Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
flat412 zei:D. Elzinga zei:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr Met nieuwe body en CDI blok voldoet deze toch niet aan de 2/3e regel?
Wij hebben thuis nog een Kitcar op een kever chassis staan.
Eerst moet deze omgekeurd worden dat er een andere body op komt, en dan nog een keer naar de RDW voor een Subaru motor swap.
Tenminste dat heeft de RDW verteld, maar mijn chassis is van 1969. mischien dat dat nog uit maakt
Moderator
Slechte zaak voor Millenaar. Kan me haast niet voorstellen. Maar deze voldoet niet aan de 1/3 2/3e regel. In dat geval krijgt de auto het bouwjaar van het nieuwste onderdeel.Audi80Coupé zei:Bij G-klasse's is het altijd moeilijk te bepalen, maar bij een dergelijk bedrijf verwacht ik dat het wel goed zit. Als je een oud chassis voorziet van een nieuw motor (zoals op kenteken), en dan vervolgens de oude carrosserie opbouwt met nieuwe delen is er volgens mij niets verboden.
Vind het een erg mooi, maar duur exemplaar trouwens. Het lijkt mij dat als je een dergelijk bedrag kunt ophoesten voor een auto je ook wel eens in de drie maanden wat centen kunt overboeken naar de Belastingdienst. En het duurt nog vier jaar voordat deze weer belastingvrij is!
wat je voorstelt kan niet. Sommige oude onderdelen passen absoluut niet op een oude opbouw.Audi80Coupé zei:Het is ook maar net de vraag hoe ver je wilt gaan in de regelgeving. Als je een auto volledig restaureert en alle onderdelen nieuw besteld bouw je de auto eigenlijk ook opnieuw op, terwijl het toch echt een oude auto blijft.
D. Elzinga zei:Maar kan dat eigenlijk (in technisch opzicht) zomaar, een oud casco opbouwen met alle onderdelen van een 30 jaar nieuwer exemplaar?
Net wat Muddy Bandit al zegt. Mooi voorbeeld bij een Range Rover is het soft dashboard. Dat is zonder hele grote aanpassingen niet op een oud chassis te bouwen. Dat past eenvoudigweg niet in het midden.Audi80Coupé zei:Dan ben ik erg benieuwd welke delen dat zijn.
D. Elzinga zei:Maar als ik het goed begrijp kan/mag dit dan ook niet? Alleen chassis is zo te lezen van 1974, body en motorblok zijn nieuwer.
Dat is het enige juiste antwoord. Het lastige aan deze auto's is net als Muddy al zegt ergens begin 2000 keurig op Nederlands kenteken gekomen zijn en de gegevens van de Duitse papieren overgenomen zijn. Zonder enig onderzoek. Alleen als je nu voor een algehele voertuigcontrole aan de kant wordt gezet met zo'n RaRo dan kan je er donder op zeggen dat je doorgaat voor de volgende ronde. Een PAT onderzoek. Het vervelende aan dit alles is dat er ook echt legale versies zijn die hun kenteken kwijt geraakt zijn door een overijverige RDW'er. Probleem is dat de RDW de VIN en de losse nummers nog wel eens door elkaar gehaald heeft met alle gevolgen van dien. Een oude RaRo heeft namelijk losse plaatjes. Bij stralen kunnen die eraf gehaald worden en weer teruggeplaatst worden. Als de RDW'er dan vindt dat de popnagels te nieuw zijn heb je al een probleem. Alle experts in LaRo/RaRo hebben wel een project gehad of weet van een auto hebben die 100% klopt maar nu toch echt geen kenteken meer heeft. Ik zou een oude RaRo alleen aandurven na een identiteitsonderzoek.Muddy Bandit zei:D. Elzinga zei:Maar als ik het goed begrijp kan/mag dit dan ook niet? Alleen chassis is zo te lezen van 1974, body en motorblok zijn nieuwer.
Kan/mag soms wel/niet en is wel/niet legaal.
Als er na de ombouw elders in de EU al een kenteken voor is afgegeven dan neemt de rdw die gegevens meerstal over bij import.
In Duitsland bijvoorbeeld kun je voor zo'n samengestelde auto gewoon een kenteken krijgen, en met dat geldige duitse kenteken ga je naar de rdw...is legaal.
Doe je zoiets in Nederland kun je er ook een kenteken op krijgen middels individuele toelating, maar dan wordt het bouwjaar ambtelijk vastgesteld (aan de leeftijd van het hoofddeel, maar soms ook datum keuring)... mrb-technisch dus minder aantrekkelijk.
Dan is eerst een bodyswap op rijdend chassis, kenteken aanpassen en wat later een motorswap weer interessanter.
Het enigste waar je verstandig aan doet als je overweegt om zo'n twijfelachtig c.q. "omgekat" voertuig te kopen: dwing bij de verkoper een rdw identiteitsonderzoek af waarbij de koop alleen doorgaat als er geen wok-registratie plaats vindt, en als de verkoper daaraan niet mee wil werken dan weet je ook gelijk welke kant je op moet lopen.![]()
Audi80Coupé stelt toch juist voor om nieuwe onderdelen te gebruiken?michel1975 zei:wat je voorstelt kan niet. Sommige oude onderdelen passen absoluut niet op een oude opbouw.Audi80Coupé zei:Het is ook maar net de vraag hoe ver je wilt gaan in de regelgeving. Als je een auto volledig restaureert en alle onderdelen nieuw besteld bouw je de auto eigenlijk ook opnieuw op, terwijl het toch echt een oude auto blijft.
Voor het trekgewicht hoef je de auto niet aan te bieden bij de RDW. Kwestie van gewichten opvragen bij de importeur.michel1975 zei:Leuk als je hier een trekhaak onder zet en hem aanbiedt bij de RDW. Heeft namelijk geen trekgewicht.
De rdw'er in '98 heeft wel lopen snurken zeg. Hij heeft niets doorgegeven. Naast het trekgewicht mist de motorinhoud en het aantal zitplaatsen.