Renate en haar wagentjes.

Korte update.

Sinds vandaag ben ik officieel werkloos (dus niet werkEloos)

Een bloemetje van de werkgever met een groot dankjewel.

20220527_222552 by renater6, on Flickr

En zoals je kunt zien staan sommige onderdelen ook klaar voor verhuizing.

Greetzz Renate.

Heerlijk, tijd voor rust, jullie vermaken je wel de komende 30 jaar!;)(y) Ik heb al 15 jaar achter me, iedere dag is er een en je mag hem zelf invullen.Ik geniet ervan als ik door Brabant fiets, 's winters liggen de kaarten uiteraard anders.

Dat is zeker een grote verandering. Het weekend geeft toch een beetje houvast en iets om naar uit te kijken.

Wij kijken in ieder geval uit naar jullie nieuwe avonturen en lezen deze hier graag mee.

Die gaan er zeker komen, maar eerst daar zien te komen met alle spullen.

Vandaag alle auto's even aan geslingerd om te kijken of ze op eigen kracht de transporter op kunnen.

Alles deed het prima dus geen lier werk.

Greetzz Renate.

Ineens valt zo het kwartje waarom die stap van verhuizen.

Voor mijn nog 5 jaar mits ik en het bedrijf dat zo willen. Ik ben er wel veel meer mee bezig. Van denken dat ik veel vrijheid krijg, tot denken van vrijheid voor wat, tot rondkijken wat er voor dagbestedingen zijn die ik leuk zou vinden. En dan denken waarom zou ik dat doen dus volg ik die denkwijze weer de andere kant op.

@Janneman:

Ik ken veel mensen om mij heen die er niet aan moeten denken om te doen wat wij doen.
"Onze" generatie is opgegroeid met het belang van werken en een appeltje voor de dorst als het zover is.

De generatie die uit een mindere tijd komen/hebben meegemaakt en voor liefhebberijen en hobby's helemaal geen tijd hadden/namen.
Ik heb/had veel collega's die met hun pensioen nog blijven rijden omdat ze geen idee hebben hoe anders de (vrije)tijd door te komen.

Mijn vader is zolang als ik mij kan herinneren met tegenzin naar zijn werk gegaan en kon met de toen bestaande VUT met 57 jaar stoppen.
Hij was hemel te rijk maar na een paar maanden wist ie al niet meer wat ie met zijn tijd aan moest.

Hij kreeg weer een baantje ( kantoor meubels repareren) en was blij dat hij er weer "bij hoorde".
Een paar weken later kreeg hij een beroerte en kon bijna niets meer, zo is hij toch nog 88 jaar geworden, vreselijk.

Het bovenstaande én het zien van vele mensen die de kans niet eens kregen om hun pensioen te halen heeft mij gevormd.

Ik heb mijzelf vroeger plechtig beloofd om alleen maar dingen te doen die ik leuk vond.
Dat was een beetje kort door de bocht, want geld bleek toch ook niet onbelangrijk.

Ik heb daarom zoals men van je verwachtte veel en hard gewerkt, maar wel een hobby had om het aspect leuk toch een plaats te geven;
oude auto's.

Omdat ik op mijn 15de al ben gaan werken en van enige scholing geen sprake was heb ik vanaf de jaren 80 van de vorige eeuw mijzelf maar van alles aangeleerd, en dat ging mij met vallen en opstaan redelijk af.

Ik heb het niet altijd even makkelijk gehad maar de laatste 25 jaren zijn goed voor mij geweest en op mijn 50ste heb ik mijn oude belofte weer opgepakt.
in die zelfde periode heb ik mijn nieuwe/laatste liefde leren kennen en hebben wij samen onze wens om naar Frankrijk te gaan als toekomstbeeld gemaakt.

Toekomst is een vreemd begrip, als je het letterlijk neemt komt het nooit dichterbij.
Dus ons motto is: de toekomst is NU en gaan wij ervoor.

Dat is niet zo eenvoudig als het klinkt, je moet bereid zijn om uit je "comfort zone" te stappen en dat is nogal wat.

Maar ik kan het iedereen aanraden, niet perse om naar Frankrijk te gaan ofzo maar je droom achterna en nu dingen doen in plaats van "als straks".

Ik geloof dat ik nu een beetje ontspoor, maar diegene die mij volgen begrijpen denk ik wel wat ik wil zeggen.
Oftewel een kort verhaal onnodig lang gemaakt.o_O

Greetzz Renate.

Nou, Amen. Mooi dat je het kunt en durft. En dan ook doet. Maar ik begrijp ook de mensen die van hard werken houden of hun hobby maken, de workaholics zijn vaak ook gelukkig en ontlenen daar hun plezier of geluk of eigenwaarde aan. Dikke prima.

@renate,

Heldere uitleg. Veel van ons eigen gedrag komt toch voort uit je jeugd. Warm nest of niet, geld voor soms leuke dingen of niet, gezondheid van je ouders enzovoort.

En dan ga je werken (veel bijbaantjes maar echt werken was ik 25) en dan zie je het leven van collega's ook van degene die met pensioen mag. Hoe het is als een collega wegvalt en hoe het voelt als je werk wegvalt en het ergens anders opbieuw begint

En ineens begin je te beseffen dat pensioen niet meer iets abstracts is maar om de hoek op je wacht. En ja dat roept veel vragen op. Ik ben niet het type dat het oude zo nodig in stand wil houden door door te werken. Ik ben al zeker niet het type dat op de bank gaat zitten wachten wat er op me af komt. Zelf de regie nemen.

Zoaka je leest, ik ben er behoorlijk mee bezig. Komt wel goed :D

Gefeliciteerd met je pensioen, je ideeen, je plan, je lef en je wilskracht!

Ik meende dat je laatste werkgever Florian was, ben benieuwd of hij dat bloemstuk zelf heeft betaald....

@ Janneman: dat komt inderdaad wel goed denk ik.

@Stif: Bedankt en nee, bij die kruikenzeiker was ik alweer 2,5 jaar weg.
Mijn laatste werkverstrekker was Nedcargo, waar ik het goed naar mijn zin had overigens.

Greetzz Renate

Mooi verhaal Renate! Een grote stap maar ik snap het wel.
Als wij in Zuid Duitsland of Oostenrijk rijden vragen wij ons ook af wat we met z'n allen, hutje mutje, in Nederland doen... En nu zou ik naar het oosten van het land verhuizen al een grote stap vinden.... :)

Wel afgelopen vrijdag was het dan zover, de verhuizing.

Eerst de overgebleven spulletjes uit de loods ingeladen, de rest was in de autootjes gepropt.

20220608_144951 by renater6, on Flickr
(het busje hoort er niet bij):T

Daarna ging de verhuiswagen naar ons huis om de boedel in te laden.
Ondertussen kwam de volgende transporteur om het rijdende deel op te halen.

20220610_115222 by renater6, on Flickr
Wat lijken ze klein op zo'n grote wagen, die eigenlijk voor grote transportmiddelen is ingericht.

En op naar het beloofde land, onderweg nog een duo Renaults gezien waarvan de eigenaren ook in ons hotel sliepen, ze waren werkelijk om door een ringetje te halen.

20220611_173809 by renater6, on Flickr

En dan, ons nieuwe en huidige adres, het was flink afzien want het was er 35+ graden, maar ja het moest toch gebeuren.

20220614_133601 by renater6, on Flickr

Voordat de verhuiswagen er was werd het rollende deel al aangeleverd.

20220614_090717 by renater6, on Flickr

20220614_091015 by renater6, on Flickr

20220614_091045 by renater6, on Flickr

alles staat nu veilig en vooral heel warm binnen, geen gedoe meer met naar de loods rijden, maar gewoon de trap af, geweldig.
Hoe de boel er binnen bijstaat is voor een volgende keer.

Greetzz Renate.

Even bijgelezen en ik kan mij de move voor stellen, als je iets anders wil door wat voor reden dan ook, doe het.

Super geluk!!

Gentle people, very thank you mutch. :D

Wij hebben er best wel wat steentjes in de rivier voor moeten verleggen, maar nu is het dan toch zover.

Greetzz Renate, die, hoewel ze niet wil klagen, toch behoorlijk zit te zweten.

Voor de statistici, het adres is: monsempron-libos.

Leuk verslag. Uiteindelijk maar drie auto's? In mijn herinnering was de collectie toch groter? (Simca?)

Veel succes gewenst met de eerste weken aldaar. (y)

Dank Barri en speedtouch. (y)

@ Durashift: Ja we hadden veel meer auto's maar hangende onze emigratie zijn er een paar afgestoten door de tijd heen.

Zo zijn de Simca 1000 (de Stoere) en de Citroën CX (de Dame) verkocht.

De Volkswagenbus (Calimera) is er ook nog maar die gaan wij binnenkort zelf hierheen rijden in de vorm van een soort vakantie.

Greetzz Renate

Op zo'n vrachtwagen valt des te meer op dat we vroeger maar kleine autotjes hadden o_O

Misschien gemist, maar gaan jullie daar alleen gebruik maken van het oude spul? Of komt er nog iets nieuwers bij?

Wij gaan hoofdzakelijk met het oude spul rijden, maar we hebben een back-up in de vorm van een Mitsubishi Spacestar uit 2018.

Greetzz Renate.

Net even op de kaart gekeken in welke uithoek :) je nu beland bent maar zie dat je net niet aan het einde van de wereld zit :D
En Transavia vliegt op Bergerac dus dat kan ook handig zijn (Ryanair ook maar die alleen van/naar Charleroi)
ps ik kan me herinneren dat je ooit sprak over een grote markt o.i.d. die vlakbij zat, kan je daar misschien iets meer over vertellen?

Je te souhaite une vie fantastique en France !

@ Klassiekerrijder: Dankjewel, en inderdaad alles naar ons zin maken is het eerste werk, maar dat gaat niet snel op dit moment.
Het is hier elke dag en ook de komende dagen 'smiddags 36+ graden, dus dan doe je niet veel, maar we hebben de tijd. :D

@FW Ta 183 Huckebein I: Ook jij bedankt. Bergerac is hier een uurtje rijden vandaan, en is een erg relaxt vliegveldje.
Ons dorpje, Monsempron-libos, kent inderdaad de grootste weekmarkt van Zuidwest Franrijk.

Die was gisteren en ik moet zeggen erg leuk en heel groot, mensen komen van heinde en ver, het dorp is dan ook geheel versperd. :T

@ Renault15 17: Ik vind het leuk om te lezen dat mijn schrijfsels gewaardeerd worden.(y)

Greetzz Renate.

Blijft leuk om dit topic te volgen. Benieuwd naar de foto's van een zeer belangrijk deel van het huis....de garage :cool:

Wat heerlijk om zo'n avontuur te volgen hier. Ik-vertrek-vibes, zonder gekke drama's maar mét oude auto's. Veel beter dus. ;)
100 km naar het oosten kom ik 'regelmatig' i.v.m. familie, en 40km bij jullie vandaan zit een geweldig museum in Salviac.
Succes met opbouwen, en ik blijf hier zeker meelezen! (y)

Ook ik heb zelden (nooit?) gereageerd. Maar wel altijd meegelezen en dat is altijd een genot. Jullie maken de stap die ik ook hoop te maken over een aantal jaar. We hebben een tweede huisje in het oosten van Frankrijk., waar we veel te weinig komen wegens tijdgebrek. Het is wel een krotje hoor, lang niet zo mooi als jullie huis! Weet je wat me zo opvalt? Dat die oude Franse auto's zo enorm thuishoren in dat landschap. En bij die huizen. Een Franse klassieker in een Nederlandse nieuwbouwwijk, dat werkt niet echt. Groot respect voor jullie, jullie hebben gedaan waar een hoop mensen het wel over hebben en over dromen maar niet (durven) doen. Ik hoop echt dat jullie het daar enorm naar jullie zin krijgen. En houd ons alsjeblieft op de hoogte van hoe het daar gaat.

Bedankt allen weer voor de reacties. (y)(y)(y)

@MWH: Bedankt voor de tip, daar gaan wij zeker een keer kijken.

Omdat het hier nu 40+ graden is doen wij 'smiddags niet veel anders dan in leven blijven. :p
Maar volgende week wordt het wat koeler, en dan zullen we ook wel actiever worden.

Vandaag wel een nieuwe keuken besteld en wat tuingereedschap zoals een kantenmaaier en een grasmaaier.
Het huis heeft best lang leeg gestaan en dus is de tuin ook een woestenij.

Hoewel de garage en atelier (zo noemen wij het maar) nog een chaos is zal ik morgen toch wat plaatjes schieten voor de liefhebbers.

Greetzz Renate.

Heerlijk! Ben wel benieuwd naar wat fotootjes en jullie opknapwerk aan het huis. Dat wordt een fijn paleisje denk ik zo!

Van dit soort projecten en bjjbehorende (vele) foto's, ten ondersteuning van je mooie verhalen krijg ik niet snel genoeg, hoor!

Zoals beloofd, de plaatjes waarom het gaat.

We beginnen bij de cave, een uitloper van de garage.
20220617_191754 by renater6, on Flickr

Dan de "schone garage, daar worden de klusjes gedaan die geen rommel ,stof of vonken geven.
(let even niet op de zooi)

20220619_150135 by renater6, on Flickr

20220619_145903 by renater6, on Flickr

20220619_145928 by renater6, on Flickr

En dan het atelier, voor het vuile werk.

20220619_145953 by renater6, on Flickr

20220619_150027 by renater6, on Flickr

20220619_150006 by renater6, on Flickr

En dan de voorraadkamer.

20220619_150016 by renater6, on Flickr

Ik hoop dat het een beetje duidelijk beeld geeft.
Later zal de garage en het atelier nog binnendoor met elkaar verbonden worden.

Greetzz Renate.

renate zei:

Hier kan je beter niet beginnen als je een hoop plannen hebt. :T

Wel gaaf hoor allemaal. De hoge temperaturen wennen vanzelf wel. Daar moet je je gewoon overheen zetten.

Twix zei:
renate zei:

Hier kan je beter niet beginnen als je een hoop plannen hebt. :T

Wel gaaf hoor allemaal. De hoge temperaturen wennen vanzelf wel. Daar moet je je gewoon overheen zetten.

Die hoge temperaturen van 40+ graden daar went niemand aan denk ik, dat is zelf hier extreem.

Greetzz Renate.

Ik heb wel al de hele week The Amazing Stroopwafels in mn kop, komt door jou, Renate...

En het is niet Oude Maasweg....

Terug
Bovenaan