Guest
rke zei:Gewoon kopen. Het is een ideale toerfiets die goed handelbaar is. Het enige echte minpunt is dat als zo'n kolossaal ding eenmaal op zijn kant ligt, je hem niet meer alleen overeind krijgt. Ondanks alle mooie theorieën hoe dat zou moeten....
Je geef direct blijk van het feit dat je niet weet waar je over praat.
Een man van normaal formaat en normale spierkracht kan een omgevallen GW rechtop zetten. Een GW blijft namelijk op zijn valbeugels liggen en maakt daardoor een slagzij van circa 50 graden. Enne hup ... hij staat weer op zijn wieltjes.
Vergeet verder niet dat wij GW rijden omdat het een ontspannen vorm van motorrijden is. Ik zit op een zondag doodgemoedereerd van 07:00 tot 22:00 uur op de motor met een paar stops om te tanken (om de 350 km) en een keer eten en wat keren voor een drankje. Rij dan 750 km over belgische en fransche binnenwegen.
Dat zijn in jullie ogen kunststukken om niet na te doen, maar wij vinden dat niet abnormaal.....
En waarom altijd zo afgeven op een Wing? Jaloezie...... ??
Wij zeiken ook niet over andere motoren. Vele van ons hebben trouwens diverse soorten andere motoren. En, handje opsteken doe ik eigenlijk altijd, alleen merk ik dat vele andere motorrijders het ook niet meer doen. Maakt niet uit of ik Gold Wing rij of een andere motor, dikwijls wordt er niet terug gegroet....
Een Goldwing niet snel? Behoorlijk snel hoor, vooral als stoplicht sprinter, bochten is wat lastig. Er schuurt natuurlijk al heel snel wat over de grond.....
Ik zeg 'behoorlijk' omdat je met 400kg en maar 100 pk natuurlijk niet over de gewicht/pk verhouding van een willekeurige 600 beschikt. Ten tweede zijn onze motoren soms 20-30 jaar oud, dus ook wel aan wat slijtage onderhevig.
Bekijk ze nog eens goed, zowel de 4 cilinder 1000/1100/1200 als de 6 cilinder 1500/1800 zijn schitterende motoren met hele trotse eigenaren.
(het maakt niet uit wat voor motor je rij, als je maar motor rij)