Omgekat

Het nut om zoiets met een benzineauto te doen ontgaat me eigenlijk. (de Golf)

Tijdje geleden kwam deze voorbij in een ander topic. Ik heb nog even serieus overwogen om...... Maar ja, m'n dochter gaf aan dat ze me
nooit meer wilde zien als ik dat deed. En ze is al 8 dus de baas! Ik had er wel graag een keer mee naar Appie Heijn willen gaan.
Boodschapjes doen met de Rolls.....heerlijk toch!

Ze waren er al wel in 1986, nog maar net. Maar toen zagen ze er niet zo uit. Kan misschien omgebouwd zijn maar ik geloof het niet!

141799060_1_big.jpg

Renault Express 1986

Welja...:confused:

Fijne garage. M. Meijers, voor al uw omkatpraktijken.

recensie van dit bedrijf: zei:
geweldich
24 juli 2012 om 12:00

of je reparacie doet of auto kopen doet is gewoon goed

Pluspunten: ik woon nu in venlo maar rij extra 75 km om daar heen te gaan en de auto te laten repareren
Verbeterpunten: af en toe moet ik op de koffie wachte dan hebben de anderen ze leeg gemaakt

helaas kan dat niet. Hele voorfront is anders.
Daarnaast heeft hij een hatchback klep, die pas in 1993 op de RT versie leverbaar werd.
De grote zijspiegels zijn van een veel later model.
Hij heeft het nieuwe type bumpers, nieuwe type tankdop, nieuwe type interieur... Niet makkelijk uitwisselbaar.

141799060_2_big.jpg

Renault_ExpressB.jpg

Kwam dit tegen op google

lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

het kenteken van een commodore A op een Commodore C

1601110_486358644825750_5960751945476683376_n.jpg

10253841_482517075209907_7777614281871200482_n.jpg

Dit is ook een mooie. Gewoon kant-en-klaar omgekat te koop...

chevrolet-suburban-suv-terreinwagen-lpg-groen-008--76861671-Medium.jpg

https://www.autotrader.nl/klassieker/chevrolet-suburban/1979/hellevoetsluis/5yywl/chevrolet-suburban-57-v8-automaat-grijs-kent-dubbc/?zoekopdracht=chevrolet-suburban|sorteer-op-bouwjaar-en-month

Jeetje zeg, die heeft een behoorlijk stevige prijs nog. Voor dat geld moet 'ie echt netjes zijn en/of minder dan 250.000 km hebben gelopen. Gelukkig weet deze aanbieder wel dat het 'verkeert' is in plaats van 'verkeerd', dat is tegenwoordig ook al een unicum.

Klassiekerrijder zei:
Dit komt er zo door, en dan kom je met een auto die 100% in orde is en dan krijg je er geen kenteken op. :confused:

Ik vraag me ook af hoe dit uberhaupt kan. Heeft de RDW zelf een foutje qua bouwjaar gemaakt (dat is vaker voorgekomen) of is deze camper daadwerkelijk omgekat (met nummers van een T2 lijkt me dan)?

Wouter82 zei:
Dit is ook een mooie. Gewoon kant-en-klaar omgekat te koop...

Lijkt me, net zoals vaak bij Range Rovers het geval is, een kwestie van een nieuwere carosserie op een oud chassis. En dat is wel toegestaan.

D. Elzinga zei:
Klassiekerrijder zei:
Dit komt er zo door, en dan kom je met een auto die 100% in orde is en dan krijg je er geen kenteken op. :confused:

Ik vraag me ook af hoe dit uberhaupt kan. Heeft de RDW zelf een foutje qua bouwjaar gemaakt (dat is vaker voorgekomen) of is deze camper daadwerkelijk omgekat (met nummers van een T2 lijkt me dan)?
Dan zou het kenteken niet kloppen met zaken als wielbasis, gewicht, breedte etc.

Er staat een GTE op Speurders welke sowieso is omgekat.

Zo zag hij er eerst uit namelijk. Hij was toen rot en ging in delen weg.. :roll:
Kijk ook naar de keienvanger, klopt niks van. 2 sleepogen zaten alleen op de Kadettjes tot 1981. Dus de rode is sowieso géén originele GTE.
3dHZ-HF-43.jpg

Geen idee, misschien dat degene van het Golf I register nog oude foto's van deze auto heeft?? Op het net kan ik ze zo snel niet vinden in ieder geval.

Auto is van februari 1983 terwijl de Pirelli pas in mei dat jaar werd gelanceerd... In elk geval geen echte Pirelli dus want ook uitrustingdetails kloppen niet.
https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf_I

De rode Kadett "GTE" is voor 99.9% deze Kadett:
3dHZ-46-TV1_zps1d043d61.jpg

Deze stond namelijk een lange tijd te koop. Het is ook wel héél erg toevallig dat dit kenteken nu opeens gedemonteerd is!! :eek:

Jeetje die kadett.
Ik heb ook het idee dat de verkoper een lange neus naar de nederlandse koper trekt, omdat hij "drijgende " is met "anders gaat hij naar Duitsland ,daar weten ze hem wel te waardereren", geluk voor hem dat het kenteken dan zeker verdwijnt.
Kun jij hem als kadett kenner niet een berichtje sturen?

Dit is echt bewuste oplichting: chassisplaatjes van een ten dode opgeschreven GTE in een matig omgebouwde gewone Kadett lassen, en dan beweren dat er een echte GTE wordt verkocht. Dat doe je niet om wat mrb te ontduiken, maar om de waarde van de auto op oneerlijke wijze te verdubbelen.

Benieuwd of de huidige verkoper hiervan weet...

Garage Jet Cars, hier al vaker aangehaald, biedt ook weer een sterk staaltje omgekatte waar aan: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m843207770-bmw-5-serie-525i-automaat.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Je snapt niet dat ze het lef hebben dit via de interwebs aan te bieden, er zou toch iemand lont kunnen ruiken?

https://www.speurders.nl/overzicht/mercedes-model-e-klasse-1994-bj-1986-inruil-mog-144671461.html?sr_ab=1&query=mercedes+1986&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

https://www.speurders.nl/overzicht/mercedes-w124-2-5-250-td-1986-combi-topper-142062460.html?sr_ab=1&query=mercedes+1986&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Die van Jet Cars is ook geen 525 maar een 520. Een 525 had een toerenteller......

Groet Paul

pmea zei:
Die van Jet Cars is ook geen 525 maar een 520. Een 525 had een toerenteller......

Groet Paul
En zo'n console met controlelampjes bij de binnenspiegel. De e28 was 525i, de e12 was een 525. Zonder i dus.

Is er geen meldpunt, zodat de RDW dit hok kan versnipperen?

@rzasa alle w124 benzen uit de jaren 80 hebben naar mijn idee altijd een dubieuz verleden, vooral die van bouwjaar 1986!

De bmw is op kenteken een 525 zes cilinder.
Ik kan me voorstellen dat hier iemand in het verleden een toerentellertje in geknutseld heeft.
De wagen is ook niet echt duur, eerlijk gezegd is het een prima prijs, deukje gewicht enzenz,
Alleen wat je zegt die i achter 525 hoort er wel te staan.. dit is dan ook het enige denk ik.
Volgens mij is hier niets mis mee....toch?

Stif zei:
@rzasa alle w124 benzen uit de jaren 80 hebben naar mijn idee altijd een dubieuz verleden, vooral die van bouwjaar 1986!

De bmw is op kenteken een 525 zes cilinder.
Ik kan me voorstellen dat hier iemand in het verleden een toerentellertje in geknutseld heeft.
De wagen is ook niet echt duur, eerlijk gezegd is het een prima prijs, deukje gewicht enzenz,
Alleen wat je zegt die i achter 525 hoort er wel te staan.. dit is dan ook het enige denk ik.
Volgens mij is hier niets mis mee....toch?
In 1979 had je dit model:
bmw_e12_525_2.jpg

Jetcars heeft een e28 staan, die kwam in 1981 op de markt......

verdorie ja,dat weet ik, [sub]:(ik schaam me dood[/sub]
Dank je voor de uitleg(y)

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/mercedes-w124-2-5-250-td-1986-combi-topper-142062460.html?sr_ab=1&query=mercedes+1986&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Dit lijkt mij een flink project, geen omgekatte.

Stif zei:

Nou, als je het niet erg vindt ga ik me daar niet aan wagen. Ik denk dat de eigenaar ook wel een kenner is van hoe je een auto meer waard denkt te maken. Hij heeft vaak te koop gestaan het laatste jaar, en hij is al langer in bezit van deze eigenaar. Alleen de Duitse kenners die er 4500 euro voor willen betalen zien ook heus wel dat het geen echte is, dat vergeet hij even denk ik... o_O

Hij is nu overigens ook al van speurders af gehaald. Misschien heeft hij hier wel mee gelezen. :)

Stif zei:
verdorie ja,dat weet ik, [sub]:(ik schaam me dood[/sub]
Dank je voor de uitleg(y)
Nu nog even zeggen dat je je schaamt dat je net even iedere w124/Mercedes bezitter met een exemplaar uit '86 hebt beschuldigt van omkatten.

Audi80Coupé zei:
rzasa zei:

Dit lijkt mij een flink project, geen omgekatte.

Je hebt gelijk, niet goed gekeken. :confused:

Misschien heeft de eigenaar gewoon meerdere oude Opels, en vond hij het wel genoeg om er voor één mrb te betalen. o_O

Astrawez zei:
Stif zei:

Nou, als je het niet erg vindt ga ik me daar niet aan wagen. Ik denk dat de eigenaar ook wel een kenner is van hoe je een auto meer waard denkt te maken. Hij heeft vaak te koop gestaan het laatste jaar, en hij is al langer in bezit van deze eigenaar. Alleen de Duitse kenners die er 4500 euro voor willen betalen zien ook heus wel dat het geen echte is, dat vergeet hij even denk ik... o_O

Hij is nu overigens ook al van speurders af gehaald. Misschien heeft hij hier wel mee gelezen. :)

Een vriend van mij had de verkoper hierover even gemaild. Toen was de advertentie ineens opmerkelijk snel verdwenen...

Terug
Bovenaan