Jay DoubleYou
Petrolhead
Of een videoserie van een dergelijk project zou ik ook graag volgen. Een Leaf Niksmo.Een eerste generatie leaf en dan een upgrade accupakket monteren. Geeft nog leuke artikelen ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Of een videoserie van een dergelijk project zou ik ook graag volgen. Een Leaf Niksmo.Een eerste generatie leaf en dan een upgrade accupakket monteren. Geeft nog leuke artikelen ook.
Moderator
Dat had die ene van dat Engelse YouTube kanaal toch gedaan? Die presentator van Robotwars, Robbert?Een eerste generatie leaf en dan een upgrade accupakket monteren. Geeft nog leuke artikelen ook.
Yes! En er zijn meer opties tegenwoordig. Best wel kicken eigenlijk. Voor 5000 tot 7000 euro gewoon een plug en play accu pakket.Dat had die ene van dat Engelse YouTube kanaal toch gedaan? Die presentator van Robotwars, Robbert?
Moderator
Ja ik ken die jongens die waren daar mee bezig toen ik ook begon in de elektrificatie. Dat gaat om uitbreiding op basis van Nissan accucellen. Echt wel goed project toen, ze waren een van de eersten die de code kraakten.Autoweek heeft er al eens een artikel aan gewijd:
![]()
Zo komt je oude Nissan Leaf een stuk verder - AutoWeek
Wie zoekt naar een gebruikte EV loopt er al gauw tegenaan dat...www.autoweek.nl
Was niet zo bedoeld hoor. Maar inderdaad bij tweede lezing; excuses!Dat klinkt als dreigement![]()
Moderator
Zag ik toevallig vandaag rijden op de snelweg. Mijn eerste gedachte was - vanaf enige afstand - 'wat doet een brommobiel op de A50?'. Dichterbij gekomen zag ik dat het een Inster was. Zou het zelf niet rijden.Hyundai Inster
Die is inderdaad wel gaaf maar niet elektrisch.Een smart Roadster is ook gaaf, of wordt dat te oud?
En dan moet ik dat ook nog aan mijn echtgenote 'verkopen'...Zo’n ding is echt leuk als tweede auto en rijdende regenjas
Sorry, had even gemist dat elektrisch een harde eis was.Die is inderdaad wel gaaf maar niet elektrisch.
Geen probleem. Het idee is om een elektrisch alternatief te hebben voor de mild hybride Jeep Avenger, die zal dan voornamelijk binnen Nederland blijven en mag compacter en qua uitrusting meer basic zijn.... hoewel ik op dit moment gevoelsmatig een smart fortwo wel érg klein vind. En de range wellicht aan de krappe kant voor geval dat we toch een grotere afstand ermee willen rijden.Sorry, had even gemist dat elektrisch een harde eis was.
Ja, die Roller is wel wat boven budget vrees ik.Rolls Royce Spectre is ook leuk. Ietsje groter dan een Smart wel.
Maar, kan je nog eens verder toelichten wat je van ons horen wil?
Je noemde al drie opties die je in overweging hebt:
- De huidige e-C4 overnemen in prive lease
- Een andere kleine EV in prive lease
- Een andere kleine EV als koop
Waar ligt op het moment je voorkeur? Wil je suggesties voor nieuwe of tweedehands kleine EV's? Wil je voor- en tegenargumenten voor optie 1, 2 of 3? Wil je andere suggesties volledig buiten deze drie opties? (Ik zou zo 1,2,3 niet snel weten wat, maar daar kunnen we over nadenken)
Heb je al meer zicht op het evt. overnemen van schadevrije jaren uit de lease en wat dat doet voor de verzekering op een koop? (Zou ik erg snel al vinden, maar vraag het toch)
Ben benieuwd, je eerste post was mooi uitgebreid hoor, ik zoek nog iets meer richting.![]()
Ik zou richten op 60 maanden (redelijk gangbaar en dat zijn we ook met eerdere zakelijke leaseauto's gewend) en 15.000 km (dat zou een redelijk onderbouwde gok zijn).welke kilometrage en looptijd
wil ik ook bekijken, bij de eerste oriëntatieronde waren er (nog) geen leaseprijzen bekend (in ieder geval niet online). Klusje voor het weekeinde om te kijken of ze er al zijn en wellicht ook of de auto 'iets' is.BYD Dolphin Surf schijnt ook een goede keuze te zijn als ik de diverse reviews mag geloven
Dat is inderdaad letterlijk om de hoek.Je kan in Amsterdam, bij Louwman in Zuidoost, proefrijden met de Dolphin Surf. Ik had voor afgelopen zondag een afspraak, helaas kwam er iets tussen.
Had ik inderdaad bekeken maar uit een vergelijkende test met de Hyundai Inster kwam de laatste er toch wel beter uit, met wat opvallende minpunten (geen hoedenplank, gretige ADAS systemen) voor de Dongfeng. Ik denk dat de Inster dan toch de meer volwassen auto is.Is een Dongfeng Box nog een optie? Kleine auto en met grote accupakket redelijk bereik.
Ik vind geel mooi maar je ziet het wel erg vaak. Dat zou me naar groen doen neigen. Of blauw. Goede tip van de acties!Doe mij maar het geel met zwart dak voor de R5. En de Techno uitvoering met comfort range, anders denk ik dat de range in de winter toch wel erg krap wordt bij een beetje mooie rit. Plus Renault heeft nu allerlei acties lopen, ook op de private lease prijs. Dus kan de moeite waard zijn om eens uit te zoeken.
+1!Doe mij maar het geel met zwart dak voor de R5.
Denk alleen met de grotere accu. Het is deze combinatie:Ik zie dat blauw niet als optie of is dat op de duurdere uitvoering?
De marketeer moet toch eens wat opletten... Inderdaad, R5 actie vanaf 219 euro/maand *klik* blijkt te gelden voor financiering, private lease is vanaf 359 euro per maand... strikt genomen klopt het wel maar toch...Als ik voor private lease de looptijd en kilometers aanpas op mijn wensen kom ik uit op 414 euro/maand. Daar moet ik toch eens wat verder naar kijken, ik dacht dat deze duurder zou zijn. En de simpelste uitvoering met kleine accu zou voor mij best genoeg zijn. Ik ben nog van de generatie die een Panda 1 (facelift wel) met een leuke bekleding op de stoel, standaard radiovoorbereiding en wat kleinigheden al luxe vond...Plus Renault heeft nu allerlei acties lopen, ook op de private lease prijs
Meer als lagere prijs of meer prestaties/ uitrusting? Geen snellaadoptie op de goedkoopste versie laat me wel een andere keuze maken. Voor een EV vind ik dat erg waardevol ook al gebruik je het wellicht niet vaak.Met de nieuwe instapversie is de 5 nu onder de 25.000, daar hoort vast ook een lagere leaseprijs bij. Moet zeggen dat 414 per maand hartstikke meevalt, maar inderdaad afgaande op de wervende teksten had ik eigenlijk meer verwacht.
Dit vooral, net als jij had ik die wervende tekst met lage maandlasten gezien en dan valt wat mij betreft de 'instapprijs' voor private lease toch tegen.Meer als lagere prijs
O, dat detail had ik ook even gemist. Dat zou ik ook niet willen nee, ook al geef je aan dat dit niet de auto voor lange afstanden is. Mocht je toch een keertje bij uitzondering verder moeten rijden met de auto dan is het wel heel vervelend als je het niet redt op de batterij en je niet kan snelladen..Meer als lagere prijs of meer prestaties/ uitrusting? Geen snellaadoptie op de goedkoopste versie laat me wel een andere keuze maken. Voor een EV vind ik dat erg waardevol ook al gebruik je het wellicht niet vaak.
Ik snap dat dus niet. Hoe vaak rijd je nu daadwerkelijk meer dan 250 km enkele reis in je eentje.Meer als lagere prijs of meer prestaties/ uitrusting? Geen snellaadoptie op de goedkoopste versie laat me wel een andere keuze maken. Voor een EV vind ik dat erg waardevol ook al gebruik je het wellicht niet vaak.
Behalve wanneer de EV kan snelladen, dan is het niet zo’n probleem meer.Je kan je nooit voorbereiden op alles. Voor hetzelfde geld heeft de benzineauto een probleem waardoor die helemaal niet start.
Dus dan houdt het ook op.
Zou je vrouw in die gevallen de elektrische auto mee kunnen nemen?Komt een paar keer per jaar voor maar ik denk dat mijn geduld snel verdwenen zou zijn.
Als dat een reëel scenario zou zijn is er wat voor te zeggen inderdaad. Maar voor mij zou het belangrijk zijn om die hele trip dan te doen zonder te hoeven laden. Maar zo maakt iedereen andere keuzes natuurlijk en heeft iedereen een andere levenssituatie.Behalve wanneer de EV kan snelladen, dan is het niet zo’n probleem meer.
Maar dat zijn dus precies de scenario’s waar ik wel rekening mee zou willen houden en waarom ik dan wel een auto met snellaadmogelijkheid zou willen hebben.
Niet altijd handig. We krijgen bij DPG een hogere km vergoeding voor uitstootvrije auto's dan benzine bij zakelijke ritten, waarbij de grootste kans is op deze afstanden/ritten. Dan zou ik dus bij voorkeur ook een elektrische auto gebruiken .Zou je vrouw in die gevallen de elektrische auto mee kunnen nemen?
Die voorkeur snap ik en heb ik ook, maar als dat betekent dat er een grote batterij moet komen moet dat wel ook nog in je budget passen.Als dat een reëel scenario zou zijn is er wat voor te zeggen inderdaad. Maar voor mij zou het belangrijk zijn om die hele trip dan te doen zonder te hoeven laden. Maar zo maakt iedereen andere keuzes natuurlijk en heeft iedereen een andere levenssituatie.