Renate en haar wagentjes.

uwbuurman zei:
Ik heb wel al de hele week The Amazing Stroopwafels in mn kop, komt door jou, Renate...

En het is niet Oude Maasweg....

In Renates avontuur komt inderdaad geen Transit voor, maar welk nummer dan wel? :confused:

Wat mooi om te zien, Renate! Heel fijn dat jullie de mogelijkheid hebben én nemen om het vluchtige Nederlandse leven achter jullie te laten, dat is stiekem ook wel een droom voor mij. Zo te zien een leuk huis in een zo te zien prachtige streek. Heel veel plezier en geluk daarzo! Gelukkig gaan de verslagen gewoon verder, dus ik zal zeker meelezen.

Hahahaha, ken uw klassiekers, Renate!! Nou ja, ik heb m deze week al een paar keer meegezongen. Voor jullie en door jullie. Overigens zing ik niet bepaald verdienstelijk, dus wees blij dat je het niet hoefde aan te horen.

zo dan! wel een heel gaaf avontuur denk ik.... blijven de autos op nederlands kenteken of gaat dat allemaal veranderen?

veel plezier daar en geniet ervan!

Dankjewel.

Het hele spul gaat op frans kenteken komen.

Met het oude plaatformaat, wel zo gaaf.

Helaas gaat het niet meer worden zoals vroeger waar de laatste twee cijfers het departement kenmerkten.
Het worden platen met de nieuwe indeling maar wel met de oude lettertype en zilveren tekens op een zwarte ondergrond.

En zoals een goed departementaal gebruik moet er wel de vermelding van het departement op komen.

"proud te be 47" lol.

Greetzz Renate.

renate zei:
Dankjewel.

Het hele spul gaat op frans kenteken komen.

Met het oude plaatformaat, wel zo gaaf.

Helaas gaat het niet meer worden zoals vroeger waar de laatste twee cijfers het departement kenmerkten.
Het worden platen met de nieuwe indeling maar wel met de oude lettertype en zilveren tekens op een zwarte ondergrond.

En zoals een goed departementaal gebruik moet er wel de vermelding van het departement op komen.

"proud te be 47" lol.

Greetzz Renate.

wel jammer van de old nederlandse kentekens...de Mitsubishi heeft ook leuk nummer....maarja...om daarvoor niet te verhuizen is ook beetje vreemd..haha..
Is dat een duur geintje auto's voorzien van franse kentekens?

@Radar: ja er zijn wel wat kosten aan verbonden, maar dat is éénmalig.

Wegenbelastingen kennen ze hier niet en de verzekering is heel goed te doen.
En de overweging om de boel NL te laten is geen optie, dus dan moet je wel.

Greetzz Renate.

De wegenbelasting zoals wij die noemen wordt verkregen via de brandstofaccijns en de tolwegen.

Ongeveer gelijk aan het Duitse systeem, het gekke is dat de brandstopprijzen in diezelfde landen lager is dan in NL.

Met dank aan de overheid en de Shell die ook lekker hun zakken vullen.

Greetzz Renate.

dat scheelt weer geen wegenbelasting... maar zo heb je altijd wel wat links of rechts...

veel plezier daar!

Radar zei:
dat scheelt weer geen wegenbelasting... maar zo heb je altijd wel wat links of rechts...

veel plezier daar!

Nou voor autotjes uit het jaar kruik hoef je in Nederland ook geen belasting te betalen. Het meeste is de 40 jaar ruim gepasseerd.

Theoretisch gezien betaal je voor zulke auto's in Nederland geen belasting (meer) en in Frankrijk wel via de brandstof. Maar ja theoretisch gezien zou dan hier de benzine goedkoper moeten zijn. o_O

We zijn lekker druk bezig met alles naar onze hand te zetten. Zo hebben wij een nieuwe keuken besteld en zijn wij een douchecel aan het uitzoeken.
Verder veel uitpakken en heel veel zoeken waar alles ook al weer in welke doos zit. o_O

Vandaag met de garage bezig geweest en vooral aan het kijken hoe en waar we de zaken het meest praktisch indelen.

Het onderdelen magazijn was wel al bekend.
De eerste zaken staan dan ook al op hun plek.

20220625_111910 by renater6, on Flickr

Nog wat random plaatjes van het passen en meten.

20220625_162854 by renater6, on Flickr

20220625_162109 by renater6, on Flickr

20220625_162054 by renater6, on Flickr

Verder is mijn lief met de tuin aan de gang gegaan.

Voor:
20220224_111529 by renater6, on Flickr

En na:

20220625_111834 by renater6, on Flickr

Met de olijfboom uit NL.

Morgen gaan wij onze eerste (sinds wij hier wonen) vide grenier "doen" hier 7 km vandaan.
Wij gaan met pipomobiel, mochten wij wat scoren kan dat makkelijk mee.:D

Greetzz Renate.

Leuk! Tuin wordt al beter van het maaien. Veel privacy heb je er nog niet, zo te zien, maar met wat heg en wat hout is dat snel anders.over je onderdelenvoorraad, zel heb ik de ervaring dat blik wat op de betonvloer staat, snel roest optrekt van het beton. Zelf doe ik er een paar plankjes onder, dat voorkomt zulks.

Al met al heerlijk, dat nieuwe stekkie! En ik ben benieuwd wat de buit gaat zijn, vandaag.

In Nederland had ik de boel ook op plankjes staan, maar hier is het gort droog dus nog geen plankjes.
Die heb ik namelijk nog niet. :confused:

De opbrengst van de Vide is nul, afgelast wegens de regen. :cry:

Greetzz Renate.

De Nederlandse Apk wordt hier normaliter gewoon overgenomen, mits deze niet ouder is dan een halfjaar.
De Apk van Pipomobiel was al een jaar oud, vandaar.

Greetzz Renate.

Wat een heerlijke omgeving als ik zo op de foto's afga. Geweldige zet. Een eerlijk gezegd passen jullie Franse oudjes qua beeld ook beter in zo'n omgeving. Net als mijn Panhard ziet het er in NL toch net wat anders uit.

@Engineer: dankjewel, en straks zitten er ook klassieke Franse nummerplaten op en dan is het plaatje compleet.

Van de Mitsubishi heb ik het kenteken al, maar dat worden moderne witte platen. :rolleyes:

Greetzz Renate.

Dat vinden de Fransen wel sinds 2018, maar het zijn Europese regels geworden.
Dus ongeveer gelijk aan onze Apk. (maar dan met de Franse slag) :T

Greetzz Renate.

Op het moment niet zoveel te melden, behalve dat we "mooi" weer hebben.
Vandaag de koelste dag van de komende week en het is 32 graden Celsius. o_O

Wel nog naar de "grote stad" geweest (Villeneuve sur Lot 22000 inwoners) om een badkamer uit te zoeken.

En een paar autootjes stofvrij gemaakt.

20220709_140910 by renater6, on Flickr

En verder is het een kwestie van rustig houden, al is het in de garage nog wel te doen met zo'n 25 graden.

Greetzz Renate.

Geen airco in huis? Als het langere periodes boven de 30 graden is buiten dan lijkt airco mij gewoon een must.

Waarom? 32 is warm, maar zo extreem nou ook niet. Hoort bij die contreien. Toch?

De Renault staat er mooi bij zo.

^^ Joh, ze zijn er net een paar weken. Lijkt mij dat je even aan het nieuwe klimaat moet wennen.. ook al ken je dat wel van de vakanties.

Het huis heeft geen airco en de vorige bewoners zijn er oud in geworden.
Bovendien heeft een airco ook zo zijn nadelen.

De temperatuur is inderdaad wennen, toch is het ook voor lokale begrippen erg warm.

Greetzz Renate.

Als het buiten 32 graden is dan is de kelder met zn 25 graden een heerlijke omgeving.
Je went er zo aan geloof me.

Dat wennen aan deze temperaturen gaat, zij het langzaam.

Overdag doen wij niet zoveel op het moment, enerzijds vanwege de warmte anderzijds is het veel wachten op dingen die geregeld moeten worden.
Zoals verzekeringen, kentekens en meer van dat soort zaken.

Wel hebben wij Phientje nog naar de CT gebracht, en met vlag en wimpel geslaagd.

Is het geen geweldig plaatje zo?

20220712_161920 by renater6, on Flickr

In zwart wit zou ie zo uit een oud tijdschrift ofzo kunnen komen. :T

Greetzz Renate.

Terug
Bovenaan