Renate en haar wagentjes.

@Barri ; inderdaad voelt ook een stuk beter. :T

@ Jay DoubleYou ; ik zie het ook ja, maar ik heb 'm van de week al afgemeld.

Waarschijnlijk verwerkingstijd ofzo.

Greetzz Renate.

renate zei:
Is het geen geweldig plaatje zo?

20220712_161920 by renater6, on Flickr

In zwart wit zou ie zo uit een oud tijdschrift ofzo kunnen komen. :T

nbSkoDa.png

Toch leuk gedaan Wouter (y)

Vandaag onze eerste brocante gedaan als "Fransoos" .
Ik wilde het ons én onze oudjes niet aandoen om bij 36 graden te gaan rijden dus het airco brik maar gepakt.

Het was er erg gezellig, lekker terrasje gepakt en lekker geluncht.

20220717_103241 by renater6, on Flickr

Mijn lief heeft een mooie armband gescoord en ik mijn eerste garage versiering:

20220717_170204 by renater6, on Flickr

Een buitenreclame uit 1987, niet heel oud maar toch al weer op leeftijd, blij mee.

Greetzz Renate.

Dank jullie wel. (y)

Het leven kabbelt hier rustig voort, naast een hoop geregel vervelen wij ons nog niet.

Van de week de opmerking van de CT meneer, dat de verstraler niet los van het grootlicht mochten werken aangepakt en gelijk maar de boel even netjes gemaakt.

Voor:

20220720_093717 by renater6, on Flickr

En na:

20220720_114131 by renater6, on Flickr

Verder was er vrijdagavond een feestje op het dorpsplein, erg gezellig.
Een glas wijn bestellen kon niet alleen een hele fles en het glas neem je maar van thuis mee. o_O

20220722_212211 by renater6, on Flickr

DJ erbij en er werd volop gedanst.

20220722_212214 by renater6, on Flickr

Vandaag maar weer eens een vide grenier bezocht, niets gescoord, maar wel lekker geluncht langs de rivier de Lot.

20220724_114631 by renater6, on Flickr

Je kunt wel zien dat het leven niet niet mee valt. :T

Greetzz Renate.

Vandaag naar een festival hier in de buurt geweest.
Daar was van alles wat oud is en een motor heeft te zien.

link website

Wij zijn heel laf met de moderne auto geweest vanwege de airco.
Maar Phientje had er prima tussen gepast want daar stond er maar ééntje van, de 2cv's daarentegen waren overdadig aanwezig in allerlei vormen.

Een kleine compilatie.

20220731_104916 by renater6, on Flickr

20220731_113010 by renater6, on Flickr

Nee nog niet erg bruine benen ondanks het weer. o_O
20220731_113144 by renater6, on Flickr

20220731_113315 by renater6, on Flickr

20220731_113421 by renater6, on Flickr

Er was ook nog een grote onderdelen markt.
20220731_113459 by renater6, on Flickr

De lokale 2CV club.
20220731_113510 by renater6, on Flickr

Van oud.
20220731_115630 by renater6, on Flickr

20220731_115608 by renater6, on Flickr

tot nog ouder.
20220731_114649 by renater6, on Flickr

20220731_114444 by renater6, on Flickr

20220731_114506 by renater6, on Flickr

Er was ook nog een hoek met stationaire motoren.
20220731_114307 by renater6, on Flickr

Waarvan dit de grootste was. Die stond op een 12 meter trailer.
20220731_113856 by renater6, on Flickr

Greetzz Renate.

P.S. een dag eerder bij ons in het dorp deze nog gespot.
20220728_183407 by renater6, on Flickr
Wij zaten op een terrasje en ik had geen zin om er naartoe te lopen. :T

Hoi Renate,

Allereerst nog gefeliciteerd met jullie huis/emigratie naar Frankrijk. Ik lees (en las) altijd graag je verhalen, je restauraties en ben dus blij dat je "ons" op de hoogte blijft houden met je avonturen, nu in France!

Wat een leuk evenement ook! Ik moet toch een keer weer vakantie richting Frankrijk doen, te lang niet meer die kant op geweest!

@ Durashift: divers is de beste omschrijving.

Dankjewel Peter O, en ik vind het leuk dat mijn prutserijtjes op prijs gesteld worden.

Greetzz Renate.

Het lijkt het oldtimerfestival in Tilligte wel, daar is ook alles welkom wat rookt, lawaai maakt en brandstof nodig heeft welkom.
Die Berliet vind ik wel een toppertje.... was die techniek nog werkend te zien?

Die Berliet, is er rijdend gekomen, maar wij hebben het niet mee gekregen helaas.

Diegene die er mee moest rijden is wel een bikkel hoor.
Het interieur was allemaal blik en zwart, bovendien hing er aan beide kanten zo'n ketel dus dat zal best lekker warm zijn.:rolleyes:

Greetzz Renate.

Dat Festival is echt geweldig! Zo te zien nog net zo leuk en afwisselend als in 2007, toen wij er op vakantie toevallig langs reden en met de DS direct het terrein op gedirigeerd werden. :D

Ja, als je met een klassieker komt heb je een eigen ingang én hoef je geen intree te betalen.

Die Citroën U23 Capoté, uit jouw collectie, stond er dit jaar ook weer bij.

Greetzz Renate.

Omdat het hier al weken 30+ graden (vaak zelfs 35+) in de middag is gaat het knutselen niet bepaald vlot. :(

Wat niet wil zeggen dat er helemaal niets gedaan wordt, zo hebben wij de keuken een kleine upgrade gegeven.

Voor:
20220803_092011 by renater6, on Flickr

en na:

20220807_114750 by renater6, on Flickr

Voor:

20220803_091959 by renater6, on Flickr

En na:

20220807_114807 by renater6, on Flickr

Het gat in de verre hoek is inmiddels ook dicht in de zelfde kleur als de kastjes.

Tis nog niet helemaal af, want de schopplaatjes onderaan moeten er nog op, en ik heb een rijdende sokkel voor het fornuis gemaakt.
Reden was om deze hoger te krijgen en het is wel zo makkelijk schoonmaken als ie makkelijk verplaatst kan worden, maar die moet nog even geverfd worden.

Het oude aanrecht was nog een hele klus om die eruit te krijgen, dat ding was van 4 cm dik geëmailleerd beton en achterlijk zwaar. o_O

Op auto gebied niet veel nieuws, behalve dan dat Pipomobiel haar inburgeringscursus heeft afgerond.

De achterplaat vind ik niet zo'n succes gezien de letter/cijfer combinatie.

20220809_174755 by renater6, on Flickr

Voor staat dan weer wel leuk. :T

20220809_174825 by renater6, on Flickr

Greetzz Renate.

Tsja...
Voor zo'n nostalgisch oud aanrecht wordt er hier al vlot honderden euro's betaald, een paar weken geleden heb ik nog zoiets verkocht voor een buitenkeuken.

De afgelopen 2 maanden zijn weer omgevlogen.

Over vliegen gesproken, wij zijn in augustus nog een keer naar NL gevlogen om Calimera op te halen.
En hoewel wij pas een paar maanden in FR wonen viel het ons gelijk op hoe druk en hoeveel herrie het was in NL. Als je er woont merk je dat kennelijk niet meer op.

Maar goed, er moesten nog wat administratieve zaken worden gedaan en dan konden wij Calimera ophalen.
En na de laatste zaken uit onze loods gehaald te hebben konden wij op pad.

De eerste stop was bij “camping schoonmoeder”

20220821_084308 by renater6, on Flickr

Om daar op uitnodiging lekker te eten en de volgende dag afscheid nemen.

Wij zijn op ons gemak richting huis gereden via een aantal campings (waar wij veel geweest zijn) om daar te vertellen dat wij verhuisd zijn.
Zo ook camping Retro passion in Chatel Montagne.
Daar hebben wij weer een paar leuke dagen gehad en er was veer het nodige “nieuw” te zien.

20220829_184049 by renater6, on Flickr

20220827_163719 by renater6, on Flickr

In de periode dat wij er waren was er in het dorp ook nog een “fête du bois”.
Leuk om even naar toe te gaan, er waren uiteraard bosbouw machines te zien, als mede een midden op het veld gestationeerde zaagmachine die door een stoommachine werd aan gedreven.

20220827_152015 by renater6, on Flickr

20220827_154901 by renater6, on Flickr

Verder waren er nog wat plaatselijke klassiekers te bewonderen.

20220827_153229 by renater6, on Flickr

Daar na weer verder langs campings met bijvoorbeeld leuke terrasjes.:D

20220831_162444 by renater6, on Flickr

En weer op ons "huis" terras, bijkomen van de vermoeiende vakantie. :T

20220614_114659 by renater6, on Flickr

Eenmaal weer thuis de keuken afgewerkt

20220905_115228 by renater6, on Flickr

En nog een belangrijke klus gedaan: de badkamer.
Die wilden wij zo snel mogelijk aangepakt hebben want dat rare bad was geen doen.
Maar de spullen die wij daar voor nodig hadden lieten even op zich wachten.

Oude situatie

20220403_102311 by renater6, on Flickr

En tijdens het werk.

20220909_104844 by renater6, on Flickr

20220909_152237 by renater6, on Flickr

20220909_153347 by renater6, on Flickr

En het resultaat

20220916_175010 by renater6, on Flickr

Toen dat klaar was zijn wij toch nog even een paar dagen met Calimera weggeweest.
En omdat wij nu in FR wonen hoeven wij geen dagen meer te rijden om een leuk plekje te vinden.

Het doel was St. Cirq-Lapopie, nog geen 2 uur rijden van ons huis, heerlijk.

20220920_172101 by renater6, on Flickr

20220920_174010 by renater6, on Flickr

Daarna konden wij Calimera inburgeren.

20220923_154917 by renater6, on Flickr

Ze staat nu in een stalling bij ons in de buurt, omdat ze te hoog is voor onze garage.
De komende winter ga ik een afdak bouwen waar ze volgende winter lekker bij huis kan staan.

Nu fijn schoonmoeder een paar dagen op bezoek, en daarna weer verder knutselen aan het huis en de autootjes.
En natuurlijk brocantes en vide greniers bezoeken, want dat kan hier in de buurt elk weekend wel.

Greetzz Renate.

Als het kluswerk aan het huis gedaan is kunnen jullie echt gaan leven als God in Frankrijk . Het klussen aan de verzameling hoort daar natuurlijk ook bij.

@speedtouch: Dank. (y)

@Janneman: het klussen aan het huis is ook een beetje een hobby. ;)

En binnenkort meer over de autootjes.

Greetzz Renate.

@KLassiekerrijder: Ja de G is gebleven. Al moet ik zeggen dat een Frans kenteken op een Duitse auto altijd een beetje vreemd gezicht vind, maar dat is mijn mening.

Mijn "womencave" begint ook steeds meer vorm te krijgen.

20220929_153416 by renater6, on Flickr

En ik ben niet alleen met het huis bezig geweest.
Ik had ik NL de R4 al weer op haar pootjes gezet maar de vering aan de voorzijde bleek toch te laag te staan.
Daar baalde ik van want om dat te herstellen moest de hele voorophanging er weer vanaf inclusief de binnen- en buitenschermen.
Ik zag er enorm tegenop om dat klusje te doen.

Er zou ook nog een andere manier zijn en dat is om de torsievering, die in de lengterichting onder de auto zit, aan de achterzijde te demonteren.
Maar ik dacht, wederom ten onrechte, dat dat erg moeilijk zou worden vanwege de kans dat dit allemaal verroest zou zijn en met geen mogelijkheid uit elkaar kan.
Bovendien staat er behoorlijk wat spanning op.

Op een gegeven moment toch maar aan begonnen, en wat blijkt, het was een eitje om los te halen.
Zie op deze foto de achterkant van de torsiestang naar beneden gehaald uit de "zitting" van het chassis.

20220929_153425 by renater6, on Flickr

Als je kunt zien de stang heeft een zeskant, de kwestie is dus die beugel eraf halen en een "tandje" verdraaien.
Daarna moest die weer terug in de zitting en opnieuw op spanning gebracht worden.
Dit heb ik gedaan met een hele grote Bahco en een spanband naar het chassis.

Klinkt ingewikkeld, is het niet, wel link trouwens.
Want als die Bahco losgeschoten zou zijn in dit proces had ik die sleutel bij de buren waarschijnlijk kunnen ophalen. :T

Maar goed, het werkte, hier een plaatje waarbij de rechterkant op de goede hoogte is en de linkerkant moet hier nog gedaan worden.
Ter illustratie:

20221003_100505 by renater6, on Flickr

Wat er nog onderuit steekt is de stabilisatiestang, Heeft ie die dan? Ja zelfs bij een 4tje zat er één.

Greetzz Renate.

Mooie klusjes! Vooral die douche in plaats van het bad is eentje waar je erg veel plezier van hebt denk ik.
Komt de R4 binnenkort ook op Franse platen?

Leuk om de verslagen hier te lezen. St Cirq Lapopie ben ik vroeger met mijn ouders ook wel eens geweest!

@Stif. Dankjewel, en ik kijk er ook naar uit.

@Barri, "Jeanne66" komt uiteraard ook op Franse platen.
Maar dat zal nog even duren, want men (de Franse RDW) wil naast allerlei papieren gegevens ook een geldige CT (Franse APK) hebben.
Daar is de auto nu nog niet aan toe.

Ik moet 'm dus APK klaar maken, op een ambulance of aanhanger naar een CT station rijden, laten keuren, weer mee naar huis nemen en dan kan ik een Carte Grise (kentekenbewijs) aanvragen.
En dáárna een verzekering afsluiten.

Bovendien ben ik ook nog in "gevecht" met de RDW, want die wil dat ik persoonlijk naar een RDWpunt ga om de auto af te melden.
Een beetje vreemd omdat dit al de 4de auto is die ik afmeld i.v.m. emigratie en er over die andere auto's geen vragen werden gesteld en gewoon digitaal konden worden afgemeld.

Maar goed, zoals altijd de overheidsdiensten zijn ondoorgrondelijk.
Het zal wel goed komen en dat inconsequente gedrag is niet aan Nederland alleen voorbehouden, hier in FR weten ze er ook wat van.

Wordt vervolgd.

Greetzz Renate.

Wellicht slaat de RDW aan op het aantal van 4 afmeldingen? Bij één particulier.. kan men verdacht vinden wellicht. Of althans, dat heeft dan iemand zo verwerkt in de computerregels.. ;)

Nog steeds geen nieuws over Phientje, die wij overigens hier Phienette gaan noemen waarschijnlijk. :T

Vandaag op uitnodiging van een Dauphine eigenaar, die wij ontmoet hebben op de vide grenier in Monsempron-libos (ons dorp dus) naar een remblassement (meeting in goed Nederlands) in een naburing dorp onze opwachting gemaakt.

Het was goed georganiseerd inclusief hapje en drankje.
Veel aandacht en bekijks gehad en dat bij 26 graden celsius. "what can possibly go wrong".

Erg leuk, en weer nieuwe contacten gelegd.

20221030_102221 by renater6, on Flickr

Thema was haloween, die clown hoorde bij de organisatie.

20221030_101616 by renater6, on Flickr

Salutations de France.

Greetzz Renate.

k geloof dat ik jullie weer een beetje bij moet praten. o_O

Allereerst de besten wensen voor 2023 en voor ik het vergeet ook voor 2024,2025 en 2026. :T

Naast de klussen in en om het huis af en toe ook nog leuke dingen gedaan, waaronder met de autootjes klooien.
Zo zijn wij naar een "museum" van oude auto's, motoren, tracktoren en oude ambachten in Salviac geweest.
( www.musee-agricole-salviac.com)

Een heel bijzondere ervaring. Het staat werkelijk ram vol met, voor veel mensen, oude zooi.
Maar man man wat hebben wij onze ogen uitgekeken, om alles een beetje op je gemak te bekijken heb je aan één dag niet voldoende.
Toen wij daar waren was het een beetje regenachtig en fris dus erg rustig, de eigenaar was bezig met een aantal oude tracktoren op te starten en op een andere plek te zetten.
Een paar sfeer plaatjes:

20221120_141050 by renater6, on Flickr

20221120_141055 by renater6, on Flickr

Verder nog naar een wijnboer in de buurt geweest, en mochten wij even in de keuken kijken.
Altijd leuk

20221019_162351 by renater6, on Flickr

Wij hebben ook nog wat rollend materieel aan geschaft, van klein naar groot;

20221109_142135 by renater6, on Flickr

20221109_142106 by renater6, on Flickr

20221109_142640 by renater6, on Flickr

Die laatste gelijk in de bedliner gezet, een soort hard rubber om de bak te beschermen.

20221109_142724 by renater6, on Flickr

Geen overbodige luxe, want de aanhanger is al flink aan het werk gezet:

20221218_135438 by renater6, on Flickr

Hier ligt 400kg grind in, zo is ie achter pipomobiel gehangen waar ook nog 250kg zand in ging, lag ie wel lekker laag van, helaas geen plaatje van gemaakt, maar iets soortgelijks zal nog wel een keer voor komen.

Dat grind was overigens voor het nieuwe tuinpad, hier deels klaar:

20221218_145105 by renater6, on Flickr

Verdere werkzaamheden zijn;
Het schilderwerk beneden is afgerond:

20221125_134211 by renater6, on Flickr

Een doorsteek gemaakt tussen de twee garages, voorheen moesten wij buitenom;

20221218_150605 by renater6, on Flickr

Dit gaat moet nog groter worden zodat er ook auto's heen en weer kunnen.
De 40 jaar oude cv ketel laten vervangen;

20221218_151237 by renater6, on Flickr

Een flink apparaat, maar er zit ook een warmwaterboiler in.
Buitenlampjes aangelegd;

20221112_193226 by renater6, on Flickr

Verder hebben wij ons een vitrinekast cadeau gedaan, voor mijn gigantische modelauto verzameling. :D

20221103_164919 by renater6, on Flickr

Omdat er nog wat plaats over was hebben wij het kristal er maar in gezet.

De autootjes;

Phientje is eindelijk ingeburgerd, en omdat haar naam wel erg Hollands is noemen wij haar nu Phinette.

20221109_142043 by renater6, on Flickr

Pipomobiel wilde ik verwennen met nieuwe koplampen omdat de reflectoren een beetje dof begonnen te worden.
Ik kon een voordelig setje op het internet vinden, maar dat bleek een flinke miskoop.
Het lichtbeeld klopte van geen kanten dus de oude maar weer terug gezet.

20221218_150555 by renater6, on Flickr

Ik heb wel en paar leuke spatlapjes gescoord:

20221218_150436 by renater6, on Flickr

Voor mijn verjaardag heb ik nog een leuk setje metertjes gekregen, gelijk maar even gemonteerd:

20230107_205206 by renater6, on Flickr

Blij mee. (y)

Zo ik ben weer een beetje bij geloof ik.
Ik zal proberen wat vaker te posten, maar op auto gebied gebeurt er nog steeds niet veel.
Ik moet nog twee muren uitbreken en de woonkeuken maken/inrichten.

Dus we zien het wel.

Greetzz Renate.

Altijd leuk om te lezen Renate. En aan de vitrinekast te zien, liggen de prioriteiten al heel goed voor "francaises" ;):T:)

Mooi verslagje weer, jullie zitten daar goed!

Die behandeling van de aanhangwagen vind ik wel interessant. Ik heb een Humbaur Steely, daarbij kan ik dat ook wel doen.

@Renailt15 17: :D

@ Barry: Zie deze link

Goed spul, ik heb de koets van Pipomobiel in de voetenbak ook gedaan, blijft altijd een heel klein beetje soepel.
Is ook gewoon in NL te krijgen.

Greetzz Renate.

Hey Renate, voor jou/jullie ook de beste wensen!!

Ik reageer eigenlijk te weinig (lees niet) maar ik geniet volledig van je verhalen over en nu in Frankrijk! Respect voor alle klussen die jij en je vrouw doen!

Leuk om de update weer te lezen. (y)
Ik merkte wel de stilte in dit draadje.. maar het is begrijpelijk.

@Barri:

https://www.vocor.nl/bedliners/2609-bedliner-cobra-zwart-800ml-5900061903638.html

Ik lees dat het ook geluiddempend kan werken. Bestand tegen zeezout. Handig ook voor je Smart Coupé, denk ik. ;)

@Peter O: Dankjewel.

@ Durashift: Dankjewel, en die link naar vocor klopt, daar had ik mijn eerste ervaring mee.
Ik was het even vergeten.
Enne ja, zoals ik wel eerder heb beweerd wil ik toch wat vaker posten.

Greetzz Renate

Kijk, ook in la douce France gaat het leven gewoon door. Zo te lezen lekker bezig vooral met genieten.

Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n vitrinekast cadeau gekregen van mijn vrouw toen ik een slaapkamer omgebouwd had naar mancave. Bij mij staan er de bekers in die ik met autosport bij elkaar heb gereden. De meeste lagen al ruim 20 jaar in een doos in de schuur dus ik heb nog flink mogen poetsen 😃

Hoi hoi, ik zag in het topic ¨forummers van het eerste uur¨ mijn naam voorbij komen, en toen dacht ik laat ik mijn topic eens een beetje bijwerken.

Er is inmiddels wel wat water door de Lot gestroomd. In die tijd veel aan en in het huis geknutseld.
De hele buitenboel in de verf gezet. We hebben op de garage nog een ¨platje¨ die hebben we ook een beetje opgeleukt.
20230301_160607 by renater6, on Flickr

Ook binnenshuis het nodige gedaan/laten doen.
van dit;
20240324_192343 by renater6, on Flickr

Naar dit bijvoorbeeld;
20240420_165340 by renater6, on Flickr

En dan de autootjes.
De R4, de Dauphine en de Acadiane zijn allen rijklaar en mogen af en toe hun rondjes doen.

De Mitsubishi is ingeruild in Nederland en we hebben er een Peugeot 504 uit 1971 voor mee naar Fr genomen.
Het plan was om er onze vakantie auto van te maken met een klassiek caravannetje.
En we gaan Calimera verkopen.

Maar na enige tijd kwamen wij er wel achter dat we toch wel een beetje te oud voor dit soort avonturen worden, en hebben de plannen verandert.
Calimera gaat er in ieder geval uit en ook de Peugeot jammer genoeg, om plaats te maken voor nieuw blik.

Er komt een nieuwe caraven en we hebben inmiddels een nieuwe Dacia jogger aangeschaft.
Ik moet toegeven dat bijvoorbeeld een airco wel heel wenselijk is.

Zo gaan die dingen helaas.

Nog een paar plaatjes voor de sfeer.

20250829_162804 by renater6, on Flickr

20260125_164204 by renater6, on Flickr

20260125_164226 by renater6, on Flickr

20260125_164303 by renater6, on Flickr

20260125_164240 by renater6, on Flickr

En de laatste als afscheid na 26 jaar heel veel kilometers plezier

20240510_152730 by renater6, on Flickr

Greetz Renate.
Die dus nog steeds Frans rijdster is.

Terug