Ook ik rij hybride, maar dan anders: Audi S8 V8 en Tesla Model 3 Highland

Echt een hele dikke machine, ik wist niet eens dat Audi ze af-fabriek met dit vermogen heeft geleverd! Zelfs de wielen, die ik eigenlijk altijd 'randje' of 'erover' zou vinden staan hem goed. En dat -ie uit 2017 stamt zie je er niet aan af, met het nieuwe kenteken lijkt hij zo uit de showroom te komen. Het grote voordeel van Audi's conservatieve tekenstijl.

Zeker genieten.

wnvNvVc.jpg

Is goed jonguh!

Echt een hele dikke machine, ik wist niet eens dat Audi ze af-fabriek met dit vermogen heeft geleverd! Zelfs de wielen, die ik eigenlijk altijd 'randje' of 'erover' zou vinden staan hem goed. En dat -ie uit 2017 stamt zie je er niet aan af, met het nieuwe kenteken lijkt hij zo uit de showroom te komen. Het grote voordeel van Audi's conservatieve tekenstijl.
Ik vond de wielen op de verkoopfoto's ook een beetje meh, maar nu ik ze in het echt heb gezien en ik de Audi licht heb verlaagd met VCDS, lijkt het veel mooier. Hij is ook erg netjes van buitenom dus kan zo een nieuwe zijn inderdaad!

Allemachtig wat een wagenpark, mooi man!
Zo'n A8 is al een imposante bak en als S nog gaver: veel plezier!

Vandaag met dit prachtige weer een noordelijke rondrit, richting Delfzijl. Heerlijk !

Massagestoelen, adaptive cruise, muziekje aan, vrouw ernaast. Lekker rustig touren met dakraam open.

Uiteraard bij de dijk nog wat foto's gemaakt:
FltiiAL.jpeg

Yobn3Kv.jpeg

qVeZMQi.jpeg

Toen ik thuiskwam een klein drupje koelvloeistof op zijn rustplaats gevonden, maar even in de gaten houden! Met zaklamp overal gekeken onder de motorkap, maar er is niets te zien, wellicht was het even de overloop.
sLihzFm.jpeg

U3VE807.jpeg

Olieverbruik ook enorm goed in de gaten gehouden, en dit lijkt tot dusver gewoon goed te zijn. Ja een 4.0TFSI kan ook olie verbruiken!

Met VagCom even weer een check, ziet er allemaal goed uit. Af en toe wel een geluidje bij drempels, maar de auto heeft dan ook een tijdje stilgestaan bij de verkoper, dus kan zijn dat het nog wegtrekt. Ik ben nogal kritisch als ik een nieuwe auto koop.

Kwam er ook achter dat de auto een trapsensor heeft, maar nog niet helemaal handig mee, want soms reageert het ding niet.

Niet teveel gas geven, dan ben je die fiets zo kwijt!

Mooie nieuwe foto's ook, daar komt -ie perfect op uit.

Omdat de MMI niet zo best is van deze generatie Audi, een draadloze Carplay/Android Auto module ingebouwd. Was meer werk dan ik had verwacht, maar goed het systeem werkt en het werkt aardig goed! Gekoppeld aan de originele interface, dus er kan nog geswitched worden van het Audi MMI systeem naar de Carplay/AA module.

Uitbouw van de airco unit waaraan gekoppeld moet worden
KKqQCU3.jpeg

Uitbouw van de MMI unit
pYM3oLU.jpeg

Lege gaten
K8H2H01.jpeg

Kabelboom klaarmaken en dashboardkast uitgebouwd
WWD0D0Z.jpeg

c4pcMUo.jpeg

Kabels trekken en module vastzetten
5Ot4JE0.jpeg

En we hebben leven
3oCqaAa.jpeg

Laatst bewerkt:
Heerlijk die ‘kleine’ knutseldingen aan je auto waar doorsnee auto gebruiker denkt balen, helaas. Zo heb ik vanochtend ook m’n ventilatie roosters vervangen omdat er eentje in het blad van de lucht verdeling was gescheurd.

Thanks!

Ik heb de koelvloeistoflekkage ook gevonden dus dit moet ook even worden opgelost.

Vlakbij de thermostaat vooraan de motor. Hopelijk kunnen ze erbij zonder de front te demonteren.

Die velgen vind ik veel te donker, maar verder: wat een onwijs gave bak! En bijzonder dat er een trekhaak onder zit!

Die velgen vind ik veel te donker, maar verder: wat een onwijs gave bak! En bijzonder dat er een trekhaak onder zit!
Ik wil ook wat anders zoeken later, (22 inch wellicht, dit is 21) maar eerst is het prima zo. Het zat er al onder toen ik 'm kocht.

Die trekhaak is geniaal inderdaad, volledig elektrisch. Ook de stekker komt vanzelf omlaag. Vreemde was is fabrieksaf geleverd maar was nog nooit gebruikt, de coating zat er nog op vanaf dag 1.

Vandaag dagje lauwersoog. Cruise op 90 km/h, gemiddeld 1 op 10 met de fietsen erachterop. Niet slecht voor wat het is.

De android auto module bevalt uitstekend, wel vind ik de bose audio tegenvallen t.o.v. mijn vorige Audi's. Wellicht een keer een andere subwoofer erin, want het bass mist gewoon wat.

By the way, wat is de kibbeling teleurstellend in Lauwersoog zeg! Termunten is toch wel 10x beter.

S13pkDx.jpeg

NtdoOMQ.jpeg

Haha, mijn tweede home town, dat Lauwersoog. Maar hangt er goed vanaf waar ze die kibbeling haalt, inderdaad. Vrouger was het altijd Visser Vis, maar die is exit. Waar was je?

Landman is ook prima visje idd.

Laatst bewerkt:
Mooie set 22 inch wielen gezien nu in actie, van Rotiform.

Twijfel nog een beetje maar vind ze niet gek. De twijfel is omdat ik niet over the top wil gaan. Alleen nog wel even zien of 10J ET25 past op een S8.

9ep4Xq1.png

6y3Ogy6.png

Ik vind ze gaaf, maar dat vind ik ook al van de huidige wielen. In die zin zou ik het niet als een upgrade zien.

Ik sluit me bij Twix aan, al zou je ook de huidige wielen antraciet kunnen laten spuiten of coaten.

Van Rijt heeft wel eens een A8/A7/A6 met dikke wielen staan. Sowieso niet zwart, brons lijkt mij ook wel wat.

Ik wacht er nog even mee, eerst maar even deze banden oprijden en dan maar zien wat ik doe. Die velgen zijn wel mooi maar net niet helemaal wat ik zoek. Liefst iets met concave erin en inderdaad niet pikzwart zoals de huidige wielen.

Even gemeten op een achterweggetje qua optreksnelheid met dashcambeelden, snelheid en timestamps, ik snap niet waarom mensen een Plus nog chippen naar 700 PK en 900Nm (stage1) want deze 605PK en 750Nm origineel neemt je al in ongeveer 5 seconden van 100 naar 180 km/h (zelf gemeten snelheid). Het idiote is dat je eigenlijk weinig ervan merkt, vergeleken met mijn Tesla Model 3 Highland als je daarmee 180 km/h rijdt dan merk je dat echt wel.

Tuurlijk een kleinere sportwagen zal sneller zijn maar voor een grote limo van 5,2 meter vind ik het toch wel indrukwekkend. Bij Autotopnl zegt men ook dat de S8 Plus sneller is dan een nieuwe generatie RS6 met 600 PK.

Nog even een keertje naar de autobahn, ik woon er zo'n 45 minuten vandaan. Hier in nederland kan je er niet veel mee.

Heb de bekende data even opgezocht (mijn S8 heeft de dynamic package met de keramische remmen):

Totaal overzicht:
Tijd (seconden)
Opmerkingen
0–50 km/u±1,7 sZeer vlot door quattro en launch control
0–100 km/u3,3 – 3,5 sOfficieel 3,8 s, maar vaker sneller gemeten
0–160 km/u (100 mph)±7,8 – 8,2 s
0–200 km/u11,8 – 12,5 sAfhankelijk van omstandigheden
0–250 km/u±22 – 24 sVaak elektronisch begrensd
100–150 km/u±4,2 sKrachtig hernemen in hogere versnellingen
100–200 km/u±8,4 – 9,0 sAfhankelijk van tuning en banden
150–200 km/u±4,2 – 4,6 s
200–250 km/u±8,0 – 9,5 sStabiele acceleratie
Topsnelheid (onbegrensd)±305 – 310 km/uMet Dynamic Package Plus (Vmax-verhoging)

Random foto, waarom niet...
VzvlLji.jpeg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Blox
Het geluid nu, veel te stilletjes eigenlijk...

Als we dat vergelijken met mijn S7 die ik ervoor had, wellicht even op zoek naar een ander systeem voor de S8!

Dacht bij zichzelf - ik vind m best luid al. Tot dat ik de S7 hoorde hehe.

Vind voor het type auto hoe nu de S8 klinkt eigenlijk perfect

De S8 heeft al in de cabine een versterkte motorgeluid via de speakers, naast het noice cancelling om. Ik wil ook niet weer zo luid als de S7, past inderdaad niet bij een "limo", een beetje ertussenin zou mooi zijn.

Gisteren met camera onderweg, maar moest ff stoppen door de mooie luchten onderweg. Nog toffe foto's gemaakt met donderwolken in de achtergrond.

MtGjVRx.jpeg

H8rIaZs.jpeg

9PsatLr.jpeg

Terug
Bovenaan