Mops: De Prima Primera... (En een V70!)

Mooi dat ie weer terug is en lekker rijdt! Jammer dat ik het nu pas zie, want Assen - Klazienaveen is natuurlijk om de hoek. Helaas een dag te laat, maar ik hou het volgend jaar in de gaten :)
Ahh, ja dat is jammer. :( Ach ja, volgend jaar beter! Ik ben van plan om nog binnenkort naar andere events te gaan...

Hoi iedereen!

Ik ben gisteren naar oldtimer dag Klazienaveen geweest zoals ik al aangaf, de Laurel heeft het netjes vol gehouden en ons er zonder problemen heen en terug gebracht. Ik heb een hoop mooie auto's gespot en al op mijn Instagram pagina gezet... Is het trouwens tegen de regels in om mijn Instagram pagina te linken? Ik plaats daar eigenlijk de meeste foto's...

De Laurel heeft een aantal leuke reacties gekregen, er stond een groene John Deere trekker naast ons die wel meer reacties kreeg, ach ja. Wij hebben genoten. En het was mooi weer totdat het niet meer mooi weer was. Haha, we zijn naar huis gereden en een foto shoot gehouden met de Micra en Laurel samen! Dat vond ik ook echt geweldig om te doen, wou ik altijd ook al doen. Nou goed, hier zijn een aantal foto's!

Bedankt voor het lezen!!

Wat een leuke Nissans! Voor die voorbumper heb ik trouwens een contact, die heeft er eentje splinternieuw origineel Nissan op voorraad liggen. Niet goedkoop helaas maar beter duur dan niet te koop ;)

Wat een leuke Nissans! Voor die voorbumper heb ik trouwens een contact, die heeft er eentje splinternieuw origineel Nissan op voorraad liggen. Niet goedkoop helaas maar beter duur dan niet te koop ;)
Hoi! Dankjewel! Wat super om te horen! Ik zal je een prive berichtje sturen hierover. Ik ben er namelijk nog steeds eentje nodig!

Ik wou trouwens ook nog even een update geven, ik heb inmiddels werk en er gebeuren de laatste tijd zoveel dingen in mijn leven dat ik helemaal geen tijd had om hier even een update te geven...

Helaas slecht nieuws betreft de Laurel, we wouden hem afgelopen zondag ophalen om in de zomer voor een paar weekjes mee rond te rijden. Leek mij wel leuk! Maar ja, de auto had andere plannen.

Hij lekt weer benzine, dit zou zeer waarschijnlijk een kabeltje zijn want dit is echt vlakbij de benzinepomp. Misschien ik heb het niet heel erg goed naar gekeken want we hadden het best wel druk, aankomende zondag komt mijn opa weer langs en die gaat samen met mij even kijken hoe en wat. Ik hoop op een pijp op een slangetje want die kunnen we makkelijk opnieuw laten maken door een bedrijf.

Nou goed, leuk he! Project auto's! :ROFLMAO::LOL:

De Micra doet het overigens heel goed, ik heb maar een keer nog weer hetzelfde probleem gehad als ik al had, er zit helaas roest in de tank en dat moet eruit. Dat gaat hopelijk in ongeveer 2 weken worden gedaan want volgende week zou ik mijn rijbewijs kunnen ophalen van de gemeente. (Ik had nog helemaal geen rijbewijs toen ik hiermee begon! Ha! Ja dat wisten de meesten nog niet, maandag 23 juni in een keer geslaagd.)

Nou goed, ja de Micra. Roest in de tank, roest kwam in het filter zitten. Geen benzine meer naar de rest van de motor na het filter. Slaat af en ging niet meer aan, nou. Benzine weer "terug gedrukt". Filter schoon gemaakt, en nu dan 'ie wel weer even rijden. We hebben een nieuwe filter al, maar ja als daar weer roest in komt is dat waardeloos. Dus daar wachten we nog even mee.

Nou dat was de update! Ik zie de reacties wel verschijnen.

Gefeliciteerd met dat roze kaartje, het genieten kan nu beginnen. Helaas dan nog even niet met de Nissan's (Datsun) maar dan maar met de Volvo.

Gefeliciteerd met dat roze kaartje, het genieten kan nu beginnen. Helaas dan nog even niet met de Nissan's (Datsun) maar dan maar met de Volvo.
Dankjewel! Inderdaad, het echte "leren" is nu aan de beurt. De Micra kan wel rijden overigens. Ik ga er dezelfde week direct maar mee naar mijn Opa. Die heeft thuis al het gereedschap liggen, dan zou dat ook weer klaar zijn.

Het scheelt, zo'n Micra is zo goed als onverwoestbaar. De mijne is door de roestduivel geslecht destijds, maar dat lag niet aan de auto. Het kwam door een achteraf gezien slecht herstelde schade (iemand verleende geen voorrang, knalde op de achterste wielkast en van daar uit ging het roesten).

Ik zie na een snelle googletocht dat er nog steeds nieuwe brandstoftanks te koop zijn voor de Micra K10. Dat kan ook een overweging zijn mocht er teveel roest aanwezig zijn.

Hij lekt weer benzine, dit zou zeer waarschijnlijk een kabeltje zijn want dit is echt vlakbij de benzinepomp. Misschien ik heb het niet heel erg

Als ik zo naar de plek kijk denk ik niet dat het bij de benzinepomp in de buurt zit, die zit immers in de tank. Ik zou eens kijken thv het benzinefilter, het benzinefilter zit namelijk tegen het schutbord aan en daar lijkt de lekkage vandaan te komen. Bij elke automaterialen zaak wel te halen. Binnendiameter is 8mm. Neem niet die slangen met een mantel maar gewoon de rubberen slangen.

(Ik had nog helemaal geen rijbewijs toen ik hiermee begon! Ha! Ja dat wisten de meesten nog niet, maandag 23 juni in een keer geslaagd.)
Ik ging er inderdaad vanuit dat je die al lang en breed had! :ROFLMAO: Gefeliciteerd en veel rijplezier! En sterkte met de Laurel, hopelijk kan het probleem worden verholpen.

Update betreft de Laurel!

We zijn vandaag even gaan kijken, en de lekkage is gevonden en we weten ook wat het inmiddels is. Het is een van de stuurbekrachtigingsolie leidingen die nu geknapt is en daar stroomt dat dunne olie spul nu uit, echt geweldig...

Voorlopig kunnen we er helaas even niets aan doen, we zijn allemaal aan het werk. (De vriend van mijn opa die is weer terug aan het werk en ik ook.) dus dat duurt nog weer even voordat we er tijd voor hebben.

De Micra zal ook nog wel even duren, mijn opa heeft het ook nog druk en die gaat ook nog een week op vakantie zo. Dus... Op het moment heb ik even geen betrouwbaar vervoer ter beschikking. (Mijn moeder gebruikt de Volvo zelf nog elke dag.)

Jammer, maar het is maar zo... Groetjes!!

Een vrijblijvend idee: Is het anders wat om voor weinig tijdelijk een andere Micra uit de jaren ‘90 te kopen? Of laat je portemonnee dat niet toe?

Een vrijblijvend idee: Is het anders wat om voor weinig tijdelijk een andere Micra uit de jaren ‘90 te kopen? Of laat je portemonnee dat niet toe?
Ik mag helaas van mijn moeder op dit moment geen drie auto's, ik ben nog maar 19 bijna 20 dus de verzekering voor 3 auto's is ook al best hoog. Ik heb net een baan gekregen voor 1 dag in de week. (Ik kon door mijn gezondheid helaas voor een tijd niet werken, ja echt zonde al op mijn leeftijd...) Dus ja dat gaat hem helaas niet worden.

Ik heb even overlegd en vanaf 15 juli zou ik bij opa langs kunnen komen om de tank te laten spoelen en het roest en al die prut eruit te krijgen, dan zou de auto een stuk meer betrouwbaarder zijn en kan 'ie weer mooi gereden worden.

Staat de Micra te koop?
Ja klopt, het is een leuke auto maar ik weet dat ik na de zomer vakantie voor mijn opleiding lange afstanden moet gaan rijden. Ik zou graag een auto willen hebben die iets comfortabeler is voor echt snelweg verkeer. Ik heb hem nu alvast te koop gezet omdat het nog wel even kan duren voordat er iemand is die hem daadwerkelijk koopt.

Ik wou dat hierboven wat al door Jay DoubleYou
Gevonden was melden, de Micra staat te koop. Ook heb ik vandaag mijn rijbewijs kunnen ophalen, dus ik ben al even op pad geweest hier en daar. Dat was wel leuk.

Ben je weer op zoek naar een belastingvrije Nissan, of staat alles open?
Ik zou graag wel weer een Nissan willen, belastingvrij hoeft wat mij betreft niet. Ik zat aan een P10 Primera te denken. Misschien eentje importeren vanuit Duitsland. (Mijn vader doet dat bedrijfsmatig dus die kan mij daarbij helpen.)

Ik zou graag wel weer een Nissan willen, belastingvrij hoeft wat mij betreft niet. Ik zat aan een P10 Primera te denken. Misschien eentje importeren vanuit Duitsland. (Mijn vader doet dat bedrijfsmatig dus die kan mij daarbij helpen.)
Had toevallig al even gekeken, maar zowel op AutoScout (waar ik zelf graag kijk) als op Gaspedaal stonden niet veel Nissans van voor 1987. Daar had ik specifiek naar gezocht. Maar Primera is ook mooi inderdaad.

Had toevallig al even gekeken, maar zowel op AutoScout (waar ik zelf graag kijk) als op Gaspedaal stonden niet veel Nissans van voor 1987. Daar had ik specifiek naar gezocht. Maar Primera is ook mooi inderdaad.
Klopt, ik had er zelf ook al even naar gekeken. Alles wat er momenteel op staat ben ik bang dat ik hetzelfde weer krijg als een soort project. Helaas zijn (voor mij dan) 35+ jaar oude auto's gewoon niet te doen voor echt een lange afstand dagelijks gebruikte auto. Ik heb al even op de Duitse markt gekeken, er staan daar een paar P10's te koop. Ik heb een vriend die woont in Essen, daar staan twee te koop in de buurt. Misschien vraag ik hem nog wel of hij zou willen kijken bij die Primera's of ze wel goed zijn, dat scheelt ons eventueel weer een reis van 2 uur voor niets.

Je zou ook naar een sunny kunnen kijken, rijden ook niet slecht en zijn wat zuiniger, dan hou je meer geld over voor de Laurel.
Klopt, maar ik moet heel eerlijk zijn. Die laatste Nissan sunny's met die rare bollige achterkant vind ik heel erg lelijk. :ROFLMAO: En om nou weer eentje uit de jaren 80 te kopen lijkt mij niet zo'n mega goed idee. Dus ja het wordt even kijken hoe en wat. Een latere P10 Primera (1994-1996) zou wel mooi wezen. Of een P11 pre-facelift (1996-1999)... Liefst toch een P10.

Als je serieus kilometers gaat maken is een wat veiligere auto best prettig, ik zou dan ook voor een zo jong mogelijke auto binnen het budget gaan. Een P12 lijkt me voor P11-geld, en volgens mij zijn dat kwalitatief prima auto's.

Een P12... Eh... Mijn moeder heeft de 2.0L Tekna station wagon ervan gehad. Dat was zo'n verschrikkelijk onbetrouwbare dat we hem binnen 2 jaar weer weg deden. En toen was 'ie "nog maar" 14-16 jaar oud... Dus tja... Ik weet niet hoe het zit met de andere motoren op de P12. Maar mijn ervaring ermee is best slecht. :cry:

Een P12 uit 2006 - 2008 zou je eigenlijk geen al te grote problemen mee hoeven te verwachten. Zeker die uit eind 2007-2008 zijn de kinderziektes echt wel uit. Maar een P11 of P11-120 vind ik wel wat mooier om te zien om eerlijk te zijn.

Waarom meteen zo'n grote auto? Ik heb verschillende Micra's K11 gehad die zijn redelijk bulletproof. Maar ook een K12 en ik vond het een hele fijne auto.

Laatst bewerkt:
Een P12 uit 2006 - 2008 zou je eigenlijk geen al te grote problemen mee hoeven te verwachten. Zeker die uit eind 2007-2008 zijn de kinderziektes echt wel uit. Maar een P11 of P11-120 vind ik wel wat mooier om te zien om eerlijk te zijn.
Ik heb zelf liever dan een Pre-facelift P11, de achterkant van de P12 vind ik best wel lelijk...

Waarom meteen zo'n grote auto? Ikheb versvhillende Micra's K11 gehad die zijn refelijk bulletproof. Maar ook een K12 en ik vond het een hele fijne auto.
Grote auto hoeft niet perse, maar mijn moeder heeft zelf een P10 gehad en die heeft ze heel erg lang gereden. Dus de familie heeft er al ervaring mee, ik zou liever geen K11 willen kopen omdat ik dan waarschijnlijk weer met hetzelfde zit als de K10. Ik wil gewoon iets comfortabel voor op de snelweg en lange afstanden. De K12 vind ik een bubbel auto en zou hem zelf nooit willen hebben.

De Almera Boot-tail, aka 2e generatie, is ook een fijne auto vind ik, misschien ook nog te overwegen!

De Almera Boot-tail, aka 2e generatie, is ook een fijne auto vind ik, misschien ook nog te overwegen!
Ja, zoiets!

Of een toffe versie van zn voorganger:

De voorganger lijkt mij inderdaad wel heel erg gaaf! Alleen dan misschien niet die precieze, dan zou ik wel eentje willen hebben die er iets "minder" sportief uitziet. :LOL: Maar inderdaad de eerste generatie Almera is wel een optie vind ik.

Grote auto hoeft niet perse, maar mijn moeder heeft zelf een P10 gehad en die heeft ze heel erg lang gereden. Dus de familie heeft er al ervaring mee.

P10? :p

En misschien te groot, maar een Maxima vind ik zelf ook een fraai model om te zien…

Natuurlijk is een Almera technisch ook prima, maar ik vind het leuk om te helpen zoeken. ;)

Die twee heb ik ook al gezien, ik zeg altijd. "Koop nooit iemand anders zijn project auto." Als die P10 nou helemaal origineel was had 'ie de volgende eigenaar al snel gevonden. (Ik ;)) Die Maxima is prachtig! En als het niet voor een ding was had ik eentje gekocht. Ze hebben allemaal een V6, en een V6 heeft benzine nodig. Veel benzine. En voor iemand die eigenlijk straks elke dag wel moet rijden en maar een baantje heeft voor 1 dag per week is een slurper wel een slechte keuze lijkt mij.

In mijn situatie zullen de meesten wel een jongere, zuinige Kia Picanto of een Peugeot 107 of iets dat in die klasse zit kopen. Maar dat vind ik echt helemaal niets. Ik heb nog aan een P90 Starlet zitten denken, wijkt wel af van een Nissan. Maar daar zijn er nog genoeg van en duur zijn ze niet. Ook kunnen ze nog prima met het verkeer mee, interessant? Tja waarschijnlijk niet. Maar zo'n een vind ik nog wel leuk.

Ik heb nog aan een P90 Starlet zitten denken, wijkt wel af van een Nissan. Maar daar zijn er nog genoeg van en duur zijn ze niet. Ook kunnen ze nog prima met het verkeer mee, interessant? Tja waarschijnlijk niet. Maar zo'n een vind ik nog wel leuk.
Grappig genoeg heb ik daar nog wel aan zitten denken, maar mijn ervaring is ook dat veel liefhebbers trouw zijn aan hun merk dus daarom had ik het maar niet voorgesteld. :ROFLMAO:

Als die op tijd zijn onderhoud zijn onderhoud heeft gehad, dan kan deze nog wel even mee. Wel een automaat…

Ja ik zou het liefst ook gewoon bij Nissan willen blijven, maar na verder inzien van de meeste of. Te zeldzaam om ze zo te vinden, te lelijk. (De latere in mijn mening.) Of te duur. Dus ja, dat is wel heel erg zonde... Dus tenzij er nog een eerste generatie almera, P10 of P11 Primera pre-facelift op de markt staat bij de tijd ik de Micra verkocht hebt. Dan zou ik (helaas) moeten afwijken van merk.

Dat is wel een redelijke Starlet, redelijke prijs. Wel in Rosmalen, dat is erg ver weg van Emmen af voor een Starlet. :ROFLMAO:
Ik heb zelf deze gevonden:
https://link.marktplaats.nl/m228827...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Ja ik zou het liefst ook gewoon bij Nissan willen blijven, maar na verder inzien van de meeste of. Te zeldzaam om ze zo te vinden, te lelijk. (De latere in mijn mening.) Of te duur. Dus ja, dat is wel heel erg zonde... Dus tenzij er nog een eerste generatie almera, P10 of P11 Primera pre-facelift op de markt staat bij de tijd ik de Micra verkocht hebt. Dan zou ik (helaas) moeten afwijken van merk.

Dat is wel een redelijke Starlet, redelijke prijs. Wel in Rosmalen, dat is erg ver weg van Emmen af voor een Starlet. :ROFLMAO:
Ik heb zelf deze gevonden:
https://link.marktplaats.nl/m228827...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Particuliere auto’s ga ik zelf meestal uit de weg, maar je gaf aan dat je vader in de autohandel zit dus dat moet wel goedkomen.

Particuliere auto’s ga ik zelf meestal uit de weg, maar je gaf aan dat je vader in de autohandel zit dus dat moet wel goedkomen.
Ieder zo'n zijn eigen keuzes he. :D Ik heb juist het tegenovergestelde, maar ja als het echt een betrouwbare dealer is dan zou het kunnen... Mijn moeder heeft er slechte ervaringen mee...

Ieder zo'n zijn eigen keuzes he. :D Ik heb juist het tegenovergestelde, maar ja als het echt een betrouwbare dealer is dan zou het kunnen... Mijn moeder heeft er slechte ervaringen mee...
Dat is vervelend. Mijn ervaring is juist dat het met BOVAG-bedrijven 9 van de 10 wel goed gaat.

Ja BOVAG-bedrijven schijnen wel een stuk beter te zijn dan "normale" bedrijven heb ik gehoord, ik had net even gekeken. Er staat een Primera te koop, een grijze P11 facelift. Maar best duur vind ik nog wel...

Ik kan niet in je portemonee kijken, maar is een Pao of een S-Cargo niet iets voor je?
Hahaha, hele grappige wagentjes! Maar oei oei oei wat duur.

Jullie mogen wel even in mijn portemonnee gluren, als de Micra verkoopt voor een goede prijs heb ik ongeveer €3000-3500 te besteden aan een volgende auto.

Dan is inderdaad een Pao of een S-Cargo buiten jouw budget. Ik zie wel af en toe een Figaro voor minder dan 5000 euro te koop staan, dus met wat afdingen kom je wel in de buurt van jouw budget. Maar ik wil dan niet weten wat voor staat ze dan zijn.
Ik hou in ieder geval mijn ogen open voor iets leuks in jouw budget. (y)

Dan is inderdaad een Pao of een S-Cargo buiten jouw budget. Ik zie wel af en toe een Figaro voor minder dan 5000 euro te koop staan, dus met wat afdingen kom je wel in de buurt van jouw budget. Maar ik wil dan niet weten wat voor staat ze dan zijn.
Ik hou in ieder geval mijn ogen open voor iets leuks in jouw budget. (y)
Dankjewel! Ik zoek wel iets dat ik gewoon (betrouwbaar) elke dag kan gebruiken... Dus geen hobby achtige auto ofzoiets. :LOL:

Nissan Primera P10

Er staat eentje te koop op Marktplaats, maar man oh man wat een sneu exemplaar. Toch maar even langer wachten, die velgen zijn overigens nog wel heel mooi...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan