rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014: trekhaak/lekkage/iets erbij?

Bedankt voor de tip. Deze velgen staan ook op Marktplaats (Almelooo), maar ondanks dat ik dit wel de mooiste originele velgen voor onder de Safrane vind, voel ik niet de behoefte om hier achteraan te gaan.

Youngtimer-evenement Boxtel:

27121870732_e9643433f4_z.jpg

fotograaf Peter O.

13709968_1064272746977062_6251757239380285278_n.jpg

Leuk, een foto in het YTM. Jammer dat Safrane met dubbel F geschreven is, maar een beetje aandacht voor dit model kan nooit kwaad.

Leuk dat de Safrane goed benoemd werd in Youngtimer Magazine, en terecht immers is het een geweldige auto!

Die Heuliez is ook erg gaaf, zijn er eigenlijk van de Safrane net als van een XM of CX ook Ambulances en andere rare gevaartes gemaakt?

Een paar jaar geleden had ik gelezen dat Ayrton Senna kort voor zijn dood een Safrane Baccara Biturbo in gebruik had genomen.
Of gekregen,dat weet ik niet meer.
Hij was immers bij Williams-Renault in dienst gekomen.
Helaas ben ik het artikel kwijt en weet ook de bron niet meer.
Misschien weten jullie hier iets van,en waar zou die auto nu zijn?
Het zou zomaar de meest waardevolle Safrane kunnen zijn....

Dat staat best wel goed Ralph, maar heb wel een beetje een "shop-gevoel" erbij.

Pauli, aangezien Ralph op het Safrane-forum actief is, kan hij daar vast wel iets slims over vertellen! :D
Doet me denken aan een FIAT Tipo, die van Nigel Manzel(?) of een andere F1-coureur is geweest, die was ook ineens weer opgedoken ofzo dit jaar, of vorig jaar, het fijne weet ik daar ook niet meer van.

14045826_1084912351579768_1581965293852730678_n.jpg

Wat heeft deze vogel gegeten dat mijn lak gewoon oplost?!

Overigens heeft de Safrane zich de afgelopen vakantie prima gehouden. Alle rommel kon makkelijk mee. Ik ben in Duitsland nog de 111.111 km gepasseerd. Leuk dat ik de wegenwacht niet heb hoeven bellen; met de 11, de 33, de 21 en de 626 moest ik ze tijdens de vakantie altijd wel een keer laten opdraven, maar nu was dat niet nodig.

Jeetje dat is maf Ralph! Fijn dat de Safrane een betrouwbare metgezel is! Saai he, een vakantie zonder de ANWB, ik heb de eerste vakantie dat ik ze niet nodig had, thuis de gedachte gehad "hey ik heb ze niet moeten bellen dit keer" .
Maarehm gaat dit dus inhouden dat we in één zin zeggen Renault en betrouwbaar?

Na lang zoeken eindelijk een radio gevonden die ik vind passen in het interieur van de Safrane. Het oranje van het display past goed bij de rest van de digitale getallen in het dashboard. Weinig poespas en geflikker, prima.

14192728_1101278693276467_3211400422713245758_n.jpg

14203250_1101278629943140_4243444050577006933_n.jpg

Leuk om te melden is ook dat de auto na vele jaren eindelijk lekker ingereden lijkt te zijn. Opa die hem hiervoor had heeft nimmer het gas eens goed ingetrapt is mijn indruk. Nu is de auto lekker los en hangt goed aan het gas. Een genot om mee te rijden!

Ontzettend nette Safrane , heerlijk tijdloos model ook, kleur spreekt mij ontzettend aan.
Oom van mij heeft vroeger eentje vanaf nieuw gehad, is mij altijd positief bij gebleven deze wagen.

Op dit moment is er niets over de auto te melden. Misschien dat ik er binnenkort een vlog over maak.

Update: lederen stuur! Het ligt lekker in de hand en voelt prettig aan. Stuur is nog in een hele nette staat!

15135823_1182093625194973_648294250139955921_n.jpg

Netjes! Met uitzondering van de tellers vind ik het interieur er erg netjes en redelijk bijtijds ogen.

Dat is een knap stuur Ralph!!

Heb je al een vlog gemaakt? Misschien even een roadtrip maken, al dan niet met wat homies, Groningen schijnt tha bomb te zijn! :T

Wel in het Engels dan, voor het geval je doorbreekt. Kijk een paar dagen nonstop Netflix en je kunt jezelf ook een Californisch accent aanleren!

Anyway, net stuur. Goede upgrade. (y)

Pjötr zei:

Heb je al een vlog gemaakt? Misschien even een roadtrip maken, al dan niet met wat homies, Groningen schijnt tha bomb te zijn! :T

Dank (allen) voor het compliment!

Ik heb begrepen dat een stuk van een kilometer met twee rotondes ook volstaat, dat hebben we hier ook wel.

rzasa zei:
Pjötr zei:

Ik heb begrepen dat een stuk van een kilometer met twee rotondes ook volstaat, dat hebben we hier ook wel.

Ooohhhhhhh.... Hoe is het met je versnellingsbak trouwens? Naast het vloggen over niets, moet je wel elk schokje/trilling/kraakje, benoemen en in paniek raken... Gelukkig heb je wel het goede merk :)

Pjötr zei:
rzasa zei:
Pjötr zei:

Ooohhhhhhh.... Hoe is het met je versnellingsbak trouwens? Naast het vloggen over niets, moet je wel elk schokje/trilling/kraakje, benoemen en in paniek raken... Gelukkig heb je wel het goede merk :)

Je kan er de draak mee steken.. maar de tune vind ik wel goed bedacht/ uitgevoerd. Ligt mij lekker in het gehoor. ;)

Ik kwam weer een Safrane foto tegen, omdat jouw Franse schone bijna net zo saai is als een degelijke Koreaan, is zo'n spoiler misschien wel leuk om de boel te pimpen ;) Staat ook nog verrassend goed vind ik trouwens!

DSCF4730.jpg

Dit was vroeger overigens mijn lievelings majorette, die kreeg ik van een hulp Sint, ofwel een heel leuk meisje uit mijn klas. Heb jij deze ook al?

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar bij een garage in mijn buurt (ZH) staat een nog nette Safrane voor onderdelen vermoed ik. Bij interesse geef ik nadere info.

Geef die info maar, dan kan ik het delen op het Safrane-forum. Alvast bedankt!

Ik vind de spoiler van een Safrane mooi ontworpen, het vormt een mooi geheel.

Maar ik hoef er geen op mijn kale en niet sportieve Saf. Mocht ik er ooit nog een tegenkomen in de juiste kleur, kan ik het nog overwegen. Ik zou liever spiegelkappen in kleur hebben.

Nieuwe APK. Geen gekke dingen. Moet morgen nog wel even terug, want ze hebben er een flatblade ruitenwisser opgezet. Ik rij dus nu met twee verschillende wissers rond. :(

Erg slordig! Desalniettemin gefeliciteerd met de nieuwe apk. Volgens mij was het nationale apk-dag vandaag. Je bent al de vierde die ik ken die vandaag een verversing kreeg.

Lang geleden dat ik hier gekeken heb!
Nog steeds een mooie fijne auto hoor, zo'n Safrane. Die van jou ziet er nog steeds goed uit
Gelukkig dat je de ANWB nog niet nodig hebt gehad
APK vond ik altijd wel een dingetje. Had altijd wel zaken welke niet goed waren, vaak een herkeuring dus

Maar geen dashboardkastje?
Die zat er bij mij wel in, ik had een RXE uit 2000

DSC_0949_zps0ac5d9d3.jpg

DSC_0948_zps9de352d2.jpg

Nu een 607, is een fijne opvolger hoor

Dank Peter!
@Guus: mooie Safrane had je. Geen dashboardkastje inderdaad. Net die update gemist, maar ik kan er nog wel een keer een plaatsen. Schijnt met wat zagen te kunnen.

Nee, het zit dacht ik zo. Na de facelift kwam er ook een airbag voor de passagier. Dit ging ten koste van het dashboardkastje. Het gemis van dit kastje zorgde ervoor dat er vanaf 99 toch weer een dashboardkastje werd ingebouwd, ware het niet dat dit meer een dossiermap was in de praktijk.

Mooie Safrane Ralph,

In mijn stadje rijden er ook twee opvallende rond,
Een blauwe 2.0 RTE en een bordeau rode 2.5 .
Helaas niet in z'n goede staat als de jouwe.

Rode staat in de primer, Als die gespoten zou worden, zou veel schelen.

p.s. ben al 3 dagen bezig mijn linker speaker van mijn Ka aan de praat te krijgen,
gaat lukken, maar ik heb geen haast. :p

Groeten,

Ralph.

Vraagje. Ik reed net door een fontein van grind. Bleken ze met de weg bezig zijn geweest (toplaag eraf geschraapt, langsgroeven). Geen borden, niet geveegd. Allemaal pitjes in mijn raam. Bij wie moet ik zijn met een klacht? RWS of de provincie? Het gaat om de oprit van de N508 naar de N242 richting Heerhugowaard. Bedankt voor het advies.

He wat rot! Als ik jou was zou ik ter plaatse zeker het nodige fotomateriaal verzamelen alvorens je je klacht neerlegt. Mijn gevoel zegt dat je met je klacht bij de Provincie moet zijn omdat dat in dit geval (denk ik) de wegbeheerder is. Maar zeker weten doe ik het niet, hopelijk zijn er nog wat mensen heir actief die er wel iets zinnigs over kunnen zeggen.

Poeh, het is vrijwel onmogelijk om daar te stoppen om wat foto's te maken. Maar ik denk dat ik niet de enige zal zijn vandaag...

Terug
Bovenaan