Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:
Honda Civic (1984-1987) by Nivek.Old.Gold, on Flickr
Bij ons vanzelfsprekend bekend als de Rover 200 (1984-1989):
Rover 213/216 1987-1990 by Eelco, on Flickr
MCW 84 zei:Die Chevy Malibu kan ik nog beetje mee inkomen maar die Maxx was gewoon dezelfde technische basis en het idee van een grote hatchback zoals de Signum. Verder leek er totaal niet op, volgens mij zijn alleen de voorportieren hetzelfde. De Signum was sowieso stuk breder.
De Malibu's erna waren minder duidelijk doordrenkt met Opel-DNA, tot de laatste versie, waar de huidige Insignia goed in te herkennen is:
Afgezien van de technische basis hebben ze niks gemeen. Dat ze een redelijk dezelfde designtaal op na houden is irrelevant voor het onderwerp.
![]()
![]()
Zelfde geldt eigenlijk voor de Aura. Technische basis en ontwerp-DNA komen overeen maar de Aura had een langere wielbasis en was beduidend langer en breder.
Ik zit niet zo in Rover, maar waren er ook niet meerdere modellen die elders als Honda rondreden en hier als Rover? De jaren 90 Accord die hier verkocht werd , week namelijk sterk af van de Rover 600.
Voorruit lijkt gelijk, voorste portierramen ook en onderhuids zal er heel veel uitwisselbaar zijn. Volgens mij was het idee van de opdracht dat de basis herkenbaar was en wat mij betreft is dat het geval
1996 Mercury Sable

MCW 84 zei:Ik zit niet zo in Rover, maar waren er ook niet meerdere modellen die elders als Honda rondreden en hier als Rover? De jaren 90 Accord die hier verkocht werd , week namelijk sterk af van de Rover 600.
Diverse Rover 200 en 400 generaties waren gebaseerd op de Honda Concerto en Civic. De 600 op de Honda Accord en de 800 op de Honda Legend. Die zijn allen hier verkocht (zo ver ik weet)
Moderator
929V6 zei:@Wouter82,
Die Mercury Sable is ook in Nederland leverbaar geweest.
Wouter82 zei:Daar kunnen ook de Buick Skyhawk, Chevrolet Cavalier, Oldsmobile Firenza en Pontiac J2000/2000/Sunbird bij. Maar in al die auto's is toch niets te herkennen van de Ascona? Of zijn de portieren hetzelfde?
Wouter82 zei:929V6 zei:@Wouter82,
Die Mercury Sable is ook in Nederland leverbaar geweest.
Op dezelfde manier als de Taurus? Lijkt mij sterk, want anders had Hessing niet zoveel energie hoeven te steken in het aanpassen daarvan.

MCW 84 zei:Wouter82 zei:Daar kunnen ook de Buick Skyhawk, Chevrolet Cavalier, Oldsmobile Firenza en Pontiac J2000/2000/Sunbird bij. Maar in al die auto's is toch niets te herkennen van de Ascona? Of zijn de portieren hetzelfde?
Vrijwel alles van het middenstuk is identiek, inclusief de schouderlijn (even door extra bestikkering heenkijken). Alleen wat wijzigingen aan deurgrepen, stootstrips, chroom op de wielkastranden e.d. Achterklep lijkt ook identiek.

Dizono zei:Alleen was de Rio volgens mij gebaseerd op de voorganger van de 2000, de 1900B.
929V6 zei:Dank voor de aanvulling/correctie, de platte motorkap kwam dus al eerder.
Dizono zei:Alleen was de Rio volgens mij gebaseerd op de voorganger van de 2000, de 1900B.
Daar was de 2000 zelf toch ook een doorontwikkeling van?

Ik vraag me af of de kleuren echt veel gaat opleveren. En dat komt misschien omdat degelijke documentatie lastiger te vinden is.
MCW 84 zei:The Geo Prizm and Chevrolet Prizm were compact cars that were rebadged versions of the Toyota Sprinter, a vehicle that the Japanese automaker Toyota never directly sold in the North American market. The Sprinter itself was derived from the Toyota Corolla.

[/url

techlo2 zei:ik ben heel slecht in foto's plaatsen maar de Mazda 1000/1300 en de Kia Brisa passen hier wellicht ook

Hejsan zei:En nog een leuk filmpje over de Australische Marina's:
Hejsan zei:Ik vraag me af of de kleuren echt veel gaat opleveren. En dat komt misschien omdat degelijke documentatie lastiger te vinden is.
Dizono zei:Hejsan zei:Ik vraag me af of de kleuren echt veel gaat opleveren. En dat komt misschien omdat degelijke documentatie lastiger te vinden is.
Ben ik wel met je eens, ook al was het mijn eigen idee, ik strandde ook al snel in mijn zoektocht. Nog wel een suggestie voor ergens een komende vraag: auto's met tenminste twee portieren aan één of beide kanten, maar zonder B-stijl.