Mops: De Prima Primera... (En een V70!)

Hoe het precies heet weet ik ook niet, maar zou goed kunnen. De 107 rijdt bij ons ook niet veel, maar die kregen we vanuit een erfenis. Letterlijk van een oud vrouwtje geweest waar we altijd veel voor gedaan hebben, want ze had bijna geen familie meer. Autootje komt jaarlijks nog steeds blanco door de APK. En dat is nog maar een deel van het verhaal wat ik hier verder in het openbaar niet kan delen, wel privé als je wilt, maar de emotionele waarde is hoog in ieder geval. Kan er eigenlijk geen afstand van doen maar het moment dat het echt moet is toch wel dichtbij.
Dat is wel een bijzonder verhaal... (Extreem laat maar ja ik vind toch dat het moet.) Gecondoleerd met het verlies. Zulke kleine (iets wat oudere) auto's van oudere mensen hebben toch altijd wel wat, ik weet niet wat het is. Het is iets bijzonders, misschien begrijp je wel wat ik bedoel.

Dat ligt aan jou, hoeft niet. Mag wel, ik wil wel zeggen dat ik een best wel slecht ben met reageren op sommige iets wat sombere verhalen en situaties... Ik weet dan niet zo goed hoe ik erop moet reageren...

Zolang de auto nog goed door de apk heen komt hoef je hem toch niet weg te doen lijkt mij, tenzij het echt onveilig wordt voor jezelf. Maar ja, emotionele waarde, dat is nogal een dingetje... Ik snap volledig wat je bedoelt. Heb ik ook met de Volvo hoor! Goh ik zou er niet aan willen denken als die naar de sloop gaat.

Bedankt. Gezien mijn eigen gezondheid moet er op korte termijn een rolstoelbus komen, dus ik heb eigenlijk geen keuze. ;)

Laatst bewerkt:
Beter zal het niet worden, maar ik snap dat je het goed bedoelt. ;) Er staan verschillende modellen op het lijstje, waarbij de Mercedes-Benz Vito/V-klasse grote voorkeur heeft, maar een Ford Transit Custom of VW Transporter T6 is ook prima. Ik moet eerst wachten op reactie van de gemeente.

Een Mercedes Benz Vito raad ik zelf wel aan, mijn familie had een uit 2006 voor 7 jaar lang. Welliswaar geen rolstoel versie, maar het was een goede bus die deed wat 'ie moest doen. De anderen geen idee maar zouden ook wel oke zijn denk ik. Ik ben benieuwd!

Een Mercedes Benz Vito raad ik zelf wel aan, mijn familie had een uit 2006 voor 7 jaar lang. Welliswaar geen rolstoel versie, maar het was een goede bus die deed wat 'ie moest doen. De anderen geen idee maar zouden ook wel oke zijn denk ik. Ik ben benieuwd!
Gaat dan wel minimaal om een 2021-model. Er zijn vanuit de gemeente bepaalde regels aan verbonden waar zo’n bus in de basis al aan moet voldoen. ;)

Was even vergeten dat die inmiddels al een derde generatie achter de rug heeft, die tweede generatie is namelijk best wel lang gemaakt! En ja, dat kan ik wel begrijpen, wel stom natuurlijk een beetje. Niet kunnen kiezen wat je precies wilt...

Was even vergeten dat die inmiddels al een derde generatie achter de rug heeft, die tweede generatie is namelijk best wel lang gemaakt! En ja, dat kan ik wel begrijpen, wel stom natuurlijk een beetje. Niet kunnen kiezen wat je precies wilt...
Ik kan er nog veel over zeggen, maar laten we maar teruggaan naar jouw Primera. :p

Snap ik snap ik! Over de Primera gesproken. Vanochtend heb ik de dashcam van de Micra maar overgezet naar de Primera. Aangezien die ik veel vaker zal gaan gebruiken. Ik vind het zelf best goed gelukt!
20251102-102732.jpg

Je ziet er bijna niets van dat 'ie er zit als je rijd vanuit bestuurders perspectief. Alleen waar de kabel naar de dashcam gaat zie je het echt, maar daar kan ik niet zoveel aan doen.

De remblokken voor zijn allemaal vervangen vandaag op de Primera, allemaal zelf gedaan. (Nou ja samen met een klasgenoot want die moest de opdracht nog doen.) Is goed gegaan, waren echt helemaal versleten tot bijna aan het metaal toe. Verschrikkelijk. Nou goed, dat is klaar.

De Micra heb ik te koop gezet voor een veel lagere prijs, en ook gewoon alle min-punten direct benoemd. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn in de advertentie. En alle punten benoemd die ik zo kon benoemen.

Nissan Micra advertentie

Verder niet zoveel te melden, behalve dat er een l*l in een Volkswagen Phaeton mij van de weg heeft gejaagd zowat. Nou ja dat is ook een beetje overdreven, maar ik moest de berm wel in, ik heb het op de dashcam staan. Wel een spug-lelijke auto hoor poeh. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Wel grappig, de tellergroep, met klok, is van een SDX of een GL.... Geen mistachterlicht en geen ruitenwisser achterop is dan weer DX...

Bijzonder, dat wist ik niet eens. Hoe zie je dat het van een SDX of een GL is dan?
Een SDX is een DX mét achter mistlamp, achterruitenwisser, tankklep van binnen uit te openen, interieurlichtschakelaar op rechter deur en klok in dashboard, Een GL had luxere stoelen en bekleding, een 5 bak (bij handgeschakeld, scheelde bij 120 km/u iets van 200 t/min), speakers in de portieren voor, getint glas, zwarte B stijl en nog wat klein spul. (Dashboardkastje wat op slot kon)

Een SDX is een DX mét achter mistlamp, achterruitenwisser, tankklep van binnen uit te openen, interieurlichtschakelaar op rechter deur en klok in dashboard, Een GL had luxere stoelen en bekleding, een 5 bak (bij handgeschakeld, scheelde bij 120 km/u iets van 200 t/min), speakers in de portieren voor, getint glas, zwarte B stijl en nog wat klein spul. (Dashboardkastje wat op slot kon)
Bijzonder, ik wist alleen maar dat allemaal van de L, LX en SLX verschillen met de 1989 facelift modellen. Dat dashboardkastje van de mijne kan ook op slot trouwens.

Verder niet zoveel te melden, behalve dat er een l*l in een Volkswagen Phaeton mij van de weg heeft gejaagd zowat. Nou ja dat is ook een beetje overdreven, maar ik moest de berm wel in, ik heb het op de dashcam staan. Wel een spug-lelijke auto hoor poeh. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Pff… met z’n nep-A8. :ROFLMAO:

Bijzonder, ik wist alleen maar dat allemaal van de L, LX en SLX verschillen met de 1989 facelift modellen. Dat dashboardkastje van de mijne kan ook op slot trouwens.
Zou het kunnen dat bepaalde dingen achteraf zijn toegevoegd/ingebouwd? Hebben we met onze 107 ook gedaan. :p

Zou het kunnen dat bepaalde dingen achteraf zijn toegevoegd/ingebouwd? Hebben we met onze 107 ook gedaan. :p
Toen ik MTS Motorvoertuigen "deed" had mijn vader een Nissan Cherry N10, een middenuitvoering (L ?), die ik gedeeltelijk omgebouwd heb naar een GL. De kabels lagen er allemaal al, het was plug en play... Op een sloperij op zoek naar onderdelen, beetje schroeven en klaar.... Toerenteller in de metergroep, achterklep van binnenuit te openen, regelbare interval op de ruitenwissers, stuur en wat klein spul o.a. zoemer verlichting op linker deur.

Ik heb toch een probleem ontdekt met de Primera, ik had vandaag getankt. (Gewoon E5 natuurlijk) en iets wat mij al direct opviel is dat er wat druk achter de tankdop zat en er ook lucht ''uit schoot'' toen ik de tankdop los draaide, nou getankt. Ging prima, op de weg terug naar huis leek het net alsof 'ie ''terug hing'' ofzo. Alsof het gas wat terug drukte terwijl ik wel gewoon gas gaf. En thuis na een tijdje stil staan ging het starten niet helemaal lekker... Vreemd...

Update: Vandaag dat probleem ook weer opgelost, een rubberen slangetje was afgebroken bij de ''koud/warm'' schakelaar op de carburateur die naar de inlaatspruitstuk gaat. Even een nieuw slangetje erop gemonteerd en hij deed het weer prima. Micra had trouwens precies hetzelfde probleem.

Ik heb een leuke reactie gehad op Instagram zonet! Iemand kwam naar voren die de Primera kende toen de wagen nog bij de eerste eigenaar zat! Een best wel oudere man reed er nog heel voorzichtig mee af en toe de afgelopen 3 jaar heb ik gehoord, ook weet ik nu waar de Primera in stalling werd geplaatst elke keer. Ik zat er al vlakbij. (Ik was al door de auto papieren zitten te gluren zoals je doet bij elke aankoop van een old/youngtimer.) maar inderdaad, een steegje achter het desbetreffende huis had een aantal garage boxen. En daar zou de Primera in hebben gestaan voor bijna 33 jaar lang. (Natuurlijk wel gebruikt tussen door maar steeds daar terug geparkeerd.) heel gaaf om zulke dingetjes te horen! :giggle: :giggle: :giggle: Ik denk vast dat de mensen hier met een oldtimer/youngtimer zelf ook best benieuwd zijn naar de geschiedenis van jullie eigen wagens, mijn vraag komt dan als volgt. Zijn jullie via via ooit weleens aan een leuk verhaal gekomen van het verleden van jou auto('s)? Ik ben benieuwd! Groetjes! :):giggle:

Laatst bewerkt:
Ik heb een leuke reactie gehad op Instagram zonet! Iemand kwam naar voren die de Primera kende toen de wagen nog bij de eerste eigenaar zat! Een best wel oudere man reed er nog heel voorzichtig mee af en toe de afgelopen 3 jaar heb ik gehoord, ook weet ik nu waar de Primera in stalling werd geplaatst elke keer. Ik zat er al vlakbij. (Ik was al door de auto papieren zitten te gluren zoals je doet bij elke aankoop van een old/youngtimer.) maar inderdaad, een steegje achter het desbetreffende huis had een garage box. En daar zou de Primera in hebben gestaan voor bijna 33 jaar lang. (Natuurlijk wel gebruikt tussen door maar steeds daar terug geparkeerd.) heel gaaf om zulke dingetjes te horen! :giggle: :giggle: :giggle: Ik denk vast dat de mensen hier met een oldtimer/youngtimer zelf ook best benieuwd zijn naar de geschiedenis van jullie eigen wagens, mijn vraag komt dan als volgt. Zijn jullie via via ooit weleens aan een leuk verhaal gekomen van het verleden van jou auto('s)? Ik ben benieuwd! Groetjes! :):giggle:
Leuk verhaal! Misschien nog eens daar vlakbij parkeren een foto maken? :p

Ik ken het verhaal van onze 107 van A tot Z, maar verder van onze eerdere auto’s niet. Een Mitsubishi Colt uit 1984 die wij ooit hadden was de APK in 1998 al van verlopen, maar het kenteken was tot voorkort nog gewoon vindbaar. Helaas nooit een reactie gehad op waar de auto gebleven is.

Ik kocht mijn oldtimer Volvo 144 van een man van midden 20. Zijn opa had de auto gekocht toen die 3 jaar oud was. Toen de auto 15 jaar oud was had hij (de opa) hem saman met zijn broer gerestaureerd. Daarna had de vader er nog jaren in gereden totdat hij in een schuur verdween.

De jongeman van wie ik hem kocht had de auto voor de 2e keer aangepakt als eerbetoon aan zijn opa en om er zijn trouwauto van te maken. Daarnahad er niet zoveel mee en kon ik hem kopen.

Ik heb nog foto's van de 1e restauratie en als trouwerij auto. Na 10 jaar plezier heb ik hem 8 jaar geleden zelf ook weer verkocht.

Ik heb zelf weinig info van de vroege geschiedenis van de 944, maar de vorige eigenaar had met de auto meegedaan aan klokje rond. Ongeveer een jaar voor ik de auto kocht. Ik had de video gekeken voor ik de auto had gekocht, maar kwam er pas een paar maanden na aanschaf achter dat het dezelfde auto was als in de video:oops:

Ik kocht mijn oldtimer Volvo 144 van een man van midden 20. Zijn opa had de auto gekocht toen die 3 jaar oud was. Toen de auto 15 jaar oud was had hij (de opa) hem saman met zijn broer gerestaureerd. Daarna had de vader er nog jaren in gereden totdat hij in een schuur verdween.

De jongeman van wie ik hem kocht had de auto voor de 2e keer aangepakt als eerbetoon aan zijn opa en om er zijn trouwauto van te maken. Daarnahad er niet zoveel mee en kon ik hem kopen.
Mooi verhaal wel! Komt wel mooi uit als je een auto koopt die altijd bij een familie is geweest, je weet direct het hele verhaal. ;)

Ik heb zelf weinig info van de vroege geschiedenis van de 944, maar de vorige eigenaar had met de auto meegedaan aan klokje rond. Ongeveer een jaar voor ik de auto kocht. Ik had de video gekeken voor ik de auto had gekocht, maar kwam er pas een paar maanden na aanschaf achter dat het dezelfde auto was als in de video:oops:
Dat is bijzonder! En wat een toeval! Zit je er zelf ook nog aan te denken om in de verre toekomst met een nog hogere kilometerstand er nog weer een keer aan mee te doen? Ik weet niet of dat zo mag. Twee keer dezelfde auto aan mee doen met klokje rond na jaren lang.

• Leuk
Waarderingen: 944
Leuk verhaal! Misschien nog eens daar vlakbij parkeren een foto maken? :p

Ik ken het verhaal van onze 107 van A tot Z, maar verder van onze eerdere auto’s niet. Een Mitsubishi Colt uit 1984 die wij ooit hadden was de APK in 1998 al van verlopen, maar het kenteken was tot voorkort nog gewoon vindbaar. Helaas nooit een reactie gehad op waar de auto gebleven is.
Lijkt mij wel een leuk idee! Maar eerlijk gezegd ga ik daar nog even op wachten. Het is 45 minuten rijden ernaar toe, valt nog mee. Maar als het seizoen weer wat beter is. (Rond april-mei volgend jaar.) dan rij ik er heen, misschien staan daar nog wel weer meer oude auto's om te spotten!

Toch wel een leuk en bijzonder verhaal van de 107, ookal oogt het voor de meeste auto mensen niet als een super bijzondere auto. Het is het verhaal dat erachter maakt meer dan waard! Een Mitsubishi Colt! Gaaf! Zie je ook zo weinig meer. Ik hoorde inderdaad dat je bij de RDW een schriftelijke aanvraag kan doen aan een eigenaar van een auto om daarmee in contact te komen, ik zou dat graag nog willen doen met mijn moeders oude 207D camper. Maar ik kan niet vinden hoe... Weet jij of iemand anders hier hoe ik zo'n formulier kan krijgen? Of hoe je dat precies moet doen, ik kom er niet uit.

Dat is bijzonder! En wat een toeval! Zit je er zelf ook nog aan te denken om in de verre toekomst met een nog hogere kilometerstand er nog weer een keer aan mee te doen? Ik weet niet of dat zo mag. Twee keer dezelfde auto aan mee doen met klokje rond na jaren lang.
Dat gebeurt vaker. Er zijn eigenaren geweest die meerdere keren zijn teruggekomen met dezelfde auto. Zelfs later met een andere auto. Wat volgens mij nog niet is gebeurd, zou @944 kunnen doen, is dat een andere eigenaar met dezelfde auto uit een eerdere aflevering is teruggekomen.

Toch wel een leuk en bijzonder verhaal van de 107, ookal oogt het voor de meeste auto mensen niet als een super bijzondere auto. Het is het verhaal dat erachter maakt meer dan waard! Een Mitsubishi Colt! Gaaf! Zie je ook zo weinig meer. Ik hoorde inderdaad dat je bij de RDW een schriftelijke aanvraag kan doen aan een eigenaar van een auto om daarmee in contact te komen, ik zou dat graag nog willen doen met mijn moeders oude 207D camper. Maar ik kan niet vinden hoe... Weet jij of iemand anders hier hoe ik zo'n formulier kan krijgen? Of hoe je dat precies moet doen, ik kom er niet uit.
Zelf heb ik het Contactformulier ingevuld met de optie ‘Anders…’, Je krijgt dan een standaard mail met dat er na 5-10 werkdagen contact met je wordt opgenomen, maar het heeft mij helaas niks opgeleverd.

Lijkt mij wel leuk om te doen, maar pas als de auto op de half miljoen zit. Zit nu net op de 370.000, dus dat gaat nog wel even duren.

Vandaag ben ik toch op pad geweest naar Dalfsen en heb de buurt en steeg opgezocht waar de Primera bekend mee is! Ik heb er een aantal foto's van gemaakt. Precies hoe meneer er ook mee uit reed volgens de persoon die mij contacteerde op Instagram.

DSC03697.jpg

DSC03702.jpg

DSC03718.jpg

Vallend blaadje. :p
Verder doet de Primera het goed! Ik heb er geen problemen mee gehad tot nu toe, groetjes!

Nou nou nou, het is weer eens zover dat ik jullie dames en heren eens even weer wat vertel over de afgelopen (bijna) 2 maanden. Tja, wat de Primera betreft. Hele goede auto! Rijd nog steeds heel goed en eigenlijk niets dramatisch kapot gegaan. Het enigste, (en daar kwam ik vandaag achter) is dat de behuizing op de gordel klem of hoe je het ook noemt een stukje eruit heeft. Dat is wel zonde! En ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik mij er echt aan ga irriteren.

20260106-100145.jpg

Staat wel een beetje lelijk zo he...

Verder heb ik de olie nog vervangen en netjes opgeschreven in het boekje, dit heb ik op 17 november gedaan. Tja, behalve dat niet echt veel nieuws ofzo. Gewoon een gave zeldzame jaren 90 Primera die door de specificatie super simpel is! Dus er valt weinig kapot aan te gaan.

Oh ja, de koplampen heb ik nog een beetje beter afgesteld. Maar ja, dat is niet echt een reparatie maar een verbetering.

DSC04767.jpg

In de sneeuw. :), wat vinden jullie er trouwens van om oude auto's te gebruiken door de winter heen? En bij oude auto's bedoel ik auto's die niet in de oldtimer regeling kunnen. (Dus 1987-2000 ongeveer.) Volgens mij zijn de meningen er een beetje over verdeelt maar ben benieuwd!

De Micra betreft, die heb ik nog steeds. Ik heb besloten om hem voor nu alsnog te houden, mijn zusje die heeft helaas na 2 keer zakken nog steeds niet haar rijbewijs kunnen halen. Ja wel sneu, allebei om hele knullige redenen dat gewoon puur pech is op het examen.

Maar goed, ik heb eindelijk de tijd genomen om de nieuwe stroomverdeler en bougie kabels te monteren iets van een maand geleden, we hebben op college ook een kast waarbij je uitlaat gassen kan meten. Die hebben we eraan gedaan, nou tja. Herinneren jullie die actie waarbij de uitlaat van het spruitstuk was afgebroken? En dat het er toen op een beun achtige manier eraan gelast is, nou er zit dus toch nog wel een lekkage, een hele kleine maar ja. Ik kan mijn niet herinneren of het een APK afkeur is of niet, zal ik volgende week nog eens even vragen. Nou goed, carburateur is nu ook trouwens volledig goed afgesteld, dit heeft mijn leermeester gedaan want dat is nou juist een ding wat ik nog moet leren. Maar hij loopt nu heel goed! Zelfs met de kou na even op de choke houden. Dus, tja. Beetje een projectje nog. Maar ga ik na mijn stage in het voorjaar mee aan de slag. Groetjes!

DSC04660.jpg

Wat wij ervan vinden hoe je de auto gebruikt doet er denk ik weinig toe. Als je echt afhankelijk bent van deze als daily dan is dat jouw keuze uiteraard. ;)

Je zusje moet gewoon moed houden. Ben zelf pas de 4e keer geslaagd en alleen bij de 1e keer door een remingreep. De andere keren waren dubieus en zat ik net aan de verkeerde kant van de score. Nu heb ik al sinds 1991 mijn rijbewijs en heb op een lichte aanrijding in 1992 nooit schades gereden. En er zijn jaren geweest dat ik tussen de 35- tot 40.000km heb gereden.

Je moet het maar zo zien: de "vlieguren" die ze nu maakt neemt ze wel mooi mee als ze het roze pasje heeft!

Je zusje moet gewoon moed houden. Ben zelf pas de 4e keer geslaagd en alleen bij de 1e keer door een remingreep. De andere keren waren dubieus en zat ik net aan de verkeerde kant van de score. Nu heb ik al sinds 1991 mijn rijbewijs en heb op een lichte aanrijding in 1992 nooit schades gereden. En er zijn jaren geweest dat ik tussen de 35- tot 40.000km heb gereden.

Je moet het maar zo zien: de "vlieguren" die ze nu maakt neemt ze wel mooi mee als ze het roze pasje heeft!
Ze is zelf de moed helaas een beetje ingezakt, zo is ze. Maar he, 18 jaar. Tja, ze kan er zelf ook weinig aan doen.

Zo zie je weer he, eigenlijk zegt zo'n praktijk examen helemaal niets over hoe je later gaat rijden. Zo is er altijd gezegd in mijn omgeving dat het echte leren pas begint wanneer je het kaartje in je eigen handen hebt. Jij hebt trouwens best wel wat kilometers gemaakt hoor! Zo he! Of misschien rij ik wel te weinig. :ROFLMAO:

Het komt vast wel goed, ze zit nu nog op 2 gefaalde examens. 3 keer scheepsrecht hopelijk.

Wat wij ervan vinden hoe je de auto gebruikt doet er denk ik weinig toe. Als je echt afhankelijk bent van deze als daily dan is dat jouw keuze uiteraard. ;)
Hoi Jay! Tja ik wist het niet echt, sommigen zeiden niet doen. Anderen zeiden dat het prima kan. Maar ja ik denk dan altijd even weer terug wanneer ze misschien wel een maand lang ofzo dit soort (en nog wel ergere) sneeuwbuien hadden. En toen waren deze auto's nog wel nieuwer, toen gingen ze ook gewoon op pad. Tuurlijk maak ik mij wel een beetje zorgen om eventuele roest, nou weet ik wel dat de Primera nog recentelijk een undercoating laag geval heeft gehad. En daar hoefte ik volgens mijn leer meester voor zowiezo een aantal jaren niets mee te doen. Dus... Tja, ik blijf er gewoon mee doorrijden, zit er wel aan te denken om 14" originele Nissan velgen op te zoeken want daar zijn de banden opties gewoon veel beter mee.

Deze auto's werden vroeger ook gewoon gebruikt in de sneeuw. Ik heb met mijn oude Micra K10 destijds erg veel plezier gehad in de sneeuw. Geen probleem hoor. Uiteraard wel schoon houden in verband met mogelijke roestvorming maar het is uiteindelijk gewoon een auto.

Toen mijn Toyota Carina 24 jaar oud was reed ik er gewoon mee door weer en wind, dus ook als er sneeuw lag. Meestal spoot ik de onderkant en wielkasten regelmatig even af bij een wasbox. Ik had deze auto als daily tot die 31 jaar oud was, daarna werd het mijn hobbyauto. Als hobbyauto stond deze dus vaak voor langere tijd stil en prompt bij de APK voor het 33-ste jaar was het raak: een advies om te kijken naar een klein roestgaatje in een van de wielkasten. Nu was dat natuurlijk iets dat door de jaren had opgehoopt, maar stilstand versnelde het proces.

Zolang je de bodem goed schoonhoudt is er weinig aan de hand met een oldtimer rijden in de sneeuw. Stiekem is het ook een stuk leuker dan met een nieuwe auto. Lekker glibberen met achterwielaandrijving en je hebt nog een ouderwetse handrem om aan te trekken

Toen mijn Toyota Carina 24 jaar oud was reed ik er gewoon mee door weer en wind, dus ook als er sneeuw lag. Meestal spoot ik de onderkant en wielkasten regelmatig even af bij een wasbox. Ik had deze auto als daily tot die 31 jaar oud was, daarna werd het mijn hobbyauto. Als hobbyauto stond deze dus vaak voor langere tijd stil en prompt bij de APK voor het 33-ste jaar was het raak: een advies om te kijken naar een klein roestgaatje in een van de wielkasten. Nu was dat natuurlijk iets dat door de jaren had opgehoopt, maar stilstand versnelde het proces.
Tja, dat is wel jammer inderdaad. Maar dat hoort er toch ook wel een beetje bij lijkt mij. Gerepareerd neem ik aan? Of heb je hem niet meer? Wel een super gave auto!

Deze auto's werden vroeger ook gewoon gebruikt in de sneeuw. Ik heb met mijn oude Micra K10 destijds erg veel plezier gehad in de sneeuw. Geen probleem hoor. Uiteraard wel schoon houden in verband met mogelijke roestvorming maar het is uiteindelijk gewoon een auto.
Ja precies, heb laatst nog een rondje platteland gedaan in de sneeuw met de Micra. Wel voorzichtig maar het was wel grappig! Schoon houden probeer ik wel alleen ik heb echt gewoon niet het spul ervoor...

Zolang je de bodem goed schoonhoudt is er weinig aan de hand met een oldtimer rijden in de sneeuw. Stiekem is het ook een stuk leuker dan met een nieuwe auto. Lekker glibberen met achterwielaandrijving en je hebt nog een ouderwetse handrem om aan te trekken
Hoe gaat dat met de Porsche dan? Laatst trouwens nog eentje gezien in het wit! Ook in de sneeuw, achterwielaandrijving in deze omstandigheden is ook wel grappig inderdaad. Zelf geen RWD auto ter beschikking meer maar he, voorwielaandrijving lukt ook hoor. :p

ik spuit nu alles nog af met de tuinslang van de buren die een harde straal en zachte straal heeft. En dan droog maken/eventuele vast zittende vuil weghalen, overal waar ik lees is het direct, speciaal auto zeep, twee emmers. Al die dingen, ja ik snap het aan de ene kant wel. Maar dat heb ik op dit moment allemaal nu niet bij de hand...

De lessen op college gingen deze week niet door, overdrijvers... Vroeger moest het nog wel wat erger zijn mochten de scholen de deuren even sluiten. (Weet ik van mijn moeder. hehe) OV was er ook uit. (Niet een probleem voor mij maar wel voor een hoop klasgenoten.) Ik moet dus nog een week wachten voordat ik mijn auto weer echt goed kan schoonmaken, ik ga dan direct ook maar even vragen wat voor autozeep ze gebruiken. Een hogedruk spuit heb ik niet, misschien mijn moeder maar eens overhalen dat we er samen eentje kunnen kopen. (y);)

Ja precies, heb laatst nog een rondje platteland gedaan in de sneeuw met de Micra. Wel voorzichtig maar het was wel grappig! Schoon houden probeer ik wel alleen ik heb echt gewoon niet het spul ervoor...
In principe is een hogedrukreiniger voldoende. Bij een Micra zit de roestgevoeligheid in de dorpels en wielkasten, dus die goed schoon spuiten met enige regelmaat verlengt de levensduur.

Tja, dat is wel jammer inderdaad. Maar dat hoort er toch ook wel een beetje bij lijkt mij. Gerepareerd neem ik aan? Of heb je hem niet meer? Wel een super gave auto!
Ik heb hem toen laten repareren en nog 9 jaar plezier van gehad. Inmiddels is hij verkocht en is iemand anders er erg blij mee.

In principe is een hogedrukreiniger voldoende. Bij een Micra zit de roestgevoeligheid in de dorpels en wielkasten, dus die goed schoon spuiten met enige regelmaat verlengt de levensduur.
Ik merk het helaas, passagiers kant voor spatbord heeft al best aardig wat roest erop zitten. Dit komt omdat er blijkbaar al eens een keer wat nieuws ingelast is, de kleur is het ook wat anders. Juist op dat nieuw ingelaste deel is het weer gaan roesten, toch weer jammer...

Hoe gaat dat met de Porsche dan? Laatst trouwens nog eentje gezien in het wit! Ook in de sneeuw, achterwielaandrijving in deze omstandigheden is ook wel grappig inderdaad. Zelf geen RWD auto ter beschikking meer maar he, voorwielaandrijving lukt ook hoor. :p
Stiekem heb ik nog niet met de 944 in de sneeuw gereden haha. De garage waar de auto normaal staat wordt nu geupgrade, dus de auto staat tijdelijk op een plek waar ik er niet echt bij kan. Hopelijk gaat het weer sneeuwen de komende dagen, dan kan ik misschien nog ermee naar buiten. Het smeltende sneeuw dat half verdwenen is oogt ook zo sneu.

Hopelijk gaat het weer sneeuwen de komende dagen, dan kan ik misschien nog ermee naar buiten. Het smeltende sneeuw dat half verdwenen is oogt ook zo sneu.
Snap ik wel! Beetje glijden. Wel voorzichtig natuurlijk, ik ben inmiddels wel een beetje klaar met al die sneeuw. Het is mooi om te zien maar het is al snel oud nieuws. :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan