Roadracer: Jeep Avenger 'Mr Mustard' - blijft kleur maken en opzoeken bij parkeren

Al die zaken die je noemt kun je gewoon blijven bedienen terwijl je CarPlay of Android Auto gebruikt.
Als je het prima vindt maar de helft, of minder, van de functionaliteiten te gebruiken ben ik blij voor je dat je er happy mee bent.

Leuk wagentje, gefeliciteerd.

ik kan goed begrijpen dat je geen ev wilt, die techniek is gewoon nog niet klaar. Ik kijk over 10 jaar wel weer, 3-5 minuten laden, en weer 300-400km rijden.

Leuk wagentje, gefeliciteerd.

ik kan goed begrijpen dat je geen ev wilt, die techniek is gewoon nog niet klaar. Ik kijk over 10 jaar wel weer, 3-5 minuten laden, en weer 300-400km rijden.
Precies dat. Dit past gewoon nog beter in ons ritme, zeker op langere reizen. En die hebben we nu al twee richting Zuid-Europa gepland. En als er een tweede auto komt zal die hoogstwaarschijnlijk elektrisch zijn - en dan ook voor meer dan alleen-maar-stadsgebruik.

Nog even een staartje van Mme Caramel... we kregen een mailtje van de leasemaatschappij dat ze een schade(tje?) hebben ontdekt (op het rechterachterportier) dat we blijkbaar nooit in het vizier hebben gehad. Dus ook niet gemeld... Nog geen calculatie van gehad dus eens kijken wat dat wordt. Ik neem aan dat het 1) een schade is die niet op een reguliere plaats zit - anders hadden we het vast wel eens gezien en dan 2) net buiten de marges. Bij vervolg dus een foto van opvragen. We wisten op het linkerachterportier van een paar kleine lichte veeg/krasjes waarvan we het idee hebben dat deze wel eens van een mislukte inbraakpoging zouden kunnen zijn. Maar die stonden niet bij de commentaren.

we kregen een mailtje van de leasemaatschappij dat ze een schade(tje?) hebben ontdekt (op het rechterachterportier) dat we blijkbaar nooit in het vizier hebben gehad.
Aiii. Welke leasemaatschappij? Ik zag laatst een berichtje op linkedin, iemand had z'n (private) lease ingeleverd bij Ayvens en kreeg €2000 aan achteraf geconstateerde schades om z'n oren. Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal hoe het bedrag zo hoog kan zijn, want heb je niet gewoon een max eigen risico, en zou dat niet maximaal ca 500 euro moeten bedragen?

Als je het prima vindt maar de helft, of minder, van de functionaliteiten te gebruiken ben ik blij voor je dat je er happy mee bent.
@Labello De helft of minder? Mwoah, de on board navi, spraakassistent Laura en de connect-app gebruik ik niet in mijn Skoda. Maar Apple Carplay en Android Auto zijn ook functionaliteiten van het on-board infotainment. Die op hun beurt weer diverse secundaire functionaliteiten toevoegen die on-board niet beschikbaar zijn, zoals muziekstreaming en whatsapp.

Laatst bewerkt:
Aiii. Welke leasemaatschappij? Ik zag laatst een berichtje op linkedin, iemand had z'n (private) lease ingeleverd bij Ayvens en kreeg €2000 aan achteraf geconstateerde schades om z'n oren. Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal hoe het bedrag zo hoog kan zijn, want heb je niet gewoon een max eigen risico, en zou dat niet maximaal ca 500 euro moeten bedragen?
Dit was zakelijke lease bij Arval. We gaan het meemaken.

Balen zeg! Dat vind ik echt wel een nadeel van lease. Ik snap dat ze de auto netjes terug willen hebben, maar soms bellen of mailen ze echt voor de kleinste pietluttigheden.

Het rechterachterportier is geen gekke plek voor een schade. Winkelswagentje oid en je hebt al een deukje, maar het ligt aan de hoogte en zou inderdaad wel een foto als bewijs willen hebben.

Dat is wel vervelend. Wij hebben hier in Amerika pas ook gekeken naar private lease, maar besloten dat nog maar even niet te doen. Juist ook dit soort zaken hebben ons weerhouden om dit te doen.

Je eigen risico is per gebeurtenis.... Dus als er duidelijk meerdere schades opzitten van verschillende gebeurtenissen kan het snel oplopen (Is ook een verdienmodel van bepaalde leasemaatschappijen)

Je eigen risico is per gebeurtenis.... Dus als er duidelijk meerdere schades opzitten van verschillende gebeurtenissen kan het snel oplopen (Is ook een verdienmodel van bepaalde leasemaatschappijen)
En/of er was een schade in het interieur, die worden meestal volledig doorbelast.

Leuk, qua ontwerp is de Avenger eigenlijk de meest geslaagde compacte crossover van Stellantis, hoewel ik als Alfa liefhebber voor de Junior was gegaan natuurlijk ;) In Italie zie je heel veel Avengers rijden. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen en ik houd van die gele kleur, heerlijk.

En groot gelijk om weer op benzine te gaan rijden, ik heb ook nog geen trek in dat "gedoe". Hoewel ik wel denk dat je met een ev met goede actieradius en je thuis kunt laden en eigenlijk alleen in nederland rijdt, het best goed te doen is. Maar niet iedereen voldoet aan dat eisenpakket.

Leuk, qua ontwerp is de Avenger eigenlijk de meest geslaagde compacte crossover van Stellantis, hoewel ik als Alfa liefhebber voor de Junior was gegaan natuurlijk ;) In Italie zie je heel veel Avengers rijden. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen en ik houd van die gele kleur, heerlijk.

En groot gelijk om weer op benzine te gaan rijden, ik heb ook nog geen trek in dat "gedoe". Hoewel ik wel denk dat je met een ev met goede actieradius en je thuis kunt laden en eigenlijk alleen in nederland rijdt, het best goed te doen is. Maar niet iedereen voldoet aan dat eisenpakket.
Ja, die Alfa - daar hadden we eigenlijk niet zo aan gedacht terwijl die ook érg leuk is. Wat betreft EV: inderdaad, we vonden dit nu even praktischer in het totaalplaatje. Want voor het dagelijkse gebruik op zich was de elektrische ë-C4 best okay/toereikend voor ons.

Een update over de 'inleverpuntjes' van de (zakelijk geleaste) ë-C4. Dat is verder heel okay opgelost, we kregen een mail met gedetailleerde foto's én de mededeling dat het allemaal al is opgelost zonder een eigen risico aan te hoeven spreken (maar dat is natuurlijk een onderdeel van het leasecontract en/of de betrokken werkgever). Dat was de verrassing voor ons: dat het zo super snel werkt achter de schermen! De auto is blijkbaar weer helemaal spic en span en we hopen haar zeker weer een keer tegen te komen met een eigenaar/berijder die er even blij mee zal zijn als wij waren.

Dan de eerste paar honderd kilometer die we hebben afgelegd met de Jeep: het is een fijne metgezel. Komt goed mee in het verkeer, lekkere stoelen, goed geluid. Ik ben zelf redelijk lui met het uitzetten van de ADAS-meldingen en die zijn gemakkelijk mentaal te negeren, ik heb niet de behoefte ze het zwijgen op te leggen. Ze zijn gewoon op de achtergrond aanwezig en eisen nauwelijks aandacht. Het heads-updisplay dat we in de Citroën hadden en nu niet, missen we helemaal niet. Audio lijkt iets beter te zijn, wat voller te klinken. Lekker dus.
Het meest verrassend is wel dat ondanks dat de auto's hetzelfde platform delen, je een andere rij-ervaring hebt. Je zit hoger en wat rechterop (meer 'op de bok'). De vering is solide zonder hard te zijn, de balans is lekker comfortabel. Wat ik nu al mis: bij de achterklep zit alleen aan de rechterkant een handgreep om 'm dicht te doen (en dat klinkt wat blikkeriger als ik kritisch ben). Het zou handig zijn om (ook) links zo'n greep te hebben. En de haakjes in de kofferbak zijn te vlak om tashengsels goed vast te houden. Ik denk dat we de komende jaren regelmatig tassen kunnen her-inpakken na en rit of er duidelijker op gaan letten tassen met veel losse zaken klemvast te zetten.

En de haakjes in de kofferbak zijn te vlak om tashengsels goed vast te houden. Ik denk dat we de komende jaren regelmatig tassen kunnen her-inpakken na en rit of er duidelijker op gaan letten tassen met veel losse zaken klemvast te zetten.
Of gewoon wat rustiger rijden :ROFLMAO:

Zijn dat deze haakjes? (Ik weet niet zeker of ik de juiste foto voor mij heb, geen idee hoe het er uit ziet bij Jeep)
Misschien kun je iets improviseren, bijvoorbeeld met een haarelastiekje. Wikkel het om het handvat van de tas en trek het strak om het haakje?

2025-Jeep-Avenger-380-Liter-Laadruimte-Opslag.jpg

Naar mijn ervaring werken dat soort haakjes over het algemeen gewoon niet zo lekker overigens. :p

Zijn dat deze haakjes? (Ik weet niet zeker of ik de juiste foto voor mij heb, geen idee hoe het er uit ziet bij Jeep)
Misschien kun je iets improviseren, bijvoorbeeld met een haarelastiekje. Wikkel het om het handvat van de tas en trek het strak om het haakje?

2025-Jeep-Avenger-380-Liter-Laadruimte-Opslag.jpg

Naar mijn ervaring werken dat soort haakjes over het algemeen gewoon niet zo lekker overigens. :p
Precies die inderdaad. Ik kijk wel, misschien zet ik wel een kratje achterin voor dergelijke tasjes. Of maak er een gewoonte van ze zo weg te zetten dat het niet omvalt...

Ik heb zelf altijd een krantje staan. In de Camry die we recent gekocht hebben zit standaard een kofferbak-organizer. Best handig.

En de haakjes in de kofferbak zijn te vlak om tashengsels goed vast te houden. Ik denk dat we de komende jaren regelmatig tassen kunnen her-inpakken na en rit of er duidelijker op gaan letten tassen met veel losse zaken klemvast te zetten.

Boodschappen tassen klem zetten op de vloer tussen stoel en achterbank?
Zo doe ik het altijd en dat bevalt prima, met 4 deuren en geen volk achterin.

Ik doe de hengsels van de boodschappentassen altijd over de hoofdsteunen van de (in mijn geval) derde zitrij. Daarmee hangt de tas ahw aan de achterbank en kan niet omvallen. Werkt beter dan een tassenhaakje.
Dus (stoffen) boodschappentas met lange hengsels. :cool:

Boodschappen tassen klem zetten op de vloer tussen stoel en achterbank?
Zo doe ik het altijd en dat bevalt prima, met 4 deuren en geen volk achterin.
Tussen de bankies idd :cool:

Hier ook gezeik gehad met de Kodiaq met inleveren. Zat idd een put in de motorkap maar geen lakschade. Gevalletje uitdeuken zonder spuiten a €75. Leasemaatschappij €350 met lakschade. Was leaseplan.

^^ Tja, dat is de winst.. máár dat is niet altijd bij inname al te zeggen + dat een eventuele koper van mening kan zijn dat spot repair niet het volledige resultaat geeft.

Je had die 75 euro ook voor inleveren moeten betalen en dan zonder put inleveren, had het je geld bespaard. Zelf de regie houden in dergelijke gevallen (okay, mag misschien niet helemaal volgens de regels want je bent weer niet eigenaar etc..) is soms geld besparen. ;)

Dus (stoffen) boodschappentas met lange hengsels

Voor een kleine 5 euro heb je er één bij de Kruidvat (zonder reclame maar wel rode hart motief). Toevallig vorige week 'moeten' kopen omdat de standaard papieren tasjes op waren. Blijkt een mieters ding die je over je schouder kan dragen én goed tussen de voorstoelen past. Dan moet over de hoofdsteun ook wel lukken, denk ik. ;)

Laatst bewerkt:
^^ Tja, dat is de winst.. máár dat is niet altijd bij inname al te zeggen + dat een eventuele koper van mening kan zijn dat spot repair niet het volledige resultaat geeft.

Je had die 75 euro ook voor inleveren moeten betalen en dan zonder put inleveren, had het je geld bespaard. Zelf de regie houden in dergelijke gevallen (okay, mag misschien niet helemaal volgens de regels want je bent weer niet eigenaar etc..) is soms geld besparen. ;)

Voor een kleine 5 euro heb je er één bij de Kruidvat (zonder reclame maar wel rode hart motief). Toevallig vorige week 'moeten' kopen omdat de standaard papieren tasjes op waren. Blijkt een mieters ding die je over je schouder kan dragen én goed tussen de voorstoelen past. Dan moet over de hoofdsteun ook wel lukken, denk ik. ;)
Probleem was dat ik hem niet zonder pit in kon leveren. Kreeg een storing 3 maanden voor het contract afliep. Auto werd vastgehouden bij de garage en mocht niet meer gerepareerd worden en werd ingenomen. afspraak voor spot repair was zelfs al gemaakt. We laten een keer in de zoveel tijd iemand langskomen voor de auto's die we hebben staan.

Lijkt me een prima score wat degradatie betreft, het zal me niet verbazen als-ie de komende jaren rond de 90 procent blijft hangen. Ook goed om te lezen dat de Avenger verder bevalt, hopelijk blijft dat zo!

Je man die bij AW werkt kon niet uitleggen hoe nauwkeurig WLTP wel/niet is? :unsure:
Als je functie bij AutoWeek vooral bestaat uit ICT- of webgerelateerde werkzaamheden, en weinig met auto’s bezig bent, dan kan ik me voorstellen dat je niet alle ins en outs over auto’s weet. Mijn vader heeft een tijd bij de Politie gewerkt, maar zijn werk had weinig te maken met boeven vangen. ;)

Laatst bewerkt:
Dan heb je altijd nog collega's waar je het aan kan vragen. Of het forum waar het vaak voorbij komt. Iedereen die een beetje van auto's af weet weet heus dat WLTP niet heel realistisch is.

Ik reageer op wat ik de tekst staat (en wat mw. zei):

“Je ziet dus dat mensen het WLTP-cijfer van de actieradius wel degelijk meewegen in hun aanloopbesluit, terwijl het absoluut onhaalbaar is. Maar ja, als je niets anders hebt om je aan vast te houden. Je moet wat, maar trek gerust een derde af van dat WLTP-cijfer.”

En wat maakt verbruik nu uit? De testmethodes komen nooit overeen met het dagelijkse, individuele gebruik van de auto. Als de tank of accu leeg is prop je 'm vol en ga je weer verder.

En wat maakt verbruik nu uit? De testmethodes komen nooit overeen met het dagelijkse, individuele gebruik van de auto. Als de tank of accu leeg is prop je 'm vol en ga je weer verder.

Lees de tekst of bekijk de video nou eens. Het gaat er toch om dat zíj (en hij) de actieradius vonden tegenvallen op basis van WLTP.

Wat velen wel vergeten: als je 300km actieradius hebt, wil je na 250km toch wel gaan uitkijken naar een lader. Zo zie ik bij mijn benzineauto ook nooit het lampje aan gaan, omdat ik tank als ik nog ruim 100km kan rijden. Ga je uit van de actieradius dan kan het, zeker bij een EV, wel eens spannend worden.

Er was op AW laatst een bandentest en daarbij had een bepaalde band op een auto 70 km minder range tov de beste band... Wat nu WLTP valt mee of tegen?

Ik wil het topic van Joost niet teveel vervuilen, maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt dat als je functie (ook al is het binnen AutoWeek) niks met auto’s te maken heeft je ook geen autokennis hoeft te hebben.

Dat zou betekenen dat de medewerkers/medewerksters van de schoonmaak of de catering niet zouden worden aangenomen als ze niet beschikken over enige autokennis. :unsure:

Ik wil het topic van Joost niet teveel vervuilen, maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt dat als je functie (ook al is het binnen AutoWeek) niks met auto’s te maken heeft je ook geen autokennis hoeft te hebben.

Dat zou betekenen dat de medewerkers/medewerksters van de schoonmaak of de catering niet zouden worden aangenomen als ze niet beschikken over enige autokennis. :unsure:

Enige affiniteit met het product en/of bedrijf lijkt me niet meer dan normaal, als je ergens solliciteert of zelfs wordt aangenomen...

Terug
Bovenaan