Zo, ook ik mag me hier melden!
Ik ben momenteel flink aan het lessen. Onlangs AVB gehaald, nu eindelijk écht de weg op. Man, wat een heerlijk gevoel!
Ik heb altijd al wel gedacht dat ik later motor zou gaan rijden, waarbij 'later' niet gespecificeerd was. Ik woon sinds begin dit jaar in het centrum van Amsterdam en een vergunning laat nog een tijd op zich wachten. Mijn auto staat tot die tijd op Noord, waardoor ik zo'n 20-25 minuten (afhankelijk van de pont) onderweg ben naar mijn auto.
Ik heb mijn kantoortje gelukkig om de hoek, en voor klussen moet ik zo af en toe de stad uit (ik ben fotograaf). Soms heb ik daar allerhande spullen voor nodig (mijn achterbak ligt vol met statieven), soms alleen een rugzakje met een camera en twee lenzen. Afgelopen zomer was razend druk en na wat positieve verhalen van motormuizen om mij heen én het feit dat ik vond dat ik wel wat tijd en iets leuks voor mijzelf had verdiend, besloten de motorhandschoen op te pakken.
Vrij letterlijk, want ik heb wel gelijk goed geïnvesteerd in kleding en een helm. Allereerst omdat ik zelf van mening ben dat ik al beginneling het meeste baat heb bij een zo veilig mogelijk pak en ook omdat ik als zzp'er een beetje zuinig moet zijn op m'n belangrijkste medewerker. Daarnaast is het ook een beetje een manier om mijn vriendin een beetje gerust te stellen, ze is er allerminst gerust op.
Het is een leren tweedelig pak van Difi (huismerk van Motoport) geworden, afgemaakt met bijpassende handschoenen, AlpineStars laarzen en een heel fijne Shark-helm. Al met al nipt onder de 1000 euro gebleven qua uitrusting.
Alle kleding voornamelijk zwart met veel rode en een paar witte accenten. Dat ook deels met de gewenste motor al in het achterhoofd. Dat moet namelijk een CBR 600 F2 worden, het liefst in onderstaande kleurstelling.
Daarbij is snelheid niet per se het grootste argument. Twee vrienden rijden ook op een CBR en wat ik van hen hoor (en ook op internet lees) zijn het heel betrouwbare motoren, met een prima weggedrag, die ook nog eens heel betaalbaar zijn. En nu ik ervaren heb hoe het is om met flinke tegenwind op een naked te rijden op de snelweg, ben ik er ook van overtuigd dat een motor met kuip voor mij ideaal is.