rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014: trekhaak/lekkage/iets erbij?

Ik heb even op maps gekeken, je kan misschien parkeren in de berm aan de middenweg en van daaruit een stukje door de berm banjeren om foto's te maken. Als je een geel hesje aantrekt denkt men dat je er gewoon aan het werk bent. ;)

De Safrane staat te koop. Ik heb wat anders gekocht. Wat dat is, laat ik nog even in het midden. Die auto wordt deze week aangepakt zodat hij er straks weer tip-top bijstaat.

Link naar de advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1165949675

Ben benieuwd...

Ik heb dit jaar een extra klus en heb dus wat gespaard. In ieder geval is het nu een modernere auto geworden. Met climate control, cruise control en nog wat van die fratsen die de Safrane ontbeert.

Succes met de verkoop Ralph! Ben benieuwd wat er voor terugkomt!

Misschien toch een Rover, ik weet dat je een 45 EN 75 fraaie auto's vind!

Fraaie wagen is die Safrane van je. Benieuwd of er net zo'n fraaie voiture voor terug komt.
In ieder geval moderner, ik ben alvast benieuwd. Als het een Thesis is ben je mijn held...:T

Ik ben ook benieuwd, rzasa! Wellicht weer iets in de Japanse hoek, als het geen Renault is?

Ik probeer iets te zoeken achter jullie 'score'-opmerkingen, maar dat levert nog niets op. Of zoek ik nu overal hints achter? :)

Niels. zei:
Ik ben ook benieuwd, rzasa! Wellicht weer iets in de Japanse hoek, als het geen Renault is?

Ik probeer iets te zoeken achter jullie 'score'-opmerkingen, maar dat levert nog niets op. Of zoek ik nu overal hints achter? :)

Dat laatste, hoewel ik het wel weet. Voor een fles Malibu, geheel in de traditie van dit forum, ben ik zelfs omkoopbaar!

De Safrane is verkocht. De nieuwe eigenaar was onder de indruk van de staat van de auto. Hij vond het erg leuk dat alles nog heel was in het interieur, en natuurlijk vond hij de buitenkant ook nog erg netjes. Ben blij dat de auto naar een liefhebber is gegaan die er zijn hobbyauto van maakt. Dit was overigens zijn achtste Safrane die hij bezit. Wat er met de andere zeven is gebeurd heb ik niet gevraagd, maar een had meer dan 4 ton gereden.

Vanavond haal ik mijn nieuwe auto op.

articleLeadwide-n3fd-ImageCut-15-750x422.jpg

:T

Lekker hoor

Maar serieus, frans? italiaans?

Renault Laguna II 2.0 T Initiale automaat ?
( Die heb ik ook een blauwe maandag gehad, was alleen handgeschakeld op LPG )

Renault Vel Satis 2.0T ? Espace 2.0T?

Laguna III ?

(Ik zoek het even in de Renault hoek )

Een 607 HDiF wellicht? Dat zou wel heel gaaf zijn in ieder geval. Of misschien een Citroën DS4 met de THP-motor?

Gefeliciteerd met de snelle verkoop, en fijn dat de mooie Safrane naar een liefhebber gaat!(y)

Leuk hoor, nog maar even en het is avond en kan je de nieuwe auto ophalen, spannend!!!
Misschien is dat een reden dat je zaterdag niet naar "Oh oh Renault" gaat? Mag je ook heen zonder Renault he, ga ik ook doen! :)

Mag ik jullie mijn nieuwe auto voorstellen? Het is een Renault Laguna 2.0 Turbo Automaat geworden. Geen Initiale Guus! ;)
De auto is van januari 2006 en heeft 99 duizend kilometer gelopen. Ik ben de 3e eigenaar. Ik heb hem van een particulier gekocht die er qua onderhoud weinig aan heeft laten doen de afgelopen twee jaar. Ik heb hem na aankoop dan ook meteen naar mijn garage gebracht (wat ben ik blij met hem!). Er kwamen gedurende de week wel steeds meer zaken aan het licht, maar alle euvels zijn verholpen.

Wat is er aan gedaan?
-professionele poetsbeurt, van binnen en buiten
-nieuwe accu
-bakolie weer op peil
-olielekkage verholpen
-nieuwe wissers
-raammechanisme en motortje linksvoor vervangen
-koplamp rechtsvoor polijsten
-reserve sleutelkaart bij laten maken
-luxe platen als kers op de taart (Rob...:) )

Verder zat er nog een dode vlieg in het achterlicht, die is er ook uit.

Wat moet er verder nog? Er zat een slecht gespoten spoiler achterop. Daar komt een andere voor in de plaats, want een nieuwe laklaag (ettelijke lagen...veel gevloek incluis) mocht niet baten. Het kunststof werkt of iets dergelijks, er ontstaan blaasjes en vlekken op de ondergrond. Ook moet het slot van de benzineklep weer werkend gemaakt worden.

Morgen leg ik er nieuwe matten in. Spiegel bestuurderskant mag een keer vervangen. Misschien hier en daar nog een deukje verwijderen? Velgen opknappen? Ooit...

Waar we later achter zijn gekomen...rechtsachter is ooit een keer overgespoten. Als je het weet kun je dat zien bij de achterklep, wat kleurverschil daar. Je ziet het ook aan de rand bij de instap. Ik heb er niet op gelet bij de proefrit. Zo heb ik ook die lekkage niet gezien.
Maakt allemaal niet uit. Waar ik bij de proefrit meteen van onder de indruk was, was het rijgenot van deze voiture. Je kunt er heerlijk mee cruisen, en als het moet of als je er zin in hebt, kun je hem goed op zijn staart trappen (170 pk).

Wat voorzieningen aan boord:
navigatie, parkeersensoren, mistlampen, verwarmde voorruit, cruise control, climate control, cd wisselaar, 3x 12v stekker, elektrische en verwarmde spiegels, elektrische ramen rondom.
Verder veel plekken om dingen op te bergen! Half lederen stoelen, lederen stuur, volume bediening aan het stuur. Heel veel zaken die de Safrane ontbeerde. Kortom, ben er hartstikke content mee.

Overigens was de distributie onlangs gedaan en heeft de auto nog tot dik in 2018 apk.

Ten slotte wat foto's. Ik zal als de spoiler er weer op zit wat goeie foto's schieten.

34705544712_121b984933_c.jpg

34829292676_34e4b6b484_c.jpg

34025644034_453db87556_c.jpg

34025651704_321b3dafb5_c.jpg

34705532072_528f17a247_c.jpg

Ik heb het al tig keer tegen je gezegd, maar wat een gaaf ding zeg! En als facelift ook gewoon heel betrouwbaar. Je hebt een lekker luxe uitvoering te pakken, plus een krachtige motor. Dijk van een combinatie! Heel veel succes en geluk ermee, maar dit komt vast wel goed.

Nu maar hopen dat de lokale buurtkinderen niet gaan denken dat er een nieuw speeltoestel in de buurt is gekomen. ;)

Mooi hoor! Volgens mij in de basis het zelfde blokje als in die van mij ligt.

En idd schijnt deze phase 2 gewoon een heel stuk beter in elkaar te zitten dan de eerste jaren. Ga je vast veel plezier aan beleven (y)

Baas !

Mooi wagen Ralph !!
Zijn echt hele fijne auto's, welhaast de perfecte uitvoering zo.
Een Dynamique, Phase 2, Hatchback, 2.0T, automaat
(y)(y)(y)

Geniet ervan !!

Zo'n grote hatch blijft leuk. En een leuk blok! Ik wist niet dat ie daarmee leverbaar was. Lijkt me een fijne auto! Veel plezier ermee!

Ik vind alle Renaults stom, en deze dus ook! :T

Nee gekheid, serieus wat een ontzettend mooie aankoop heb je gedaan Ralph! Prachtig interieur ook, ziet er net als de auto nog netjes uit! En lekker luxe ook!
Een hele knappe en mooie auto (en uitvoering), heel veel plezier, en veilige kilometers ermee! Hopelijk is ie net zo betrouwbaar als de Safrane!

Oh ja... Leuke foto's met de R14 ernaast!

rzasa zei:
.... een extra klus en heb dus watgespaard....

Zo dat moet toch wel een aardige klus geweest zijn! (y) De Safrane was een leuke versie om dit topic te volgen maar nu met deze overtreffende trap kijk ik uit naar de avonturen met alle fratsen van de Laguna. :D

Ik heb de Laguna voor een redelijke prijs kunnen kopen en zo hield ik nog wat over om hem meteen goed aan te laten pakken. Misschien had ik achteraf bezien iets meer kunnen afdingen, gezien de zaken die aan het licht zijn gekomen, en had ik misschien meer kunnen vangen voor de Safrane. Maar het is goed zo.
De spoiler is besteld. Met een week of twee hoop ik dat hij achterop zit.
Straks de matten erin leggen en een verborgen vakje in de middenarmsteun schoonmaken. Die hebben ze gemist.

Trouwens, nu jij het zo vaak hebt over vakjes Ralph...
Krijgen we dan ook een video-review van je Laguna, waarin alle vakjes worden laten zien? Dat is tegenwoordig heel hip! :D

Nee, er komt geen vlog.
De mattenset ligt erin. Ik heb ontdekt dat het dashboardkastje in verbinding staat met het aircosysteem, dus de blikjes en bammetjes blijven zo lekker fris.
Verder heeft de auto nog een regen- en lichtsensor. Bovendien is ook de passagiersstoel in hoogte verstelbaar.

Ik had op Flickr al even snel iets geroepen maar ik zal me zeker hier ook even laten horen.
Gefeliciteerd! Ik blijf dit model Laguna toch erg mooi vinden, die motor lijkt me ook heerlijk om te hebben!

Veel veilige en plezierige kilometers ermee!

Terug
Bovenaan