Mops: De Prima Primera... (En een V70!)

Hoop voor je dat je ‘m gauw kwijt kunt en dat een liefhebber zich meldt.

Wat een Mop! :ROFLMAO:

Nog wel eens wat gehoord van de Laurel trouwens? Zat er net aan te denken.
Ik hoop 't ook, ik heb nog niet super veel interesse. Iemand die wil hem heel graag komen kijken en kopen samen met zijn opa, de andere partijen zijn handelaren. Dus tja, we zien het wel.

Nee niets, ik ga wanneer het weer wat mooier is even contact opnemen en vragen of ik eens mag komen kijken. Ik ben heel benieuwd!

Ja ik ook wel. Als de Micra van mij was zou ik ‘m inderdaad ook eerder aan die jongen met z’n opa gunnen.
Ik wil 'm ook wel aan hun verkopen, ze zitten nu op €850. Ik wil er minimaal €900 voor hebben... Ik ben al €100 tegemoet gekomen omdat ze helemaal vanuit apeldoorn hier naartoe moeten komen, de apk heeft mij ook al rond €50 gekost dus ik ga liever niet onder het bedrag van €900 zitten... Maar goed, komt vast nog wel iemand naar voren die wel bereid is om dat bedrag te betalen.

Aan de andere kant is €850,- voor een auto die zo oud is en echt wel wat liefde en aandacht nodig gaat hebben om rijdend te houden best een prima prijs als je het mij vraagt.

Daar hebben jullie wel een punt... Ik denk er nog even over na, het kan natuurlijk een tijdje duren voordat er weer iemand komt met zo'n bedrag...

Precies. Ik zou zelf denk ik die mensen contacten dat je alsnog akkoord wilt gaan. ;)
Heb ik ook gedaan, ze zijn toch afgezien van de verkoop. Iemand anders ook al omdat die toch een grotere auto wou gaan opzoeken, allemaal prima. De jongeman die bij mij kwam om de auto te bekijken woont in dezelfde wijk als mij. Maar die moest er nog even over nadenken.

Leuk een Primera, ik zou niet weten wanneer ik die voor het laatst gezien heb. Net als bijvoorbeeld een carina e, zag je overal, nu nooit meer
Inderdaad erg zeldzaam tegenwoordig, veel geëxporteerd naar Afrika enzovoorts. Carina E's zijn inmiddels ook een zeldzaam verschijnsel, maar niet zo zeldzaam als de Primera. Een buurman van mij had er vroeger eentje.

Afgelopen maand is mijn zusje geslaagd voor haar rijbewijs, heel mooi. Nou er moest dus een auto bij komen in de familie, eerlijk gezegd was ik het vergeten te vertellen hier. Nou goed, bij deze.
Schermafbeelding-2026-04-05-111144.png

Waarom heb ik het niet eerder verteld? Eerlijk gezegd vind ik het nogal een saaie auto, maar een prima auto voor haar doeleinden. Lekker zuinig en goedkoop in de kosten. (tot nu toe), Hyper modern voor ik en mijn moeder. (We zijn niets anders gewend dan 2002 of ouder.) Ik wens haar veel veilige kilometers op de weg ermee.

De Micra is verkocht... Toch wel een beetje verdrietig nu, maar hij is in goede handen lijkt mij. Hij gaat naar het westen van het land.
Lijkt me zeker dubbel. Maar je hebt er alles aan gedaan om er goed voor te zorgen, dus dat is nu aan de volgende eigenaar om dat zo te houden. ;) Hopelijk geeft het ook wat rust en kan de aandacht vol naar de Primera.

Lijkt me zeker dubbel. Maar je hebt er alles aan gedaan om er goed voor te zorgen, dus dat is nu aan de volgende eigenaar om dat zo te houden. ;) Hopelijk geeft het ook wat rust en kan de aandacht vol naar de Primera.
Ja, ben benieuwd hoe dat gaat. Denk ik wel goed, ik verlies hem wel helaas uit het oog. Dat is dan wel weer jammer, maar goed. Kan ook niet alles in de gaten houden wat auto's betreft.

Bitterzoet, maar proficiat met de verkoop. Uiteindelijk toch nog best vlot gegaan.
Vind het zelf ook nog best wel even een dingetje, ben bang dat ik er op een gegeven moment ook nog wel spijt van zou gaan krijgen. Ik heb besloten om mijn forum naam zo zou gaan houden als aandenken. Dankuwel, inderdaad. Misschien heeft Frits toch nog een beetje geholpen. :ROFLMAO: :p

Vind het zelf ook nog best wel even een dingetje, ben bang dat ik er op een gegeven moment ook nog wel spijt van zou gaan krijgen. Ik heb besloten om mijn forum naam zo zou gaan houden als aandenken. Dankuwel, inderdaad. Misschien heeft Frits toch nog een beetje geholpen. :ROFLMAO: :p
Op een gegeven moment is het denk ik ook de afweging wat belangrijker is. Dat je de auto kwijtraakt of het bedrag wat je ervoor krijgt.

Op een gegeven moment is het denk ik ook de afweging wat belangrijker is. Dat je de auto kwijtraakt of het bedrag wat je ervoor krijgt.
Tja daar heb je wel een goed punt, duurt nog even. We zien het wel, zal vast nog wel eens wat anders komen. Wou altijd al een Starlet!!!

Een Glanza of een gewone? :p
Hahaha, geen Glanza maar ook geen gewone. Een luxe uitvoering. Eentje met mee gespoten bumpers en ''trims''. En bepaalde luxe wieldoppen. Vond het altijd een mooi model, P90 natuurlijk. Staat precies eentje nu op Marktplaats hoe ik hem zou willen hebben. Eentje uit 2000! Hele late!
Schermafbeelding-2026-04-06-231501.png

Hahaha, geen Glanza maar ook geen gewone. Een luxe uitvoering. Eentje met mee gespoten bumpers en ''trims''. En bepaalde luxe wieldoppen. Vond het altijd een mooi model, P90 natuurlijk. Staat precies eentje nu op Marktplaats hoe ik hem zou willen hebben. Eentje uit 2000! Hele late!
Leuk! Inderdaad een late. De Yaris was er toen al even.

Ik gebruik dit inmiddels een beetje als blogpost voor niet alleen mijn auto's maar ook wat algemene dingen wat met auto's te maken hebben, ik had vandaag de opdracht op college om een soort van APK keuring te doen. (Niet echt natuurlijk.) En dus allerlei dingen op te schrijven, ik heb dit nu al een aantal keren gedaan maar nog nooit het lijstje zo vol gehad... Het ging om de 82-RX-PX (Een oefen auto hier op college.)

Nou de lijst ging als volgt:
Ruitenwissers werken niet
Remschijf rechts achter raakt ankerplaat
Band(en) aanwezig met een profieldiepte tussen de 1.6t/m 2.5mm
Roestschade carrosserie
Aandrijfas hoes rechtsachter lek/ vertoont ernstige schade.
Lekkage overige vloeistoffen.
Remleidingen vertonen ernstige roestschade
Vering(en) achter gebroken/gescheurd.

Hoe krijg je het voor elkaar om beide veringen achter zo erg te laten roesten dat ze doormidden breken aan het einde, dat is toch wel heel ernstig hoor. En de auto is (nog maar) van 2005. Nooit geliefd heb ik al wel weer gezien, dacht leek mij wel even leuk om te melden. :giggle: :ROFLMAO:

20260409-154907.jpg

Ei-nd-lijk, daar was 'ie! Op Marktplaats een exemplaar kunnen vinden. Hij is niet in de beste conditie. (Paar rinkels en een beetje vervrongen of hoe je het ook noemt.) Maar! Ik heb hem nu eindelijk zelf! :giggle: :giggle: :giggle:

20260409-164017-2.jpg

Deze foto stond ook er ook nog in, deze had ik nog niet. Eentje terwijl hij on the move was. De persoon achter het stuur is (een nog jongere) Marc Klaver!

Hoi allemaal! Ik heb weer een update over de Primera. Gisteren hebben we de thermostaat vervangen, zoals eerder (dacht ik) aangegeven was die stuk. Veertje was opgerekt en wou niet meer helemaal dicht.
20260413-090826.jpg

Helaas zit 'ie bij de GA16DS achter de motor en niet vooraan zoals bij de SR20, dus dat was nogal een klusje om erbij te komen maar het is gelukt. Rechts is de nieuwe, links is de originele.
Screenshot-20260414-161707-2.jpg

Ontluchten en klaar toch? Nou... Oke het lijkt dat 'ie nu wel weer goed op temperatuur komt, maar iets wat ik ook altijd al merkte is dat de temperatuurmeter best wel ver naar onderen zakte als je de auto uit doet, op dat punt begint 'ie ook met langzaam omhoog gaan zodra de motor warm wordt. Blijkbaar is dit te ver:
20260413-153641.jpg

Nou heb ik mij laten vertellen dat de KVS sensor defect zou kunnen wezen, en dat ik die zou moeten vervangen om dat weer netjes te krijgen. Nou, als ik dan toch bezig ben dan ga ik ook maar direct een toerenteller erin bouwen. Wordt vervolgd!

Terug
Bovenaan