MicraMops
Kilometervreter
Bedankt voor de tip, ik zal er eens voor gaan zitten.Misschien is het een idee om medeforummer @x trailrijder eens een berichtje te sturen. Hij kan je misschien ook helpen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor de tip, ik zal er eens voor gaan zitten.Misschien is het een idee om medeforummer @x trailrijder eens een berichtje te sturen. Hij kan je misschien ook helpen.
Ahh, ja dat is jammer.Mooi dat ie weer terug is en lekker rijdt! Jammer dat ik het nu pas zie, want Assen - Klazienaveen is natuurlijk om de hoek. Helaas een dag te laat, maar ik hou het volgend jaar in de gaten![]()

Hoi! Dankjewel! Wat super om te horen! Ik zal je een prive berichtje sturen hierover. Ik ben er namelijk nog steeds eentje nodig!Wat een leuke Nissans! Voor die voorbumper heb ik trouwens een contact, die heeft er eentje splinternieuw origineel Nissan op voorraad liggen. Niet goedkoop helaas maar beter duur dan niet te koop![]()
Dankjewel! Inderdaad, het echte "leren" is nu aan de beurt. De Micra kan wel rijden overigens. Ik ga er dezelfde week direct maar mee naar mijn Opa. Die heeft thuis al het gereedschap liggen, dan zou dat ook weer klaar zijn.Gefeliciteerd met dat roze kaartje, het genieten kan nu beginnen. Helaas dan nog even niet met de Nissan's (Datsun) maar dan maar met de Volvo.
Hij lekt weer benzine, dit zou zeer waarschijnlijk een kabeltje zijn want dit is echt vlakbij de benzinepomp. Misschien ik heb het niet heel erg
Ik ging er inderdaad vanuit dat je die al lang en breed had!(Ik had nog helemaal geen rijbewijs toen ik hiermee begon! Ha! Ja dat wisten de meesten nog niet, maandag 23 juni in een keer geslaagd.)
Ik mag helaas van mijn moeder op dit moment geen drie auto's, ik ben nog maar 19 bijna 20 dus de verzekering voor 3 auto's is ook al best hoog. Ik heb net een baan gekregen voor 1 dag in de week. (Ik kon door mijn gezondheid helaas voor een tijd niet werken, ja echt zonde al op mijn leeftijd...) Dus ja dat gaat hem helaas niet worden.Een vrijblijvend idee: Is het anders wat om voor weinig tijdelijk een andere Micra uit de jaren ‘90 te kopen? Of laat je portemonnee dat niet toe?
Ja klopt, het is een leuke auto maar ik weet dat ik na de zomer vakantie voor mijn opleiding lange afstanden moet gaan rijden. Ik zou graag een auto willen hebben die iets comfortabeler is voor echt snelweg verkeer. Ik heb hem nu alvast te koop gezet omdat het nog wel even kan duren voordat er iemand is die hem daadwerkelijk koopt.Staat de Micra te koop?
Ik zou graag wel weer een Nissan willen, belastingvrij hoeft wat mij betreft niet. Ik zat aan een P10 Primera te denken. Misschien eentje importeren vanuit Duitsland. (Mijn vader doet dat bedrijfsmatig dus die kan mij daarbij helpen.)Ben je weer op zoek naar een belastingvrije Nissan, of staat alles open?
Had toevallig al even gekeken, maar zowel op AutoScout (waar ik zelf graag kijk) als op Gaspedaal stonden niet veel Nissans van voor 1987. Daar had ik specifiek naar gezocht. Maar Primera is ook mooi inderdaad.Ik zou graag wel weer een Nissan willen, belastingvrij hoeft wat mij betreft niet. Ik zat aan een P10 Primera te denken. Misschien eentje importeren vanuit Duitsland. (Mijn vader doet dat bedrijfsmatig dus die kan mij daarbij helpen.)
Klopt, ik had er zelf ook al even naar gekeken. Alles wat er momenteel op staat ben ik bang dat ik hetzelfde weer krijg als een soort project. Helaas zijn (voor mij dan) 35+ jaar oude auto's gewoon niet te doen voor echt een lange afstand dagelijks gebruikte auto. Ik heb al even op de Duitse markt gekeken, er staan daar een paar P10's te koop. Ik heb een vriend die woont in Essen, daar staan twee te koop in de buurt. Misschien vraag ik hem nog wel of hij zou willen kijken bij die Primera's of ze wel goed zijn, dat scheelt ons eventueel weer een reis van 2 uur voor niets.Had toevallig al even gekeken, maar zowel op AutoScout (waar ik zelf graag kijk) als op Gaspedaal stonden niet veel Nissans van voor 1987. Daar had ik specifiek naar gezocht. Maar Primera is ook mooi inderdaad.
Klopt, maar ik moet heel eerlijk zijn. Die laatste Nissan sunny's met die rare bollige achterkant vind ik heel erg lelijk.Je zou ook naar een sunny kunnen kijken, rijden ook niet slecht en zijn wat zuiniger, dan hou je meer geld over voor de Laurel.
Ik heb zelf liever dan een Pre-facelift P11, de achterkant van de P12 vind ik best wel lelijk...Een P12 uit 2006 - 2008 zou je eigenlijk geen al te grote problemen mee hoeven te verwachten. Zeker die uit eind 2007-2008 zijn de kinderziektes echt wel uit. Maar een P11 of P11-120 vind ik wel wat mooier om te zien om eerlijk te zijn.
Grote auto hoeft niet perse, maar mijn moeder heeft zelf een P10 gehad en die heeft ze heel erg lang gereden. Dus de familie heeft er al ervaring mee, ik zou liever geen K11 willen kopen omdat ik dan waarschijnlijk weer met hetzelfde zit als de K10. Ik wil gewoon iets comfortabel voor op de snelweg en lange afstanden. De K12 vind ik een bubbel auto en zou hem zelf nooit willen hebben.Waarom meteen zo'n grote auto? Ikheb versvhillende Micra's K11 gehad die zijn refelijk bulletproof. Maar ook een K12 en ik vond het een hele fijne auto.
Moderator
Ja, zoiets!De Almera Boot-tail, aka 2e generatie, is ook een fijne auto vind ik, misschien ook nog te overwegen!
Grote auto hoeft niet perse, maar mijn moeder heeft zelf een P10 gehad en die heeft ze heel erg lang gereden. Dus de familie heeft er al ervaring mee.
Vind ik ook super aardig van je!!maar ik vind het leuk om te helpen zoeken.![]()
Grappig genoeg heb ik daar nog wel aan zitten denken, maar mijn ervaring is ook dat veel liefhebbers trouw zijn aan hun merk dus daarom had ik het maar niet voorgesteld.Ik heb nog aan een P90 Starlet zitten denken, wijkt wel af van een Nissan. Maar daar zijn er nog genoeg van en duur zijn ze niet. Ook kunnen ze nog prima met het verkeer mee, interessant? Tja waarschijnlijk niet. Maar zo'n een vind ik nog wel leuk.
Moderator
Particuliere auto’s ga ik zelf meestal uit de weg, maar je gaf aan dat je vader in de autohandel zit dus dat moet wel goedkomen.Ja ik zou het liefst ook gewoon bij Nissan willen blijven, maar na verder inzien van de meeste of. Te zeldzaam om ze zo te vinden, te lelijk. (De latere in mijn mening.) Of te duur. Dus ja, dat is wel heel erg zonde... Dus tenzij er nog een eerste generatie almera, P10 of P11 Primera pre-facelift op de markt staat bij de tijd ik de Micra verkocht hebt. Dan zou ik (helaas) moeten afwijken van merk.
Dat is wel een redelijke Starlet, redelijke prijs. Wel in Rosmalen, dat is erg ver weg van Emmen af voor een Starlet.
Ik heb zelf deze gevonden:
https://link.marktplaats.nl/m228827...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
"De K12 vind ik een "bubbel" auto en zou hem zelf nooit willen hebben." Had ik al aangegeven in een eerder bericht.Maar waarom dan geen nieuwere Micra?
![]()
≥ Nissan Micra 1.2 Acenta | Airco | (bj 2009) — Nissan — Marktplaats
Deze Nissan Micra heeft maar één doel, namelijk om het leven voor u een beetje mooier te maken. Elke rit gaat moeiteloos, comfortabel gezeten achterlink.marktplaats.nl
Ieder zo'n zijn eigen keuzes he.Particuliere auto’s ga ik zelf meestal uit de weg, maar je gaf aan dat je vader in de autohandel zit dus dat moet wel goedkomen.
Dat is vervelend. Mijn ervaring is juist dat het met BOVAG-bedrijven 9 van de 10 wel goed gaat.Ieder zo'n zijn eigen keuzes he.Ik heb juist het tegenovergestelde, maar ja als het echt een betrouwbare dealer is dan zou het kunnen... Mijn moeder heeft er slechte ervaringen mee...
Moderator
Ik ken die nummers niet zo. Maar dan houdt het bij Nissan idd op. Mitsubishi Colt, model vanaf 2005?"De K12 vind ik een "bubbel" auto en zou hem zelf nooit willen hebben." Had ik al aangegeven in een eerder bericht.![]()
Hahaha, hele grappige wagentjes! Maar oei oei oei wat duur.
Dankjewel! Ik zoek wel iets dat ik gewoon (betrouwbaar) elke dag kan gebruiken... Dus geen hobby achtige auto ofzoiets.Dan is inderdaad een Pao of een S-Cargo buiten jouw budget. Ik zie wel af en toe een Figaro voor minder dan 5000 euro te koop staan, dus met wat afdingen kom je wel in de buurt van jouw budget. Maar ik wil dan niet weten wat voor staat ze dan zijn.
Ik hou in ieder geval mijn ogen open voor iets leuks in jouw budget.![]()