Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Fijn dat de planning van aflevering klopte. Alleen jammer dat je hem niet eerder kan ophalen.We gaan het onderwerp 'tweede auto' toch even parkeren - wellicht pakken we dat later weer op (wees dus niet ongerust). De oriëntatie heeft opgeleverd dat er best wel leuke opties zijn en dat je met wat zoekwerk ook voor private lease een leuke deal kunt vinden - en eventueel ook snel leverbaar. Die wetenschap houden we dus bij ons.
Dan een update voor Mr Musterd (zoals de Jeep Avenger die we al hadden besteld op kantoor hebben gedoopt) - we kregen twee weken geleden van de dealer een enthousiast telefoontje dat hij klaarstond. Echter aangezien de ë-C4 - euh Madame Caramel - nog even in de lease zit gaat Liz de Jeep dinsdag over twee weken ophalen. Kortom: toen we bestelden werd er indicatief een levertijd van half juni aan gehangen en dat is dus in feite gehaald. Met alle geluiden over uitlopende levertijden mag dat ook vermeld worden.
En dan hebben we ook tijd om zaken voor de roadtrip naar Spanje te regelen, zoals toltag (ik zie een bezoekje aan een ANWB shop komen), milieustickers (Frankrijk - ik heb nu wel het kenteken maar uiteraard nog geen kentekenbewijs waar voor Frankrijk de emissiecode op staat). Leuke dingen om naar uit te kijken!
De ë-C4 is zakelijke lease, de Avenger wordt eigen lease. Kortom: alle kilometers die we maken terwijl de ë-C4 er (nog) is, betalen we ;-) Maar we gaan er al snel mee naar Spanje, dus de pret komt wel hoor.Fijn dat de planning van aflevering klopte. Alleen jammer dat je hem niet eerder kan ophalen.
op doortocht naar Spanje heb je toch geen Franse milieusticker nodig? Of overnachten jullie onderweg in Parijs?En dan hebben we ook tijd om zaken voor de roadtrip naar Spanje te regelen, zoals toltag (ik zie een bezoekje aan een ANWB shop komen), milieustickers (Frankrijk - ik heb nu wel het kenteken maar uiteraard nog geen kentekenbewijs waar voor Frankrijk de emissiecode op staat). Leuke dingen om naar uit te kijken!
We gaan in principe voor kleur (hoewel de auto waar ik het langste in heb gereden gewoon zilvergrijs was...Lekker kleurtje hoor, heel veel rijplezier gewenst.![]()
De Citroën ë-C4 staat op het moment dat ik dit zit te typen alweer in Houten vermoed ik,
Aha, weer wat geleerd ;-) Ik weet niet of het Breedijk was die er in de ochtend stond, maar het was wel opvallend dat er een autotransporter klaar stond (waar overigens ook andere auto's op werden geladen maar ik neem aan dat ze rondjes rijden met meerdere ophaal- en afgiftepunten?). En toen we net aan de koffie zitten kwam al iemand vragen of we klaar waren met de ë-C4 omdat de chauffeur 'al een tijdje wachtte' (we hadden trouwens om andere redenen de afspraak om de auto te wisselen nog wat vervroegd). Ergens wel grappig. Ik neem aan dat er ergens van de melding dat de auto gisteren gewisseld werd de tijd is afgevallen en vervolgens de interpretatie is gemaakt dat ze de hele dag klaar zou staan.Gefeliciteerd met de Jeep. Als jullie er blij mee zijn is het goed.
Ik denk Nijkerk, daar zit de remarketing tak van die leasemaatschappij welke kantoor houdt in een rood, hoog pand in Houten en de naam begint met de eerste letter van ons alfabet.
Stond Breedijk autotramsport daadwerkelijk op jullie te wachten, ook al in de ochtend? Apart, dan is de winst al goeddeels verdampt..
Deze is wel érg zwaar en doordringend. Gelukkig is het zomer en hopelijk krijgen we nog wat beter weer dan vandaag dus hoge temperatuur + raampjes open = lekker doorwaaien.Niks lekkerders dan de geur van een nieuwe auto, vind ik…
Gefeliciteerd met de auto, verder. Had zelf voor de EV gegaan, maar desalniettemin leuke keuze!
Had ik ook altijd, totdat ik erachter kwam dat die geur ontstaat door het gebruik van allerlei chemische reinigingsmiddelen. Lijkt me dan niet heel gezond als ik het zo hoor.Niks lekkerders dan de geur van een nieuwe auto, vind ik…
Is t Dijon, of meer de Zaanse variant?BTW, ik hoop dat de 'nieuwe-autogeur' er snel uit is, want erg sterk.
Of American Mustard?Is t Dijon, of meer de Zaanse variant?
De geur is inderdaad afkomstig van syntetische montagematerialen en dergelijke. Onderzoek heeft meermaals uitgewezen dat dit helemaal niet zo onschuldig is, maar dat dit door de positieve associates (want nieuwe auto) vaak niet als schadelijk wordt ervaren. (Terwijl we allemaal weten dat lijmsnuiven niet oke is)De samenstelling van alle kunststoffen, adhesives, etc. Lijkt me verder vrij onschuldig. Ik denk niet dat ik de gore Rituals-achtigen liever in m’n longen heb.
Ingeslopen en vastgehouden typo. Mr. Mustard is het.in plaats van mosterd/mustard
Ik ben inderdaad niet zo'n fan van die geurdingen, als je het nazoekt lijken er nog best wat benzeen-achtige stofjes in te zitten. Ideaal zou je dat wel willen/kunnen doen op basis van natuurlijke essentiële oliën. Die houden het vermoedelijk niet zo lang vol.Gefeliciteerd met de komst van Mr. Musterd!
De geur is inderdaad afkomstig van syntetische montagematerialen en dergelijke. Onderzoek heeft meermaals uitgewezen dat dit helemaal niet zo onschuldig is, maar dat dit door de positieve associates (want nieuwe auto) vaak niet als schadelijk wordt ervaren. (Terwijl we allemaal weten dat lijmsnuiven niet oke is)
Dus ik hoop voor roadracer dat het er snel uit trekt, zeker als het te sterk is en/of je die geur onprettig vind.
Rituals-achtigen zijn ontwikkeld voor consumenten met de insteek het te inhaleren en moet derhalve aan stricte wet- en regelgeving voldoen. Ik weet wel wat ik liever in mijn longen heb. (Edit: vind het overigens wel een bijzondere uitspraak gezien je nickname)
Rituals-achtigen zijn ontwikkeld voor consumenten met de insteek het te inhaleren en moet derhalve aan stricte wet- en regelgeving voldoen. Ik weet wel wat ik liever in mijn longen heb. (Edit: vind het overigens wel een bijzondere uitspraak gezien je nickname)
Ja hoor. De eerste indruk is best goed: comfortabel, hogere/ meer rechtop zit dan de Citroën (ondanks dezelfde technische basis merk je weinig van diezelfde kenmerken). Veel elementen/knopjes zijn bekend ;-) maar dat is niet erg. Dat hebben meer merken/concerns. Deze MHEV is natuurlijk niet elektrisch, dus niet zo snel in acceleratie vergeleken met de ë-C4 als je die in normaal/sportstand de sporen geeft. Maar dat deden we eigenlijk toch niet. Op de snelweg (130 km/h) lekker stil, ik had daar wat meer motorgeluid verwacht - en wel lekker om bij het optrekken iets te horen. Nu draadloos CarPlay maar ik moet even uitvogelen hoe je snel/gemakkelijk van telefoon kunt wisselen binnen de instellingen (als mijn vrouw ook in de auto zit bijvoorbeeld naar de eigen telefoon - kies je in het automenu op 'Telefoon' dan krijg je het telefoonmenu van de actieve CarPlay in beeld en kun je dus niet de andere telefoon selecteren of doe ik iets verkeerd?).Veel plezier met je nieuwe wagen. Naar mijn mening is geel de mooiste kleur waarin je hem kan kopen. Ik ben benieuwd hoe de MHEV rijdt, maar dat vertel je nog?
Hm, na zo'n korte tijd al 'over' op CarPlay? Dat klinkt niet goed, wat betreft het Jeep/native systeem.Nu draadloos CarPlay maar ik moet even uitvogelen hoe je snel/gemakkelijk van telefoon kunt wisselen binnen de instellingen (
CarPlay is mijn 'standaard' voor infotainment. Ongeacht de auto.Hm, na zo'n korte tijd al 'over' op CarPlay? Dat klinkt niet goed, wat betreft het Jeep/native systeem.
Ik heb vooral graag mijn eigen navigatie (meestal TomTom Go met de nieuwste kaarten én maximum snelheden, of Google Maps as runner-up) - en Apple Music. Vooral die laatste zit niet in de Jeep of andere auto-infotainment.Zonde, niet? Zo mis je wel een hoop functionaliteiten van de auto en benut je eigenlijk nooit het volle potentieel van je auto.
Okay, duidelijk.Ik heb vooral graag mijn eigen navigatie (meestal TomTom Go met de nieuwste kaarten én maximum snelheden, of Google Maps as runner-up) - en Apple Music. Vooral die laatste zit niet in de Jeep of andere auto-infotainment.
De Citroën die we reden had TomTom en Open Streetmap als voornaamste bronnen als ik het goed heb en dat zal voor de Jeep hetzelfde zijn. Het lijkt wel of vorig jaar bij het invoeren van vaker 30 km/h in bebouwde kommen (onder meer Amsterdam) zo'n beetje alle wegen binnen de bebouwde kom maar op 30 zijn gezet voor het gemak. De Jeep hebben we nu een dag dus te kort om iets zinnigs van te zeggen maar het lijkt me dat deze techniek vergelijkbaar zal zijn. En wat dat betreft ben ik nogal pietluttig; als ik iets vind dat niet klopt vind ik erg gemakkelijk de weg naar TomTom Mapshare of andere wegen om correcties door te geven.Okay, duidelijk.
Snelheidsherkenning is overigens bij de meeste nieuwe auto's nauwkeuriger in native omgeving, daar het de auto's camera's gebruikt voor verkeersbordherkenning. Ook Google Maps is vaak een bron voor de kaarten in veel native systemen. Dus dat verbaast me wel bij Stellantis/Jeep dan.
Het enige dat je "mist" is de ingebouwde navigatie, maar je kunt nog steeds de reguliere infotainmentdingen gebruiken.Zonde, niet? Zo mis je wel een hoop functionaliteiten van de auto en benut je eigenlijk nooit het volle potentieel van je auto.
Bij fatsoenlijke implementatie kan je dit allemaal gewoon gebruiken. Het wordt een ander verhaal bij CarPlay Ultra maar dat gebruikt bijna niemand.Voice assistant, voertuiginstellingen, daaraan hangende app-connectie
Al die zaken die je noemt kun je gewoon blijven bedienen terwijl je CarPlay of Android Auto gebruikt.Voice assistant, voertuiginstellingen, daaraan hangende app-connectie… Noem het maar ‘niks’. Daarnaast hoop ik dat je een vrij nieuwe telefoon hebt, want ook de computing power van je systeem gebruik je niet.
Ik gebruik het infotainment systeem van onze auto inderdaad in combinatie met Android Auto. Gaat naadloos in elkaar over.Al die zaken die je noemt kun je gewoon blijven bedienen terwijl je CarPlay of Android Auto gebruikt.