Phaeton W12: BMW 318i Touring (2011)

Opstoken gaat wel lukken met zo'n E55 kan ik je vertellen.... Die van mijn vader krijg ik echt niet zuiniger dan 1:8.

Joël D. zei:
Opstoken gaat wel lukken met zo'n E55 kan ik je vertellen.... Die van mijn vader krijg ik echt niet zuiniger dan 1:8.
Dat is nippen in mijn maatstaven. :) ik denk dat een 330 of 335i het niet veel beter doet.

Gemiddeld staat hij op 1:7 uit mijn hoofd. Maakt verder ook niets uit, we rijden er niet zo vaak mee. Maar met zo'n 330/335 moet je wel 1:10 halen als je voornamelijk snelweg rijdt. Mijn vaders E350 4-matic staat nu op 1:9,5 over 100.000 km gemiddeld. Dan moet een lichtere RWD BMW dat ook wel kunnen halen.

Nou, dan moet PW12 dus alleen die Bimmer nog kwijt. Wie biedt op die perfect onderhouden liefhebbersauto?

Zeker! Bij inruil is altijd net even meer mogelijk dan wanneer je een auto zo inkoopt.

funf zei:
Nou, dan moet PW12 dus alleen die Bimmer nog kwijt. Wie biedt op die perfect onderhouden liefhebbersauto?

Een prachtige Bimmer met vrijwel alle mogelijke opties, met uitzondering van een schuifdak en stoelverwarming! In de courante kleurstelling A52 Space Grau met E91 Terracotta leder. Met onder andere comfortstoelen, meest uitgebreide navigatie, automatische airco, regensensoren, parkeersensoren, krukassensoren, bi-xenon verlichting, cruise control, twee spiegels en alle onderhoudsdocumentatie. Persoonlijk in de voor mij mooiste kleurencombinatie, en beslist een waardevaste investering. Slechts 150.319 km gereden en onderhouden door een liefhebber. Liefhebbersauto in fenomenale conditie...

2 spiegels is niet veel. Ik heb er 5, 3 binnen en 2 buiten.

Een 3-Serie heeft standaard stoelen of sportstoelen.

De Alpina B3S Touring Allrad is verkocht! Maar niet aan mij. Wel aan ErikS van forum.driving-fun.com.

Zelf heb ik nu een V8 gekocht, later meer!

Een 'mijn topic' met slechts 1 foto die je zelf hebt gemaakt van je BMW. Bij je nieuwe bolide verwacht ik toch wel wat meer eigen foto's hoor. Anno 2018 heeft iedereen wel een goeie camera op z'n mobiel ;)

Na ampel beraad gekozen voor deze V8. Motor loopt zeer geruisloos, bij hogere toeren hoor je de V8 wel brullen (y)

Nieuw, en niet nieuw gemaakt! Ik lees graag je ervaringen met deze V8.

funf zei:
De Schaduw heeft hem ook....

Ghehe... Niet echt.
Ik wist dat ik de uitdrukking "nieuw uit de doos" kort geleden ergens in een advertentie had gelezen. En dat klopte ook, hier namelijk. En dat is, niet geheel toevallig denk ik, ook een V8.
In ieder klokje past een klepeltje, maar ik had het verkeerde klepeltje gevonden. :D

500 E zei:
Nieuw, en niet nieuw gemaakt! Ik lees graag je ervaringen met deze V8.

De V8 doet het fantastisch. Met een volle accu loopt ie in de performance stand 8 minuten flat out. Op de economy stand is de accu pas na 45 minuten leeg. De zuigkracht is goed, maar waarschijnlijk niet beter dan die van mijn Miele S5 Ecoline. De voordelen van de V8 zitten 'm in de handzaamheid. Je pakt de stofzuiger wat sneller, omdat het makkelijker gaat, er zit ook geen snoer aan vast. Minpuntje is dat de tank (het stofreservoir) snel vol zit. Eén kamer stofzuigen en de tank zit al vol bij wijze van spreken. Nee, ik ben erg te spreken over deze V8.

Afgelopen vrijdag deze foto gemaakt van de boardcomputer van de 318i. Een beetje vreemd. Want alle waarden, waaronder gemiddelde snelheid, afstand en rijtijd, stellen zich gelijk op nul in als je reset. Dus 100 uur rijden met een gemiddelde snelheid van 76,3 km/h maakt... 7.268 km? :confused:

mVjdA3x.jpg

De 318i mag overigens voor een goed bod nog steeds weg, miraculeus en maniakaal onderhouden auto van liefhebber. Intussen houd ik het aanbod van 335i's bij.

Ik zou gaan voor een 325i of 330i. De 35i is kwetsbaarder door de turbo, zeker nu de wagens wat ouder worden.

BENZine zei:
Ik zou gaan voor een 325i of 330i. De 35i is kwetsbaarder door de turbo, zeker nu de wagens wat ouder worden.

Maar het gaat wel als de spreekwoordelijke brandweer. Overigens zijn die verhalen over turbo's voor mij ook wel een dingetje geweest om toch te kiezen voor de .30i.

Een E91 330i gaat ook als de brandweer. Ook op de Autobahn kom je daarmee niets te kort, en met een 325i eigenlijk ook niet.
En natuurlijk gaat een 335i nog rapper, maar hoe vaak spreek je dat extra vermogen aan (wetende dat er toch een stuk extra techniek achter zit wat al redelijk op leeftijd begint te raken)?

$_86.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1245281310-bmw-330i-touring-automaat-m-sport-edition-panoramadak-etc.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios

(Had jij vast ook al gezien ;))

BENZine zei:
Een E91 330i gaat ook als de brandweer. Ook op de Autobahn kom je daarmee niets te kort, en met een 325i eigenlijk ook niet.
En natuurlijk gaat een 335i nog rapper, maar hoe vaak spreek je dat extra vermogen aan (wetende dat er toch een stuk extra techniek achter zit wat al redelijk op leeftijd begint te raken)?

Natuurlijk heb je daar gelijk in. Maar het probleem met vermogen is dat je er aan gewend raakt. Ik rij nog wel eens een enkele keer in de A3 SB van mijn zus en die A3 heeft met iets van 122 pk ook niks te klagen en kan prima met het verkeer mee komen. Tioch heb ik het idee dat ik dat gaspedaal zo'n beetje door het metaal heen moet trappen om een beetje vooruit te komen.

En als we dan toch bezig zijn: Van de 330 zou ik dan de 258 pk versie en niet de 272 pk willen hebben. Die 272 pk versie klinkt als een diesel. Zonde.

Terug
Bovenaan