (Ik kan er zelf alleen niet naar toe.) Dus helaas gaat dat niet.

Gebrek aan tijd helaas, + de auto brug is op het moment niet beschikbaar heb ik gehoord...

Hey jou naam ken ik! Ik heb jou wel eens gekeken op Youtube vroeger! Echt een gave auto heb jij! En dankjewel! Jammer dat jij niet kan komen op EMWalhalla. :( Ik ga nog oldtimerdag klazienaveen (18 mei) en naar Ruinerworld (16 augustus) Misschien ook naar oldtimer festival Hoornsterzwaag (29 mei) maar dat weet ik nog niet zeker.

Het Nissan logo heb ik door een vriend uitlaten printen, hij heeft best een moderne printer met veel verschillende print materiaal thuis staan.

Dit bedrijf ken ik inderdaad al, zou ik echt graag een keer heen willen. Niet zo heel ver inderdaad, vanaf waar ik woon. (oost drenthe) ongeveer een uurtje rijden? Zoiets.

Kun je het kenteken nog herinneren? Zou het de ''14-PJH-1'' zijn? Die heeft na 12 jaar ongeveer een nieuwe APK gekregen. Deze heb ik recentelijk bij de garage gespot waar die de APK gekregen had.
Leuk te horen dat je daar vroeger naar gekeken hebt!

Het gaat om de KY-81-VH. Volgens de RDW heeft die sinds 1984 geen APK meer gehad, dus waarschijnlijk stond die jaren lang bij iemand in een garage en nu sinds kort dus in Deurne.

Ik heb overigens ook recent een soortgelijke Blaupunkt in de AE86 gezet:
AP1GczPc9P6RNVfnDncWjX9jCfL9Eyg_KZTys70Ko9B_6qhlrPoULvYSexY2VRKC2wimdRjx8LCT8gJpuwHHYyN8RQwSHrtqFW7xVB1kquN68hxVYnBBx801JtGZubFpvDPc2Z1u9YP3yRjJDDS6NqNmiA5o_w=w428-h501-s-no

In mijn geval een Valencia zonder CD speler. Het was mij voornamelijk om de "jaren-90" looks, Bluetooth en radio te doen.

Leuk te horen dat je daar vroeger naar gekeken hebt!

Het gaat om de KY-81-VH. Volgens de RDW heeft die sinds 1984 geen APK meer gehad, dus waarschijnlijk stond die jaren lang bij iemand in een garage en nu sinds kort dus in Deurne.

Ik heb overigens ook recent een soortgelijke Blaupunkt in de AE86 gezet:
AP1GczPc9P6RNVfnDncWjX9jCfL9Eyg_KZTys70Ko9B_6qhlrPoULvYSexY2VRKC2wimdRjx8LCT8gJpuwHHYyN8RQwSHrtqFW7xVB1kquN68hxVYnBBx801JtGZubFpvDPc2Z1u9YP3yRjJDDS6NqNmiA5o_w=w428-h501-s-no

In mijn geval een Valencia zonder CD speler. Het was mij voornamelijk om de "jaren-90" looks, Bluetooth en radio te doen.
Zonde dat iemand dan zo'n auto stil laat staan he, hopelijk heeft 'ie nu dat 'ie van plek is verplaatst de liefde gekregen dat 'ie moet krijgen.

Gaaf! Ja ik had dezelfde reden als jou zo'n radio erin gezet. Haha.

Eindelijk na een tijdje een echt goede update betreft de Laurel! Hij is vandaag opgehaald en weggebracht om te worden gerepareerd, met een beetje geluk nog voor EMWalhalla maar dat zit er waarschijnlijk niet in!

Ik heb wel even mooi de tijd genomen om wat foto's er weer van te maken, ook voor mijn Instagram account maar ook natuurlijk voor op het forum!

We hebben nog even gekeken naar de plek van de lek, (haha rijmt) maar we konden het niet echt goed zien. Inmiddels is 'ie op locatie en is er beter zicht op, maar ze gaan er (waarschijnlijk morgen of overmorgen) pas weer verder mee aan het werk. Hij staat tenminste eerst goed op de plek waar 'ie moet zijn.

Ik zal een volgende update geven zodra er al weer wat meer informatie is! Bedankt voor het lezen en fijne avond/middag! :giggle:

Laatst bewerkt:
Blij dat er voortgang is! (y)
Was je op deze laatste foto er een Laurel Medalist (hardtop) van aan het maken?
Hahaha, nee! Lijkt wel zo he. Nee er zat iemand in die met zijn hoofd uit het raam kijkt of ie goed de kar op rijd. En aangezien ik de privacy van mensen erg respecteer. (Ik vind het zelf namelijk ook helemaal niets als mensen foto's maken waarop ik sta) Heb ik hem zo goed mogelijk uit de foto gegumt.

Hahaha, nee! Lijkt wel zo he. Nee er zat iemand in die met zijn hoofd uit het raam kijkt of ie goed de kar op rijd. En aangezien ik de privacy van mensen erg respecteer. (Ik vind het zelf namelijk ook helemaal niets als mensen foto's maken waarop ik sta) Heb ik hem zo goed mogelijk uit de foto gegumt.
Mocht je ooit nog eens een andere Laurel vinden die geschikt is om te verbouwen, dan is zo’n Hardtop Coupé helemaal geen slecht idee!

Ongeveer twee jaar geleden was er wel een origineel Nederlandse hardtop te koop. Ik zag hem niet staan bij Maanenschijn dus ik hoop die dan ergens anders een goed thuis heeft gevonden.

Ongeveer twee jaar geleden was er wel een origineel Nederlandse hardtop te koop. Ik zag hem niet staan bij Maanenschijn dus ik hoop die dan ergens anders een goed thuis heeft gevonden.
Er zijn wel een paar inderdaad hier in NL, maar niet zo mega veel... Ze zijn een stuk meer zeldzaam dan de ''normale''.

GROTE UPDATE MET VEEL GOED NIEUWS!!!

Hallo allemaal! Nu al weer een update! Ik heb heel veel goed nieuws en ook een beetje slecht nieuws...

Eerst het goede nieuws:

De ''olie'' lekkage bleek een slang voor het stuurbekrachtiging spul, er zat bijna geen vloeistof meer in. Mijn opa kende iemand die werkte samen met een ander bedrijf dat van die slangen opnieuw kunnen maken. (dus een exacte kopie met dezelfde afmetingen maar dan nieuw.) want ja, die onderdelen kan je zo niet makkelijk vinden op kort termijn.

Verder zijn er nog andere reparaties aan gedaan, rechts achter was een remblok helemaal versleten, deze is ook vervangen voor een nieuwe. De rest was nog goed.

Verder is er ook weer verse olie bij ingekomen, de oude olie is eruit gehaald want dat was bijna helemaal zwart. Ook een nieuw olie filter erop gekomen.

De Laurel had ook een constante verbruiker op de accu, dit is inmiddels ook weer verholpen. Het bleek de linker achterdeur te zijn... (de Laurel C32 heeft in elke deur een licht die aangaat als je de deur opent.) De linker achter deur kan ook niet worden open gemaakt maar het schakelaartje in die lamp stond nog op aan, dit is gerepareerd. Dus geen lege accu na 24 uur.

Ook was er een benzine slang helemaal verrot, dit veroorzaakte de benzine stank van buiten af wanneer je de auto aanzette. Deze is op dezelfde manier als de stuurbekrachtiging slang vervangen.

Nu het slechte nieuws:

Eerst de grootste teleurstelling, de auto kan niet mee naar EMWalhalla. Hij kan niet optijd klaar worden gemaakt voor het evenement.

De reden hiervoor is dat de handrem niet goed werkt, en nou klinkt dit nog niet zo erg. Het is tenslotte een automaat... De kabels eronder zijn helemaal verrot. De auto kan wel op de handrem maar je krijgt hem er niet meer af zeg maar, en ja dat is direct een APK afkeuring. En nu hij toch bij Opa is hebben we in overleg toch maar voor gekozen om het direct te vervangen, anders moet ik daar weer heen en kost dat weer meer tijd. Beter om alles in een keer te doen.

Als dat gerepareerd is dan is de auto eigenlijk motorisch en mechanisch in orde, op een ding na en dat is de linker achterdeur. Ik weet wel wat het is, de kabel tussen de deurhendel en het slot is afgebroken. Als dit gerepareerd is kan de deur weer open.

Nu alleen cosmetisch nog wat dingen zoals de 13 inch velg vervangen voor een 14 inch. Een nieuwe voorbumper... (of een andere want ja nieuw krijg je ze niet meer.) En nog wat andere kleine dingetjes...

Bedankt voor het lezen!

Jammer dat je het EMWwalhalla 2025 niet haalt. Dan gaan we gewoon voor editie 2026!

De voorbumper was me inderdaad opgevallen. Maar weet je ook hoe die beschadigd is geraakt?

Maar mooi dat er al wat issues zijn opgelost. En: veiligheid moet goed zitten. Ik zeg altijd bij de garage: ik wil een veilige en bedrijszekere auto.

Dat is bij de eerste auto geen probleem (bouwjaar 2024) maar bij de tweede gaat die regel wel op: de Suzuki Splash uit 2008 van mijn vrouw.

Jammer dat je het EMWwalhalla 2025 niet haalt. Dan gaan we gewoon voor editie 2026!

De voorbumper was me inderdaad opgevallen. Maar weet je ook hoe die beschadigd is geraakt?

Maar mooi dat er al wat issues zijn opgelost. En: veiligheid moet goed zitten. Ik zeg altijd bij de garage: ik wil een veilige en bedrijszekere auto.

Dat is bij de eerste auto geen probleem (bouwjaar 2024) maar bij de tweede gaat die regel wel op: de Suzuki Splash uit 2008 van mijn vrouw.
Ja het is niet anders, en inderdaad. Volgend jaar beter!

Geen idee, het stuk was nog helemaal heel in 2009, (ik heb oude archief foto's van iemand gekregen die hem toen der tijd gespot heeft.) in 2014 was 'ie gebarsten en in 2017 was het stuk weg. Ik heb niet gehoord wat er precies gebeurd is. Ongelukje misschien?

Ja precies! Daarom laat ik het allemaal maar repareren. Dan kan 'ie ook veilig langere afstanden rijden.

Ik heb zelf niets met nieuwe auto's haha, 2008 vind ik al "nieuw"! :ROFLMAO:

Goed te horen dat je het olie lek hebt gevonden en dat de issues niet al te groot zijn, maar wel jammer dat je EMWalhalla niet gaat halen.
Een (snelle) Google op een bumper voor een Laurel leverde mij dit al op:
Kennelijk hebben zij een Japanse Laurel C32 gesloopt. Misschien dat ze de bumper nog steeds hebben en die ook op die van jou past?
Ja, maar het zou mij wel wat kosten hoor! Gelukkig niet zo'n super obscuur onderdeel... Ik vind het belangrijker wat ik net ookal zei dat de auto veilig is.

Dit heb ik inderdaad al naar gekeken, ik zal hun eens bellen. Op het moment kan dat niet, ik ben overgegaan naar een andere provider en dat is een heel gedoe geweest en toen maar terug naar KPN gegaan. Die andere provider is zelfs mijn mobiele nummer bijna verloren. Gelukkig nog terug kunnen krijgen maar ik kan nu niet bellen of internetten "on the go"... Pas 8 mei weer dus tja... Dat is best klote.

Wat goed werk al aan de Laurel, jammer dat het toch net niet "snel genoeg" gaat om ermee naar EMWalhalla te aan. Maar ja, de volgende keer beter zeggen we dan maar.

Fijn ook dat het met de lekkage wat meevalt. Ik ben verbaasd dat de Laurel zulke kleine wieltjes heeft zeg. Om de een of andere reden had ik grotere verwacht.

Wat goed werk al aan de Laurel, jammer dat het toch net niet "snel genoeg" gaat om ermee naar EMWalhalla te aan. Maar ja, de volgende keer beter zeggen we dan maar.

Fijn ook dat het met de lekkage wat meevalt. Ik ben verbaasd dat de Laurel zulke kleine wieltjes heeft zeg. Om de een of andere reden had ik grotere verwacht.
Hoi! Tja dat is niet anders... Maar volgend jaar kan 'ie sowieso mee.

Ja daar ben ik zelf ook echt heel erg blij mee, poeh. Dat scheelt een hoop tijd en geld. Geen idee waarom Nissan daarvoor toen der tijd heeft kozen, zitten zo in ieder geval wel grote banden onder! Hahaha.

Hoi allemaal! Nou het is weer even een tijdje geleden dat ik eens weer een berichtje hierop stuurde, reden voor dat is dat ik eerlijk gezegd niet zo heel veel interessants had om te delen... Maar ik heb inmiddels weer wat interessants, en ook goed nieuws! Jaajaa!!

Nou, eergisteren ben ik dus op EMWalhalla geweest, ja helaas zonder Laurel maar ja die is nog niet helemaal klaar... De kabels worden op dit moment gemaakt en ik hoop dat de 'ie woensdag of donderdag klaar is. Net voor het evenement in Klazienaveen waar ik wel heen ga met de Laurel, dus dat duurt niet zo lang meer!

Ik heb op EMWalhalla zelf een heleboel interessante auto's gezien, wel jammer dat ik de Polonez van @Pjotr niet had kunnen zien, die was onderweg stuk gegaan heb ik begrepen nadat hij mij een Whatsapp berichtje stuurde... Tja dat is jammer... :(

Wel een hoop andere interessante auto's gezien! Ook wat foto's gemaakt maar niet zoveel, ik voelde mij wel een beetje alleen daar moet ik heel eerlijk zeggen. Dat vond ik wel jammer... Ondanks dat toch nog wel een redelijke dag gehad met wel wat teleurstelling.

Beste van het event vond ik nog dat ik nog een Nissan Laurel C32 op het evenement gezien heb!!! Jaaaaa, en wat een mooie zeg!! Paars blauwe. Precies dezelfde uitvoering als die van mij. Een 2.4L i6 SGL Automatic. Ik heb de eigenaar gesproken en een goed gesprek gehad, foto's volgen:

Toch een fantastisch exemplaar! Ik had niet verwacht eentje te zien op het evenement maar dus toch wel! Mooi toch! :D

Mijn Laurel staat op het moment met de kont in de lucht:

Hij moet nog weer schoongemaakt voor het evenement zie ik al wel weer, nou ja dat komt ook wel weer goed! Ik heb ook nog eindelijk eens de tijd genomen om een mooie foto van het motorblok te kunnen maken:

Nou goed, de rest van de foto's van EMWalhalla zal ik wel op Instagram zetten over de aankomende dagen of weken. (Ik weet niet of ik het per auto doe of gewoon een compilatie post...)

Bedankt voor het lezen! :giggle:

Jammer dat je je alleen hebt gevoeld. Als je vooraf had laten weten dat je wel present zou zijn hadden we wat kunnen afspreken. Misschien een andere keer. Altijd leuk om na te gaan wat je leuke modellen vindt.

Zo had ik een zwak voor de Granny Smith groene Mazda 818. Daar heb ik ooit achterin gezeten (in een bruin exemplaar) toen mijn vader schakelen moest leren omdat hij overstapte van een Daf 55 naar de Polski Fiat. Dat was in 1977, ik was een jochie van 8.

Jammer dat je je alleen hebt gevoeld. Als je vooraf had laten weten dat je wel present zou zijn hadden we wat kunnen afspreken. Misschien een andere keer. Altijd leuk om na te gaan wat je leuke modellen vindt.

Zo had ik een zwak voor de Granny Smith groene Mazda 818. Daar heb ik ooit achterin gezeten (in een bruin exemplaar) toen mijn vader schakelen moest leren omdat hij overstapte van een Daf 55 naar de Polski Fiat. Dat was in 1977, ik was een jochie van 8.
Tja... Ik had het wel op Instagram gezet maar om het hier te vermelden ben ik eigenlijk een beetje vergeten... Bijna niemand kent mij daar ook dus ja dan houd het ook snel op... Vooral als je niet met de auto komt. De auto's waren wel mooi om te zien in iedergeval.

Dat is wel een mooie en gave auto, en ook gaaf van die leuke verhaaltjes van jeugd herinneringen!! :D :giggle:

Mooi dat het opschiet met de Laurel!

Jammer dat je niet zo naar je zin had op EMW. Ik denk ook wel dat het komt omdat je met iemand bent meegereden en niet met je eigen auto was. Dan krijg je toch minder aanspraak en is zeker de sfeer anders.

Nouja volgend jaar kun je met je Laurel gaan.

Mooi dat het opschiet met de Laurel!

Jammer dat je niet zo naar je zin had op EMW. Ik denk ook wel dat het komt omdat je met iemand bent meegereden en niet met je eigen auto was. Dan krijg je toch minder aanspraak en is zeker de sfeer anders.

Nouja volgend jaar kun je met je Laurel gaan.
Ja nou ja... Het is nu gebeurd en tja. Ik kende daar wel mensen maar hun kende mij niet en dat maakte het erg teleurstellend en best wel "saai" voor mij...

Ik hoop het ook, dat zou wel leuk zijn.

GOED NIEUWS!!!

De auto is "klaar"!! Ja ik doe er "" erom heen want hij is natuurlijk nooit echt klaar, de achterdeur is het enigste op het moment dat nog niet werkt. (Bestuurders achterdeur), de rest werkt perfect nu! Vrijdag krijg ik de auto weer terug!

Ik heb het idee dat de meeste van jullie niet uit Drenthe zijn, teminste dat denk ik. Maar als jullie de auto nog willen zien met eigen ogen ben ik van 10:30 - 16:30 aankomende zondag met de Laurel op oldtimerdag Klazienaveen!

Ik ben in iedergeval blij dat de auto weer op de weg kan en dat het 'ie nu niet meer lekt en gewoon goed loopt.

Bedankt voor het lezen!

Ik heb het idee dat de meeste van jullie niet uit Drenthe zijn, teminste dat denk ik. Maar als jullie de auto nog willen zien met eigen ogen ben ik van 10:30 - 16:30 aankomende zondag met de Laurel op oldtimerdag Klazienaveen!

Ik ben in iedergeval blij dat de auto weer op de weg kan en dat het 'ie nu niet meer lekt en gewoon goed loopt.

Bedankt voor het lezen!

Mooi! Fijn dat-ie zo goed als klaar is. Ik kom niet uut Drenthe, maar uit Friesland.

Fijn dat de Laurel weer klaar is! Mooi nieuws!

Alvast veel plezier zondag! Ik was er vorig jaar, ik vond het een leuke meeting en ook leuke omgeving wel!

MEER GOED NIEUWS!!!!

Ja ja, want ik heb de Laurel vanmiddag weer in ontvangst mogen nemen!

Vanmiddag zijn mijn opa en oma vanuit midden Drenthe naar oost Drenthe gereisd om de auto thuis af te leveren, en dus ook de rekening ontvangen en nou ja. Eigenlijk viel het mij nog reuze mee met wat er allemaal moest gebeuren, nou hebben we wel korting gekregen op eigenlijk bijna alles. (vrienden korting.) dus ja, dat wel. Dat scheelt echt heel veel in de centjes. Want goedkoop was het niet, maar het was wel betaalbaar in de zin van de onderdelen die geregeld moeten worden.

De auto is motorisch en mechanisch bijna helemaal in orde, de achterdeur wat ik al zei moet nog gerepareerd worden. Ook ben ik nog even met de Laurel bij iemand langs geweest die heel vlakbij woont. Hij werkt zelf ook aan zijn oude Audi 80 uit 1987,

en weet ook wel wat van de oude auto's af. Hij vond de Laurel erg gaaf! En ja het enigste wat hij mij zou adviseren is de bobine vervangen want dat is blijkbaar nog de originele, en als die stuk gaat sta je aan de zijkant van de weg natuurlijk... Dus, dat moet nog geregeld worden. Gelukkig heb ik al een plek waar ik dan in een van de aankomende weken heen ga om te kijken of ze het onderdeel voor mij kunnen bestellen. Zondag maar even kijken of ik het onderdeel nummer tevoorschijn kan halen.

Maar zoals ik al zei, de auto loopt nu echt een stuk beter, en lekt ook niet meer. Het volgende is vervangen:
- Olie filter
- Lucht filter
- Brandstof filter
- Alle bougies
- Stabilisator stang
- Afdichtring fiber (wat dat mag zijn...)
- Wielremcilinder (rechts achter)
- Beide handrem kabels
- Oliekoelerleiding

Dus ja, een mooie lijst. Kost natuurlijk ook wat maar ik vond het zelf zoals ik al zei wel meevallen, ik had veel duurder verwacht...

Nou nog opzoek naar een 14 inch velg 4x114.3 (4x4.5), als een van jullie nog iemand kennen die hier wellicht aan kan komen. (Liefst origineel) laat mij dat asjeblieft weten. Ook zou ik graag nog twee originele Nissan Laurel C32 wieldoppen willen hebben voor achteren. Want ik heb maar twee stuks... En tja, de voorbumper. Maar ik heb wellicht al een adres waar ik die kan vinden. Ze reageren niet terug op mijn mail. Zelfs na bellen, dat is wel zwaar klote.

Bedankt voor het lezen, goede avond iedereen!

Mooi dat het slagschip weer gerepareerd is. Jammer dat het vinden van dat stukje bumper moeilijk gaat, maar het zoeken naar onderdelen is ook weer het leuke aan het hebben van een oude auto. Het geeft ook een goed gevoel als je een ontbrekend onderdeel kan vinden en dan op de auto zet. Veel succes met zoeken, die Laurel is al die moeite wel waard.

Mooi dat het slagschip weer gerepareerd is. Jammer dat het vinden van dat stukje bumper moeilijk gaat, maar het zoeken naar onderdelen is ook weer het leuke aan het hebben van een oude auto. Het geeft ook een goed gevoel als je een ontbrekend onderdeel kan vinden en dan op de auto zet. Veel succes met zoeken, die Laurel is al die moeite wel waard.
Dat klopt! Tja... Ik heb helaas die "connecties" nog niet zo heel goed, ik heb via via al wel wat adresjes ontvangen waar ik eventueel onderdelen zou kunnen krijgen maar ik heb nog niet hun gecontacteerd ervoor... (Ik moet de tijd nog vinden.)

Mooi dat ie weer terug is en lekker rijdt! Jammer dat ik het nu pas zie, want Assen - Klazienaveen is natuurlijk om de hoek. Helaas een dag te laat, maar ik hou het volgend jaar in de gaten :)

Terug
Bovenaan