Renate en haar wagentjes.

De hoeken rondom zijn netjes afgetopt, dus ik zou niet weten waarom deze niet voldoet qua scherpe randen en minimale radii.
En qua bouwjaar van de auto is het eigen fabricaat ook geen probleem.
Als je een ontiegelijke pietlut treft bij een controle dan zou die hooguit moeilijk kunnen doen over het rollenvenster van de lier, maar daar zijn al afdekhoesjes voor uitgevonden.

Muddy Bandit zei:
De hoeken rondom zijn netjes afgetopt, dus ik zou niet weten waarom deze niet voldoet qua scherpe randen en minimale radii.
En qua bouwjaar van de auto is het eigen fabricaat ook geen probleem.
Als je een ontiegelijke pietlut treft bij een controle dan zou die hooguit moeilijk kunnen doen over het rollenvenster van de lier, maar daar zijn al afdekhoesjes voor uitgevonden.

Ik zit me vooral af te vragen wat er meegeeft als je dat ding daadwerkelijk zou gebruiken? Arme pipomobiel.

Als het rek goed gebouwd en bevestigd is geeft het object waar je tegenaan drukt mee, en niet het rek zelf of de auto waaraan het bevestigd is.... een stuk voertuigbescherming is namelijk het enigste nuttige doel van zo'n ding, voor eventuele ramwerkzaamheden kun je maar beter een shovel gebruiken.
En de trekkracht van de lier zal opgevangen moeten worden door het onderstel van de auto, kwestie van de lierbevestiging goed schoren/steunen of een lierplaat gebruiken... en gezien het geringe gewicht van de auto hoeft dit ook geen lomp zware constructie te worden, kan desnoods uitgevoerd worden als 1 geheel met het rek.

De lier zit aan het rek en het rek zit aan het ladderchassis bevestigd en is links en rechts geschoord.
Al het metaal is 3mm dik en door de constructie best sterk..

De auto weegt zo'n 700 kg, de lier kan 900kg trekken (enkelvoudige kabel).
Het belangrijkste doel, los van de aardigheid, zal zijn om de auto zelf uit een eventuele benarde positie te halen. (Lees vastgereden.)

Maar heel erg serieus moet je het een en ander natuurlijk niet nemen. :T
Als de lier voluit moet werken trekt ie zo"n 240 120amp, dus heel lang kan ie niet draaien.
(accu is 24amp/u en zal dus zonder draaiende motor binnen 6 12 minuten leeg zijn)

Je kunt 'm trouwens ook gebruiken om een voorwiel te wisselen. o_O De haak vast maken aan iets dat hoger zit dan de lier en hijsen maar.

Greetzz Renate.

* feiten aangepast

Even een beetje bijpraten hier.

De laatste tijd erg druk geweest met onze plannen om naar Frankrijk te gaan en dus niet veel aan de oototjes geknutseld.

Het probleem van de nummer plaat is opgelost en ik het er gelijk maar 2 led werklampen bijgezet.

20220306_152511 by renater6, on Flickr

En achter ook maar gelijk 2 van die dingen erop geschroefd, ze moeten alleen nog even aan gesloten worden.

20220306_152614 by renater6, on Flickr

Mijn lief heeft ook twee mooie verstralers aan geschaft en gelijk maar in de kleur van de auto gespoten.

20220212_141436 by renater6, on Flickr

En op Phientje geplaatst, ziet er erg gaaf uit.

20220306_141554 by renater6, on Flickr

En nee geen gele lampjes maar witte halogeen (alle 4), omdat Phientje weer in het dagelijkse zal moeten meedoen is een beetje goede verlichting wel zo fijn.

Dan onze plannen: verleden week zouden wij naar Bordeaux vliegen maar de avond voor vertrek werd de vlucht vanwege de storm gecanceld.
Omdat wij allerlei afspraken hadden gemaakt wilden wij toch gaan, dus maar snel een TGV geboekt.

Het probleem was wel dat wij een huurauto hadden besteld en die stond bij het vliegveld, en wij kwamen nu aan op het trein station.
Dus daar vandaan een taxi naar het vliegveld en konden wij nog net voor sluitingstijd de auto ophalen.
Vervolgens naar ons hotel in Condom, het was mij het dagje wel. Om 6 uur 'smorgens vertrokken en om kwart voor 8 'savonds stonden wij voor het hotel. Pffff

Maargoed wij hebben een aantal huizen bekeken en het laatst bezocht huis is het geworden.
Gelegen in het pittoreske Monsempron-libos, nabij Cahors.

Een paar plaatjes. .

20220224_113351 by renater6, on Flickr

20220225_113307 by renater6, on Flickr

Garage één

unnamed (2) by renater6, on Flickr

Garage twee

20220225_113005 by renater6, on Flickr

Alle zooi wordt er nog uit gehaald.

"kantoor" let op de typemachine.:T

20220225_110856 by renater6, on Flickr

Er lagen ook nog 2 rekeningen, één uit 1974 en één uit 1967.:D

1 april gaan wij weer die kant op om het "compromis de vente" te tekenen, en we gaan er van uit dat wij vanaf 1 juni er in kunnen.
En dan begint de grote logistieke organisatie.

Heerlijk! En zo in een dorp maar toch twee garages, dat is lekker!
Hebben jullie eigenlijk nog steeds die moderne auto, of niet meer?

@ Barri, We hebben nu 2 moderne blikjes. Het zijn allebei lease auto's.
De Renault twingo gaat weg en de motsobotso spacestar hebben we gekocht en die gaat mee als backup auto.

Die tweede garage is er later bijgebouwd, de man was schilder van beroep en de vrouw wilde waarschijnlijk geen troep in de originele garage. :D

@ Durashift, dankjewel.

Greetzz Renate.

Hulde! Mooie stek om van te genieten dames (y)

Die gekke Fransen laten alles vaak toch achter voor de volgende bewoners?

@ENTE, dankjewel.
En ja dat achterlaten van troep gebeurd veel, maar wij wilde het huis veegschoon opgeleverd. En dat wordt dus gedaan (hopen we).:rolleyes:

Greetzz Renate.

Dank jullie wel.

Het eerst even afzien worden, de verhuizing, de auto's die kant op, verzekeringen, franse kentekens aanvragen en ga zo maar door.
Maar het feit dat wij niet meer geremd worden door een baan enzo, kunnen wij ons hier volledig op richten.

Ik merkte dat ik de laatste jaren steeds minder plezier in mijn werk had en het drukke westen hier (lees korte lontjes) ook behoorlijk zat werd.
Wij gaan een kleine 20 jaar terug in de tijd als je het vergelijkt met de randstad.

Nederland is voor ons nu passé en het bourgondische leven kan beginnen.
Ik wil wel dit topic in leven houden, omdat ik weet dat er in ieder geval een paar forummers zijn die mij volgen.
Ik zal geen vlogger of blogger worden maar dit forum vind ik dan net weer leuk.

Greetzz Renate.

Mooie stek, hopelijk verloopt de verhuizing soepel. Leuk dat je dit topic bij wil blijven houden, ik lees het altijd met plezier, waardering èn ontzag!

@j. ko, dankjewel.:D

@Durashift, in juni of juli krijgen wij glas op dit adres, dus dat komt goed.(y)

Het is overigens een heel levendig dorp, in de buitenwijken veel nieuwe woningen, de buitenruimtes zijn prima in orde.
Daar zal ik in de toekomst nog wel wat plaatjes van maken.

En ook leuk; bij ons om de hoek is er elke donderdag de grootste markt van zuidwest Frankrijk .:LOL:

Greetzz Renate.

Mooi huis. Dat wordt echt wel genieten. Die rust lijkt me ook wel wat. Ben er de laatste jaren wel achter gekomen dat ik liever in een rustige omgeving woon.

Ondanks dat ik niet vaak reageer, lees ik wel altijd trouw mee. Dus vooral blijven posten.

Gefeliciteerd Renate & Lief, groot gelijk, zo hebben wij een paar woningen bekeken in Hongarije maar stellen het nog een paar jaartjes uit.
Veel geluk in het mooie Frankrijk.

Altijd leuk te zien als mensen die stap durven maken. De meeste die dat dan doen kiezen voor noord Frankrijk, die kunnen het thuisfront toch niet goed missen.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, dit motiveert om hier door te gaan.

@Rembrandt, Yep de stepjes gaan ook mee.

Greetzz Renate.

Ja, graag blijven posten. Ik lees graag mee. En dat mag best wat vaker dan de afgelopen jaren hahaha. Jij maakt altijd leuk leesvoer, dis ik stem voor.

Je woont straks minder dan anderhalf uur van Boblafrance oftewel Ralph V met zn Swift.

Jeetje Renate, wat een ontwikkelingen! Grote en spannende stap, maar je hebt groot gelijk als ik het zo lees. Fijn dat je dan ook in de gelegenheid bent die stap te zetten (y)

Wederom dank.

De huurauto die wij hadden was een opel corsa 1.2 gs line nagelnieuw, en ik moet zeggen dat het een fijne reisgenoot was.
En het was ook geen kale versie. De ledverlichting met automatisch dimmend grootlicht was geweldig.

Verder was volgens mij de hele optielijst bij dit ding aangevinkt.
Ik ben groot geworden met opel, mijn vader nogal merk minded.
Het begon, na een erfenis van zijn vader met een oude opel olympia car-a-van uit 1959, ik en mijn zus konden op weg naar familie in drenthe van uit berkel (zuidholland) heerlijk in die grote achterruimte spelen.

1968
001001001353 by renater6, on Flickr

Daarna kwamen er nog 4 kadettjes, 1967, 1969 en één uit 1972 die later mijn eerste eigen auto werd.
Daarna kocht mijn pa een peugeot 304 break, dat was het moment dat ik francofiel werd.

Die peugeot was zoveel meer auto dan die kadett, vond ik toen, dat ik op slag gek was op dat land en hun auto's.
Dat is nooit meer over gegaan trouwens.

Maargoed, ik wijk af. Nu eerst maar eens in "het beloofde land" zien te komen.

Wordt vervolgd.

Greetzz Renate.

Ja.. jouw vader was gewoon de tijd vér vooruit..door Opel en Peugeot te combineren. Nu hebben de fabrikanten dit (al dan niet 'gedwongen') ook gerealiseerd.
Vandaar ook je herkenning in die nagelnieuwe Corsa. ;)

@Durashift: lol

Nog een leuk detail, mijn vader vond dat de 304 niet echt snel was, mijn moeder dacht daar overigens anders over, en besloten wij om te kijken of de snelheidsmeter wel klopte.
dus wij op een zaterdag de A13 op om te vergelijken.

Ik achter mijn vader aan en we zouden beginnen met 80km/u, als hij die snelheid had zou hij zijn hand uit het raam steken en dan zou ik seinen dat ik het gezien had en zo elke keer 10km/u harder.

Zo gezegd zo gedaan, bij 80 had ik al in de gaten dat er geen snars van klopte, want toen mijn pa voor het eerst zijn hand op stak zat ik al aan de 100km/u.
zijn 90 km/u kon ik nog volgens alsook zijn 100lm/u, al was het met pijn. Daarna was de peugeot uit het zicht verdwenen.

Eenmaal weer thuis moesten wij constateren dat de snelheidsmeter van de peug een "beetje" buiten de waarheid mat.

Met die kennis moesten we wel vaststellen dat de peug een vlotte, stille en soepele auto was.
Daarnaast was ik best wel trots dat ik met de kadett de 130 aantikte, die snelheidsmeter was overigens best optimistisch.

Greetzz Renate.

Good old times.

Ik heb nog gerolschaatst op de A13 op de autoloze zondag die er toen was.

Greetzz Renate.

Gefeliciteerd !
Een woning en de juiste locatie vinden is niet makkelijk dus dan is het fijn dat het gelukt is.
Hier in Polen heb ik op vele plekken het gevoel dat het net Frankrijk langs de Route National is in de jaren 50/60 :)
Alleen het weer is bij jullie straks een stukje beter.

Ik lees al een paar jaar mee in jouw topic alhier en wil jullie bij deze een prachtige tijd wensen in Frankrijk en voor nu veel succes met de verhuizing!

Hopelijk blijf je er lol in hebben om ons op de hoogte te houden van alle (autogerelateerde) ontwikkelingen, de schrijf en leefstijl spreken me heel erg aan.

Dank jullie wel.

En Wouter, leuk om te lezen dat mijn schrijfsels gewaardeerd worden.

Als het goed is zal ik hier zeker wat actiever worden, omdat ik dan alle tijd overal voor heb.
Maar eerst het woongedeelte naar onze zin maken.

Vandaag is de makelaar en de fotograaf langs geweest om ons huidige huis op de markt te zetten, ook wel weer spannend.

Greetzz Renate.

@speedtouch; De keuken wordt volledig vernieuwd en vergroot. We gaan de slaapkamer die ernaast ligt erbij trekken om zo een grote woonkeuken te creëren.

Verder is het alleen de boel op kleur brengen, de basis van het huis is prima.
De buiten boel moet wel hoognodig geschilderd worden, maar ook daar verder geen rottigheid.

Greetzz Renate.

van harte gefeliciteerd, leuke stap!

En in de buurt van Cahors, paar keer geweest en in een dorpje niet ver weg is een levendige oldtimer liefde. Dus dat gaat in die omgeving ook zeker goed komen.

Terug
Bovenaan