Ja, de flowmeter, het oude type brandstofpomp (dat ik heb), het brandstoffilter boven het blok... Deze auto is gewoon ontworpen om af te fikken.

Van de flowmeter heb ik dus geen last meer, brandstofpomp ga ik zeker vervangen door een nieuwe (kunststof) type, filter misschien ook maar verplaatsen als dat enigszins mogelijk is.
@Justin: Ik hoorde gisteravond al van een vriend van me dat hij iemand rond de BX had zien lopen, vermoedde al wel dat jij het was.

Hij woont in het studentenhuis waar de BX voor staat. Daar hoef ik niet te betalen, is geen doorgaande studentenroute en kan hij nog een oogje in het zeil houden, prima plek dus.
edit: En nu hoor ik van diezelfde vriend dat er 'iemand' foto's stond te maken. Ik denk dat we die hier zo zien verschijnen.
edit2: Toen ik hem zondagavond deze kant op reed was er trouwens nog een kleine complicatie. Ik kreeg een toeter/knipperseintje van een Belg in een 407 en ik weet niet waarom, maar ik had al een vermoeden. Eerste mogelijkheid gestopt en inderdaad, achterlichten dood... angry smily Niet handig als je nog 100 km over grotendeels onverlichte snelwegen moet. Ik was bang dat het een typisch BX-massaprobleem was, dus direct achterlichten los en stekkers prutsen. Geen verandering. Ik zat me te bedenken wat voor ander simpels het kon zijn, maar het kwam maar niet omhoog. Toch maar even pappie gebeld. winking smiley Natuurlijk! Zekeringen checken en inderdaad, er was er eentje doorgebrand. Gelukkig hadden we al die dingen al vervangen en had ik de oude (maar nog prima) zekeringen achterin gelegd, dus kwestie van erin klikken en weer onderweg. Dat rijdt overigen enorm relaxt. Ik heb dat stuk in de Pluriël, de Acadiane en de DS gereden, maar dit was toch het best. Wel het veercomfort, maar ook de kracht om snel mee te komen (wat bij de Aca en de DS nogal ontbreekt).
edit3: @Harm: Toen ik zondag thuis kwam heb ik direct de plafondconsole losgeschroefd en het schakelaartje vervangen, dat is inderdaad een klusje van niets en leuk om te zien hoe dat motortje zit ingebouwd. Bedankt! Staat toch weer een stapje netter. Het sleuteltje voor het stellen zat er ook nog in.