Renate en haar wagentjes.

OK dat klinkt goed :) Inderdaad is uitwaaieren dan een mooie mogelijkheid en zo te horen wordt kleurverschil op deze manier amper te zien.

renate zei:
@Zdriente: gaan we nu gelijk al mijn topic zitten vervuilen ?? ;)

Greetzz Renate.

Met plezier!:D

He! De Renateling...

zuzeski.jpg

Zomaar een weekend van een klassiekerrijdster/bezitster.

Zaterdagmorgen, wat is er allemaal gebeurd de afgelopen week?
Het hendeltje van de richtingaanwijzer van Phientje is afgebroken.
Het slot van de achterdeur van Pipomobiel gaat steeds zwaarder.

Goed even een to do lijstje maken:

Richtingaanwijzer Phientje maken.
Slot Pipomobiel gangbaar maken.
De Stoere afkitten en verder afbouwen (verlichting terugplaatsen en weer aansluiten).
Voorzichtig wassen want hij is erg stoffig geworden in de loods.
Als er voldoende tijd over is verder met Jeanne ’66 uitelkaar halen.

Zaterdagmorgen 11 uur opweg naar de loods.

Als eerste het slot van Pipo uitelkaar, bleek gewoon erg vol met vuil te zitten.
De oplossing is dus simpel: goed reinigen met remmenreiniger en met wat grafiet weer inelkaar.

Geen olie of vet erin want dan koekt het met nieuw vuil gewoon weer dicht en dan kun je het over een halfjaar opnieuw doen.
Mijn eega is ondertussen de Stoere aan het kitten.

Achterpaneel.

DSCF4425_resize.jpg

Voorscherm, let op de nep kitrand onder de bumper, net echt.

DSCF4424_resize.jpg

Lunchtijd, dus vanmiddag verder. . .

‘s Middags verder met het kitwerk en ik met de richtingaanwijzerhendeltje (mooi woord voor scrabble). Ik kan er niet achterkomen van welk materiaal het gemaakt is en er komt teveel kracht op om het te lijmen, dat is dus geen optie.
De keuze is gemaakt om er aan beide kanten een gaatje in te boren en dan met een M3 draadstukje aanelkaar te schroeven. Het gaatje boren en draad tappen aan de stuur kant ging goed.

Nu het hendeltje, dat gaat minder, domweg omdat ik onvoldoende “vlees” heb om er een gaatje in te boren. Hoe nu verder?
Ik besloot om een stalen pennetje te maken en aan één kant 3 millimeter schroefdraad te snijden.

Goed gereedschap hebben is ook hier weer het halve werk. (Plaatje is van het net geplukt)

86203.jpg

Ik heb het hendeltje erg kort gehouden omdat het dan minder snel zal uitbreken.

DSCF4428_resize.jpg

Van de week maar naar het clubmagazijn voor een heel nieuw schakelsetje.

Het kitwerk bij de Stoere is afgemaakt en de verlichting zit weer op zijn plaats, bijna dan.
Het binnenwerk van het richtingaanwijslampje was volledige verdwenen (weggerot). Oké er wordt weer wat creativiteit verwacht.

Het binnenwerk (het voetje) is een plaatje met een veertje (om de bajonetlamp op zijn plaats te houden) een stangetje waardoor het lampje zijn stroom krijgt.
Het veertje leeft gelukkig nog en ook het plaatje (dat ook als isolatie bedoeld is zodat er geen kortsluiting met min is) leeft nog.
Om dit maar gewoon helemaal nieuw te maken het ik een m4 schroef genomen.

Dan krijg je dit:

DSCF4432_resize.jpg

Gelijk ook maar een nieuw snoertje maken want dat was ook niet veel meer.
Hier zit het bijna weer op z’n plek.

DSCF4434_resize.jpg

Het is allemaal leuk werk maar vreet tijd. Het is in de loods net zo lekker “warm”als buiten (4 graden Celsius) dus begonnen we het toch wel koud te krijgen en de middag schoot ookal weer flink op.
Dus het zeil is op Jeanne ’66 blijven liggen en “we called it a day”

Tijd voor een warme douche en een duveltje.

Zondag: ’s morgens is het meestal wat huishoudelijk werk, en na de lunch weer naar de loods.

2 uur: De laatste hand aan de Stoere gelegd.

Klaar.

DSCF4445_resize.jpg

Maar erg vuil.

DSCF4448_resize.jpg

De eerste testrit kan gemaakt worden en gelijk even naar de wasstraat om het ergste vuil er voorzichtig met enkel schoon water af te spuiten.
Daar is ze weer, is ’t geen plaatje?

DSCF4450_resize.jpg

Ondertussen heb ik "binnenverlichting" in Pipo gemaakt.
2 oude bureaulampen die ik nog had :D

DSCF4430_resize.jpg

Niet mooi maar werkt uitstekend.

Goed dan nu maar met het echte werk verder. Het rechterscherm is nu ook van Jeanne ’66 af.

DSCF4441_resize.jpg

Ook nu weer prachtig zoals de conditie van alles is, vooraan zie je het losse scherm waar nul komma nul roest op zit.
Hier een plek waar bijna elke R4 verrot is.

DSCF4438_resize.jpg

Zelfs het binnenscherm is onbeschadigd.

DSCF4444_resize.jpg

Verder heb ik een begin gemaakt om de aandrijflijn te ontmantelen.
Ook hier weer met een grote smile op mijn gezicht, zo makkelijk alles los komt en in tact is.

Hier is de stuurkogel al los en de boven en onder fusee zijn ookal los, er hoefde geen hamer of vloek aan te pas te komen.

DSCF4449_resize.jpg

Ook de ashoezen zijn nog prima, maar die zijn 3 jaar geleden al vervangen.

Goed, toen was de zondag ook weer om, alleen nog even de kinderen toedekken.

DSCF4454_resize.jpg

Welterusten en tot de volgende ronde.

Renate, vraagt men mij weleens, vindt jij dat nou leuk elke keer die vieze handen en die ongezellige koude loods?

Wel dan vertel ik het hierbovenstaande en zeg volmondig JA.
Wel moet ik toegeven dat het erg fijn is, bijna cruciaal, dat mijn lief er ook veel plezier in heeft gekregen.
Dat klussen in mijn loodsje is pure therapie, en in dat kader kan ik het iedereen aanraden.

Wil je alleen met een klassieker rijden en verder niets, dan kan ik het iedereen afraden.
Er gaat veel tijd in zitten en goedkoop is het ook niet.

Maar wij krijgen er zoveel voor terug (het altijd in een speciale auto te kunnen rijden bijvoorbeeld)
Dat de moeite die we er voor doen eigenlijk geen moeite is.

Tot zover de lezing van filosofe Renate. :D

P.S. de Stoere zou morgen weer als dagelijkse ingezet worden maar dat moet nog een weekje wachten omdat de gasklep van de carburateur niet goed (genoeg) kan bewegen zodat er een "dood punt" in zit.
Zo zie je, je bent nooit klaar met oude rommel. :D

Ik kan dat inmiddels een stukje onderschrijven, zij het met een moderne wagen. Geïnspireerd als ik bleek, heb ik daadwerkelijk mijn interieurfilter vervangen. Klusje van niks, zo bleek, maar wel een leuk begin. Zeker toen ik meende dat een hoop kachellucht daar 'verloren' ging.

Dus op de simpelste manier mogelijk de luchtstroom geöptimaliseerd. Kachel werkt een stuk beter nu. Eens zien wat er nog meer mogelijk is....:)

Dusse...dank voor de inspiratie Renate!(y).

Leuke reactie Boet. (y)

En ja, onder andere daarvoor ben ik dit topic gestart.

Heel graag gedaan dus.

Greetzz Renate.

P.S. mijn eega kon 10 jaar geleden haar motorkap open krijgen en het oliepeil controleren.
Nu heeft het kleppenstellen, ontsteking afstellen, puntjes vervangen, hemelbekleding volledig nieuw maken en nog veel meer, geen geheimen meer voor haar.

(dit alles wel onder mijn bezielende leiding natuurlijk :D )

Zo weer een weekje verder.

Bij de Renault club een nieuwe rawschakelaar gehaald:

rawphientjeverpakt_resize.jpg

Waar ben je zonder de club. (y)

En gemonteerd natuurlijk:

rawmontage_resize.jpg

Het eerste nieuwe onderdeel voor Jeanne '66:

accu_resize.jpg

Omdat er bij de simca nog werk was aan de carburateur, gelijk het luchtfilter, die er toch af moest, een opknapbeurtje gegeven:

luchtfiltersimca_resize.jpg

En natuurlijk in onze gezellige loods. .

overzichtloods_resize.jpg

verder met Jeanne '66.

Het linkervoorwiel verder gedemonteerd:

steekaslos_resize.jpg

Helemaal eraf:

wielaraflinks_resize.jpg

Rechter binnenscherm d'r af:

rechterbinnenscherm_resize.jpg

En ook rechts de aandrijflijn eraf:

wielarafrechts_resize.jpg

Zo staat ze er inmiddels bij:

suutrhuisradiatoreraf_resize.jpg

Stuurhuis plus stangen verwijderd alsook de radiator.

Het schiet lekker op. Als ik zo doorga kan ik over 3 weken beginnen met schoonmaken.
De losse delen ga ik allemaal stralen en poedercoaten.

Dit ga ik ook allemaal zelf doen, ik houd jullie op de hoogte.

Greetzz Renate.

Leukleuk. Zeker als je een paar weken niet gekeken hebt is het (na enige laadtijd...) weer leuk om bij te lezen.

Zo vandaag een nieuw speeltje binnen gekregen.

DSCF4483_resize.jpg

DSCF4482_resize.jpg

Een endoscoop

DSCF4471_resize.jpg

DSCF4472_resize.jpg

DSCF4477_resize.jpg

Ik heb er al even mee zitten spelen en ik moet zeggen, het valt mij niet tegen.

Een paar voorbeeldjes:

Deze buis van mijn bureau:

DSCF4475_resize.jpg

Op de Laptop:

DSCF4474_resize.jpg

Het uiteindelijke resultaat:

test1.jpg

Test opstelling:

DSCF4479_resize.jpg

Resultaat:

test2.jpg

Test opstelling 2

DSCF4480_resize.jpg

Resultaat:

test3.jpg

Ook nog een paar handige hulpjes, spiegel, haak en magneet:

DSCF4481_resize.jpg

Al met al ik ben er blij mee. Van het weekend maar eens de holleruimten van de autootjes bekijken, zal wel schrikken worden. :D

Dus dat worden weer veel plaatjes straks. U is gewaarschuwd.

Greetzz Renate.

Kom maar op met die plaatjes! Ik heb me alweer goed vermaakt met deze laatste post.(y)

Grappig, zat vorige week ook nog te denken om zo'n apparaat aan te schaffen, met video opname mogelijkheid.

@-MGM- : daar heb ik ook over nagedacht.

Maar gezien de prijs van deze en het doel waar hij voor is vind ik dit voldoende.

Deze kan overigens ook video's maken, het nadeel is dat je er altijd een laptop bij moet hebben.
Dat is voor mij overigens niet echt een nadeel, hoe vaak zal ik 'm in de praktijk gebruiken?

En als de praktijk uitwijst die ik er veel mee wil/ga doen kan ik altijd nog overgaan op een luxer exemplaar.
Voor die paar tientjes kan ik tenminste nu alvast beginnen en ervaring op doen.

Greetzz Renate.

Even een fotoloos schopje, sorry.

De temperatuur heeft mij de afgelopen dagen een beetje geplaagd, aangezien ik geen goede verwarming in de loods heb.
Dit wil niet zeggen dat ik niets gedaan heb.

De stoere had wat last van het geheel ontkoppelen en ik dacht dat het systeem ontlucht moest worden.
Gewoon de boel opnieuw goed afstellen bleek de oplossing.

Pipomobiel had dinsdag, de hier koudste dag tot nog toe, wel 3 start pogingen nodig om aan te slaan, voor mij reden genoeg om er eens een diagnose op los te laten. Ook hier weer een simpele oplossing: gecorrodeerde aansluitingen bij de bobine.

Jeanne '66 is nu zover dat ik a.s. zaterdag de motor kan gaan lichten en dus met het schoonmaken van de motorruimte kan beginnen.
Mijn eega is begonnen met het uitelkaarhalen van het dashboard om alle bedrading te vervangen.

Komend weekend volgen er weer plaatjes.

Greetzz Renate.

Het was de afgelopen 2 weekenden behoorlijk koud, dus ook in de loods plusminus - 5 Graden o_O

Het was bij die temperaturen niet langer dan een uurtje of 2 uit te houden, maar ik wilde toch wat doen.

Ik heb in die kou eindelijk het hart eruit kunnen lichten.

DSCF4492_resize.jpg

Leeg hè?

DSCF4493_resize.jpg

Hier ben ik de rechter wishbone aan het verwijderen, en ook hier weer ging alles vebazend makkelijk los.

DSCF4496_resize.jpg

Ook met de elektriek is een begin gemaakt, hier komt allemaal nieuwe bedrading voor.
Op deze foto kun je goed zien hoe mooi alles nog is. (die bruine plek bij het raamrubber is trouwens tectiel en geen roest) :)

DSCF4494_resize.jpg

Komend weekend is het niet zo koud meer dus kunnen we weer wat langer klussen.
Zaterdag hoop ik de rest van de wielophanging, de hoofdremcilinder, de stabilisatorstang, en nog wat kabeltroep te verwijderen.
Dan kan ik gaan beginnen met ontvetten en schoonmaken.

Wordt vervolgd dus,

Renate.

renate zei:
Zo vandaag een nieuw speeltje binnen gekregen.
Ik heb er al even mee zitten spelen en ik moet zeggen, het valt mij niet tegen.
Al met al ik ben er blij mee. Van het weekend maar eens de holleruimten bekijken, zal wel schrikken worden. :D

Uhm?....:confused: je gaat toch geen doktortje spelen he? :)

Nou, dat auto-tje lijkt nog zo goed dat je je bijna gaat afvragen waarom je het uit elkaar aan het draaien bent...

Ik wist trouwens niet dat de motor er bij dit type zo in zat. ik heb ooit eens een R12 gehad en daar zat de bak achter de motor, dus de motor zo'n beetje pal tegen de grill aan.

Groetjes,
Jan

@Janneman: Bij de renault 4, 5, 6, 7 en 16 zit de versnellingsbak voor de motor (net als bij de Citroën traxion avant en DS) het gevolg is dat de motor best ver de cabine insteekt. vandaar ook die "deuk" naar binnen toe in de cabine.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zat de versnellingsbak van de Renault 12 ook voor de motor, als dat niet zo is zal ik er door de kenners wel op gewezen worden.

Goed de afgelopen tijd weer het nodige gedaan.

Het vooronder is nu geheel leeg.

DSCF4500_resize.jpg

DSCF4501_resize.jpg

Het inspecteren kan nu goed gebeuren, en ik heb het eerste laswerk gevonden.

Er waren wat gaatjes ontstaan in de accubak, het slechte stuk eruit geslepen:

DSCF4507_resize.jpg

Het laswerk laat ik even zitten tot ik meer gevonden heb en alles in één keer kan lassen.

Een stuk rotwerk heb ik ook gedaan: het verwijderen van oude kitlagen, daar gaat aardig wat tijd in zitten:

DSCF4509_resize.jpg

Ondertussen is mijn eega begonnen met het helemaal opnieuw maken van de bekabeling.

Hier is het deel van het dashboard naar voren al bijna af:

DSCF4506_resize.jpg

Inmiddels is ie klaar voor montage.

De volgende keer weer een lekker smerig klusje: het schoonmaken van het chassis.
Als dat klaar is dan ga ik eens experimenteren met m'n poedercoatsetje.

Wordt natuurlijk vervolgd.

Greetzz Renate.

*schopje*

Het voorste deel van het chassis is nu helemaal vetvrij en redelijk schoon.

Nu kan het stukje bij beetje kaal gemaakt en waar nodig roest verwijderd worden en daarna goed behandeld.

Ik wil van voor naar achteren werken dus de voorste dwarsbalk was dit weekend aan de beurt.

Eerst helemaal kaal gemaakt:

DSCF4511_resize.jpg

Glimt lekker zo, jammer dat het niet zo blijven kan :D

Het staat nu in de Noverox (broertje van Fertan) en volgende keer gaat het in de bodyschutz.

Ik heb ookal een een beginnetje gemaakt met de losse onderdelen. De radiateur heeft zijn koperen kleurtje weer terug en de metalen delen die eraan zitten zijn ook kaal gemaakt. Omdat een radiator te kwestbaar is om te stralen zal deze ook niet gepoedercoat worden.

Het koper blijft koper, met hitte bestendige blanke lak, en de metalen delen in de hitte bestendige zwartlak.
Hier van de volgende keer plaatjes.

Het lijkt alsof ik niet veel gedaan heb maar mensen die dit soort klusjes ook hebben gedaan wweten dat het een tijdrovende bezigheid is.

Tot zover.

Greetzz Renate.

Zo we zijn weer een weekendje verder.

Ik ben weer met lekker smerig werk bezig geweest.

Het verwijderen van de bitumen op het schutbord. Dat was goed spul, oftewel een hele klus om het eraf te krijgen.

Hier is het met veel geduld verwijderd:

DSCF4513_resize.jpg

Links ben ik inmiddels nog verder daar is alleen het blanke staal nog over:

DSCF4516_resize.jpg

Het glimt je tegemoet, helaas kan het natuurlijk niet zo blijven.
Ik heb er voor nu even blanke tektielwas op gespoten. Volgende week komt er eerst epoxyprimer op (had ik niet meer, terwijl ik dacht van wel).

Dan wordt het bewerkt met een dikke laag anti steenslag (bitumen) en of ik er dan nog een kleurtje opzet weet ik nog niet.

Tussen de bedrijven door ook het schakelmechanisme van Phientje gereviseerd omdat deze wel erg "ruim" begon te schakelen:

DSCF4520_resize.jpg

En als we dan toch bezig zijn, de versnellingsbakolie vervangen.

En ja er is ook tijd voor een "bakkie" tussendoor.

20120304_001_resize-1.jpg

Goed, dat was ie weer voor deze week.
De vooruitgang is niet spectaculair maar wel gestaag.

Greetzz Renate.

Heel mooi werk allemaal, Renate. Leuk om te zien hoeveel jullie zelf doen aan de auto's; ik zou willen dat ik dat kan. Ben momenteel wel flink aan het oefenen hoor. Wat voor schakelmechanisme is dat van de Dauphine? Ook met allemaal stangen die op den duur speling krijgen en dan wat aangedraaid moeten worden?

Hoi Renate,

Goed bezig (y)

Zo'n hefbrugje is dat wat? Verplaatsbaarheid, bedieningsgemak enz.? Ik wordt er zelf ook niet jonger op en dat 'getijger' onder een auto dus wat lastiger...

Groetjes,
Jan

@miel, dank je. Het schakelmechanisme is vrij eenvoudig met 2 knie gewrichten en een koppelstuk (tolerantie blokje) daar gaat na zo'n kleine 45 jaar ruimte in zitten en is niet te repareren. Dus die delen zijn vervangen, met dank aan de club. (y)

@Janneman: Ik ben erg tevreden met dit brugje.

plus=

1. relatief licht (in je eentje te rijden, voor een gezonde rug met 2 personen te tillen. Al heb ik het in mijn eigenwijzigheid en ongeduld ook alleen gedaan)
2. klein, weinig ruimte nodig om op te bergen.
3. eenvoudige bediening, er zit een handslinger bij maar dat is niet te doen. Een (stevige) boormachine gaat goed.
Ik heb een motor van een 200kg takel pas gemaakt, dat gaat helemaal geweldig.
4. laag, is in de laagste stand ongeveer 12cm hoog.
5. kan tot 1 meter hoog.
6. goedkoop en toch degelijk.

min=

1. kan maar 1 meter hoog
2. je kan nooit bij de hele onderkant in één keer.
3. onder sommige auto's past ie niet o.a. door uitlaat systemen die in de weg zitten (heb ik met de R4)

Noot: ik zet er voor de veiligheid altijd extra krik/assteunen onder.

Kortom voor mij voldoet hij.
Het is voor jezelf gewoon eerst nagaan wat wil je er mee en wat verwacht je ervan.
4 wielen in één keer wisselen is zo gedaan, veiliger dan een krik.

En zoals jij aangeeft het is beter voor je rug. Als ik wat aan de onderkant van de deur moet doen of iets in een wielkuip moet repareren gaat ie op de brug zodat ik er met een stoel/kruk bij kan zitten zonder mij in de meest onmogelijke houdingen moet gaan manoeuvreren.

Een paar toepassingsvoorbeelden:

Afb0064_resize.jpg

Afb0097_resize.jpg

Ik hoop dat je wat met deze toelichting kunt.

Greetzz Renate, die ook alle stille lezers dankt (y)

Renate bedankt voor je uitgebreide gebruikerservaring (y)

Lijkt me wel iets als verjaardagscadeau, zal het thuis eens 'in de groep' gooien.

Groetjes,
Jan

Tjonge jonge, ik ben jaloers op je collectie! Ik hoop zelf ook ooit zo'n mooie verzameling te hebben :D

Werkt dat plaatselijk bijspuiten van roest of schade nog een beetje? Heb er eigenlijk geen ervaring mee maar mijn Kadett is rot aan het rechterspatbord achter en ik wilde hier een stuk inlassen om vervolgens plaatselijk te spuiten. Als ik de foto's zo bekijk kan het prima... Tips? :D

@Janneman: Graag gedaan.

@Bodo: Dank voor de complimenten. (y)

Over het plaatselijk bijwerken staat in dit topic al aardig wat beschreven.

de 2 belangrijkste tips zijn,

1. een droge en stofvrije (stofarme) omgeving.
2. temperatuur minimaal + 15 graden celcius.

Greetzz Renate.

Afgelopen weekend was ik behoorlijk brak en heb weinig gedaan.

Vandaag voelde ik me wat beter en wilde weer wat doen, het werd de binter wanden van de Aca ruilen voor de Michelin bandjes.

Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met ledjes.
Mijn eerste projectje is, samen met mijn zoon, inmiddels voltooid.

Hier een paar (slechte) plaatjes, maar het gaat om het idee.

DSCF4522_resize.jpg

DSCF4523_resize.jpg

DSCF4521_resize.jpg

Niet echt "mijn auto" gerelateerd maar ik wilde het toch met jullie delen.
Er zitten hier tenslotte ook modelauto liefhebbers.

Oorspronkelijk model met eigen paint idee:

DSCF2719_resize.jpg

Het model is een Tamiya superfighter G.
Mods: andere banden/wielen, 19tands wiel op de motoras, hydraulische dempers, een 40amp regelaar en een snellere motor.
Gaat ongeveer 50 realtime km/u.

Greetzz Renate.

het afgelopen weekend weer met Jeanne '66 aan de gang geweest.
Het is een langdurig proces die niet elke keer fotowaardig is.

Wel heb ik een paar plaatjes van mijn poedercoatsetje waar ik mijn eerste ervaring mee gehad heb.

Als teststuk heb ik een beugeltje van de accu heb gebruikt.

Voor:

DSCF4524_resize.jpg

Tijdens (helemaal kaal gestraald met corund)

DSCF4525_resize.jpg

En na:

DSCF4531_resize.jpg

Het is op de foto's helaas niet goed te zien maar het is een heel mooi resultaat.

Dit is het apparaat:

DSCF4528_resize.jpg

Het spuitpistool:

DSCF4527_resize.jpg

Het pedaal die voor de stroomvoorziening is:

DSCF4529_resize.jpg

En de oven die het op 180 graden celcius moest vastbakken:

DSCF3977_resize-1.jpg

Al met al ben ik blij met de aanschaf.

Greetzz Renate.

Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb.
Los van het feit dat ik ergens in de verte toch een soort van sociaal leven heb en dat we op vakantie wilden, maar niet door kon gaan omdat één van onze kinderen (een kat) 2 gebroken tenen opliep, hebben we de afgelopen tijd toch wel het één en ander gedaan.
Eerst hier onze zielige kat met zijn pootje gespalkt:

Foto-0032_resize.jpg

Zo zielig en dat heeft ie ons laten weten ook. (hier kon ik geen emoticon bij verzinnen)

Maargoed, ontopic maar weer.
Ik ben nog steeds lekker, nou ja lekker, bezig om de boel schoon te maken en slechte plekken te zoeken bij “Jeanne ‘66”. Het valt nog steeds erg mee.
Het linker driehoekje (onder de A stijl) was helaas niet meer te redden en daar wordt dus een nieuwe ingezet.
Het oude stuk, het ziet er op zich nog aardig uit:

Foto0183_resize.jpg

Hier kwam het uit:

DSCF0011_resize.jpg

Dit is het nieuwe stuk op maat gemaakt, klaar om te lassen:

DSCF0017_resize.jpg

DSCF0018_resize.jpg

Rechts was ik hetzelfde van plan, maar die is nog zo goed dat ik er voor gekozen heb om het originele stuk te laten zitten en een soort “spot repair” te doen.
Hier een globaal overzicht met de rechterkant en een begin van het opknappen van het chassis:

DSCF0020_resize.jpg

Het gaat allemaal niet echt snel omdat de stoere ook binnen staat om aangepakt te worden, dus is het een beetje de aandacht verdelen tussen die twee.
Zo hebben we in één week ruim 500km afgelegd (met De Dame en natuurlijk zonder problemen) om twee bumpers uit Oud Karspel te halen (bedankt Hans van de Simcaclub, we zijn er zeer blij mee) en twee koplampen uit Valburg op te halen. Deze leverancier heeft een prachtige Triumph Stag staan.

De gescoorde bumpers:

Foto0181_resize.jpg

Op dit moment zijn we met de motorruimte van de stoere bezig.
De radiator is eruit gehaald en alles wat daarachter tevoorschijn komt wordt schoon gemaakt, ontroest en in de beschermendelak gezet.

De Radiator voor:

DSCF0003_resize.jpg

Na komt nog.

De motorruimte voor:

DSCF0002_resize.jpg

en na komt nog

En ja tussendoor dienen zich allerlei andere klusjes aan, zoals de hand en span diensten van onze mede loodsbewoners:

DSCF0014_resize.jpg

Ook hadden we een beetje last van het aanhangertje dat in de weg stond. Dus heb ik er een neuswiel opgemaakt, zodat het makkelijk uit de weg gereden kan worden.

DSCF0009_resize.jpg

DSCF0010_resize.jpg

Ook vond ik dat er wat weinig aflegplek was dus heb ik daar een oplossing voor gemaakt.

DSCF0007_resize.jpg

Al met al weer een ruimte besparing van enkele vierkante meters.

Op dit moment zit ik nog steeds in dubio of ik de koets van Jeanne’66 er wel of niet afhaal.
Feitelijk is het niet echt nodig omdat alles nog een prima staat is.
Aan de andere kant wil ik haar in een showroom staat hebben en dat kan alleen als ik een “body off” doe en het chassis helemaal kaal maak en (laat)stralen.
Ik ben er nog niet uit. De tijd zal het leren.

Greetzz Renate.

nog een paar detail opnames.

Het opknappen van de bumpersteunen, omdat de bumpers er toch af zijn voor vervanging.

Foto0180_resize.jpg

Foto0191_resize.jpg

Foto0190_resize.jpg

Ik kan de vraag die opkomt: waarom haal je niet gelijk de hele bumpersteun eraf goed voorstellen.
Mijn antwoord hierop is dat het deel dat niet zichtbaar is nog ongeschonden en goed beschermd is.

Gek genoeg kan ik de "na" plaatjes even niet vinden, maar die houden jullie natuurlijk tegoed.

Greetzz Renate.

Sorry dat ik het zeg, en met respect voor de Franse auto's die van jou zijn, maar die twee 02-BMW's van de medeloodsbewoner zijn ook wel erg gaaf!

@clignoteur: Die 2 "02" zijn ook hele mooie auto's. Van de grond af opnieuw gebouwd.

*edit* Die 2 op de foto zijn niet de 2 die opnieuw zijn gebouwd.

Bovendien zijn de eigenaren gezellige lui. (y)

Greetzz Renate.

Wauw geweldige collectie en ik heb diep respect wat je allemaal doet. Dingen vervangen is kwestie van boutjes los/vast draaien maar plaatwerkerij en spuiten is toch wel hele andere koek ;-)

En Jeanne '66 is na 46jr nog echt heel netjes. Moet een vreugd zijn om op te knappen :)

@Grietje Boterbloem: "Jeanne '66" is zeker een genot om aan te klussen.
En zoals er al eens gepost is, waarom uit elkaar halen als ze nog zo goed is.

Bij mij komen er ook soms twijfels.
Maar ik heb nu wel mooi de gelegenheid om de puntjes echt op de i te zetten nog vóór dat de ellende begint.

Greetzz Renate.

P.S. Dank voor het compliment. ;)

De afgelopen tijd weer lekker bezig geweest met van alles, met het parkje dat wij hebben verveel je je nooit :D

Zo reed Sleuteltje 13 nog steeds niet helemaal zoals ik het graag zou willen en als ik bij hogere snelheden de 2de trap van de carburateur nodig had begon ze naar benzine te ruiken.
Niet goed dus. Het bleek een gescheurde voetpakking bij het spruitstuk te zijn, een lastig klusje omdat je er erg slecht bij kunt.

Volgende week mag Phientje weer voor de APK dus die moest ook even door de controle molen.
Ik heb niets kunnen ontdekken waarvoor ze niet zou worden goedgekeurd, we zullen het meemaken.

Aan Jeanne '66 niet zo heel veel gedaan omdat, zoals al geschreven, er van alles tussendoor kwam.

Wel hebben we nog het nodige aan de Stoere gedaan, dat gaat voor want die moet van de winter tenslotte weer de baan op.

Veel foto's heb ik op dit moment niet alleen wil ik jullie onderstaande vier niet onthouden.

Voor:

DSCF0003_resize.jpg

Na. Is dat dezelfde? jazeker.

DSCF0026_resize.jpg

Mooi weer koperkleurig, maar staat inmiddels in de zwarte hamerite. Zonde zou je zeggen, is ook zo maar je ziet de radiator straks niet meer terug vanwege allerlei beplating die er weer overheen komt:

Voor:

Foto0190_resize.jpg

en na:

DSCF0028_resize.jpg

Tot de volgende keer.

Greetzz Renate.

We zijn lekker aan het klussen en het werk gaat mooi door.
Afgelopen week hebben we `Phientje` voor de APK aan geboden maar daar kwamen een paar kleine tekortkomingen tevoorschijn.

De stuurhuisrubbers waren stuk op een plaats die ik niet gezien heb (schaam) en ook de remcapaciteit van de handrem was niet voldoende.

Dat hebben ik inmiddels hersteld en komende vrijdag mag ze voor de herkeuring.

Greetzz Renate.

P.S. Ik zal de komende tijd wat minder actief zijn hier omdat de sfeer op het forum op dit moment niet geweldig is.

C U.

Knap werk Renate, ik heb diep respect voor je en dat je dit allemaal zelf doet aan je wagenpark (y)
Ik doe het je niet na !!

Heb je al weer reisplannen met de T3?

@R.W.D. : dank je.

Over een paar weken ga ik weer zo´n 3000km met Calimera maken.
Lekker door Frankrijk toeren met als tussen stop Palamos Spanje.

Greetzz Renate.

Terug
Bovenaan