Mops: De Prima Primera... (En een V70!)

Mijn neefje had tot 2 jaar geleden een Primera GT. Fijne auto maar ook daar die roest. Uiteindelijk maar gesloopt, ik heb de motor gekregen en gereviseerd voor in mijn crossauto.

Deze Primera kost duizend euro. Maar de carrosserie herstellen kost snel een 3 vond can dat bedrag. En dan heb je denk ik nog geluk. Rechtsachter lijkt de dorpel flink rot.

Je zegt zelf al dat het een sneu exemplaar is, hoef je dus niet te waarschuwen om het niet te doen!

Mijn neefje had tot 2 jaar geleden een Primera GT. Fijne auto maar ook daar die roest. Uiteindelijk maar gesloopt, ik heb de motor gekregen en gereviseerd voor in mijn crossauto.
Zonde eigenlijk he, maar ja dat gebeurt vaak met oudere Japanse auto's... Wel mooi dat de motor nog een tweede leven heeft gekregen.

Deze Primera kost duizend euro. Maar de carrosserie herstellen kost snel een 3 vond can dat bedrag. En dan heb je denk ik nog geluk. Rechtsachter lijkt de dorpel flink rot.

Je zegt zelf al dat het een sneu exemplaar is, hoef je dus niet te waarschuwen om het niet te doen!
Ja precies, die heeft zijn beste tijd wel gehad. Lak is nog wel mooi moet ik zeggen, maar ja. Niets voor mij als het zo erg is. En + het is een automaat. Niet heel erg, maar ik heb liever een handgeschakeld exemplaar.

Nee deze wordt het zeker niet! Ik heb een in Duitsland gevonden die op de foto's er erg netjes uit ziet. Geen rust rondom de dorpels, onder de achterklep ook goed. Tussen de deuren, alles eigenlijk. Zelfs het motor compartiment of hoe je het ook noemt is op het eerste oog roest vrij. Maar ja, zoals ze in het Engels zeggen. "You gotta take it with a grain of salt." Technisch is 'ie goed in orde volgens de advertentie. Motorisch geen idee.

Een K11 roest eigenlijk alleen door aan de onderkant dorpel tussen deur en achterwiel. Daar is de dorpel te vlak en blijft er vocht in staan. Maar uit het zicht dus makkelijk en goedkoop een nieuw stuk in te lassen.

Ik heb er een aantal gehad, allemaal 1300 cc. Superbetrouwbaar, maar ik vind het geen echt fijne snelwegauto.

Gaaf!! :love:

Ik kwam net trouwens deze nog tegen. Helaas met veel werk en rottigheid.
Super gave vondst! Maar inderdaad, dat is echt een project. En dan ook nog €4500 vragen voor iets met zoveel roest en 216 duizend km's op de teller. Ik snap de auto is zeldzaam maar poeh... Best veel geld... Als ik het geld, de tijd en de kennis ervoor had dan had ik hem wellicht gekocht. De moeite wel waard om die weer op de weg te krijgen vind ik.

Ik zag op de vorige pagina dat eventueel aan het kijken was naar een Starlet. Kan ze van harte aanbevelen, aan een P8 of P9 hoef je bijna niets te doen, blijven gewoon rijden.

Gaaf!! :love:

Ik kwam net trouwens deze nog tegen. Helaas met veel werk en rottigheid.
€ 4.500 is echt te veel voor zo'n rot hok, het is een wonder dat dat ding niet op de oprit uit elkaar valt.

Ik zag op de vorige pagina dat eventueel aan het kijken was naar een Starlet. Kan ze van harte aanbevelen, aan een P8 of P9 hoef je bijna niets te doen, blijven gewoon rijden.
Ik denk dat ik toch wel iets dat ietjes groter is dan een Starlet, zijn wel super betrouwbare auto's dat wel. Tja... Ik weet het allemaal nog niet, eerst maar de Micra zien te verkopen. Daarna eens kijken naar de opties.

Leuk die stills van de Micra, dat lijkt (zeker door de datum) ook echt oude opnames zo zeg!

Loopt het een beetje wat, qua interesse voor je Micra?
Ik probeerde het zo authentiek mogelijk te maken! Ik ben wel blij met het resultaat.

Nou, nee. :ROFLMAO: niet echt, er zijn nu mensen die het bod verhogen met €1. Nog steeds ver onder DE HELFT van de vraagprijs überhaupt. Ik heb een iemand gehad die zei dat 'ie particulier was maar bleek gewoon een handelaar te wezen maar dat had ik je volgens mij al verteld op WhatsApp. Verder niets waar ik een reactie terug waardig vond.

Ik ben trouwens vandaag nog even langs de lokale garage geweest, na de bouwvak. (Vakantie) Gaan we kijken hoe en wat met de Laurel, ik ben afgelopen zondag nog even er langs geweest. Het lekt dus op twee plekken, een onder de motor wat ik al aangaf. Met die stuurbekrachtigingsolie, en de ander zit vlakbij de benzine filter, de leiding daarachter is geknapt. Dit zit naast de motor en lijkt mij makkelijk om bij te komen en te vervangen met een nagemaakte leiding. Die leiding van de stuurbekrachtiging kan nog wel een beetje lastiger worden maar de garage waar ik heen ben gegaan komen we al 12 jaar, goed team die erg veel verstand heeft met allerlei oudere auto's. Dus, moet goed komen. Ik hoop dat in de tussen tijd dat als ik de Micra heb verkocht en opzoek ben naar een andere auto. Dat ik dan even in die periode de Laurel dagelijks kan gebruiken, tenzij het de winter periode is. Dan wordt 't lastiger.

Ik heb ook nog zitten kijken naar een Seat Cordoba van 1993-1999 pre-facelift met de 1.6L, de Vario versie ervan is jeugdsentiment voor mij. Was een hele betrouwbare auto! We deden hem alleen weg omdat de banden duurder waren dan dat de auto toen der tijd waard was. (2016)

Nou nou nou... Heb ik weer, moest vandaag even naar Nieuw-Amsterdam om wat op te halen, maar de grote weg is afgesloten door werkzaamheden. Ik moest over Holsloot, hele slechte weg daar. Ik kom aan in Nieuw-Amsterdam. Parkeer de auto, nou kom daarna weer terug en startte de auto. Nu is het geluid van mijn motor van een i4 veranderd naar een hele krachtige motor...

Ja, je raad het al. Uitlaat, en dat klopt. Vooraan waar de uitlaat zich verbind met de motor is een bout afgebroken en nu hangt het los. Ik ben wel thuis gekomen gelukkig. Dat scheelt dan wel weer.

Foto's:
20250730-112620.jpg

20250730-112624.jpg

20250730-112643.jpg

Dus... Nu maar eens kijken of ik die oude bout eruit krijg, man oh man wat een gezeur. Als iemand nog eventuele tips heeft hoor ik het heel graag. Nou ja, een voordeel. Klinkt wel grappig.

Alleen weet ik niet of ome agent dit zo leuk zou vinden...

Update: Ik heb even rond gevraagd, en een vriend van mijn moeder die wil morgen middag wel even kijken hoe en wat. Hij doet eigenlijk alleen oudere Volvo's, maar voor sommige dingetjes werkt hij ook aan andere auto's.

Als de weg echt heel slecht is kan je de wegbeheerder aansprakelijk proberen te stellen voor de schade. Maar dan moet de weg wel echt heel slecht zijn. Denk aan gaten erin enzo.

Wel zuur dit maar bij een Micra relatief makkelijk op te lossen gelukkig.

Als de weg echt heel slecht is kan je de wegbeheerder aansprakelijk proberen te stellen voor de schade. Maar dan moet de weg wel echt heel slecht zijn. Denk aan gaten erin enzo.

Wel zuur dit maar bij een Micra relatief makkelijk op te lossen gelukkig.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de weg zodanig beschadigd genoeg is om daar een aanspraak over te maken...

Ja, blijkbaar is het een Micra K10 kwaaltje. Een kennis van mij die heeft meerdere K10's gehad en die had dit probleem ook drie keer gekregen.

Ik heb het destijds inderdaad ook gehad. Was destijds voor €150,- klaar, inclusief nieuwe einddemper (als je toch bezig bent...).

Update: Inmiddels is het probleem verholpen... Het klinkt niet meer als een V8 zoals iemand bij de garage zei. Weer terug naar een i4, ook moest de V-snaar even weer aangespannen worden. En dat allemaal voor de beste prijs van €0.
(y)

En nu komt het minpunt; de uitlaat is aan het spruitstuk gelast, niet eraf gehaald. Bout eruit, ect ect. Spruitstuk moest er anders af en ik heb er geen pakking voor. Maar goed, het is opgelost. Ik heb het wel even netjes vermeld in de advertentie en de vraagprijs met €100 omlaag gedaan.

Klinkt als het betere beunwerk.
Maar goed, wat heb je er nog voor over.
Ja dat is het eigenlijk wel een beetje, maar verder wel netjes gelast. Het ziet er niet slecht uit ofzo. Het was mooier geweest om het natuurlijk gewoon origineel en goed te doen, maar ja. Op deze manier blijft het ook vast zitten en kan ik er ook gewoon mee rond rijden.

Uiteraard wil ik de pret niet bederven, maar vraag me eigenlijk af of de prijs niet te hoog is icm de staat van de auto. Heel eerlijk denk ik dat je blij mag zijn als je 1500 krijgt.

Uiteraard wil ik de pret niet bederven, maar vraag me eigenlijk af of de prijs niet te hoog is icm de staat van de auto. Heel eerlijk denk ik dat je blij mag zijn als je 1500 krijgt.
Hmm... Tja, misschien heb je wel gelijk. Maar ik hoef er ook niet perse de hoofdprijs voor hoor. Ik mag de auto niet verkopen met verlies van mijn moeder, dat wordt nog lastig.

Hmm... Tja, misschien heb je wel gelijk. Maar ik hoef er ook niet perse de hoofdprijs voor hoor. Ik mag de auto niet verkopen met verlies van mijn moeder, dat wordt nog lastig.
Dat heb ik met een aantal van mijn modelauto’s. Ik heb ook zo’n moeder. :rolleyes::p Auto’s dalen door gebruik meestal gewoon in waarde, maar zie dat sommigen maar eens uit te leggen. :ROFLMAO:

Meestal is niet altijd hè.

Mijn Volvo 144, 10 jaar gehad en meer voor gekregen dan betaald. Wel 10 jaar netjes onderhouden en waarschijnlijk deed de inflatie de rest.

Mijn Mercedes 207 d buscamper, ook 10 jaar gehad en aanzienlijk meer voor gekregen dan betaald. Nou ja, ik heb er ook 'aanzienlijk' wat laswerk aan gedaan.

Mijn Fiat Hymer camper ook na 6,5 jaar heel wat meer voor gekregen. Ingeruild in de tijd dat elke camper goud waard was. De kunst was om wat terug te kopen waar dat niet over gedacht werd.

Mijn Mercedes 207 d buscamper, ook 10 jaar gehad en aanzienlijk meer voor gekregen dan betaald. Nou ja, ik heb er ook 'aanzienlijk' wat laswerk aan gedaan.
Zo'n 207D hebben mijn moeder en haar ex-man (niet mijn vader) ook nog gehad van 1997-1999, de enigste overlevende wagen die mijn moeder gehad heeft van alle auto's uit het verleden. Ik ben niet echt heel erg van de Mercedes moet ik eerlijk zijn, maar zo'n 207D camper vind ik wel grappig. Het was een James Cook editie uit 1979, kenteken: VT-GG-57.

Filmrol foto uit 1997:
20250309-131733-2.jpg

20250809-122556.jpg

Vandaag is dit allemaal bij de kringloop binnen gekomen, een hele collectie aan kentekenplaten! Een hoop Pre-GAIK, ze mogen ze daar niet verkopen dus ik mocht ze gratis meenemen.

Nu ik het er toch over heb, zijn er nog adressen waar Pre-GAIK platen worden gemaakt voor auto shows en dergelijke. Ik heb er geen voor mijn Laurel en zou er toch graag nog wel een setje voor willen hebben. Anders moet ik ze zelf maar gaan maken.

Nu ik het er toch over heb, zijn er nog adressen waar Pre-GAIK platen worden gemaakt voor auto shows en dergelijke. Ik heb er geen voor mijn Laurel en zou er toch graag nog wel een setje voor willen hebben. Anders moet ik ze zelf maar gaan maken.
In het verleden werd het nog wel gedaan en hebben enkele medeforummers ook platen laten maken, maar volgens mij wordt het niet meer gedaan of mag het zelfs niet meer.

Nee, bedrijven die dat nog maakten hebben daar volgens mij wel wat gezeik mee gehad, met als gevolg dat ze niet meer gemaakt worden helaas.

Heel mooi volgens de advertentie...
Los hangende portierbekleding: niet mooi
Loslatend/hangend hemeltje: niet mooi.
Ben dan ook bang dat er technisch ook wel het één en ander aan mankeert.

Aan de andere kant laat de verkopende partij keurig zien wat er (optisch) wel aan mankeert... Dat van die loslatende stof op de portierkaart kwam ook voor bij de eerste serie BMW E32.. na 3 weken al...

Ik denk dat er voor dat geld wel mooiere, luxere en snellere P10 Primera's te koop zijn. Ik heb er hier eventueel nog 1 staan, mocht er zich ooit eens échte liefhebber voor melden wil ik wel nadenken over een verkoop.

WP_20170423_16_27_33_Rich.jpg

Ik denk dat er voor dat geld wel mooiere, luxere en snellere P10 Primera's te koop zijn. Ik heb er hier eventueel nog 1 staan, mocht er zich ooit eens échte liefhebber voor melden wil ik wel nadenken over een verkoop.
MicraMops was precies een maand geleden voor het laatst online zie ik, maar hij zoekt er eentje. ;)

Dag heren! Leuk dat jullie die advertentie hebben gestuurd! Ik ben toevallig gisteren gaan kijken naar die Primera! En ik heb ook al een bod gedaan, de beste jonge heeft erop akkoord gegaan. Maar de Laurel moet wel weg, en die heb ik op Marktplaats gezet, dus mocht er iemand zijn hier die interesse heeft in een bijzonder project. Laat het me zekers weten, hij staat namelijk wel in de weg...

WP_20170423_16_27_33_Rich.jpg
Oh wow! Die lijkt bijna precies op die van mijn moeder!

Ah, dan ben ik net te laat met aanbieden denk ik... Het is iig een 1993 2.0 invitation met handbak, electrische ramen, CV, electrische antenne, net nieuwe APK, origineel Nissan schuifdak af fabriek etc. Heb de auto al 10 jaar maar wordt tegenwoordig amper nog gebruikt en dat vind ik zonde...

Ah, dan ben ik net te laat met aanbieden denk ik... Het is iig een 1993 2.0 invitation met handbak, electrische ramen, CV, electrische antenne, net nieuwe APK, origineel Nissan schuifdak af fabriek etc. Heb de auto al 10 jaar maar wordt tegenwoordig amper nog gebruikt en dat vind ik zonde...
Dat klinkt inderdaad best wel als een mooi exemplaar, maar ik had het kenteken al even opgezocht, de wegenbelasting en verzekerings kosten zijn voor mij op de 2.0L toch net wat te hoog...

Dag heren! Leuk dat jullie die advertentie hebben gestuurd! Ik ben toevallig gisteren gaan kijken naar die Primera! En ik heb ook al een bod gedaan, de beste jonge heeft erop akkoord gegaan. Maar de Laurel moet wel weg, en die heb ik op Marktplaats gezet, dus mocht er iemand zijn hier die interesse heeft in een bijzonder project. Laat het me zekers weten, hij staat namelijk wel in de weg...
Leuk dat je bod akkoord is op de Primera, maar wel jammer van de Laurel. Als ik kon en de mogelijkheid had zou ik ‘m wel willen. Mijn opa, helaas al niet meer onder ons, had er zo eentje. Is de Micra ook al weg?

Leuk dat je bod akkoord is op de Primera, maar wel jammer van de Laurel. Als ik kon en de mogelijkheid had zou ik ‘m wel willen. Mijn opa, helaas al niet meer onder ons, had er zo eentje. Is de Micra ook al weg?
Ik had hem liever ook gehouden, maar ja... Ik ben nog jong en ik heb nog niet die connecties helaas. Ik doe hem liever weg aan iemand die wel de tijd en de liefde ervoor kan geven wat ik nu niet kan.

Jouw opa had wel smaak, haha. De vader van mijn opa had er ook een in het wit of grijs.

De Micra heb ik nog steeds en hou ik ook nog wel even voor een tijdje.

Kijk, dat is ook wel echt een bak met klasse. (Hihi.) De Laurel wordt als het goed is morgen opgehaald, hij is verkocht. De Primera staat gereserveerd, en ja hoor. De toekomstige eigenaar ben ik.

Terug
Bovenaan