Omgekat

Ligier zei:
Garage Jet Cars, hier al vaker aangehaald, biedt ook weer een sterk staaltje omgekatte waar aan: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m843207770-bmw-5-serie-525i-automaat.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Je snapt niet dat ze het lef hebben dit via de interwebs aan te bieden, er zou toch iemand lont kunnen ruiken?

die bmw had ik een pagina eerder al gespot in het wild, stond toen in dordrecht langs de A16 bij de praxis

[sub]
michel1975 zei:
Stif zei:
verdorie ja,dat weet ik, [sub]:(ik schaam me dood[/sub]
Dank je voor de uitleg(y)
Nu nog even zeggen dat je je schaamt dat je net even iedere w124/Mercedes bezitter met een exemplaar uit '86 hebt beschuldigt van omkatten.
[/sub]

Verdorie ja beste michel1975 even te snel geoordeeld, tsal niet meer gebeuren!

Stif zei:
[sub]
michel1975 zei:
Stif zei:
verdorie ja,dat weet ik, [sub]:(ik schaam me dood[/sub]
Dank je voor de uitleg(y)
Nu nog even zeggen dat je je schaamt dat je net even iedere w124/Mercedes bezitter met een exemplaar uit '86 hebt beschuldigt van omkatten.
[/sub]

Verdorie ja beste michel1975 even te snel geoordeeld, tsal niet meer gebeuren!
Zet de sarcasme modus maar weer uit:)

Ps je mag wel een keer een rondje mee in de w124. Even kijken of je dan nog steeds bij Audi blijft:D:)

Ik moet zeggen beste michel1975, het zijn heerlijke wagens, heb ooit eens een 230e 1989 automaat bekeken, van de eerste eigenaar, dit heb ik toen ook nog beschreven in het mijn auto topic over de w124.
Koop is toen niet doorgegaan omdat we toch op 20.000 km/j zitten.
Lekkere wagens dat moet gezegd, op dit moment is het imago gelukkig wat aan het afzakken dus wie weet, ik kijk er nog altijd na.
:D

Ze hebben het imago inderdaad tegen. Alhoewel dat wel de knakenbakken zijn. De betere exemplaren komen dat wel weer te boven. En hoe meer er afgevoerd worden hoe beter het is. De goede exemplaren gaan vanzelf hun geld wel weer opbrengen.

Sorry voor het off topic:cool:

Kwam deze op Facebook tegen, volgens de eigenaar een 70's auto. :rolleyes:

Naamloos.png

Eddy C zei:
Toyota Verso
Hier klopt ook niks van. Op grijs kenteken als Van, maar in werkelijkheid een 7-zitter.

In de tekst staat dat de prijs excl. BTW en BPM is..
Dat zou erop kunnen duiden dat er een interieur set is ingebouwd?

Het ziet er van binnen wel erg netjes uit voor 240 duizend kilometers (40K gemiddeld per jaar, op benzine... dat doen er weinig privé naar mijn mening).

Durashift zei:
Yup, dat is een eind jaren '80 koets op een tien jaar ouder chassis(nummer)..
Nummer zou ik zeggen, chassis overzetten lijkt me lastig bij een zelfdragende carrosserie. Bovendien zit het 'chassisnummer' ergens op de deurstijl dacht ik (dus zou je beter kunnen spreken van een VIN). ;)

In ieder geval duidelijk omgekat, wat ik van die 760 daarboven niet durf te zeggen. Misschien geknutsel met wat 940 onderdelen, zie ik daar kleurverschil?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m855227519-volledig-gerestaureerde-g-klasse.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

@ rzasa,
Deze heeft wel een jaren 80-dashboard, simpele deurbekleding en nog wat meer oude kenmerken.
Het lijkt me eerder een originele G met wat modern plasticwerk.

$_85.JPG

Nooit geweten dat het plaatwerk van de G-klasse van plastic was....

Overigens vind ik het nog steeds erg kansloos. Ook bizar dat men niet even nieuwere spiegels erop heeft gezet, dit oogt echt treurig.

Verdomd, die spiegels heb ik over het hoofd gezien. Dat maakt het wel erg duidelijk ja.
Maar een niet aangepaste G-klasse is natuurlijk veel mooier. Dit is inderdaad wat doelloos.

Inderdaad. De eigenaar vond de rest-BPM en (op het moment van aanschaf) MRB van een nieuwere waarschijnlijk 'kansloos'.

De buren denken dat je een nieuwe bak voor de deur hebt staan, veel hipper dan de originele uitvoering.

Rob0032 zei:
Nooit geweten dat het plaatwerk van de G-klasse van plastic was....
Ik vermoed dat de grill, bumpers en wielkastranden worden bedoeld. Die zijn inderdaad van plastic.

die 740 heeft gewoon een 940 neus ,past 1 op 1.De 740 is opgevolgt door de 940 ,maar is in feite gewoon hetzelfde model

Maakt niks uit 740 is gelijk bijna aan 760 die 4 in 740 staat gelijk aan het aantal cilinders
Heb je 240 is het 4cilinder 2 deurs ,244 is de 4 deurs sedan met 4cilinder en bijv245 is de station ,want die 5 staat voor 5deurs
850 bijv heeft dat niet daar staat die 5 alleen voor 5 cilinder en heeft die 0 niks te maken met het aantal deuren
net zoals bij de 700 series

herman78 zei:
Heb je 240 is het 4cilinder 2 deurs

Volgens mij moet dat dan een 242 zijn.

Die 760 heeft (volgens de RDW) een 4-cilinder 2.3 motor, dus dan is het een 760 waarin de motor en neus van een 940 zijn gezet....

ehhhh wakker worden, op kenteken is het een 760. En dat is juist het punt van het topic over omgekatte auto's.

Ouwediesel zei:
@ rzasa,
Deze heeft wel een jaren 80-dashboard, simpele deurbekleding en nog wat meer oude kenmerken.
Het lijkt me eerder een originele G met wat modern plasticwerk.

mg]
Nee hoor deze is op zijn minst twijfelachtig. Bij de RDW is niets bekend ten aanzien van de motorwissel. Als er dan ook nog wat andere zaken verandert zijn voldoet die zomaar niet meer.

Ja, en een ander achterpaneel, ander interieur, andere bumpers/strips etcetera. En bovendien zou het toen nog jaren duren voordat Volkswagen met het Manhattan-actiemodel kwam.;)

Ik hoopte eigenlijk dat dit gesodemieter met youngtimers afgelopen zou zijn nu er niet meer zulke enorme winsten te halen zijn. Maar goed, misschien zijn deze beunprojecten al langer op de weg.

Deze Golf rijdt al sinds sept.2011 rond in Nederland,dus toen er nog geen motorrijtuigenbelasting afgedragen moest worden...

Vermoedelijk rijdt deze Golf al sinds nieuw rond in Nederland en heeft hij sinds 2011 de identiteit van een geïmporteerd wrak (dat dan waarschijnlijk weer met de identiteit van de Manhattan is gedemonteerd...).

Omgekat? Een Mitsubishi Pajero uit 1986 ziet er namelijk wel iets anders uit....

15563718611_703fb136eb_z.jpg

14946224273_e50bc67e43_z.jpg

Inderdaad een apart chassis. Echter de pajero's waren nogal roestgevoelig, dus het zou ook kunnen dat de vorige koets compleet verrot was en er om die reden een nieuwe op is gezet.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/page/2/volkswagen-golf-1-cabrio-oldtimer-144224574.html?sr_ab=0&query=1980&category=3229&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Deze is ook omgekat , kennisen hebben deze auto bekeken , klopt niks van het oude chassisnr zit bij model vanaf eind 1980 op het schutbord daarvoor altijd op de veerkoker.
Je kon zien ze gewoon over het chassisnr hebben lopen plamuren bij het schutbord dit begon overigens weer begon los te laten ... En het andere in de veerkoker was gelast wat duidelijk te voelen was.. En carrosserie klopte ook niet , de wielbak bij een cabrio is nog van een Golf1 waar normaal reservewiel in past en vanaf eind 1983 1984 werd de reservewielbak voor thuisbrengertje van een Golf2 gebruikt. Dus het was een nieuwere carroserie...

Durashift zei:
Ladderschassis, dus een moderne koets eroverheen is aannemelijk te maken.

Dat had gekund mits de Pajero II geen zeven centimeter langere wielbasis zou hebben....

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Pajero

Terug
Bovenaan