Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hopelijk valt de foto dan toch goed in de smaak.MCW 84 zei:We zijn nog niet zo ver hoor![]()
Dizono zei:Hejsan zei:Ik vraag me af of de kleuren echt veel gaat opleveren. En dat komt misschien omdat degelijke documentatie lastiger te vinden is.
Ben ik wel met je eens, ook al was het mijn eigen idee, ik strandde ook al snel in mijn zoektocht. Nog wel een suggestie voor ergens een komende vraag: auto's met tenminste twee portieren aan één of beide kanten, maar zonder B-stijl.
Klopt, dat is dan een "Four-door pillarless hardtop".929V6 zei:Dizono zei:Hejsan zei:Ik vraag me af of de kleuren echt veel gaat opleveren. En dat komt misschien omdat degelijke documentatie lastiger te vinden is.
Ben ik wel met je eens, ook al was het mijn eigen idee, ik strandde ook al snel in mijn zoektocht. Nog wel een suggestie voor ergens een komende vraag: auto's met tenminste twee portieren aan één of beide kanten, maar zonder B-stijl.
Dan kun je bijna elke full size Amerikaan noemen die tussen 1955 en 1970 is uitgebracht.

Auto encyclopedie zei:Toyota fj cruisee

MCW 84 zei:Bij BMW hebben de Touring-modellen van de 3- en 5-serie een separaat te openen achterruit.
929V6 zei:MCW 84 zei:Bij BMW hebben de Touring-modellen van de 3- en 5-serie een separaat te openen achterruit.
Als je alle stationwagons, MPV's en SUV's moet gaan noemen die dát hebben...
929V6 zei:Ook de Citroën C2 had een tweedelige achterklep (het vinden van een plaatje viel om de drommel nog niet mee):
![]()
MCW 84 zei:![]()
Bij BMW hebben de Touring-modellen van de 3- en 5-serie een separaat te openen achterruit.
ElectricBlue zei:Niet bepaald bijzonder. Dat heeft een BMW X5, Smart Fortwo, MINI cabrio, Range Rover of Volvo XC90 ook
EclecticBlue zei:929V6 zei:Ook de Citroën C2 had een tweedelige achterklep (het vinden van een plaatje viel om de drommel nog niet mee):
Niet bepaald bijzonder. Dat heeft een BMW X5, Smart Fortwo, MINI cabrio, Range Rover of Volvo XC90 ook.
MCW 84 zei:![]()
Bij BMW hebben de Touring-modellen van de 3- en 5-serie een separaat te openen achterruit.
Ook dit, er zijn denk ik meer Tourings/stations/combi's etc. met separaat te openen achterruit, dan andersom.
Nou, zo'n horizontaal gedeelde achterklep voldoet natuurlijk wel aan de vraagstelling. Bij SUV's is het een meer voorkomende constructie. Bij een hatchback is het best zeldzaam.
Nou stationcars met een separaat te openen achterruit zijn niet in de meerderheid, maar ook niet echt bijzonder meer. Maar het ging hier om 'deuren', niet om 'ruiten'.
Een plaatje vsan zo'n BMW X5 had je mogen toevoegen. Maar misschien is een X7 leuker (de auto wordt met de klep open er immers niet lelijker op):
![]()
BMW X7
Dat Volkswagen ook wel eens iets bijzonders toont bewijst de Volkswagen XL1:
![]()
En dan een gewetensvraag: is een Range Rover een terreinwagen of een SUV? En als de Range Rover een SUV is, is de Land Rover Discovery dan ook een SUV?