Zo het is weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Reden? 'k moest even op vakantie
Een paar weekjes door Frankrijk getoerd met Calimera, en voor de 5de jaar op rij probleemloos een kleine 3500km weggetikt.
Een paar sfeerplaatjes.
Omdat we vroeg in het seizoen gaan is de kans op een leuk en heel rustig plekje erg groot, zoals hier in Cordes-sur-Ciel.
Vlakbij een heerlijk visplekje:
Of hier aan de Loire nabij Sint Paul de Véselin waren wij de enige op de camping.
Ver van de bewoonde wereld, heerlijk:
Maar wel vergezeld door de plaatselijke "huisdieren":
Als wij meer dan één dag op een plek blijven staan zetten we meestal de tent op, zeker als het zoals dit jaar bloedheet is.
Hieronder een paar mogelijke configuraties.
De tent zo aan de bus gekoppeld. (de binnentent moet er hier nog in maar het was zo warm dat wij de werkzaamheden in etapes deden)
Of, zoals hier in Palamós Spanje, waar we graag af en toe uit de zon wilden kunnen zitten, aan de luifel.
Het was een heerlijk relaxte vakantie, al kon ik het niet laten om toch nog een klusje te doen.
Wij hebben sinds een paar jaar een fietsendrager die gekanteld kan worden. Erg makkelijk omdat als ik iets uit de achterklep moet hebben ik niet elke keer de fietsen eraf hoef te halen.
Daar zat alleen een maar aan: als de ondergrond niet vlak is en de bus staat (voor) op keggen om d'r waterpas te krijgen dan kanteld de drager te ver en ligt al het gewicht op de verlichting.
Een oplossing was dus om de verlichtingunits hoger te plaatsten, zo gezegd zo gedaan.
Hier zit de rechterlamp nog op originele hoogte en de linker is al aangepast:
Allebei klaar:
Resultaat, de lampen blijven vrij van de grond.
Deze vakantie is mij opgevallen dat op het gebied van klassiekers weer minder te spotten viel.
Maar dat wat ik gezien heb, hoofdzakelijk 2cv's, waren allen in een uitzonderlijke staat.
Omdat ik de meeste auto's tegen kwam terwijl ik zat te sturen heb ik daar geen foto's van, maar ik kom niet helemaal met lege handen thuis.
Een compilatie:
Een prachtige Baur:
Krijg nu wat.... een Bugatti:
WTF, nog één, nee twee:
En deze was werkelijk om door een ringetje te halen, inclusief een geschilderd kenteken:
En natuurlijk de maten en gewichten zoals dat ik Frankrijk verplicht is:
Later op de avond leek het of er een meeting in het dorp was, zoveel Atypes er ineens te spotten waren. (Mausanne les Alpilles)
Goed tot zover weer de update.
Vanaf volgende week hoop ik weer wat "loods" nieuws te hebben.
Greetzz Renate