Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Top!Naar een liefhebber gelukkig, wordt niet geexporteerd.![]()
Dat snap ik. Ben ook erg benieuwd naar je komende Primera. Had stiekem al even gekeken naar een wieldop, want die mist volgens mij. Of ligt die in de auto?De Laurel is opgehaald en verkocht, goed geld bedrag gekregen. Gaat naar best wel een grote Nissan en Datsun collectie, niet voor de export. Puur liefhebbers die hem willen opknappen en in de collectie willen zetten. Nou goed, ik ben blij. En ik mag hem, zodra 'ie klaar is komen bekijken en de rest van de collectie zien. Ik verlies hem dus niet volledig uit het oog.
Beter had ik niet kunnen wensen.
Die mist inderdaad, Nissan auto parts heeft er een voor €10. (Wel een beetje vies en een paar krasjes.) Maar dat weet ik wel weer op te knappen, ik spaarde vroeger wieldoppen dus daar heb ik wel wat verstand van.Dat snap ik. Ben ook erg benieuwd naar je komende Primera. Had stiekem al even gekeken naar een wieldop, want die mist volgens mij. Of ligt die in de auto?
Dat lijkt me geen probleem hoor, tenzij je dat platform gebruikt om allerlei spul mee te verhandelen.Tenzij ik mijn Instagram mag linken hier, daar staan ze al wel op. Maar ik weet niet of dat tegen de regels in is...
Nee het is een auto spot account! Ik spot daar allemaal auto's op in het wild uit de jaren 70, 80 en 90! Ik ben er elke dag op actief en vind het een mega leuke hobby!Dat lijkt me geen probleem hoor, tenzij je dat platform gebruikt om allerlei spul mee te verhandelen.
Mooi dat het gelukt is met de Primera en dat de auto het - op die tankdop na - goed lijkt te doen. Natuurlijk is het jammer dat de Laurel er het veld voor moest ruimen, maar je kan nu eenmaal niet alles hebben en houden. Zeker aan het begin van je autocarrière is dat lastig. Veel prettige kilometers met de rode gewenst!
Tankklep komt ook wel weer in-orde, wel stom maar ach ja. Gelukkig geen invloed op de motor. Daar ben ik ook wel blij mee, ze heeft tenslotte wel een beetje ervaring met de P10. Zelf heeft ze er 14 jaar eentje gebruikt! Van 1991-2005. En van 2002-2005 de officiële eigenaresse ervan geweest. Dit was een 2.0L '91 sedan model. ZK-78-TG.Klinkt op de tankklep na wel goed dus! Mooi dat je moeder dat paneel kon én wilde repareren.Ik kan me voorstellen dat het lekker rijdt. Je gaat er in bouwjaar op vooruit ten opzichte van de Laurel, comfort weet ik niet, en het is een stuk meer auto dan de Micra.
Haha grappig, ik heb dit account al een paar keer voorbij zien komen op mijn Insta-feed. Leuk dat het een account van een mede-forummer blijkt te zijn!
Dit is mijn Instagram pagina mochten mensen geïnteresseerd zijn, alleen maar oude auto's spotten! En wel in het Engels.
Leuk!Haha grappig, ik heb dit account al een paar keer voorbij zien komen op mijn Insta-feed. Leuk dat het een account van een mede-forummer blijkt te zijn!
Dat kunnen er maar twee zijn. Ik gok dat de koper Iwan heet.De Laurel is opgehaald en verkocht, goed geld bedrag gekregen. Gaat naar best wel een grote Nissan en Datsun collectie, niet voor de export. Puur liefhebbers die hem willen opknappen en in de collectie willen zetten. Nou goed, ik ben blij. En ik mag hem, zodra 'ie klaar is komen bekijken en de rest van de collectie zien. Ik verlies hem dus niet volledig uit het oog.
Beter had ik niet kunnen wensen.
Nee, de koper heet Arjen!Dat kunnen er maar twee zijn. Ik gok dat de koper Iwan heet.![]()
Fout gegokt!Nee, de koper heet Arjen!
Die telde ik niet mee, want Jan Manenschijn heeft niet een verzameling maar een museum.'De andere'? Je mist er nog een, uit Daarle.
Opvallend hoeveel flinke verzamelingen er zijn van Datsun/Nissan in Nederland. Van andere Japanse merken ken ik ze minder.
Viel mij ook op toen ik op Google keek.'De andere'? Je mist er nog een, uit Daarle.
Opvallend hoeveel flinke verzamelingen er zijn van Datsun/Nissan in Nederland. Van andere Japanse merken ken ik ze minder.
Dat is echt zwaar overtrokken, het gaat erom dat je je rijstijl aanpast aan de banden die je hebt. Winterbanden zouden er op die manier zelfs voor kunnen zorgen dat iemand de prestaties op glad wegdek gaat overschatten. Als je je aanpast, of misschien zelfs de mogelijkheid hebt om de auto te laten staan als het echt glad is, kun je best met zomerbanden de winter door. Hopelijk heb je wel zomerbanden gekozen die ook op nat wegdek hun mannetje staan, dat is eigenlijk de belangrijkste eigenschap.Een vriend van mij die waarschuwde mij er al op dat ik zeer waarschijnlijk een ongeluk zou krijgen
Daar had mijn moeder het ook al over, en ja dat is ook wel het grootste punt inderdaad. Niet roekeloos rijden, als het echt glad is dan gaan we gewoon met de Volvo. Die heeft wel echt goede banden ervoor...Dat is echt zwaar overtrokken, het gaat erom dat je je rijstijl aanpast aan de banden die je hebt. Winterbanden zouden er op die manier zelfs voor kunnen zorgen dat iemand de prestaties op glad wegdek gaat overschatten. Als je je aanpast, of misschien zelfs de mogelijkheid hebt om de auto te laten staan als het echt glad is, kun je best met zomerbanden de winter door. Hopelijk heb je wel zomerbanden gekozen die ook op nat wegdek hun mannetje staan, dat is eigenlijk de belangrijkste eigenschap.
Zo te zien is er nog een optie van een goed merk voor winterbanden op die maat, maar ja om elke 6 maanden banden van de velgen af te halen en te verwisselen lijkt mij ook zo onefficiënt.Ik hoor erg wissselende verhalen. De één zweert erbij, de ander zegt dat je beter op twee sets kan rijden.
Heb er niet op doorgeklikt, maar ze lijken er nog wel te zijn hier en daar.
Ik denk voorlopig eerst deze optie maar doen, ik heb natuurlijk nu best wel wat centjes uitgegeven aan de auto zelf om te kopen.Die keuze kan ik ook niet voor jou maken. Je zou kunnen kijken of er nog een meer gangbare maat is voor de Primera, maar dan wordt het ook een dure hobby als er grotere banden onder gaan.
Dankjewel! Ik ben er ook heel blij mee, groenblauw metallic klinkt ook wel gaaf! Ik denk dat die wel wat luxere functies had dan die van mij.Daarnaast: geweldig Primera! In de jaren ‘90 had de vader van een achterbuurjongen er een in een soort groenblauw metallic. Dat was best een mooie auto!
Ah ja, dat is dan wel even het dingetje. Daar ben ik het meeste ook bang voor dat dat zou gebeuren. (Het kruispunt ding.) Maar tja, gewoon rustig rijden en geen gekke dingen doen kom je al heel ver zo te horen... Gelukkig goed afgelopen bij jou neem ik aan. Dat is het belangrijkste.Ik heb op de 944 ook zomerbanden zitten. De temperaturen in Nederland zijn nou niet zodanig dat het echt nodig is om winterbanden te gebruiken 99% van de tijd. Heb wel een keer gehad dat het dermate glad was dat de auto niet meer in de parkeergarage kon. Ging elk kruispunt ook zijwaarts over.
Goed punt, daar had ik zelf niet over nagedacht...Een 944 met achterwielaandrijving en motor voorin is een heel ander verhaal dan 'n voorwielaandrijver waarbij het blok op de aangedreven wielen drukt. Daarmee kom je meestal wel aardig vooruit en vaak zelfs in de richting waar je naartoe wilde. Zolang je de beperkingen van je auto, je banden en jezelf kent komt het allemaal wel goed.
Wat zeg en beweer je hier nu precies, anders dan alle afwegingen die hierboven al gemaakt zijn?Ik zit dagelijks op de snelweg, ook 's morgens vroeg. Ala ik kijk wat dat woon-werk verkeer kost ga ik echt niet besparen op een setje winterbanden. Ik wil wel 's middags nog naar huis kunnen rijden.
Winterbanden zijn geen reden om harder te rijden dan met zomerbanden. Buiten dat dat in de ochtendspits toch niet lukt, zo'n stap in beter weggedrag brengt het ook niet. Maar dat kleine beetje kan je wel heel wat ellende besparen.
Dat vind ik ook fantastisch!Wat leuk dat je dit gewoon op je opleiding mag doen! Zo leer je ook gelijk heel veel over je eigen auto. Heb je de banden ook in de juiste (moeilijke) maat kunnen krijgen of is het een andere maat wat er nu op zit? Ik ben zelf niet zo handig, maar je enthousiasme werkt wel aanstekelijk.![]()
Tuurlijk!!Ga je er ook wat mee doen om roest geen kans te geven? Heb ik bij onze Peugeot 107 uit 2007 met nu 45.000 km. helaas niet gedaan en dat merk ik nu wel. We kregen die auto in 2018 met 6.200 km. op de teller.![]()
Hoe het precies heet weet ik ook niet, maar zou goed kunnen. De 107 rijdt bij ons ook niet veel, maar die kregen we vanuit een erfenis. Letterlijk van een oud vrouwtje geweest waar we altijd veel voor gedaan hebben, want ze had bijna geen familie meer. Autootje komt jaarlijks nog steeds blanco door de APK. En dat is nog maar een deel van het verhaal wat ik hier verder in het openbaar niet kan delen, wel privé als je wilt, maar de emotionele waarde is hoog in ieder geval. Kan er eigenlijk geen afstand van doen maar het moment dat het echt moet is toch wel dichtbij.Tuurlijk!!Zou het erg zonde vinden als de Primera na 10 jaar helemaal verrot is, ik weet niet of hij in (het recente) verleden al een keer zo'n undercoating ding heeft gehad. Ik weet niet zo goed hoe je dat noemt. Tectyleren? Zo hete dat toch? Daar zal mijn leermeester ook nog even naar kijken hoe en wat, die heeft daar wat meer verstand van.
Zo he, 6200km in 11 jaar, gekocht van de eerste eigenaar neem ik aan?
Toch is net onder 40000km ook niet veel in 7 jaar tijd vind ik. Maar wel handig wagentje toch? Zelf heb ik niet zoveel met de 107/C1, ik denk wel dat 'ie redelijk betrouwbaar is omdat je ze nog echt op elke hoek van de straat ziet. Jong en oud. Ik kan het fout hebben natuurlijk.