Mops: De Prima Primera... (En een V70!)

Hallo allemaal! Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst hier een update heb gegeven over de auto's, en dat heeft een reden. Er was eigenlijk niet zoveel te vertellen! Tot nu toe, tja. Misschien wel wat maar ja, nou goed. Komt nu dan maar van pas.

Goed, punt 1. Ik heb de Micra K10 nog steeds, ja. Toch gehouden, alleen denk ik niet meer voor heel erg lang. Hij staat helaas in de weg, volgende maand maar even kijken hoe het zit met de APK. Mocht 'ie er zonder al teveel kosten doorheen komen dan kan 'ie op marktplaats met een nieuwe APK en anders weet ik het nog niet zo goed.

Punt 2; De Primera P10, poeh he. Wat een auto, hij rijd op dit moment weer lekker, na een klein probleempje wat gisteren (hopelijk) is opgelost lijkt het nu weer goed te gaan. Het leek op een brandstof probleem, ik heb nu (met hulp van een mede P10 eigenaar) het brandstof filtertje vervangen voor een nieuwe. Dit lijkt het probleem te verhelpen. (Gas inhouden, vermogen verlies, lastig starten, schokken.) Ik heb ook nog nieuwe bougiekabels die ik nog ga vervangen, dat lijkt niet zo'n mega lastige taak. Kan je makkelijk bij! Dus dat ook maar even doen in de nabije toekomst.

Ik heb de Primera ook een ''grote'' modificatie gegeven, namelijk nieuwe velgen! (en banden) wees gerust, het is niet iets uit een aflevering van pimp my ride uit 2004. Nee nee, het zijn SLX/eGT originele Nissan Primera P10 velgen! Dezelfde die onder mijn moeders P10 zaten. Nou ja, niet exact dezelfde. Maar zelfde model.

DSC04968.jpg

Ik vind het er persoonlijk erg mooi uitzien, ik ben nog van plan om een paar extra OEM+ modificaties erop te zetten. (Voor mistlampen, 3 spaak SLX stuur en een gemixte SRi tellerbak.) Maar ik moet nog even wachten totdat ik dat kan doen, komt nog wel.

Oh ja, aankomende zomer ga ik met de Primera naar Engeland voor het evenement ''FOTU''. Schijnt daar heel mooi te wezen met wat je er allemaal ziet! Ik ben benieuwd!

Verder heb ik niet zoveel bijzonders te melden, ik heb in de tussentijd wel wat meer P10's ''gespot'', een 1990 SLX en een 1995 LX. Ja ja, het is wat. Nou goed, groetjes allemaal en bedankt voor het lezen!

Leuk om weer wat van je te lezen! Mooie velgen, al vind ik die doppies toch ook wel wat hebben icm zoals de auto is.
Hoi Jay! de doppies zijn ook leuk inderdaad! Maar helaas werden voor de maat van de velgen geen (goede) all-season banden meer gemaakt, en voor de 14inch velgen nog wel. Dat ws de grootste reden eigenlijk, ik heb de wieldoppen nog wel steeds. Morgen komt er als het goed is iemand de velgen + banden ophalen. Ze gaan gebruikt worden op iemands trailer. Ook wel bijzonder!

Vandaag heb ik de Primera een 'Quality of life' upgrade gegeven, ik heb via een vriend van mij die ook een P10 heeft. (Twee zelfs! Eentje enorm zeldzaam!) Een 3 spaaks SLX stuur kunnen overnemen, deze heb ik vandaag kunnen installeren. Duurde hoogstens 10 minuten, zonder airbag is het toch best wel simpel hoor. :ROFLMAO:

Het ging van dit:
20260306-152703.jpg

LX 2 spaaks stuur.

Naar dit:
20260306-154247.jpg

SLX 3 spaaks stuur.

Een grote upgrade vind ik zelf, ligt beter in de hand. En met het 'sharpy' trucje direct recht geïnstalleerd. (y)

Nu nog een toerenteller! Vind dit nog steeds een mooi dashboard. Beter dan al die grote tablets waar we het tegenwoordig mee moeten doen.

Mooie upgrade. Het nieuwe stuur is mooi maar het LX stuur is ook niet verkeerd. Maar een dikke plus voor jezelf is dat het beter in de hand ligt.

Nu nog een toerenteller! Vind dit nog steeds een mooi dashboard. Beter dan al die grote tablets waar we het tegenwoordig mee moeten doen.

Mooie upgrade. Het nieuwe stuur is mooi maar het LX stuur is ook niet verkeerd. Maar een dikke plus voor jezelf is dat het beter in de hand ligt.
Ja, over de toerenteller gesproken. Wellicht kan ik er eentje overnemen, ik moet alleen nog wel kijken of die een elektrische of een mechanische aandrijving heeft. Dat verschilt nog per phase 1 en 2. En wat betreft het dashboard, helemaal met je eens. Die tablets zijn allemaal troep.

Hoi allemaal, 24 maart gaat de Micra voor de APK... Ik ben benieuwd, er komt sowieso een aantekening voor roest op te staan. Dat kan niet anders, verder lijkt alles dat echt noodzakelijk is goed te werken en zo te horen zoals het moet wezen. Dus ik verwacht niet dat hij er niet doorheen komt. Maar ja dat zien we dan wel weer.

Ik heb de bougiekabels vervangen op de Primera, nu alleen nog de thermostaat. Deze staat zeer waarschijnlijk vast op open, want de auto komt niet op bedrijfstemperatuur. Hij blijft er net onder zitten, als het goed is komt de nieuwe thermostaat over een aantal minuutjes via de post. (Ja wel toevallig, kreeg er net een berichtje over.) Ik hoop deze ook zo snel mogelijk te vervangen. En dat de auto het gewoon goed doet voor de grote reis naar Engeland in Juli, duurt nog wel even maar alsnog. ;) :p

Ik heb ook besloten om een review te schrijven op de Autoweek website over de Primera, misschien maak ik er nog eentje over de V70 in de toekomst.

Oh jee oh jee mensen mensen... Ik heb slecht nieuws, de Primera is motorisch stuk!!! Ja het zal toch niet, nou het is toch zo.

Goed nieuws, hij loopt nog wel.
Slecht nieuws, ik kan er niet mee rijden.

Ik kwam er deze middag achter dat hij een raar geluid heeft gekregen, ik denk dat een lager in een van de pullies kapot is. Maar ja dit weten we niet zeker en laat ik hem dus even staan voor de zekerheid, maandag komt die vriend van mij met de vroege Audi 80 even kijken. Hij heeft een veel beter technisch inzicht dan ik, we zullen het wel weer zien. Groetjes!

Weet niet of dat zo past, ook qua koppel, op de bak/koppeling/aandrijfassen....
Zou dan ook een nieuwe bak onder komen hoor, gewoon een volledige swap. Ik heb een andere P10 met een SR20 te leen. Deze is cosmetisch niet zo inorde maar de motor werkt nog perfect, de bak is wel kapot, (bekende P10 kwaal, 5de versnelling vliegt eruit af en toe.) dus er zou dan een P11 pre-facelift bak onder komen, deze is plug en play op de P10 SR20.

Hallo heren (en eventuele dames dat weet ik niet.), update tijd. Uhhh, het plan gaat niet helemaal zoals ik dacht, ik heb vanochtend samen met mijn moeder de auto naar college gesleept waar ik aan de auto mag werken, mijn leermeester vind het ook maar een sneu geval dus die gaat mij veel helpen met het project. De SR20 swap gaat voorlopig niet door.

Mijn vriend waarvan ik zijn 1990 Primera P10 SR20DI SLX leen, zijn vriendin. Heeft een paars/roze P11 met een GA16DE, deze is helaas gisteren kapot gegaan. Dus hij heeft die van hem weer nodig, helaas. Maar goed, kan er ook niet zoveel aan doen, het is zijn auto tenslotte.

We gaan vandaag van alles uitsluiten, wel weet ik dat de dynamo aan vervanging toe is. Dat is nog niet zo erg, ik kan daar nog aankomen. Er is nog een ander bijgeluid in de motor, daar maak ik mij meer zorgen om. Het ernstige geluid is nog niet naar voren gekomen, we zien het wel, ik update jullie allemaal!

Een beetje goed nieuws teminste, de Micra is vandaag APK goedgekeurd! Wel daarvoor gerepareerd helaas, twee dingetjes. 1. De garage heeft nog even wat extra kit gedaan op die plek waar de uitlaat aan het spruitstuk is vastgelast toen dat is afgebroken. En 2. Een knipperlicht op het spatbord rechts werkte niet meer. (Oops) Maar! Geen aandachtspunten, verder is het goed. (y)

Dag allemaal! Ik heb toch nog weer fantastisch goed nieuws. (En een beetje slecht nieuws.) Het goede nieuws is, de Primera is weer terug op de weg, we rijden er weer mee rond. Het slechte nieuws, het geluidje zit er nog steeds,

We hebben de olie afgetapt en laten onderzoeken, toch geen ijzer. Hadden we toch verkeert gezien eerder dan, kan gebeuren. We hebben de motor nagekeken, maar alle hele belangrijke dingen zagen er allemaal prima uit. We konden geen beschadigingen vinden, dus... Wat het veroorzaakt? Geen idee. We hebben de olie en het olie filter vervangen en ook de bougies, maar verder zag allemaal er nog prima netjes uit.

We gaan er gewoon mee doorrijden, geen SR20 swap voorloopig. Dat komt misschien in de toekomst nog wel, ik heb eerst een beetje roest schade te repareren.

20260325-095120.jpg

Dorpel aan de rechterkant heeft wat roest schade, dit is nog niet heel ernstig. Ik zal er deze week nog even wat roestomvormer op doen als tijdelijke protectie. En dan iemand vinden die wellicht een nieuw stukje erin kan lassen voor mij.

We hebben alle auto's weer terug! De Volvo's apk ging wat minder. Weer een dure rekening van tegen de €1000, vooral arbeid en twee nieuwe achterbanden. En nog wat lichtjes en olie. Tja... Het is wat, nou goed. Kunnen we daar ook weer mee rond rijden, ben benieuwd hoe de Primera het doet in Mei met de apk.

Is het misschien leuk om de Primera op te geven voor Klokje Rond? Is vast ook een auto die Joep en Tim niet dagelijks meer zien. Dan weet je in ieder geval hoe de auto eraan toe is.
Ik heb hem opgegeven voor klokje rond klassiek al een tijdje geleden, tot nu toe nog niet van weer gehoord. Er zitten te weinig kilometers op om op te geven voor klokje rond (114.48x)

Ik heb hem opgegeven voor klokje rond klassiek al een tijdje geleden, tot nu toe nog niet van weer gehoord.
Meestal hebben ze veel aanmeldingen en het kan inderdaad een tijd duren voor je iets hoort. Ik zal het volgende week navragen op de redactie (de betreffende redacteur is nét weg en face to face werkt het vaak beter). Voor Klokje Rond Klassiek is de kilometerstand wat minder van belang (wel mooi meegenomen), maar telt 'het verhaal achter' de auto net zo veel zo niet - meer!

Meestal hebben ze veel aanmeldingen en het kan inderdaad een tijd duren voor je iets hoort. Ik zal het volgende week navragen op de redactie (de betreffende redacteur is nét weg en face to face werkt het vaak beter). Voor Klokje Rond Klassiek is de kilometerstand wat minder van belang (wel mooi meegenomen), maar telt 'het verhaal achter' de auto net zo veel zo niet - meer!
Dat had ik al een beetje verwacht, super leuk dat je de tijd even wilt nemen om het na te vragen! Ben benieuwd. Ik had hem op 3 Januari dit jaar opgegeven mocht dat helpen, ik weet wel het een en het ander van de historie van de auto dus dat leek mij wel leuk om te vertellen. Ik hoor 't wel, mochten ze hem niet interessant genoeg vinden geeft niet! :giggle:

Dat had ik al een beetje verwacht, super leuk dat je de tijd even wilt nemen om het na te vragen! Ben benieuwd. Ik had hem op 3 Januari dit jaar opgegeven mocht dat helpen, ik weet wel het een en het ander van de historie van de auto dus dat leek mij wel leuk om te vertellen. Ik hoor 't wel, mochten ze hem niet interessant genoeg vinden geeft niet! :giggle:
Ik kijk al naar de aflevering van jouw Primera uit! (y) (ik neem alvast een voorschot op de winst!)

Ik woon in het noord oosten, vlakbij Emmen om precies te zijn zoals ik al eens verteld heb. Nou is het hier op het platteland nooit echt de moeite waard om je auto spik en span te houden qua viezigheid. Toch heb ik de auto vandaag nog schoongemaakt.

20260327-120755.jpg

Ik ben benieuwd hoelang hij zo schoon blijft, wellicht is 'ie morgen vroeg op de weg naar werk alweer vies. :ROFLMAO:

Ik wou naar de Gamma vandaag voor de roestomvormer maar toen stond ik in de file, ik zag dat er een hele rij stond verderop in de straat. Ik ben maar omgekeerd, volgende week maar beter...

Beetje ironisch met de recente omstandigheden wat betreft de Primera, maar ik heb een nieuwe sticker op de zijraam geplakt. De leen witte Primera P10 heeft precies dezelfde en ik vond het zo leuk dat ik er ook eentje moest hebben!
20260327-120809.jpg

Nissan, Gebouwd voor minder onderhoud.

Ik zag trouwens dat ik nog geen foto had geplaatst van de witte leen P10 Primera, nou hierbij:
DSC06296.jpg

Het is een hele vroege uit Oktober 1990. Eerste jaar van de P10 Primera dus. Helaas is 'ie aan de andere kant niet zo netjes.

Ik zag trouwens dat ik nog geen foto had geplaatst van de witte leen P10 Primera, nou hierbij:
DSC06296.jpg

Het is een hele vroege uit Oktober 1990. Eerste jaar van de P10 Primera dus. Helaas is 'ie aan de andere kant niet zo netjes.
Kennis van mij had ooit ook een witte P10 sedan. Die bestaat niet meer, maar kon nog wel achterhalen aan de hand van de eerste twee letters van het kenteken dat het eentje was van maart 1992.

Daar moet ik ook nog eens aankomen, maar ja... Dat is nogal lastig. Inderdaad wel heel leuk al die slogans!
Helaas heb ik er geen software meer voor, anders had ik best iets willen namaken voor je. Printen moet ik dan even uitbesteden.

Kennis van mij had ooit ook een witte P10 sedan. Die bestaat niet meer, maar kon nog wel achterhalen aan de hand van de eerste twee letters van het kenteken dat het eentje was van maart 1992.

Helaas heb ik er geen software meer voor, anders had ik best iets willen namaken voor je. Printen moet ik dan even uitbesteden.
Volgens mij zijn er niet mega veel witte verkocht, teminste in mijn ervaring een zeldzame kleur op de P10. Wel heel leuk! Zal vast geëxporteerd zijn naar Afrika ofzo.

Aah, dat is oke! Heel lief aangeboden! Had je er wel wat voor gegeven hoor indien je het software nog had. (y)

Volgens mij zijn er niet mega veel witte verkocht, teminste in mijn ervaring een zeldzame kleur op de P10. Wel heel leuk! Zal vast geëxporteerd zijn naar Afrika ofzo.

Aah, dat is oke! Heel lief aangeboden! Had je er wel wat voor gegeven hoor indien je het software nog had. (y)
Dat had sowieso niet gehoeven. :ROFLMAO:

Ik zou m voor de foto’s vooral eerst wassen en het kunststof een beetje fatsoeneren? Dan trekt ie ook misschien liefhebbers.
Er een lijkt een heel stuk van het front te missen, of hoort dat zo?

Ik zou m voor de foto’s vooral eerst wassen en het kunststof een beetje fatsoeneren? Dan trekt ie ook misschien liefhebbers.
Er een lijkt een heel stuk van het front te missen, of hoort dat zo?
Ik heb hem nog een beetje schoongemaakt, die rare verkleuring aan de bestuurders kant komt waarschijnlijk van het overspuiten van iets. Geen idee zo had ik de auto gekocht.
Ik weet niet zo goed waar je het over hebt, de voorkant is compleet. Als je dat donkere stuk onder het kentekenplaat bedoelt, dat is een plastic bescherm scherm voor steenslag ofzoiets. Zat er ook al heel erg lang op.

Ik had verwacht dat onder de bumper het plaatwerk door,liep, maar blijkbaar is dat bij dit model niet het geval.
Ben benieuwd hoeveel aanloop je krijgt.

Succes met de verkoop! Is er een beetje animo voor dit soort auto's?

Ik zou zelf trouwens niet zo snel de hond meefotograferen bij een auto-advertentie. Veel mensen willen liever geen ''hondenauto'' omdat honden meestal stinken en dergelijke auto's minder goed verzorgd worden.

Succes met de verkoop! Is er een beetje animo voor dit soort auto's?

Ik zou zelf trouwens niet zo snel de hond meefotograferen bij een auto-advertentie. Veel mensen willen liever geen ''hondenauto'' omdat honden meestal stinken en dergelijke auto's minder goed verzorgd worden.
Dankjewel! Niet heel erg veel, hoogste aanbod wat ik nu heb gekregen is €850. Is voor mij net ietsjes te weinig. Ik vraag niet ontzettend veel (zat zelf rond de €1000 te denken.)

Meestal ga ik hiermee volledig akkoord, maar de Micra is wel een gebruikt boodschappen autootje. Door de vorige eigenaren zijn hier al het een en het ander aan gebeurt. Ook in het interieur, ik vind het wel een leuk idee bij deze auto.

Terug
Bovenaan