Laat ik het weer on topic trekken.

Inmiddels de R5 meer dan een week in bezit. Vooral leuk om naar te kijken want ik maak niet zoveel km's. De accu is ongeveer half leeg en zoals in meerdere tests al naar voren is gekomen is het verbruik nogal hoog. Misschien dat het door de korte ritjes en lage temperatuur komt al maakt het mij niet zoveel uit. Alvast een paar plussen en minnen.
+ doordat de motor geen geluid maakt rijd je vrij snel te hard op binnendoor weggetjes en het is fijn om dan het bescheiden pingeltje dat al bij 1km/h te hard klinkt uit te kunnen zetten
+ zitpositie en gevoel achter het stuur. Tijdens de proefrit en bij het ophalen stond de stoel in de laagste stand. Dan heb je het gevoel dat je in een kart zit. Ik heb de stoel nu op normale hoogte gezet (dan kun je achterin ook met de voeten onder de stoel) en dan is het nog steeds enigszins sportief maar ook comfortabel. Wat wel opvalt is met uitstappen de redelijk brede dorpel/skirts. Ik ben beniewd hoelang het glanzend zwarte deel krasvrij blijft.
+ ziet er nog steeds leuk uit en rijdt lekker.
- misschien een beetje een detail, maar als de accu niet meer vol zit, dan is het batterij-indicator vijfje op de motorkap ook niet meer helemaal verlicht. De autist in mij moet hieraan wennen

- ook een detail en verder in nog geen enkele test gezien, maar als je de voordeuren open maakt, dan zit er tussen de scharnieren en de motorruimte grijs isolatieschuim. Heb ik nog nooit bij een andere auto gezien en vind ik een beejte slordig. Zal vast voor warmte en/of geluid zijn.
- bagageruimte vloerafdekking. Beetje prullig. Als je dit optilt dan komt het los van de vloer omdat het een losse afdekking is. En zoals in de autoweek video is te zien kun je er geen laadkabel of noodpakket in kwijt (met de extra subwoofer) dus die moet ik misschien maar thuis laten. Sowieso wil ik een deugdelijke kofferbakmat om dit af te dekken, die ben ik nog aan het zoeken.
Er staan honderdduizend foto's op internet dus ik plaats die van mij niet nogmaals. Op verzoek kan ik wel foto's plaatsen van details als iemand interesse heeft. Kan ook van de hele auto hoor, maar ik neem aan dat jullie weten hoe een gele R5 eruit ziet