MCW 41
Petrolhead
Klassiekerrijder zei:Van de Mazda MPV is ook een 4x4 geweest, maar misschien te weinig uiterlijk vertoon om op de lijst te mogen
![]()
In 1994 kwam in Japan de Type B Touring die hoger op te poten stond en bullbar-achtig ding had.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klassiekerrijder zei:Van de Mazda MPV is ook een 4x4 geweest, maar misschien te weinig uiterlijk vertoon om op de lijst te mogen
![]()
MCW 84 zei:Klassiekerrijder zei:Van de Mazda MPV is ook een 4x4 geweest, maar misschien te weinig uiterlijk vertoon om op de lijst te mogen
![]()
In 1994 kwam in Japan de Type B Touring die hoger op te poten stond en bullbar-achtig ding had.
![]()
![]()
Klassiekerrijder zei:Van de Spark is een Activ-versie gemaakt, volgens mij hier niet geleverd
![]()
/quote]
wij hebben hier de Opel Karl https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-tweeling-opel-karl-chevrolet-spark/
MCW 84 zei:Van de hier geleverde modellen van dit of vorig decennium zijn de meesten wel genoemd volgens mij. De Audi A6 Allroad is genoemd maar zijn kleinere broer nog niet
Audi A4 Allroad B8
...
Moderator
De generatie daarvoor ook.Hejsan zei:De eerdere generatie was er oom als sedan:
Ik vind het niet terecht hier de 4x4-modellen op te nemen, daarmee kan je altijd meer buiten het asfalt ongeacht de aankleding. En je kan dan ook mooi bijvoorbeeld de Scenic splitsen in een daadwerkelijk technisch opgewaardeerd model en de de echte plasticfantasticversies. Ik zou alle 4x4-modellen naar cat. B verplaatsen maar ook die categorie splitsen in de categorie "softroaders met 4x4" en de auto's die echt wat kunnen, zoals de Dangels, de Panda 4x4 en de GAZ.Hejsan zei:Categorie A: Plastic fantastic
Wouter82 zei:De generatie daarvoor ook.Hejsan zei:De eerdere generatie was er oom als sedan:
Ik vind het niet terecht hier de 4x4-modellen op te nemen, daarmee kan je altijd meer buiten het asfalt ongeacht de aankleding. En je kan dan ook mooi bijvoorbeeld de Scenic splitsen in een daadwerkelijk technisch opgewaardeerd model en de de echte plasticfantasticversies. Ik zou alle 4x4-modellen naar cat. B verplaatsen maar ook die categorie splitsen in de categorie "softroaders met 4x4" en de auto's die echt wat kunnen, zoals de Dangels, de Panda 4x4 en de GAZ.Hejsan zei:Categorie A: Plastic fantastic
Klassiekerrijder zei:De Dangels zijn strikt genomen toch ook aftermarket?
MCW 84 zei:Die Mazda’s kan je weglaten hoor, want het is Mazda3 en niet Mazda 3. AW blijft het ook steevast verkeerd schrijven (zo schrijven ze de ID-serie ook verkeerd) maar merknamen (in dit geval modelnaam) horen gewoon beschreven te worden hoe het merk het zelf wilt. Zijn niet gebonden aan wat we gewend zijn.

929V6 zei:Een paar opmerkingen over bovenstaande modelnamen:
- Het is Renault R3. Pas voor modeljaar 1966 liet Renault de R vallen, maar toen bestond de R3 al niet meer.
- Het is Alfa Romeo Alfa 90. Bij de Alfa 75 vóór de facelift hetzelfde principe, vanaf de facelift was het wel gewoon "75".
- Het is Geo Metro, niet Chevrolet Geo Metro.
929V6 zei:
Hejsan zei:929V6 zei:Een paar opmerkingen over bovenstaande modelnamen:
- Het is Renault R3. Pas voor modeljaar 1966 liet Renault de R vallen, maar toen bestond de R3 al niet meer.
- Het is Alfa Romeo Alfa 90. Bij de Alfa 75 vóór de facelift hetzelfde principe, vanaf de facelift was het wel gewoon "75".
- Het is Geo Metro, niet Chevrolet Geo Metro.
Zo zwartwit was het niet: https://renault3.jimdofree.com/histoire-de-la-renault-3/
Meestal sprak je van 'Renault 3' of 'R3'.
Er staat ook heel dik '3' op de achterdeur:
De Renault 4 kwam als Renault 4L op de markt, met de intentie dit als 'Quatrelle' (viertje) te laten uitspreken. In de volksmond was het in Nederland 'Renault 4', 'R4' of 'viertje'.

Stefan105 zei:Dodge 600:
Fiat 600:

929V6 zei:Stefan105 zei:Dodge 600:
Fiat 600:
^
Bij Fiat (en DAF) sloeg de modelnaam op de cilinderinhoud (en valt daarom eigenlijk buiten de boot),
929V6 zei:
Stefan105 zei:Bij Fiat (en DAF) sloeg de modelnaam op de cilinderinhoud (en valt daarom eigenlijk buiten de boot),
In eerste instantie wel (hoewel ook weer niet direct), maar later kwamen er grotere motoren, terwijl de modelnaam bleef. Twijfelgevalletje...