Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Zo. Heb een demper besteld. Ben maar uitgegaan van het advies van de motorzaak want zag door de bomen het bos niet meer, haha.

Het is geworden een Remus Revolution in carbon, ovaal... ben erg benieuwd. 2 weekjes wachten nog! Hopelijk dan nog een hoop mooie dagen om ervan te genieten!

Gr. Daan

D.E.N.N.I.S. zei:
Vraagje: Ik heb vorige week bij motorpak gekocht bij de firma Polo ( https://www.polo-motorrad.de/ ). Volgens hun eigen site hebben zij door heel Duitsland en ook in Zwitserland filialen. Polo is een speciaalzaak waar ze geen motoren, maar wel benodigdheden verkopen. Zijn er in Nederland ook zulke zaken die deze produkten kunnen leveren? En waar zitten die winkels?

e hebt in Utrecht en Amsterdam Motozoom, dat is wer hetzelfde als louis.de (maar iets duurder) en vergelijkbaar met Polo.

Online motozomoproducten uit Duitsland bestellen bij Louis.de is misschien goedkoper, maar mijn ervaringen met (de hulp bij) Motozoom zijn echt uitstekend en ik zou het gewoon daar halen. Sterker nog, ik kom best regelmatig bij Motozoom.

MIOB zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Vraagje: Ik heb vorige week bij motorpak gekocht bij de firma Polo ( https://www.polo-motorrad.de/ ). Volgens hun eigen site hebben zij door heel Duitsland en ook in Zwitserland filialen. Polo is een speciaalzaak waar ze geen motoren, maar wel benodigdheden verkopen. Zijn er in Nederland ook zulke zaken die deze produkten kunnen leveren? En waar zitten die winkels?

e hebt in Utrecht en Amsterdam Motozoom, dat is wer hetzelfde als louis.de (maar iets duurder) en vergelijkbaar met Polo.

Online motozomoproducten uit Duitsland bestellen bij Louis.de is misschien goedkoper, maar mijn ervaringen met (de hulp bij) Motozoom zijn echt uitstekend en ik zou het gewoon daar halen. Sterker nog, ik kom best regelmatig bij Motozoom.
Mooi, dank je. Ik heb al even rondgekeken op de site van Motozoom en dat ziet er veelbelovend uit.

Les 15:

Superdag vandaag...

Vandaag de eerste keer op de motor met mijn nieuwe dure motorpak. De instructeur reageerde er dol enthousiast op: "Zo Dennis, jij ziet er chique uit.". Verder werd er maar weinig over gezegd. Laat ik het er maar op houden dat het niet het eerste motorpak is, die hij te zien krijgt.

Maar goed: Het was toch wel weer een lekker gevoel om op de motor te rijden en ik had er dan ook zin in.

Wegrijden, links, rechts, rechts, links, effe tanken, links, links, rechts, stoplicht, links, rotonde rechtdoor, rechts, stoplicht, stoplicht, "bij het volgende stoplicht lichtsaf", stoplicht op rood, knipperlicht aan, voorsorteren, spiegelen, remmen, terugschakelen, tot stilstand komen, rechtervoet op de grond...??? he ??? rechtervoet op grond... shit... rechterbeen op de grond...f*ck... rechterhand op de grond... rechteroor op de grond... lichte paniek, want ik lag dus met mijn hoofd op de rijbaan voor het rechtdoorgaand verkeer en dat terwijl daarop dat moment 70 km/uur werd gereden en er een groen licht was.

Zelf weet ik dus absoluut niet wat er fout ging, maar volgens de instructeur lag de oorzaak in spoorvorming. De plek waar ik mijn voet wou neerzetten, lag lager dan ik inschatte en dat blijkt in de praktijk niet te werken. Weer iets geleerd dus.

Tijdens de verdere les heb ik vooral geprobeerd om het voorval te vergeten,maar het bleef toch in mijn achterhoofd hangen. Ik vond het zelfs maar matig gaan en ik had het gevoel dat ik maar iets deed. Na de les heb ik dat ook tegen de instructeur gezegd. Hij zei me echter dat ik goed gedaan had. Hij zei zelfs dat als ik zo zou doorgaan, dat het examen niet meer lang op zich zal laten wachten. Hij vertelde er nog bij dat ik nu wel goed keek en spiegelde en dat het ruim voldoende was.

Ondanks dat ik op mijn rechterzij viel, heb ik nu wel last van mijn linkerarm. Maar dat is waarschijnlijk gewoon spierpijn.

Zo; dus ik begrijp goed dat je met de motor bent om gekieperd ? Vrij heftig, maar zo te horen werd er door de instructeur goed mee omgegaan!

Lijkt me wel schrikken inderdaad!

Ja klopt, Ik stond zelfs zo goed als stil op het moment dat het fout ging.

Ik ben er inmiddels wel al achter wat voor een motor ik wil gaan kopen zodra ik mijn rijbewijs heb: eentje met rijles beugels...

Zoiets gebeurt meestal bij zeer lage of geen snelheid inderdaad. Ik heb vorig jaar ook zoiets mee gemaakt, door een ongelukkige move van mijzelf (snijden, totaal onbewust ervan, had nog slechts ruim 'n week mijn rbw) is een mederijder onderuit gegaan. Met veel schade tot gevolg... ontzettend balen + je wordt weer even lekker bewust gemaakt van het feit dat een ongeluk in 'n erg klein hoekje zit.

Ach, zie 't als een wijze les... zoiets zal je denk ik niet snel meer overkomen.

Als je straks je rijbewijs hebt, kun je lekker in je eigen tempo het apparaat verkennen en daar leer je echt het meeste van! Rijles is toch altijd een beetje stressvol, vond ik tenminste...

Heeft m'n vriendin ook gehad, 10 minuten vóórdat ze examen moest doen :p Moet op een landweggetje wachten op een auto en wil haar voet neerzetten. Alleen zat daar een kuil in/naast de weg.

Maarreh, je pak nog heel, Dennis? ;)

Ing. De Student zei:
Heeft m'n vriendin ook gehad, 10 minuten vóórdat ze examen moest doen :p Moet op een landweggetje wachten op een auto en wil haar voet neerzetten. Alleen zat daar een kuil in/naast de weg.

Heb ik zelf ook een keer gehad. Toen ik eenmaal de grond met mijn voet had bereikt kon ik niet anders meer dan de motor neerleggen. Dat heb ik dus ook gedaan. (was overigens nog tijdens het lessen) Mijn geringe lengte helpt daarbij ook niet echt :(

Gisteren trouwens weer mijn eigen motor terug! Toch weer lekker, vandaag naar mijn werk gereden, heb ik toch wel gemist. Zeker met dat mooie weer van vandaag!

Alleen jammer dat ik sinds gisteren meteen al afgesneden (2x) of over het hoofd gezien ben (1x) of gewoon te maken heb gehad met mensen die zitten te prutsen (knipper naar rechts en vervolgens gewoon rechtdoor rijden). Zal wel iets te maken hebben met de herfstdip of zo? o_O

Rob

Nog een tip voor D.E.N.N.I.S.

Let op dat bij het tanken de grond echt ongelooflijk glad kan zijn. Ik mijn vriendin (ook motorrijdster) in een vakantie met volle bepakking al eens languit zien gaan. Ook daar geleerd dat je soms een noodreparatie kan uitvoeren door een passagiers voetsteuntje te plaatsen op de positie van de normale voetsteun. Die was daar namelijk afgebroken.

Freez

Yep, 1 keer bijna gehad toen er iemand veel diesel had gemorst. Ook de eerste keer bij mijn schoonouders voor, toen zette ik mijn voet op een steentje dat wegrolde, toen lag ik ook bijna. De enige keer dta ik echt een motor heb laten vallen was toen ik de CX voor mijn vriendin aan het bouwen was, maar die heb ik keurig weten op te vangen (met mijn knie..).

By de weg: Het is weer tijd voor een nieuw project, no-budget dit keer :). Er gaat een soort low-budget build off komen en dat lijkt me wel wat. Iemand die nog een oude, rotte motor weet te staan? Liefst niet te grote motorinhoud en een buizenframe.

@MIOB,

Zoiets?
Je moet wel bieden (vanaf €210,-), denk aan de 25% die je meer kwijt bent dan je geboden hebt. Maar, je hebt wel een ding wat niet 100% afgetrapt is....

Geldig tot 28-9-2009

@D.E.N.N.I.S. Aanradertje..... Kijk eens rond.

Freez zei:
Nog een tip voor D.E.N.N.I.S.

Let op dat bij het tanken de grond echt ongelooflijk glad kan zijn. Ik mijn vriendin (ook motorrijdster) in een vakantie met volle bepakking al eens languit zien gaan. Ook daar geleerd dat je soms een noodreparatie kan uitvoeren door een passagiers voetsteuntje te plaatsen op de positie van de normale voetsteun. Die was daar namelijk afgebroken.

Freez
Dat het bij een benzinestation glad kan zijn heb ik jaren geleden al eens mogen ondervinden, toen ik na het tanken van mijn auto naar de kassa liep. Een moment van tractie verlies resulteerde in een halve spagaat en een paar weken mank lopen.

rke zei:
@D.E.N.N.I.S. Aanradertje..... Kijk eens rond.
Ik ga kijken. thx

Is er minder goed weer op komst en meteen valt het te merken aan de activiteit op dit forum ;-)

Dames en heren; een vraagje. Ik loop met het idee om de velgranden van mijn Bandit te voorzien van 'rimstriping'. Lijkt mij persoonlijk mooi combineren met het rode frame van mijn donkergrijze fiets.

Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt voor de vele nuttige reacties!

Gr. Daan

@Daan,
Je hebt rood en rood, het rood van je frame is denk ik net in rimstriping te vinden.
Daarbij is het misschien te druk, maar dat is smaak.

Rayban: klopt.

Het frame is behoorlijk rood (zie foto elders), weliswaar metallic maar een denk dat gewoon rood goed combineert; omdat het relatief dun is.

Als ik het te druk, niet mooi zou vinden haal ik het er zo weer af uiteraard, maar ik denk dat het subtiel wel iets toevoegt aan de uitstraling!

Tsja, wat vind ik van rimstriping?

vfr_op_800.jpg

;)

Ik vind het bijna altijd wel een verbetering!

op mijn grijze suzuki zit het (nog) niet, maar op mijn vorige motor had ik het wel.

Op mijn kawa denk ik dat het te druk wordt. Mijn vorige GPX had de velgen voor een deel gepolijst.
Black_Suzuki_Bandit_1.jpg

Dit idee zeg maar. Ik houd het achter de hand voor als de velgen beschadigd zijn. Dat wil met het wisselen van banden nog wel eens voorkomen.

Het is een pleuriswerk namelijk.

Freez

Dank voor de reacties!

Pleuriswerk... kijk als ik dat hoor kijk ik er weer meer tegenop!... Maar ik ga denk ik toch de gok wagen... vind 't erg sjiek staan op de plaatjes links en rechts!

Ik denk dat Freez het polijsten bedoelt. Die streepjes plakken is een kwestie van even nauwkeurig werken.

Juist, en met een beetje mazzel krijg je bij een rolletje tape een hulpstukje die je makkelijk langs de velgrand kunt leiden.

Inderdaad, maar als je het koopt zie je wel of dat hulpstukje erbij zit. Dan is het namelijk een piece of a cake en gaat het ook gelijk perfect.

Les 16.

Vandaag heb ik weer gelest, dit keer tussen 18.30 tot 20.00.

Het eerste half uur vooral op de snelweg gereden. Ik moest zeker tien keer achter elkaar op- en afritten nemen om het in- en uitvoegen te oefenen. Dit omdat ik toch wel wat moeite heb om op een nat wegdek op een klaverblad de snelheid omhoog te krijgen en houden. Dit zal wel een kwestie zijn van zelfvertrouwen en vertrouwen in de motor krijgen.

De verdere les ging prima, al hadden we wel wat last van verkeersdrukte door een zeer ernstig ongeluk in de buurt van Schellinkhout.

Dat is inderdaad een zeer ernstig ongeval zeg.

Rijden in de regen blijft toch extra oppassen.
Ik pas mijn rijstijl er dan ook op aan en ga misschien wel te langzaam en behoedzaam door de bochten maar ik wil het niet meemaken dat mijn voorwiel de grip kwijtraakt op het natte asfalt.
Ach, liever te bang dan te hard.
------
Ik heb sinds vorig week mijn navigatie op mijn motor gemonteerd.
Het heeft ruim een jaar geduurd voordat ik daar een mooie oplossing voor gevonden had.
Heb nu een soort tasje wat ik zo op een steun kan klikken, werkt prima.
Zal binnenkort eens een fototje posten.

Nog bedankt voor de reacties n.a.v. mijn vraag over rimstriping. Ik heb een motorbedrijfje hier in de buurt gevraagd eens te kijken wat er verkrijgbaar is; tot op heden nog niks van vernomen. Als het te lang duurt bestel ik wel wat via het net... vind 't leuk om met slecht weer eens wat te gaan knutselen ;-)

Dennis: logisch hoor dat je wat moeilijker rijdt met natheid ... heb dat zelf nu nog, hoewel er bij normaal rijden niet gauw iets gebeurt houd ik niet van rijden met regenachtig weer. Laatst nog; begon het ineens te regenen.. ik gaf iets te veel gas in z'n 2 en toen schoot het toerental omhoog en slipte het achterwiel waardoor de motor van achter uit naar links schoot. Dan schrik je toch wel even en merk je dat een berg koppel in de regen zoiets kan laten gebeuren...!

Yep, met regen rij ik veel voorzichtiger, vaak heb je met regen nog veel meer grip dan je denkt, soms echter potseling veel minder (olie is met regen bijvoorbeeld linker dan op droog), dus ik rij altijd voorzichtiger.

@Pinin: zeg, dat valt niet onder sleutelen hè!! :p

D'r gaat hier een extra motor bij komen. Ik heb echt wat afleiding nodig naast die ongelovelijke t**** vakken die ik voorlopig moet volgen, dus ik ben wat op zoek gegaan. Ik heb nu de restanten van een 370cc 1 cylinder op het oog om eens radicaal op te bouwen. Kan niet wachten :)

Ik heb dat met mijn Gixxer ook hoor, als het nat is ben ik echt voorzichtig in de bochten, terijwl mij geleerd is dat je eigenlijk bijna net zo hard de hoek om kan.. als je maar van de witte lijntjes af blijft...

Iemand ervaring met velgen polijsten..? of weet waar ik zo een setje kan kopen.. (is wle voor mijn auto velgen, maar das hetzelfde he)

Ja, ik. Het is een takkewerk... Setje kan je kopen op ebay (heb ik gedaan) motozoom, louis.de, grote bouwmarkt.

Met de BMW kan je overigens driften in de regen :). Maar het lastigste vind ik dus dat de grip gewoon lastig te voorspellen is met regen. Het kan per meter enorm verschillen.

@MIOB, gokje:

images

Met regen rij ik ook heel kalmpjes. Witter strepen zijn glad, maar ook de zwarte pekstrepen waarmee scheuren dichtgesmeerd worden. En, die zijn veel minder zichtbaar :( ...

Maar, rustig en kalm rijden kan toch nooit een bezwaar zijn?

Ruud mag niet meer gokken :) Om eerlijk te zijn standaard ook al een verselijk gave old school crosser.... Standaard zou ik hem ook best willen hebben, maar opbouwne naar eigen smaak is leuker. Keuzes, keuzes, keuzes......

Voor a naar b ritjes is kalmrijden inderdaad geen enkel bezwaar.

@ Miob,

de velg randen zijn al blank en gepolijst, maar neit zo mooi meer. Hoef gelukkig niet vanaf 0 te beginnen.

Ik ga bij motozoom ff checken. dank je.

Ik moet vanmiddag een motorjas ophalen.

Ik heb nog naar de CB250 gekeken, maar dat was niet veel soeps. Het ding stond zichtbaar al jaren stil en de uitlaat was nogal roestig. Nu is de uiteindelijke prijs er ook wel naar, maar er stond ook een 400cc chopper in veel betere conditie en die is goedkoper weggegaan.

De opbrengst was nogal willekeurig. Ik zag dat een Snap-on gereedsschapskast met zeven laden voor zo'n 1200 euro verkocht is (ik heb geen flauw idee wat die dingen nieuw kosten), terwijl veel motorkleding voor een habbekrats verkocht is. Jammer genoeg ging het bieden op het gereedsschapsbord met BMW-tooltjes ook boven mijn budget, dus dat heb ik niet meer gevolgd.

@miob: ach laat mij dat 'sleutelen' vinden, verder kan ik er niks mee helaas... ben zo a-technisch als maar zijn kan;)

Ligt waarschijnlijk ook aan het overtollige gebrek aan geduld dat ik bezit, maargoed...

Les 17. Woensdag 7 oktober 07.50 uur tot 09.20 uur.

Regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen, regen. en als afsluiting nog wat regen.

Ondanks dat ging het prima, al had ik wel last van de regen.

[size=x-large]Gooi'ndag![/size]

Ik zal mij hier ook weer eens melden. Volgens mij moet ik De Ingenieur feliciteren met een baan en ben ik aardig bij. Zo niet, scusi! ;)

Al weer 1,5 week terug van vakantie op Kreta. Heerlijk weer gehad, maar ons eerste idee om motorscooters te huren hebben we laten varen. Wellicht weten sommigen nog dat ik vorig jaar na een weekendje België terugkwam met nogal wat hoogtevreesproblemen (waar ik aan lijd)? Welnu, in het kader daarvan hebben wij het vervoer op Kreta maar overgelaten aan de huur Toyotank Auris. In de auto heb ik er geen last van.

Verder kom ik nog terug op ons motorschuurtje:

P1010553.jpg

@rke, weet je nog dat je toen zei:

rke zei:
Mooi gemaakt, ziet er netjes uit. ( Maar ik had het dakje wel wat meer afschot gegeven... (ja, ik ben een stuurman op de wal...).)

Welnu, je hebt gelijk gehad. Bij de eerste paar regenbuien hebben we de motoren maar onder het afdak weggehaald. In de openlucht stonden ze droger... Ook bleef het nadruppelen als het verder weer droog was. Ondanks alle inspanningen en nog meer goede bedoelingen hebben we er toch maar een derde partij bijgehaald en na een dagje klussen is er nu een perfect afdakje en zo droog dat de katten schuilen op de motors als het regent.

Voor de nieuwsgierigen, wat hebben we gedaan?
- Meer afschot.
- Rubberdoppen op de middelste balken, waardoor het dak omhoog gedrukt wordt. Het water kwam in een kuil te staan.
- Andere kit en volledig dichtgekit (ook tussen de verschillende panelen).

Verder zitten we nog met het volgende probleem. Mijn vriendin klaagt over haar Bandit over het zadel, met name een dood gevoel in haar kont en tussen haar benen. Nu willen we zaterdag hier(Buddy fashion) naar toe gaan en een ander adres dat we gevonden hadden is deze: Ad van Gils / zadels.

Zijn er hier mensen (M/V) die hier ervaring mee hebben, of de bedrijven kennen?

Mede namens vriendinlief, erg bedankt!

WOF
emoticone-msn-montre-fesses.gif

Ik zal mij hier ook weer eens melden. Volgens mij moet ik De Ingenieur feliciteren met een baan en ben ik aardig bij. Zo niet, scusi!
Houd die excuses maar voor je, want het klopt gewoon ;) Mooi schuurtje trouwens hoor ;) En wat betreft die zadels: Carbin of Bagster zadels zijn behoorlijk aan de prijs, terwijl een gewone zadelmaker ook je standaardzadel kan aanpassen naar je wensen, meestal voor veel minder.

En over dat dode gevoel tussen haar benen zal ik verder maar geen grappen maken
icon_taped.gif
icon_clown.gif

Ing. De Student zei:
Carbin of Bagster zadels zijn behoorlijk aan de prijs, terwijl een gewone zadelmaker ook je standaardzadel kan aanpassen naar je wensen, meestal voor veel minder.

En over dat dode gevoel tussen haar benen zal ik verder maar geen grappen maken
icon_taped.gif
icon_clown.gif

Ik zal maar niet zeggen hoe ze het zelf zei... ;)

Iets met een 'dode doos' :)

Maar ehm, effe serieus, waar moet ik aan denken bij een gewone zadelmaker? Waar kan ik daar voor terecht?

WOF
confused-smiley-001.gif

@ Dennis: Met een fatsoenlijk pak aan vind ik zelf regen nauwelijks hinderlijk (afgezien van de mindere grip). Toen ik mijn eertse motor ophaalde na aankoop zag ik bij het inrijden van een regenbui (mijn eertse èchte bui) plotseling mijn 'volgauto'(die mij gebracht had) met heftig bewegende ruitewissres snel terugzakken. Ik had echt niet door dat het ZO hard regende.

Owja, ik heb er weer een motor bij :) Grotendeels dan. (Er missen wat onderdelen zoals de wielen bijvoorbeeld, maar verder ben ik er bijna ;))

Terug
Bovenaan