Omgekat

jessekraal.nl zei:
Durashift zei:
Ladderschassis, dus een moderne koets eroverheen is aannemelijk te maken.

Dat had gekund mits de Pajero II geen zeven centimeter langere wielbasis zou hebben....

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Pajero

Okay..
ach, zo'n 'knutselaar' slijpt die extra centimeters er vast wel uit.

En nog een zeer dubieuze Manhattan: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

$_85.JPG

Overigens lijkt het mij uiterst onwaarschijnlijk dat hij die 850 euro er voor gaat krijgen, gezien de huidige markt...

D. Elzinga zei:
Overigens lijkt het mij uiterst onwaarschijnlijk dat hij die 850 euro er voor gaat krijgen, gezien de huidige markt...

Nog buiten die markt, 850 euro voor een dertig jaar oud Golfje met 434.000 km!!!

Heb overigens een melding gedaan bij Marktplaats.

Rob0032 zei:
D. Elzinga zei:

Nog buiten die markt, 850 euro voor een dertig jaar oud Golfje met 434.000 km!!!

Heb overigens een melding gedaan bij Marktplaats.

Kun je beter even de RDW melding van geven, dan verdwijnen ze ook gelijk uit het straatbeeld (en voorkom je bij iemand anders veel elende). Zelf meerdere Mercedes-Benz W124's getipt. Ze doen er echt wat mee.

D. Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

ifoq54.jpg

Een Manhattan uit 1985? Iedereen die een beetje kennis van de Golf II heeft trapt hier niet in. En een serieuze autohandel zou zoiets mi ook moeten weten...

En hier nog te koop voor veel meer. Zal de vorige eigenaar wel geweest zijn. Die heeft dan bepaald niet opgeleverd wat ervan verwacht werd, anders zou de huidige handelaar hem niet voor 690 euro aanbieden...

Edit: @Rob, ik heb die blauwe Golf ook even gemeld, maar Marktplaats doet er blijkbaar niets mee. De advertentie staat er namelijk nog steeds.:rolleyes:

D. Elzinga zei:
Was de Manhattan eigenlijk wel als diesel leverbaar? Of komt dat blok ook elders vandaan?
Zeker! Een neef van me heeft in Januari 1990 een nieuwe Golf manhattan Diesel aangeschaft.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/4/190e-automaat-146062251.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
146062251_2_big.jpg

Die stond geregistreerd als de oudste 190 van Nederland, maar het is dus een omgekat exemplaar. Jammer.

Deze Mercedes Ce klopt ook niet. De eerste w124 Mercedes Ce types zijn gebouw in 1987 maar deze heeft datum eerste toelating 03-07-1985 :confused: h Volgens mij heeft deze auto het kenteken van Ce W123 type.

2vmgd4k.jpg

https://link.marktplaats.nl/m861839970

Heb bij deze w124 ook mijn twijfels maar misschien is het ook wel compleet omgebouwde naar nieuwer type :confused:

iz2brs.jpg

https://link.marktplaats.nl/m854307200

Daar klopt niks van nee. Die groene sedan is volgens de advertentie een 6-cilinder 200D, dat kan sowieso niet. Volgens het kenteken blijkt het een 300D te zijn, en daar wordt de ware leeftijd verraden: in 1985 had de 300D slechts 109 pk zoals in de advertentie stat, in 1994 had de 300D 136 pk zoals op het kenteken staat.
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_124

Niet in de 124... mogelijk in de S-klasse destijds als een eerste optie mogelijkheid..
Klapzakken waren toen net een beetje ontwikkeld, volgens mij.

Een stuur is zo te monteren alleen die groene heeft in plaats van een dashboardkastje ook aan de passagierszijde een airbag. En wie is er gek genoeg om een dashboardkastje op te offeren voor een dichte klep waar niets achter zit? Duidelijk geval van omkatten dus.

929V6 zei:
Durashift zei:
leg uit.. HV-VL-57??

Uitgegeven in 1994, mogelijk het werkelijke bouwjaar van de auto.

Dat dus.

Overigens vind ik het echt een schitterende auto. Prachtig interieur en mooie carrosserie. Jammer alleen dat er niets van klopt, en dat verklaart natuurlijk ook de prijs. Normaal gaan dit soort exemplaren volgens mij makkelijk voor het dubbele. Ergo, de verkoper weet ervan.

Ja, dat klopt. Dit is een Classic Line, bouwjaar is dus 1992/1993.

Wat betreft de '75-er Golf, die is 100% zeker omgekat. Ik zie geen enkel '75-er kenmerk, alleen maar van late Golfjes. Overigens is het omkatten bijna niet te doen aangezien het chassisnummer bij een vroege Golf rondom de bevestiging van de veerpoot zit (rechterkant), bij een latere zit die vlakbij het schutbord.

Een vroege Golf 1 Cabriolet heeft trouwens ook wat unieke kenmerken.

Qua interieur hadden de eerste series nog het ouderwetse dashboard met ''Tittentacho''. De latere exemplaren hadden een volledig zwart dashboard met de klokken van de latere Golf 1 (vierkante tellerbak).
Wederom geldt hetzelfde voor het chassisnummer, erg vroege Cabrio's hebben het chassisnummer op de oude plek.
In de kofferbak werd pas later een diepere bak voor het reservewiel gemaakt, de eerste series hadden dus alleen plek voor een thuisbrengertje.
De kapconstructie is ook anders, een vroege heeft een zogenaamde ''hoge kap''. Dit is echter bij een dichte kap erg moeilijk te zien.

Audi80Coupé zei:
Wat betreft de '75-er Golf, die is 100% zeker omgekat. Ik zie geen enkel '75-er kenmerk, alleen maar van late Golfjes. Overigens is het omkatten bijna niet te doen aangezien het chassisnummer bij een vroege Golf rondom de bevestiging van de veerpoot zit (rechterkant), bij een latere zit die vlakbij het schutbord.

Maar welke RDWer weet dat nou?

Klassiekerrijder zei:
Audi80Coupé zei:

De plaats van het chassisnummer staat toch op het kentekenbewijs?

Dat gebeurt heel vaak in 911-land, ook omgekeerd (dus een oude auto nieuwer laten lijken). Is wel wat knutselwerk, maar ik heb een 993 uit 1973 gezien. Dat soort dingen gebeurt tegenwoordig natuurlijk niet meer, de waarde van een klassieke 911 is te hoog voor dat soort ombouwwerk. Maar van een 964 naar een klassieke 911 of van een G-model naar een 993, geen probleem.

Dus deze heeft dan in ieder geval een 'oude' neus, interieur, spiegels en raamlijsten gekregen, zo te zien?

Klassiekerrijder zei:
Audi80Coupé zei:

Daar kun je je lelijk in vergissen. Op een enkeling na is er bij de RDW heel veel kennis in huis.

De RDW krijgt zo'n auto natuurlijk ook niet meer te zien. Je voorziet een auto van een oudere identiteit (vaak afkomstig van een goedkoop wrak), maar beide auto's hebben al een kenteken. De omkatter heeft geen enkele reden om na de 'verwisseling' bij de RDW langs te gaan.

D. Elzinga zei:
De RDW krijgt zo'n auto natuurlijk ook niet meer te zien. Je voorziet een auto van een oudere identiteit (vaak afkomstig van een goedkoop wrak), maar beide auto's hebben al een kenteken. De omkatter heeft geen enkele reden om na de 'verwisseling' bij de RDW langs te gaan.
Klopt helemaal maar er wordt hier nog wel eens laatdunkend over de RDW gedaan. Geloof mij daar loopt heel veel kennis rond.

Als ik kijk naar de vele fouten bij de naamgeving van importauto's lijkt me wat twijfel niet overdreven. En dan heb ik het niet over gewone tikfouten.

Klassiekerrijder zei:
Als ik kijk naar de vele fouten bij de naamgeving van importauto's lijkt me wat twijfel niet overdreven. En dan heb ik het niet over gewone tikfouten.
Wellicht werkdruk. Administratieve fouten zeggen niets over het kennisniveau.

michel1975 zei:
Klassiekerrijder zei:

Klinkt bekend :rolleyes:

michel1975 zei:
Klassiekerrijder zei:

Inderdaad. Anders zou de kennis op dit forum ook van een diep triest, laag niveau zijn, als je dat maat aan de hand van de taalvaardigheid.

Terug
Bovenaan