Nissan Bluebird T12 2.0SLX HB "88.

Hee!

Tijd voor een mega-update dus ga er maar weer even voor zitten ;) Sinds vrijdag 25 juli is de auto namelijk meegeweest op vakantie en uiteraard heb ik daar weer een mooi verslag over gemaakt. De 25e begon met een laatste wasbeurtje (zonder wax.... tijdgebrek :(), 4L verse castrol 10W40 met een OEM oliefilter en een volle tank BP ultimate. Eenmaal ingepakt en wel was het tijd voor twee dagen autorijden, in totaal stond er zo'n 1350km op de planning, weer een fijne afstand dus :)

Eenmaal onderweg kwamen we puur toevallig de enorme indrukwekkende rij met rouwauto's tegen van de MH17 slachtoffers. Uiteraard uit respect de meest linkerbaan opgezocht en met gepaste snelheid verder gereden. Ik moet zeggen dat het een erg naar en indrukwekkend gezicht was... Zoveel onrecht wat die mensen is aangedaan en zoveel onschuldige slachtoffers, bah.

Aangezien we ( en mn zusje en haar vriend met m'n Primera) wat laat waren vertrokken hadden we pas 350KM afgelegd voor het tijd werd voor een hotelletje in Duitsland. Leuk restaurantje uitgezocht waar we meteen benaderd werden door de baas omdat hij door had dat we Nederlanders waren. "Waren wij toch mooi even beter, hé" zei die. Het duurde even voordat ik door had dat het over voetbal moest gaan. En opeens begreep ik weer waarom overal nog Duitse vlaggetjes hingen en er nog regelmatig Duitse auto's met spiegelhoesjes rondreden. Zucht :T:)

De reis ging de volgende dag echt voorspoedig. Helaas moest precies op het moment dat er een enorme bui aan zou komen bij de peage mijn raam naar beneden vallen en niet meer omhoog willen komen... Gelukkig had ik mezelf voorbereid door een reserve raammechaniek mee te nemen :p En zo doende:

Tsja, toen erg laat aangekomen op de camping in het verschikkelijk leuke plaatsje Chatillon-en-diois. Om niet al teveel diep in te gaan op alle dingen die we hebben gedaan in de vakantie hierbij een korte samenvatting:

Ons plaatsje voor drie weken lang, wat langer dan de bedoeling maar het beviel ons daar érg goed:

Een plaatselijk mierzoet wijntje, de Clairette de Die:

En natuurlijk ijskoude Kronenburg, vers uit de beek:

Lekker dobberen:

Mooie watervallen bezocht:

Fijne autoritjes gemaakt:

Weer of geen weer, altijd barbequeweer:

En als het even kon, lekker uit eten. Hier aan de plaatselijke zéér geknoflookte mosselen, jummie:

Fikse wandelingen gemaakt:

Waarbij bovenop de berg al gewaarschuwd werd voor zeer alerte waakhonden. Ik had er in ieder geval een vriendje bij:

In het plaatsje zelf was puur toevallig een feestweek gaande. Dat hield in dat er vrijwel elke avond wel ergens live muziek was en dat de wijngrotten de deuren open hadden staan:

Charlotte mocht ook eventjes rijden:

Als afsluiter van de vakantie in Chatillon en Diois nog maar eens een restaurantje bezocht:

Klaar voor de rit:

Verder uiteraard nog een berg foto's gemaakt van de Bluebird, bij deze:

Op de terugweg in Duitsland uiteindelijk heel eventjes gas gegeven met het beestje en tsjongejonge wat loopt ie goed. De auto spoot in rap tempo door tot de 200, en dat zelfs op een licht stijgende weg. De 200 foto is helaas totaal mislukt, de 194 foto lukte beter :p

maar 200 haalde ie écht hoor....:

Laatste foto van de Bluebird in de wasstraat. AGHUM, de A1 bedoel ik.....:

Trouwens ook nog een filmpje gemaakt van een rit door de "Gorges des Gats", met 80's muziek uiteraard :

https://youtu.be/WxuOuLkD6Is

In totaal heb ik deze vakantie 4100km gereden en de Bluebird heeft geen slag gemist. letterlijk 0,0 olie verbruikt en een gemiddeld verbruik over de hele reis van 6,8L op 100KM! Echt ongelooflijk dat deze auto zo zuinig is, en dat terwijl ik écht niet langzaam heb gereden. Tevens zaten er voldoende ritjes tussen door de Alpen en op de Franse tolwegen toch zo'n 120-130-140 als cruisesnelheid aangehouden :)

Eén ding is zeker, volgend jaar gaat deze Bluebird weer mee. Sublieme Bluebird :D

Groetjes!

Rens (en Charlotte)

Ziet er goed uit allemaal :)

DSC_0636_zps28f15769.jpg

Dit had zomaar ergens in de VS kunnen zijn :)

Tnx heren! Vakantie was absoluut fantastisch(y)

@Wouter, foto is genomen aan het eind van de weg richting Cirque d'Archiane, op een steenworp afstand van de camping in Chatillon. Laat ik zeggen dat de locatie de twee michelin-sterren zeker heeft verdiend.;)

Dat ziet er goed uit! En een stuk beter weer dan het weer dat ik had in Frankrijk.
Nuja, misschien in de herfstvakantie nog maar een paar daagjes naar de Côte d'Azur

Geweldig verhaal. Wat een pracht exemplaar is deze Bluebird. Ik krijg nostalgische gevoelens bij het zien van de foto's. Als klein jongetje heb ik heel wat uren in dezeldfe Nissan Bluebird 2.0 SLX op de achterbank gezeten. XD-90-SK was het kenteken :)

Ik zie trouwens dat je geen ECO meter op het dashboard heb of kijk ik verkeerd. Ik dacht dat wij die destijds wel hadden.
Bijna 1:15, daar kunnen veel moderne benzine auto's niet eens aan tippen, eigenlijk treurig na 26 jaar technologische ontwikkelingen.

Lekker man, 3 weken kamperen in Frankrijk. Zuidelijk, dus redelijk zekere kans op goed weer(y).

Mooi, die Bluebird in dat Franse land.

Volgend jaar de Primera thuis laten en samen met de gele Cherry op pad, denk?

Oh ja, waarom gekozen om via DLD te rijden?
Kosten peage?
Zwarte zaterdag?
Top speed?

in DLD heb je toch al gauw last van 'baustelle' naar mijn ervaring.

Nu ja, in NL heb je dan last bij Maastricht en BE is ook niet alles natuurlijk,.

Hij loopt kennelijk perfect. Ik wist niet eens dat een Bluebird zo hard kon. Heb je er ook H banden onder zitten? Mijn Bluebird komt niet verder dan 160. Ook het verbruik kan ik niet aan tippen. 1 op 11 tot 12 is voor mij normaal. Maar dit is dan ook een wagon uitvoering uit 1988.

Dat die van jouw zo goed loopt komt natuurlijk omdat je er perfect voor zorgt. Top! (y) Het motiveerd om te horen dat er meer mensen de Bluebird een fijne auto vinden.

Sinds vorige maand heb ik er nog een auto bij (1972). Mijn vrienden vroegen of ik nu de Bluebird weg doe. Pfff....natuurlijk niet! :cool: Het is immers een geweldige auto! Helaas moet hij nu wel buiten staan omdat de nieuwe aanwinst onder de carport moet. Dat zal dus wel meer onderhoud gaan vragen. :(

@ginkelvanmichiel: de carport is dus ook behoud voor de "nieuwe" aanwinst. :cool: Het is een dilemma, maar er is slechts plek voor een van de twee. Helaas pakt de afweging uit in het nadeel van de Bluebird. Hoewel ik natuurlijk mijn best blijf doen om hem op de weg te houden. Het is immers mijn eerste auto. Het punt is dat de "nieuwe" uit 1972 is en waarschijnlijk nog gevoeliger is voor weersinvloeden.

Helaas heb ik geen carport waar twee auto's onder passen. :(

Tnx allemaal voor de leuke reacties(y)

@Michiel, ja het was overal vreselijk slecht en wij zaten nog net in het goede deel. 50km hemelsbreed wa het elke dag 4 graden koeler en elke dag wel regen wij hebben in totaal 2 dagen écht regen gehad en verder soms eens een buitje in de avond of nacht.

@Revolution, leuk om te horen! Vroeger heb ik inderdaad ook tot 92 in een Bluebird op de achterbank gezeten. M'n pa heeft er twee gehad toentertijd twee maal een blauwe 2.0. Verder heb je helemaal gelijk eigenlijk hoort een SLX een ecometer en voltmeter in het dashboard te hebben. Gek genoeg heb ik dat niet en dat komt omdat deze auto een overgangsmodel is geweest een facelift qua uiterlijk maar wel een auto die volledig gebouwd is in Japan.

@Durashift, heeft eigenlijk meerdere redenen gehad. Baustelles heb je in Duitsland wel regelmatig ja maargoed de vertraging is minimaal. Ben zelf via Venlo gereden en dat doe ik graag omdat het een mooie weg is, er goede goedkope hotels langs de route liggen en omdat ik op die manier de ergste drukte van de A7 / route du soleil kan missen en ik kan om Lyon heen rijden. Op de heenweg op een zware zwarte zaterdag 0 files gehad en op de terugweg in totaal 2km file gepakt, ideaal! Dat hardrijden doe ik eigenlijk nooit meer op vakantie. Vroeger wel gedaan, lekker met 200+ naar zuid-europa knallen via Duitsland maar een auto zuipt dan als een idioot en ondanks dat het wel leuk is, is het vooral ook niet echt ontspannen.

@Bluebird Wagon, ja ik sta er ook elke keer weer versteld van. Die auto loopt écht goed hard en zuinig tegelijkertijd. Juist doordat hij zo soepel is voelt de auto zelfs sneller aan dan de Primera van mij en in de praktijk denk ik dat hij ook daadwerkelijk sneller is zolang het maar niet over topsnelheid gaat. Wel apart dat jouw Bluebird niet voorbij de 160 komt, zelfs volgens het boekje zou de wagon zeker 175 moeten halen. Met een beetje tellerafwijking moet 180 op de teller toch wel haalbaar moeten zijn? Overigens zitten er V-banden onder dus ik zat veilig ;) Komt denk ik wel goed met jouw Bluebird trouwens. Beetje regelmatig wassen en misschien nog eens met een busje ML en tectyl aan de slag. Ik ken de Bluebird niet als een roestgevoelige auto, hoogstens de voorschermen dan bij de wagon.

Je hebt gelijk, daar had ik niet meer aan gedacht. Die 160 was natuulijk op de teller uit het pre-TomTom tijdperk. Mijn ervaring is dat mijn auto ongeveer 10% te hoog aangeeft. Dus kom je op 144 en dat is dan wel erg sloom. :cry: Maar ik zal het nog eens nakijken, met 130 dan want het snelle rijden doe ik niet in Nederland. Even kijken wat Tommie er dan van vind.

Als ik ooit weer een keer, op de autobahn ben zal ik het eens verder uitproberen. Zelf rijd ik op T banden, dit zou dus voldoende moeten zijn. Hadden alle Bluebirds trouwens dezelfde bandenmaat? Die van mij zijn 185/70 R14. Net heb ik er weer twee nieuwe all-season banden op de velg gezet omdat de huidige van 2003 zijn. Dat wordt me eigenlijk te oud, de nieuwe moeten alleen nog onder de auto.

Wat zou, volgens jouw, trouwens het verbruik van een WU11 moeten zijn? Zelf beschouwde ik 1 op 12 als normaal met uitschieters naar 1 op 10. Maar dat komt natuulijk omdat ik niet anders gewend ben. :cool:

Inderdaad, dat zou raar zijn als hij daadwerkelijk zo traag zou zijn. Mocht je ooit in de buurt zijn, of mocht ik je ooit tegen komen op een event dan wil ik wel een blik werpen op de afstelling van jouw wagen, misschien zit er wel iets kleins verkeerd oid. Qua verbruik denk ik dat je wel vrij normaal zit al zou een U11 2.0 eigenijk nog zuiniger moeten zijn dan een T12. Maarja, alles kan zo afhankelijk zijn van het gebruik dat ik daar niet zo heel goed iets over kan zeggen. In de tijd dat ik de auto nog niet zo goed had afgesteld als nu liep de auto ook niet beter dan 1 op 12 in ieder geval, en veel harder dan 175/180 deed ie ook niet.

12 oktober is er volgens mij weer een event van nippon classic cars, mocht je interesse hebben!

Mooie vakantie Rens. En nog heus door een serieuze, wild stromende rivier heen gereden:)
Enorme prestaties van de Bluebird, ik sta er van te kijken. Vandaag heb ik trouwens de Passat naar Welas gebracht.

Nippon classic cars, 12 oktober bij Goudreinet in Veenendaal. Ik heb het gezien en Veenendaal is nog te doen vanuit het oosten. Alleen is mijn auto niet echt toonbaar. Eigenlijk wil ik hem eerst opknappen voordat ik naar dat soort meetings kom. Zeker naast jouw auto, verbleekt de mijne. ;) Maar ik neem het in overweging, dus je weet maar nooit, want ik heb wel interesse. :cool:

Dankjewel! Ja die rivier ging maar net haha:) Ben erg benieuwd naar hoe de passat wordt. Moet er binnenkort weer langs dus dan kan ik hem mooi bekijken.

@Bluebird wagon, ja agja er staan wel meer rijdende projecten op zo'n meeting hoor. Een goed gebruikte auto heeft ook zo z'n charmes toch? Dag van tevoren even een emmertje en een poetslapje erover en klaar;) Ik weet zelf trouwens nog niet of ik er dan ben met de Bluebird of met één van de Cherry's maar dat laat ik je nog wel weten dan. Zou leuk zijn om jou en de Blueburd te ontmoeten(y)

Hee,

Uiteraard heb ik m'n ogen weer eens laten vallen op een hebbe-dingetje:

8592c97dde8e9fd2c4a8396504c853bc.jpg

Origineel dubbel-DIN systeem in de Bluebird. Uiteraard verlies ik daardoor een cd-speler, usb en aux aansluiting maar het is wel gaaf. En voor een ontbrekende aux-aansluiting valt sowieso wel een oplossing te vinden verwacht ik. CD is dan maar even jammer, evenals de AUX aansluiting.

x-trailrijder zei:
Origineel dubbel-DIN systeem in de Bluebird. Uiteraard verlies ik daardoor een cd-speler, usb en aux aansluiting maar het is wel gaaf. En voor een ontbrekende aux-aansluiting valt sowieso wel een oplossing te vinden verwacht ik. CD is dan maar even jammer, evenals de AUX aansluiting.

Allereerst, brute auto, die Bluebirds zijn oprecht zeldzaam, dus ontzettend gaaf product!

Ik reageer even op je opmerking dat je dan je USB, AUX en CD kwijtraakt. Uiteraard valt die weg als je deze radio inbouwt.
Bij mij was het andersom, in mijn 343 heb ik ook een ancient radio zitten, die ik graag wilde behouden. Echter, ik wilde wel die USB en Bluetooth functie houden van mijn PIoneerset. Dit soort dingen kan je alsnog inbouwen.

Ik heb een radiobak gekocht en deze (zij het half verstopt) onder mijn dashboard gemonteerd. Deze zit nu niet in de weg maar is nog goed bereikbaar. HIer hangt nu mijn Pioneer in, en ik zorg ervoor dat beide radio's werkbaar blijven door de stroomvoorziening te splitten. Ik kan nu kiezen tussen de radio's middels een nette en in het interieur passende tuimelschakelaar. Door de knop om te zetten kan ik nu wisselen tussen de twee radio-units. Wil ik USB etc. gebruiken dan zet ik de knop om en gebruik ik de Pioneer. Wil ik radio, dan geef ik de knop weer een zet en gebruik ik m'n originele radio. Beste van twee werelden :)

Misschien een leuk idee voor de Nissan? :T

Dankjewel voor de complimenten :) En uiteraard ook bedankt voor de tip! Een dergelijke constructie heb ik ook in mijn Cherry zitten inderdaad, dat werkt echt perfect. Bij mij overigens niet geschakeld via een tuimelaarschakelaar, bij mij zouden ze in principe beide tegelijk kunnen draaien.

Ik zat zelf nog te denken aan een oplossing zoals ik in mijn Primera heb gedaan. Na het installeren van een originele radio heb ik een plug-and-play versterker gekocht (sluit je aan via de iso-bekabeling, ideaal!) en op de versterker zit dan een aux aansluiting. Heb je beter geluid én alsnog een aux. Opzich zal ik CD denk ik niet zo erg missen trouwens, op m'n telefoon zit spotify dusja (y)

Hee,

De Bluebird na de vakantie wel een uitgebreide wash&wax verdiend en deze uiteraard ook gekregen van me. Uitgebreid stofzuigen was ook hard nodig uiteraard. Hierna met het lekkere weer even een fijn rondje gereden en wat foto's gemaakt van binnen en buiten:

Op de foto is tevens mijn nieuwe origineel Nissan leren pookknop te zien, staat zeer mooi en ligt lekker in de hand! De oude zat niet meer zo strak in z'n velletje dus die begon te detoneren met de rest van de auto :) Ze staat nu in de garage in pyjama, misschien van het weekend met het lekkere weer nog maar eens een stukje toeren :)

Schitterende auto zeg. Vroeger liep je er straal voorbij maar nu valt zo'n auto in positieve zin op. Merk dat zelf ook met mijn Accord.

Leuk vakantieverslag en wat is die Bluebird toch schitterend (y)(y)!

Op welke camping zaten jullie? Ik heb in het verleden met mijn ouders daar ook in de buurt gezeten, op camping L'Hirondelle.

Tnx allen voor de hele leuke reacties, erg tof om te lezen!

@Poekoek, wat grappig! Naar die camping heb ik ook nog gekeken maar uiteindelijk is die het niet geworden. Wij zaten op camping Les Chaussières, direct aan het riviertje de "Bes" in Chatillon;)

@Teun, ja dat klopt inderdaad. Vroeger zag ik die Bluebirds nog regelmatig maar tegenwoordig vrijwel niet meer. Het leuke is ook dat heel veel mensen goed bekend zijn met de Bluebird. Van zelf in gereden tot in meegereden of reacties als "wat leuk, mijn buren hebben jaren zo'n auto gehad" komen regelmatig naar boven:)

Ik weet niet wat je wensen zijn op kampeergebied, maar L'Hirondelle is in de jaren nadat wij er 2x waren van een rustige Franse camping (zo 1 waar met een gare 205 de vuilniszakken worden opgehaald etc.) veranderd in een plezierparadijs voor Nederlands (n) Die camping waar jullie zaten ziet er lekker rustig uit op de foto's.

Dat riviertje komt mij nog wel bekend voor, zeker toen ik je foto's zag. Daar heb ik als kleine Poekoek nog de nodige dammen etc. gebouwd :D

Gehe nou ik ben niet gek op campings waarbij ik het gevoel heb dat half Nederland toevallig ook op die camping staat. De camping waar ik stond was nog behoorlijk luxe voor mijn doen, zwembad en alles zat erop. Maargoed, wel lekker rustig en veel Fransen en slechts een handvol Hollanders. Ideaal :D

Ik ben trouwens door toeval op een radio gestuit voor de Bluebird. Een ietsjes minder luxe versie dan de versie hierboven maar wel nieuw in doos voor niet teveel geld. Die probeer ik dus uit de states te halen. Er zijn omvormers beschikbaar die het signaal van FM veranderen waardoor je radiobereik ook een stuk beter wordt. Vind ik niet heel belangrijk want dmv de radio zal ik een vaste aux-verbinding opzetten waardoor ik in ieder geval m'n mp3 kan blijven gebruiken, ideaal :T

Hee,

Goed nieuws! Op dit moment is de superzeldzame dubbel-DIN originele radio onderweg naar mijn huisadres. Heb wel nog een paar kleine hindernissen te nemen, oa:

-USA-radio dus de FM maakt stappen van 0,2 ipv 0,1 (101.1-101.3-101.5 etc)
-knoppen vertonen lichte slijtage, op zoek naar een revisie-setje via Clarion (onderhand al contact met een reparateur)
-zal de cassettespeler nog goed werken? Na reinigen van de kop maar eens m'n conclusie trekken.

Dankzij de hedendaagse technieken zal er hoogstwaarschijnlijk een plug-and-play versterker geplaatst worden. Door middel van een soort ISO-stekker wordt het mogelijk gemaakt om zonder knippen en plakken een versterker aan te sluiten. Zo zal de originele radio (4x20W) een bak extra output krijgen en lever ik qua geluid als het goed is niets in. Sterker nog, als je een wat duurdere versterker neemt kan je zoveel instellen dat het geluid definitief mooier zal zijn dan ooit. En dankzij de casettespeleraansluiting op de achterkant (5-pin DIN aansluiting) kan ik straks ook gewoon mijn telefoon aansluiten voor m'n spotify, ideaal! Dmv een DIN-splitter kan je ook gewoon de cassettespeler blijven gebruiken.

Agja, het gaat dus om deze radio:

nissan_stanza_supremo_1.jpeg

Naar mijn mening een erg vet apparaat en eindelijk af van die gruwelijk detonerende moderne pioneer met al z'n lampjes en ledjes......

Radio is binnen! Gisteren wat wezen poetsen en de radio's even open gemaakt en alles ziet er netjes uit. De knoppen van de radio zijn wel wat versleten maar denk dat dit wel te restaureren is.

Nu ik weet welk type de radio is leek het mij wel interessant om op google te zoeken naar eventuele spares. Daar vond ik een in nieuwstaat verkerende radio in Rusland. Enige navraag leerde mij dat de radio oorspronkelijk uit Duitsland is gekomen dus misschien tref ik hier ook wel een Europeese FM-frequentie. Oftewel, als het goed is heb ik deze binnenkort ook in mijn bezit :D

Nog een meevaller is dat deze radio aan de achterkant een extra voorziening heeft voor een audio-apparaat. Naast de 5-pins DIN stereostekker voor de cassette-speler zit er nog een 7-pins stereo DIN stekker naast. Hier kan ik dmv een verloopkabel met schakelaar de radio voorzien van MP3 :D

Eerlijk is eerlijk, ik heb het niet zo op jaren 80 en 90 Japanners, maar deze staat er wel erg strak bij, goede kleur, mooie velgen, een mooi totaalplaatje! Op de basisschool had ik een juf die een nieuwe, zilvergrijze, bluebird kocht, kenteken met PX. Zelfde model als deze. Grappig om nu te zien dat zo'n auto bij een liefhebber vertroeteld wordt! Ga zo door met je collectie!

Hee,

Dit weekend had ik met Nissan Club Nederland een vermogenstestdag bij Pro Import in Amstelveen. In het verleden ben ik al twee keer met mijn auto op zo'n testdag geweest, de eerste keer met 93PK/160NM en de tweede keer oa na het verwijderen van de katalysator en het monteren van de originele turbo-uitlaat 102PK en 171NM.

Afgelopen zaterdag was het weer eens tijd om te kijken wat de laatste verbeteringen/verfijningen voor gevolg hebben. Ik had eerder al eens opgemerkt dat de Bluebird écht hard loopt, met gemak zette hij met volle bagage de 200 op de teller en hij loopt perfect. Eigenlijk ook niet zo gek nu de Bluebird een koprevisie achter de rug heeft en een zeer uitgebreide afstelronde. Ook de 88 graden thermostaat verwisselen voor een 77 graden zal wel een voordeel zijn (ik rij er in de winter toch niet mee en een koelere motor in de zomermaanden is écht beter). Maargoed, voor het gevoel deed de Bluebird het dus héél goed maar wat betekend dit op papier?:

filmpje:
https://youtu.be/VaaEsIZSAR4

De tweede run scoorde de Bluebird 115.8PK en 180NM! het aantal pk's op de wielen is zelfs hoger dan de Bluebird op de krukas hoort te hebben :T Origineel is het namelijk 102PK en 160NM. Uiteraard ben ik enorm trots op m'n vliegende vogel! Vanmiddag maar eens verwennen met een fijn wasbeurtje en vervolg even droogrijden en aftanken met wat verse ultimate en dan mag hij weer in pyjama gehesen worden en de wintermaandjes uitzingen in de garage.

Groetjes,

Rens

Rens,

Het is een heel indrukwekkend filmpje geworden. Je auto ziet er uit alsof hij net uit de fabriek komt. Soepel lopend, heel netjes. (y) Als ik mijn auto auto een beetje toeren laat maken, klinkt dat heel wat rauwer maar ik rij er nog steeds naar volle tevredenheid mee.

Het is bijna niet te geloven dat onze beide auto's van hetzelfde bouwjaar zijn. Bij mijn Bluebird is het effect van de tand des tijds wel te zien. Bij die van jouw is net net alsof Nissan een nieuw model naar de autoshow heeft gestuurd.

Top! :cool:

Marcel

Dankjewel, Marcel! De auto loopt inderdaad wel heel erg mooi en rustig, erg fijn!

Agja, dat de tand des tijds heeft toegeslagen is ook wel logisch denk ik, zeker na zoveel kilometer. Belangrijkste is dat hij nog lekker rijdt en dat doet hij zeker nog als ik jouw verhalen zo hoor. Mocht je jouw auto ook ooit een schoonheidsbehandeling willen geven dan hou ik me van harte aanbevolen:D Zo'n wagon staat bij mij ook nog steeds op het verlanglijstje overigens maar ze zijn zo enorm zeldzaam dat het er wel nooit van zal komen helaas.

Tnx in ieder geval voor alle complimentjes(y)

Geweldige prestatie! Heel mooi dat al jouw kennis en toewijding tot zo'n verbetering leidt (y)

Misschien ook leuk om aan te melden voor de rollenbanktest van AutoWeek? :)

Dankjewel, Wouter :D

Maar de rollenbank op autoweek gaat ie niet op, daar zou ik mijn Primera echter nog wel voor willen opgeven. Na 250.000km is dat ook wel erg interessant!

Hee,

Laatst, nadat ik mijn originele dubbel-din Bluebird radio binnen had gekregen, was ik eens aan het google-en op de nummers die op de radio stonden. Op een gegeven moment kwam ik foto's tegen van een in nieuwstaat verkerende radio op een veilingsite voor 2500 roebels. Wat voor een dingen?!

Na het aanmelden op de site kon ik ook meedoen (best lastig dat Russisch) en al gauw was ik de winnaar van het object. Hierna begon de grootste uitdaging want hoe communiceer je met elkaar? Na veel google-translate ervaringen kreeg ik op een gegeven moment een verzendbedrag door en kon ik mijn zakelijke verplichting nakomen dmv een betaling. Dat bleek lastiger dan gedacht want in Rusland kennen ze geen IBAN nummers en het BIC nummer voldeed niet aan de eisen van mijn bank. Uiteindelijk zakelijk wel kunnen overmaken, daar waren ze wat flexibeler met de aanname van een BIC nummer. Vandaag stond er een leuke dame voor de deur met een Russisch pakketje in d'r handen, slechts een weekje onderweg geweest :D

En een bijpassende meme:

putin-on-my-glasses-meme.png

радио:

Radio is in nieuwstaat en alle bekabeling is erbij :D Geen versleten knoppen ook en alle knoppen draaien zeer soepel. Ik ben zo blij als wat :D

Overigens heb ik ook de uitdraai van de dyno-bank:

saVKcq.jpg

Wel opvallend dat het maximum vermogen eigenlijk vanaf 5000tpm tot 6500tpm constant boven de 110PK blijft en dat het koppel tot pakweg 5000tpm boven de 160NM blijft, zeer soepel blokje blijkt maar weer (y)

Groetjes,

Rens

Terug
Bovenaan