Hee!
Tijd voor een mega-update dus ga er maar weer even voor zitten

Sinds vrijdag 25 juli is de auto namelijk meegeweest op vakantie en uiteraard heb ik daar weer een mooi verslag over gemaakt. De 25e begon met een laatste wasbeurtje (zonder wax.... tijdgebrek

), 4L verse castrol 10W40 met een OEM oliefilter en een volle tank BP ultimate. Eenmaal ingepakt en wel was het tijd voor twee dagen autorijden, in totaal stond er zo'n 1350km op de planning, weer een fijne afstand dus
Eenmaal onderweg kwamen we puur toevallig de enorme indrukwekkende rij met rouwauto's tegen van de MH17 slachtoffers. Uiteraard uit respect de meest linkerbaan opgezocht en met gepaste snelheid verder gereden. Ik moet zeggen dat het een erg naar en indrukwekkend gezicht was... Zoveel onrecht wat die mensen is aangedaan en zoveel onschuldige slachtoffers, bah.
Aangezien we ( en mn zusje en haar vriend met m'n Primera) wat laat waren vertrokken hadden we pas 350KM afgelegd voor het tijd werd voor een hotelletje in Duitsland. Leuk restaurantje uitgezocht waar we meteen benaderd werden door de baas omdat hij door had dat we Nederlanders waren. "Waren wij toch mooi even beter, hé" zei die. Het duurde even voordat ik door had dat het over voetbal moest gaan. En opeens begreep ik weer waarom overal nog Duitse vlaggetjes hingen en er nog regelmatig Duitse auto's met spiegelhoesjes rondreden. Zucht :T
De reis ging de volgende dag echt voorspoedig. Helaas moest precies op het moment dat er een enorme bui aan zou komen bij de peage mijn raam naar beneden vallen en niet meer omhoog willen komen... Gelukkig had ik mezelf voorbereid door een reserve raammechaniek mee te nemen

En zo doende:
Tsja, toen erg laat aangekomen op de camping in het verschikkelijk leuke plaatsje Chatillon-en-diois. Om niet al teveel diep in te gaan op alle dingen die we hebben gedaan in de vakantie hierbij een korte samenvatting:
Ons plaatsje voor drie weken lang, wat langer dan de bedoeling maar het beviel ons daar érg goed:
Een plaatselijk mierzoet wijntje, de Clairette de Die:
En natuurlijk ijskoude Kronenburg, vers uit de beek:
Lekker dobberen:
Mooie watervallen bezocht:
Fijne autoritjes gemaakt:
Weer of geen weer, altijd barbequeweer:
En als het even kon, lekker uit eten. Hier aan de plaatselijke zéér geknoflookte mosselen, jummie:
Fikse wandelingen gemaakt:
Waarbij bovenop de berg al gewaarschuwd werd voor zeer alerte waakhonden. Ik had er in ieder geval een vriendje bij:
In het plaatsje zelf was puur toevallig een feestweek gaande. Dat hield in dat er vrijwel elke avond wel ergens live muziek was en dat de wijngrotten de deuren open hadden staan:
Charlotte mocht ook eventjes rijden:
Als afsluiter van de vakantie in Chatillon en Diois nog maar eens een restaurantje bezocht:
Klaar voor de rit:
Verder uiteraard nog een berg foto's gemaakt van de Bluebird, bij deze:

Op de terugweg in Duitsland uiteindelijk heel eventjes gas gegeven met het beestje en tsjongejonge wat loopt ie goed. De auto spoot in rap tempo door tot de 200, en dat zelfs op een licht stijgende weg. De 200 foto is helaas totaal mislukt, de 194 foto lukte beter
maar 200 haalde ie écht hoor....:
Laatste foto van de Bluebird in de wasstraat. AGHUM, de A1 bedoel ik.....:
Trouwens ook nog een filmpje gemaakt van een rit door de "Gorges des Gats", met 80's muziek uiteraard :
https://youtu.be/WxuOuLkD6Is
In totaal heb ik deze vakantie 4100km gereden en de Bluebird heeft geen slag gemist. letterlijk 0,0 olie verbruikt en een gemiddeld verbruik over de hele reis van 6,8L op 100KM! Echt ongelooflijk dat deze auto zo zuinig is, en dat terwijl ik écht niet langzaam heb gereden. Tevens zaten er voldoende ritjes tussen door de Alpen en op de Franse tolwegen toch zo'n 120-130-140 als cruisesnelheid aangehouden
Eén ding is zeker, volgend jaar gaat deze Bluebird weer mee. Sublieme Bluebird
Groetjes!
Rens (en Charlotte)