MWH: BX.TA.110.IQ.93 - Vouwwagen en updates 2025

Dat gaat voor mij ook zo'n sport worden denk ik, ergens zo strak mogelijk tegen aan. En als je na een tijdje in de gaten hebt hoe groot de auto is en hoe ver je kunt, is dat ook makkelijker met fileparkeren denk ik..

Bossinkje zei:
Dat gaat voor mij ook zo'n sport worden denk ik, ergens zo strak mogelijk tegen aan. En als je na een tijdje in de gaten hebt hoe groot de auto is en hoe ver je kunt, is dat ook makkelijker met fileparkeren denk ik..
Probleem met fileparkeren is wel dat je bij strak parkeren mag hopen dat de bestuurders van de auto's voor en achter je dan voorzichtig zijn en een beetje wagenbeheersing hebben. Ik neem dat risico nooit en probeer altijd ruimte over te houden en mijn auto te parkeren tussen auto's die er netjes uitzien. Dan is het risico van beschadigen in theorie wat kleiner.

Tsja, maar als je geen keuze hebt.... Maar ik doelde ook meer op het steken.. Als je wat verder naar achteren kunt kan je vaak sneller parkeren, hoef je minder vaak te steken..

Ik kreeg ook commentaar dat ik hem er nooit meer uit zou kunnen krijgen als iemand hem er krap voor zette. Zit wat in natuurlijk... Maar de plek waar hij nu staat zit één ruime plek voor, en dan weer een boom. Het zou compleet onnodig en onlogisch zijn om hem strak voor de BX te zetten. Daarbij is de enige auto die ik er ooit heb zien staan die oranje kar of bijbehorende bus die Bossinkje op de foto heeft, en die zijn van een bedrijf die ergens aan een huis daar klussen. Daar zijn dus altijd mensen aanwezig. Ach, ik zie morgen wel of ik weg kan. BXjes kijken. :)

Overigens is fileparkeren weer juist best lastig, door betreffende spoiler die het zicht op lagere objecten vermindert... Dan houd ik ook liever een ruimere marge aan. :p

Vandaag mocht de dame snuffelen aan een paar soortgenoten. Drie andere type 1 BX'en, een 19 TRD, een 16 TRS en een tweede GT. Was gezellig. :)

6178332243_3ac3c7399b_z.jpg

6178856228_368487b642_z.jpg

MEER FOTO'S

De 19 TRD is dagelijks vervoer, de 16 TRS krijgt LPG en wordt pekelbak :eek: om zijn DS (in dezelfde kleur) te ontlasten en zijn vorige in de prak gereden 16 TRS te vervangen, de origineel NL GT is wel echt een tweede auto. En mijn GT is toch gekozen omdat hij binnen mijn bereik lag, en dat is niet groot. :)

Dus als je streng bent kun je zeggen dat de recent geïmporteerden toch om het goedkoop rijden/belastingvoordeel zijn gekozen... o_O

de 16 TRS krijgt LPG en wordt pekelbak om zijn DS (in dezelfde kleur) te ontlasten

Pft belachelijk... een zeldzame BX type 1 gebruiken als dagelijks aftrap- en pekelhok om een totaal niet zeldzame DS te sparen... ik zou het eerder andersom doen.

Een zeldzame BX als pekelbak voor een DS, de wereld op z'n kop. Het zou veboden moeten worden. DS'en zijn uitermate geschikt voor het winterse plaatje. Da's dan nog het positiefste wat ik me bij de wintermaanden kan voorstellen. Een DS in de straat. Sneeuw, ijskrabben bah !!!!
o_O

Ja, het is zonde. Maar er wordt wel goed voor de auto gezorgd, het is geen aftrapbak zoals hier wordt gesuggereerd. Technisch is hij inmiddels zo goed als nieuw gemaakt (de motor is eruit geweest), antiroestbehandeling wordt z.s.m. gedaan en over maximaal enkele jaren gaat hij ook optisch aangepakt worden om de Franse staat van de lak/panelen op te heffen. Dat blue camargue is ook wel heel gaaf op een BX... :)

Hij kan die 16 TRS beter gewoon aan mij geven. Gebruik ik hem als vierde auto!:D

Ik geef jullie weinig kans, het is toch echt een liefhebber... Hij geniet er op een andere manier van dan jullie misschien gewend zijn, maar een BX verkruimelt niet meteen bij pekel in zicht hoor. Goed bijhouden is zoals altijd het tovermiddel, en dat zal echt wel gebeuren.

Zeg Milan, heb jij je BX ophaalverhaal al eens naar het BX clubblad gestuurd? Ik ben daar redactielid van, vandaar :)

Als ik het goed onthouden heb staan daar 400 woorden per pagina voor. Neemt mijn verhaal het hele boekje in beslag, lijkt me niet de bedoeling. ;) Ik was wel van plan het op te sturen, maar dan moet ik het dus eerst nog inkorten...

Wanneer is de sluitingsdatum voor de kopij? Kan ik daar rekening mee houden.

edit: Ik kan natuurlijk ook zelf zoeken. 1 december zie ik, nog even de tijd dus.

Tussen aftrappen en pekeljagen en binnen zetten in de winter zit ook nog wel een weg hoor... netjes bijhouden en ook in de winter gebruiken moet een auto wel kunnen hebben, maar vergt meer geld en onderhoud denk ik...

Vandaag een lekker stukje meegereden in de mooie BX19 GT van MWH! Wat een leuke auto, en in hele bijzondere staat. Lijkt me echt een unieke aankoop. Details als het schuifdak en de verstralertjes maken 'm helemaal af! Was leuk om achteraan/vooruit/mee te rijden.

Citroën 1974 en 1984...

IMG_3805.jpg

IMG_3808.jpg

IMG_3810.jpg

IMG_3811.jpg

IMG_3814.jpg

Gave weerspiegeling, hele BX in een DS...
IMG_3817.jpg

IMG_3820.jpg

Die weerspiegeling is inderdaad leuk gelukt! Mooi, die wereld van verschil in 10 jaar...

Dat viel mee. Ik zag wel een paar mensen naar de DS kijken, die blokkendoos daarachter was ondanks de kleur toch nog niet opvallend genoeg als zijnde bijzonder.

Nou, die mensen met die gele W123 keken anders vooral naar de combinatie geloof ik. En ja, die toeterende W123 in het wit was m'n overbuurman en die zwaaiende mensen in die Omega waren ook buren... wel toeval, wat hadden die daar allemaal te zoeken in het bos? Wel heel leuk gezicht, zo vaak zit er geen BX MK1 in je binnenspiegel. Mijn DS was er zo van onder de indruk dat ze er spontaan een liet ploffen:)

Zal ik een kwast en een pot verf voor je meenemen? :) Hoe je dat ding ook mishandelt, hij blijft meer waard dan dat je er voor betaald hebt, dus wat dat betreft kan het best. ;)

Niet als ik er sjonniebumpers en velgen onder gooi, er booskijkers op zet, de ramen overdreven laat tinten en een dikke uitlaat eronder.. :)

Oh ik heb nog een setje sideskirts te koop! In het wit, dus je hoeft ze niet eens te spuiten. Echte sjappies rijden immers in een auto met ongespoten tupperware.

Ik zag je rijden afgelopen weekend, een rode BX GT met RRX kenteken valt wel op namelijk. Erg nette wagen hoor.

Ik reed in de Jeep, maar die zal je misschien niet opgevallen zijn.

Leuk, gespot! Ik denk dat jij me alleen op zou vallen als je in de 127 rijdt. Doen dus. ;)

Dat deed ik vorige week ook en deze week al op maandag, morgen laatste dagje Fiat voor dit seizoen vermoed ik (gezien de komende regen).
Ik kom trouwens dagelijks tussen Enschede en Hengelo een lichtblauwe BX fase 1 met gele (franse) koplampen (net als ik) tegen, is dat een bekende auto voor jouw?

Een lichtblauwe phase 1? Zeker weten? Die kleur is behoorlijk zeldzaam... Ik weet er één in Arnhem, één in Utrecht en er staat er nog één in een schuur in Drenthe als ik het me goed herinner. Tenminste, ik heb het over Bleu Camargue. Deze kleur. Plat lichtblauw dus, met dezelfde kleur bumpers. Misschien heb jij het over een andere tint? Ik weet dat deze phase 1 diesel hier in de buurt rondrijdt, bijvoorbeeld..?

Op een 127 hoef ik dus niet meer te letten. Ik zal kijken of ik hier misschien eens een Wrangler zie. Dan sta ik als een idioot te zwaaien, oké? ;)

Hè hè, het is ervan gekomen. Eindelijk de benzinepomp maar eens overgezet. Geeft toch een iets lekkerder gevoel.

Fotos-0016-2.jpg

En even een schroefje van het dakraam vastgedraaid, er waaide ineens een hoek van het raam omhoog op de snelweg... :eek: Verder heb ik gehoord dat mijn winterstalling opgeruimd en klaar is om de BX te ontvangen. Dat wordt over twee weken, hopelijk wordt het voor die tijd niet al te koud...

Vandaag met mijn huisgenoot naar de boerderie van zijn ouders gereden, daar in een hoek van een schuur was nog wel plaats voor een BX, gezellig samen met de Visa van 'Visa GTI 115' van het citroen-forum, een C15 en een 2CV. Eerste keer een auto stallen, we zien in maart/april wel wat ik allemaal vergeten ben. ;) Daar is nu niets meer aan te doen in elk geval.

Voorlopig dus tijd om mijn financiële reserves weer aan te vullen en te bedenken wat ik volgend seizoen allemaal zou willen doen met/aan de BX. Lekker fantaseren, kan je ook van genieten.

och, ik heb vanmiddag ook mijn Dyane gestald, enige wat ik heb gedaan is de tank volgegooid en het raampje op een kier... Accu eruit, ademend kleedje erop en klaar. Dat gaat al jaren goed! De auto heeft enkel in de winter van 2004-2005 buiten gestaan. Van 2005-2006 in een lekke garage, en sinds 2006-2007 op een ander adres :)

Ik weet inmiddels dat ik de tank niet had hoeven/moeten vullen. :( BX'en hebben blijkbaar een kunststof tank, dus die rot niet. Nu zit ik over een halfjaar met oude benzine... Ik voel me vrij stom, had ik natuurlijk gewoon na kunnen kijken. Maar goed, weet ik dat ook weer. :D

Mocht ik toch nog wat vergeten zijn, dan kan ik altijd aan mijn huisgenoot of aan 'Visa GTI 115' vragen om iets even te doen. Die laatste gebruikt de ruimte namelijk als sleutelruimte voor zijn Visa en is er dus regelmatig te vinden.

Mooi dat je een goede plek gevonden hebt om die mooie rooie veilig de winter door te laten komen(y).

Ik wilde hem sowieso stallen, maar zoals het nu is uitgewerkt is het helemaal mooi. Het voelt natuurlijk fijner om hem achter te laten bij mensen die je kent en waar er 'toezicht' is.

Het is alleen zo jammer dat ik nu mijn 'ik heb zin om te gaan rijden'-impulsen weer moet gaan onderdrukken. :) Maar aan de andere kant heb ik nu wel weer een reden om af en toe een van mijn ouders' auto's mee te nemen, is weer leuk voor de afwisseling. Ik weet nog steeds niet wat het zaterdag wordt, maar dat zie je vanzelf. :)

Tsja, de Dyane heeft een metalen tank :p
Maar die benzine is heus niet verrot hoor in een half jaar. Ik heb er iig nog nooit iets van gemerkt.

Terug
Bovenaan