Omgekat

1980
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/overige-auto-s/m968389955-am-general-hummer-1980-groen-humvee.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

$_85.JPG

Te koop: Hummer/ Humvee .bj. 1980. Diesel, 6,2 ltr. Met APK,
Nieuwe softtop, nieuwe lagers, nieuwe oliekering, nieuwe fusseekogels, nieuwe remmen,
Body mooi strak. Geel kenteken , 4 pers.
Kan naar oldtimer vrachtauto worden omgekeurd, ook 4pers. (Dan € 120 per jaar belasting)
Met camperrijbewijs te besturen, (in een dag te halen)
Ook omkeuring naar snel landbouwvoertuig mogelijk. Prijs n.o.t.k

Maar 'rare dingen' in een advertentie maken een auto nog niet omgekat. ;)

Camperrijbewijs is niet de officiële term maar wordt wel vaker gebruikt voor een eenvoudig vrachtwagenrijbewijs zonder te hoeven voldoen aan de eisen voor beroepsvervoer (dus doorgaans gebruikt voor campers).

Eigenlijk zou alleen een foto van de achterkant daar uitsluitsel over kunnen geven. Bumpers en front zijn zo over te zetten volgens mij.

germich zei:
https://link.marktplaats.nl/m965548455
Iets meer duiding graag.
Auto's met een los chassis kun je altijd ombouwen volgens de 1/3e 2/3e regeling.
Ik kan hier niet uithalen dat dat niet gedaan is.
De koets is wel duidelijk nieuwer dan 1968.

Weer zo'n typisch geval van omkatten. Ze hebben het deze keer wel echt goed gedaan. Maar voor de duidelijkheid: het is dus geen echte Ferrari!

929V6 zei:
Siemi1 zei:
Dat is toch een Volare uit mid/eind jaren 70 ipv een Vailliant?

Klopt, en de Volare heeft een zelfdragende carrosserie.

De advertentietekst klopt in ieder geval nog wel, een Special Edition waar er geen 2e van te vinden is.:)

Bij de verkoper even vragen of hij de uitbouw van LPG ook wil regelen bij RDW, daar zijn het laatste jaar al aardig wat omgekatte exemplaren gepromoveerd tot een decoratiestuk c.q. donorhok.

Nog een 1970-er met een body en volledige aandrijflijn uit de eind jaren '80.:(
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m969931121-jeep-grand-wagoneer-5-9l-v8-lpg-1970.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Siemi1 zei:
Dat is toch een Volare uit mid/eind jaren 70 ipv een Vailliant?

Staat bij "built for export", kan ook Mexicaanse export zijn. In Mexico bleef de opvolger gewoon Valiant heten.
Wat overigens ook zou betekenen dat de bewering van de verkoper dat het een speciale Europese exportversie is niet klopt.

Astrawez zei:
Zojuist bij het toevoegen van wat foto's in het Monza-register kwam ik deze tegen..

Oude foto:
198174-TF-RB.jpg

Nieuwe foto:
1984%2074-TF-RB%201_zpszdigiu7q.jpg

De onderste staat momenteel te koop.

Ik heb via marktplaats een mailtje gewaagd... en gevraagd of de auto toevallig is overgespoten. Kreeg redelijk snel een antwoord terug dat dit de originele kleur is van de auto (volgens de verkoper). Heb maar gevraagd of hij een foto van het vinnummer kan doorsturen :T

Wel grappig, die Humvee: In 1980 / '81 zijn de eerste prototypen gebouwd. De eerste productie modellen in 1985... Zou dit dan een prototype zijn? ;)

The SLB zei:
Astrawez zei:
Zojuist bij het toevoegen van wat foto's in het Monza-register kwam ik deze tegen..

Oude foto:
https://i65.photobucket.com/albums/h229/astrawes/Album%203/198174-TF-RB.jpg

Nieuwe foto:
https://i65.photobucket.com/albums/h229/astrawes/Album%203/Kadett/1984%2074-TF-RB%201_zpszdigiu7q.jpg

De onderste staat momenteel te koop.

Ik heb via marktplaats een mailtje gewaagd... en gevraagd of de auto toevallig is overgespoten. Kreeg redelijk snel een antwoord terug dat dit de originele kleur is van de auto (volgens de verkoper). Heb maar gevraagd of hij een foto van het vinnummer kan doorsturen :T

Daar zal je geen antwoord meer op krijgen ben ik bang, want hij is al gereserveerd. :confused:

Hij wist er niets vanaf, zei hij. 'Op het kenteken staat ook gewoon blauw'. Hij heeft 'm gisteravond verkocht voor de export..

DezeSierra rammelt, het zou een 85er zijn maar heeft een 87er neus en het lijkt mij niet waarschijnlijk dat je dat er op gaat knutselen....

$_85.JPG

Misschien mogen we daarom ook wel niet het kenteken weten :rolleyes:

Hij lijkt in ieder geval wel origineel Nederlands. Maar kun jij, met al jouw Sierra-kennis, niets herleiden uit details van in- of exterieur?

Dash is volgens mij ook van 87, en de 2.9i is ook pas toen geleverd al past dat volgens mij ook in de pre-facelift. Zou het misschien een 89er zijn die op deze manier in het kwarttarief valt?

Het zou niet de eerste Sierra zijn die zo wat goedkoper is gemaakt. Vaag verhaal dit.

Ik weet het eigenlijk wel zeker, dit is een 89er die als 85er moet doorgaan. Prijs is ook wel wat laag als het een nette, eerlijke auto zou moeten zijn (n)

Melden op Marktplaats?

Het kenteken lijkt te eindigen op 97-TX, zou dan NH-97-TX moeten zijn. De kleur en het feit dat het een automaat is kloppen dan in elk geval o_O

Geen auto, maar een oude autotransporter.
152860697_1_big.jpg

VW LT40
Deze is helemaal omgebouwd van 1980 naar 1990. De koplampen en de grille zijn inderdaad uitwisselbaar. Alleen de reden voor de grille was een andere plaatsing van de motor waardoor een bijrijdersbankje mogelijk was. Deze heeft een bijrijdersbankje, wat dus tot 1986 niet mogelijk was...... Ook heeft deze duidelijk het dashboard van na 1986.

@Siemi1: Je verhaal klopt niet helemaal. Ik ken een nog oudere LT met de oude grille met ronde koplampen maar wel nieuwere motor en bijrijdersbankje.

Siemi1 zei:
Deze is helemaal omgebouwd van 1980 naar 1990. De koplampen en de grille zijn inderdaad uitwisselbaar. Alleen de reden voor de grille was een andere plaatsing van de motor waardoor een bijrijdersbankje mogelijk was. Deze heeft een bijrijdersbankje, wat dus tot 1986 niet mogelijk was...... Ook heeft deze duidelijk het dashboard van na 1986.

Ik heb ook mijn twijfels bij deze 'ombouw' maar theoretisch is bij een LT een heleboel mogelijk. De bus zelf is maar op heel weinig punten structureel veranderd in de 20 jaar dat -ie geproduceerd is.

De lage motorkap kwam in modeljaar 1983, tegelijkertijd met de kunststof bumpers en het nieuwe dashboard. De vierkante koplampen en de sierstrip op het front (met typeaanduiding) kwamen in modeljaar 1986. De laatste facelift was vervolgens in 1993, waarbij het front ''dikker'' werd, enkele interieurdelen gemoderniseerd werden en ook de achterlichten een kleine wijziging kregen.

De grille heeft overigens niks met de hoge motorkap te maken, dit is het feit dat de oude Perkins-dieselmotor reeds was vervangen door de VW 2.4 6-cilinder diesel en de 2.0 VW/Audi/Porsche benzinemotor werd vervangen door de VW 2.4 6-cilinder benzine. Beide 6-cilinders (praktisch gelijk) zijn lager qua opbouw en dus kwam de motorkap omlaag. Groter voordeel was nog dat de metalen motorkap werd vervangen door één van kunststof, wat behoorlijk in het geluid scheelt.

Ik vind deze bussen trouwens erg leuk en vind het erg jammer dat er nog maar weinig mooie exemplaren te vinden zijn. Wij zijn al tijden op zoek naar een mooie vroege van '75 of '76. Deze zijn echter nergens meer te bekennen...

Ze konden, zoals eigenlijk elke bedrijfswagen uit die tijd, ook snel flink roesten die oude LT's.

Audi80Coupé zei:
Ik vind deze bussen trouwens erg leuk en vind het erg jammer dat er nog maar weinig mooie exemplaren te vinden zijn. Wij zijn al tijden op zoek naar een mooie vroege van '75 of '76. Deze zijn echter nergens meer te bekennen...
Zo denk ik er ook over. Ik heb er pas een gekocht van 1977, ook een oprijwagen. Heb je vast op marktplaats zien staan. Hij ziet er nu niet uit, met een bizar slechte mat zwart paintjob, maar dat komt wel goed eh, beter.

Wat een ongelofelijke blunder van die verkoper van de G Klasse ook om dat taxatierapport erbij op de foto te zetten, daar staat namelijk ook nog eens bouwjaar 2002 op o_O

Reactie van eigenaar Frank:

"Ja dat klopt dat is het origineel van de boven bouw voor dat hij omgebouwd is ,in 2009 is er een 1982 chassis onder gezet.
gr Frank

Heb er tot 2014 mee gereden want vanaf 2014 moest in Nederland heel veel belasting gaan betalen."

Als het waar is, dan is de gesloopte auto na die tijd dus nog van 4 erkende bedrijven, 1 Fleetowner en 1 particulier geweest. Het verhaal rammelt....heel erg.

Enigszins vergelijkbaar: een eind jaren 80-er met als kenteken bouwjaar 1970.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m982198708-jeep-wagoneer-woody-1970-lpg-nieuwe-apk-wegenbelastingvrij.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

ginkelvanmichiel zei:
en die 37-TF-GV staat dus gedemonteerd te boek. Rara hoe kan dat (n)

En het kenteken dat er nu op zit ( 96-KJL-) is wel uit 1982 maar heeft als merknaam Puch en handelsbenaming Puch.... En APK vervaldatum 17-08-2014....

Dat lijkt me niet zo relevant. Verlopen APK is logisch voor een auto die sinds de wijzigingen voor oldtimers geschorst is. Een Puch G is verder tecnhisch identiek. Problematischer is dat de nieuwe motor niet op kenteken staat. Het origineel had vijf cilinders.

En nog één, ook afkomstig uit de eind jaren '80/beginjaren '90 i.p.v. 1967.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m982772543-jeep-wagoneer-v8-4x4.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Terug
Bovenaan