rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014: trekhaak/lekkage/iets erbij?

Klopt. Auto van mijn vader heeft ook last van plakkende plastics. Enige optie is kaal maken en opnieuw spuiten.

De console zit met 4 schroeven vast, dus die is er zo uit. Nu alleen nog uitvogelen wat de stappen zijn om met het spuiten te beginnen. (en welke verf ik nodig heb).

Terug van de poetser! Het resultaat is geweldig!

25747057254_4bdb670b92_c.jpg

25747053464_0876e8667b_c.jpg

26259516532_d846dd5367_c.jpg

25749169263_3100ca2ea3_c.jpg

Nog gefeliciteerd met de aankoop! Ziet er zeker na de poetsbeurt weer helemaal spick-and-span uit. Een werkelijk tijdloze auto. Hopelijk is dit dan de auto waar je lange tijd tevreden mee kunt rondrijden, volgens mij moet dat wel goed komen. Nu de auto zo mooi gepoetst is detoneert de trekhaakdop wel een beetje, vind ik...

Wauw Ralph!! Wat ziet ie er goed uit zeg!! Echt heel erg mooi geworden!! 'N plaatje is het, nu kan het genieten echt beginnen! :) Wat een geweldige auto is zo'n Safrane toch ook!

Mooie auto zeg. Ik herinner mij de Safrane als een zeer comfortabele auto. Deze ziet er nog goed uit zeg.

12963942_999329373471400_4467009977355087188_n.jpg

Thuis weer schoongemaakt. De zuren en de zon hadden al goed hun best gedaan...flink met de wax aan de gang geweest en de ergste schade is hersteld, maar onder een bepaalde hoek met je neus er bovenop zie je het nog wel een beetje. Maar goed, dan moet ik dat maar niet doen! :)

Morgen naar de Profile voor het uitlijnen en balanceren. Ik vraag ze dan meteen even te kijken naar de schokbreker etc. rechtsvoor, want daar komt wat gekraak vandaan...en de uitlaat mag even geïnspecteerd worden, want die begint te brommen. Is het vakantiegeld er al??

Ik had de aankoop helemaal gemist geloof ik. Mooie, comfortabele limousine! (y) Heel veel plezier ermee, hopelijk laten de vogels hem nu met rust.

e5sbw0.jpg

Oh oooh....zelfs Safranes kunnen roesten. Staan ze niet om bekend. Niet gezien toen ik hem ging kopen, ook niet op gelet eigenlijk. Je ziet het toch wel vaker bij binnenslapers. Na een natte rit meteen de box in, te weinig ventilatie?
Andere kant is ietsje minder, dat bladdertje verf heb ik er zelf afgehaald. Hiermee moeten we dus aan de slag! Bij droog weer eerst maar eens alle modder uit de wielkast halen.

Bij het uitlijnen is rechtsvoor nog even gekeken waar het gekraak vandaan zou kunnen komen, maar er is niets bijzonders geconstateerd. Sterker nog, nadat het wiel er weer op zat was het gekraak weg. Nu komt het weer terug.
Ook de brom in de uitlaat is beoordeeld. Aan de buitenkant is er niks te zien. Doorrijden dus.

Verder heb ik nog een paaltje geraakt (heel stom, in mijn eigen straat...) en zijn de skirt rachtsachter en een strip geschaafd. Als ik de goede verf heb ontvangen ga ik al het plastic rondom spuiten, dan hoop ik dat de schaafplekken niet meer te zien zijn. Was met motip aan de gang gegaan, maar dat bleek een tint te licht te zijn. Gelukkig geen lakschade, had ook zomaar gekund.

13045411_999838803420457_680473607_n.jpg

Ik heb ook contact met de koper van de (roestvrije) 626. Hij had in een eerder stadium belangstelling, maar kreeg toen het geld niet bij elkaar. Nu heeft hij hem van de handelaar gekocht. Die handelaar heeft hem zo doorgeschoven...dus financieel voor die koper niet zo'n handige actie. Hij is verder wel heel blij met de auto.

Soms denk ik weleens, ik stop met die auto-hobby. Een mooie auto levert alleen maar stress op (parkeren, stoeprandjes, paaltjes, roest, vogelpoep enz.)Ik koop een goede, lekker rijdende auto die er aan de buitenkant al een leven op heeft zitten. Een leuke 9-3 of Benz ofzo.
Een Mazda 626!

Vandaag is mijn auto als glijbaan gebruikt. De motorkap zit helemaal onder de krassen...klein deukje, hoop viezigheid... :( Ik zit hier enorm te balen....

13177721_1012397245497946_2574472313255135923_n.jpg

Misschien is mijn werk er nog op de een of andere manier voor verzekerd.

Als glijbaan? Hoe dat dan? Ik mag toch aannemen dat als dit op je werk gebeurd is, er een vergoeding (al dan niet via de verzekering) volgt. Maar evengoed blijft het balen.

Nou, erop klimmen en dan van de motorkap afglijden. Voetstapjes staan op de bumper en op de kap...krassen van knopen, ritsen denk ik.

Boh, dat is zuur Ralph... Nu weet ik kinderen, die weten niet beter... Maar toch, het is bij nooit in mijn gedachten gekomen om eens op een auto te klimmen. Als het op werk is gebeurd, zeker eens er achteraan gaan, lijkt me toch dat daarvoor iets voor geregeld is ofzo..

Succes!

rzasa zei:
Soms denk ik weleens, ik stop met die auto-hobby. Een mooie auto levert alleen maar stress op (parkeren, stoeprandjes, paaltjes, roest, vogelpoep enz.)Ik koop een goede, lekker rijdende auto die er aan de buitenkant al een leven op heeft zitten. Een leuke 9-3 of Benz ofzo.
Een Mazda 626!

Vandaag is mijn auto als glijbaan gebruikt. De motorkap zit helemaal onder de krassen...klein deukje, hoop viezigheid... :( Ik zit hier enorm te balen....

13177721_1012397245497946_2574472313255135923_n.jpg

Misschien is mijn werk er nog op de een of andere manier voor verzekerd.

Vragen aan je werkgever of die een WEGAM-verzekering voor zijn werknemers heeft afgesloten. Zal wel niet, want de meesate (onnozele) werkgevers kennen dat niet. Kost slechts een tientje per jaar per werknemers en dan worden dat soort schades (bij gebruik van de privéauto voor je werk, ook woon/werkverkeer0 vergoed.

rzasa zei:
Soms denk ik weleens, ik stop met die auto-hobby. Een mooie auto levert alleen maar stress op (parkeren, stoeprandjes, paaltjes, roest, vogelpoep enz.)Ik koop een goede, lekker rijdende auto die er aan de buitenkant al een leven op heeft zitten.

Dat is echt balen zeg die schade! Maar wat jij nu nog denkt heb ik al gedaan. Mijn auto die je op dat hele kleine fotootje hiernaast ziet
is technisch in topstaat. Alles werkt, allemaal verse vloeistoffen en beter bijgehouden dan eigenlijk nodig. Maar wel met gebruikssporen.
Doordat ik me daar al 5 jaar geleden bij heb neergelegd rijd ik veel relaxter rond en "gooi" ik 'm overal neer. Hiervoor had ik een Chevy Caprice
die ik wel "gebruikssporenvrij" wilde houden. Gevolg: nergens durven parkeren, niet in de regen rijden, om de zoveel minuten de auto
checken wanneer deze wel ergens geparkeerd stond. Kortom: slaaf van je auto. Geniet van het rijden! Laat je plezier niet vergallen door
een mindere buitenkant waarvan je de staat toch niet in eigen hand hebt. Dan wordt het bezit van de auto veel leuker. Echt waar!

Erg rzasa, hopelijk komt het goed want dit zijn geen leuke dingen. Ik zet mijn auto om die reden daarom ook altijd in het hoekje van het parkeerterrein :D Of naast een hele dikke nieuwe BMW of Mercedes. Ook al kan dat ook fout gaan.

Mmm.ik ben inderdaad ook wel een slaaf van mijn auto. Gelukkig kan ik thuis en bij mijn werk op eigen terrein parkeren. Maar wij hadden als 3e auto een Panda die door mij zoon werd gebruikt. Naar het strand en de binnenstad van Haarlem. Doorlopend schade door anderen die zich niet hadden gemeld. Duizenden Euro's. Was ik blij dat de ik de Panda, ondanks 10 jaar oud, nog AR-verzekerd had! Gelukkig geen gevolgen voor de korting bij mijn 2 andere auto's.

Je schrijft het eigenlijk zelf ook: je hebt niet zelf 100% controle over de buitenkant van de auto. Dat is echt precies de reden dat ik me daar ( binnen kaders ) niet meer druk over maak. Is even een "knop omzetten" maar het geeft heeeeel veel rust. En zo'n exterieur met gebruikssporen is ook wel weer mooi om te zien. Vind ik....

kinderen weten idd niet beter.
Maar ouders wel, en dat hoort bij opvoeding.
Ik wist heel goed dat ik van anders spullen moest afblijven, anders kwam mijn vader me dat wel even duidelijk maken.

Wel zuur voor je.

Nissan GT-R zei:
Erg rzasa, hopelijk komt het goed want dit zijn geen leuke dingen. Ik zet mijn auto om die reden daarom ook altijd in het hoekje van het parkeerterrein :D Of naast een hele dikke nieuwe BMW of Mercedes. Ook al kan dat ook fout gaan.

Dat doe ik ook altijd als het mogelijk is. Maar dat ze op je auto gaan klimmen, daar doe je weinig aan.

Marc van der Togt zei:
Je schrijft het eigenlijk zelf ook: je hebt niet zelf 100% controle over de buitenkant van de auto. Dat is echt precies de reden dat ik me daar ( binnen kaders ) niet meer druk over maak. Is even een "knop omzetten" maar het geeft heeeeel veel rust. En zo'n exterieur met gebruikssporen is ook wel weer mooi om te zien. Vind ik....

Nu moet ik zeggen dat jij er ook wel de auto voor hebt. Ik bedoel, van een deukje of een krasje wordt je auto juist weer wat charmanter. Net zoals een Eend of r4 dat ook kan hebben.
Maar krasjes op de ziel slijten ook wel weer. Was van plan om bepaalde interieurdelen te gaan spuiten. Nu denk ik, laat maar.

peugeot gek zei:
kinderen weten idd niet beter.
Maar ouders wel, en dat hoort bij opvoeding.
Ik wist heel goed dat ik van anders spullen moest afblijven, anders kwam mijn vader me dat wel even duidelijk maken.

Wel zuur voor je.

Dit is nu net de doelgroep die dat niet van de ouders meekrijgt...

Hoe dan ook, ik laat er nu mijn lange weekend niet door vergallen. Het scheelt dat de kap al een keer (matig) is gespoten, dus wie weet kunnen we daar dan meteen iets aan doen. Ik wil eerst weten óf mijn werkgever een verzekering heeft voor dit soort gevallen, zo niet, dan kijken hoe ver we met poetsen komen.

Ik moet maandag nog horen of andere collega's ook schade hebben. En ik vind dat mijn werkgever best voor meer toezicht kan zorgen of ervoor kan zorgen dat het terrein afgesloten kan worden. Ook voor doelbewuste acties zijn onze auto's namelijk een makkelijk doelwit.

Even (laten) polijsten en het leed is waarschijnlijk weer voorbij. Als het daar te diep voor is, is het waarschijnlijk een klein spuitklusje, dat kost ook niet de wereld. Hoe vervelend ook, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal met auto's die gebruikt worden, dan moet je hem in een luchtdichte tent in de kelder zetten. Al is andermans auto gebruiken als glijbaan niet erg netjes, mn van de ouders.

Je hebt natuurlijk gebruiksschade en misbruikschade. Het eerste (steenslag of kleine deukjes) is nagenoeg onvermijdbaar en voor de meeste mensen incluisief mij te accepteren. Dan het tweede, da's door derden aangebrachte schade die je bij normaal gebruik niet oploopt. Krassen met een sleutel, lekgestoken banden, brandstichting of zoiets als TS nu aan z'n broek heeft. Daar kan ik wat minder goed tegen en begrijp de sussende reacties dan ook niet zo goed.

Ieder moet voor zich bepalen of 'ie slaaf van z'n auto is. Ik ben het ook, en dat bevalt me wel. Want dat ding in (optisch) goede staat zien maakt me gewoon vrolijk.

Marc van der Togt zei:

Heb ik nu ook een beetje. Mijn 155 is echt super netjes, amper krassen en deukjes erin. Dit zette ik altijd zo ver mogelijk weg op de parkeerplaats. Mijn 75 heeft best wat deukjes en krasjes erin zitten. Als er eentje bijkomt zie ik het waarschijnlijk niet eens.

Ik heb dat ook gehad met mijn S-klasse. €1100 schade en dan ook idd de reactie: ach het is maar een auto.

Juist door dit soort pampergedrag van mn ouders gaat deze natie langzaam aan naar de klote. Ik was er iig doodziek van.

Juist door dit soort pampergedrag van mn ouders gaat deze natie langzaam aan naar de klote.

Als jouw ouders er de oorzaak van zijn zou je ze daar toch eens op aan moeten spreken.:T

Maar serieus: erg vervelend dit. Maar ja, zat volwassenen die zelf ook maling hebben aan andermans bezit. Dan kun je van het kroost niet veel beters verwachten.

Krasje repareren als spotrepair kost zelfs op een sklasse geen 1100,-. Verder pampert of sust er niemand wat maar ik ben wel van het oplossen en door idd.

Ik was furieus toen ik schade aan de Punto had, zonder dat er een briefje bij zat. Was duidelijk van een witte auto. Ik heb alle witte auto's in de omgeving gecontroleerd en heb de hele straat (doodlopende straat) een briefje in de bus gedaan om te vragen of men iets gezien had. Veel reactie maar helaas de dader niet kunnen opsporen. En ik baal nog steeds van die schade :(

He, wat tof van je ! Maak heel graag gebruik van je aanbod.
Ik laat de krassen nog even zitten, want misschien kan er wat met de verzekering op het werk geregeld worden, en dan moet er nog een expert naar kijken.

Klote zeg van die schade. Ik heb het zelf ook gehad. Betrapte de kinderen er op hete daad op. Ik had ook behoorlijk veel krassen op de motorkap, maar niet hele diepe. Ben er met Commandant overheen gegaan en toen was het weg. Volgens mij is dat spul alleen niet zo geliefd onder de poetsfreaks, maar ik ben niet zo'n poetser. Opzichte schades kan ik me wel aan storen, maar van dat hele kleine spul waarbij je je best moet doen om het te zien, kan ik me niet zo druk over maken.

Wat een gaaf ding is zo'n Safrane toch! Lekkere smeuïge Franse schone. Goede kleur ook, lekker period. :D
En wat ongelofelijk %#&$ van die kras! Hopelijk nog weg te polijsten en bij te werken. Er zijn echt kunstenaars op dat gebied.

Ik ben gisteren bij een schadebedrijf geweest. De krassen kunnen er gelukkig uitgepolijst worden en de deukjes uitgedeukt. Er hoeft dus niet gespoten te worden!

R-W zei:
Krasje repareren als spotrepair kost zelfs op een sklasse geen 1100,-. Verder pampert of sust er niemand wat maar ik ben wel van het oplossen en door idd.
Losse strip op de bumper van het opstappen, krassen op kofferbak en dak en een deukje op de stijl boven de deur. Maakt samen 1100 euro. Is door een expert bevestigd en uitgekeerd. Maar die beste man zal wel geen idee hebben waar hij het over heeft.

Een van de twee ouders reageerde met, oh ze dachten dat jullie op vakantie waren...
Pamperen dus. De andere dader moest moest van zijn vader zijn excusses aanbieden en heeft een week op zijn kamer gezeten.

rzasa zei:
Ik ben gisteren bij een schadebedrijf geweest. De krassen kunnen er gelukkig uitgepolijst worden en de deukjes uitgedeukt. Er hoeft dus niet gespoten te worden!

Jeej, dat is nog eens goed nieuws!! Top!! (y) Mooi bericht!

Aras zei:
R-W zei:
Losse strip op de bumper van het opstappen, krassen op kofferbak en dak en een deukje op de stijl boven de deur. Maakt samen 1100 euro. Is door een expert bevestigd en uitgekeerd. Maar die beste man zal wel geen idee hebben waar hij het over heeft.

Een van de twee ouders reageerde met, oh ze dachten dat jullie op vakantie waren...
Pamperen dus. De andere dader moest moest van zijn vader zijn excusses aanbieden en heeft een week op zijn kamer gezeten.

Klein verschil... Niet nog meer gedaan toevallig, dan kost schade repareren bij een S misschien wel €2500,- o_O
Pamperen is ook iets anders maar goed, wat jij wil.

OT: mooi opgelost (y)

Terug
Bovenaan