Mag ik jullie mijn nieuwe auto voorstellen? Het is een Renault Laguna 2.0 Turbo Automaat geworden. Geen Initiale Guus!

De auto is van januari 2006 en heeft 99 duizend kilometer gelopen. Ik ben de 3e eigenaar. Ik heb hem van een particulier gekocht die er qua onderhoud weinig aan heeft laten doen de afgelopen twee jaar. Ik heb hem na aankoop dan ook meteen naar mijn garage gebracht (wat ben ik blij met hem!). Er kwamen gedurende de week wel steeds meer zaken aan het licht, maar alle euvels zijn verholpen.
Wat is er aan gedaan?
-professionele poetsbeurt, van binnen en buiten
-nieuwe accu
-bakolie weer op peil
-olielekkage verholpen
-nieuwe wissers
-raammechanisme en motortje linksvoor vervangen
-koplamp rechtsvoor polijsten
-reserve sleutelkaart bij laten maken
-luxe platen als kers op de taart (Rob...

)
Verder zat er nog een dode vlieg in het achterlicht, die is er ook uit.
Wat moet er verder nog? Er zat een slecht gespoten spoiler achterop. Daar komt een andere voor in de plaats, want een nieuwe laklaag (ettelijke lagen...veel gevloek incluis) mocht niet baten. Het kunststof werkt of iets dergelijks, er ontstaan blaasjes en vlekken op de ondergrond. Ook moet het slot van de benzineklep weer werkend gemaakt worden.
Morgen leg ik er nieuwe matten in. Spiegel bestuurderskant mag een keer vervangen. Misschien hier en daar nog een deukje verwijderen? Velgen opknappen? Ooit...
Waar we later achter zijn gekomen...rechtsachter is ooit een keer overgespoten. Als je het weet kun je dat zien bij de achterklep, wat kleurverschil daar. Je ziet het ook aan de rand bij de instap. Ik heb er niet op gelet bij de proefrit. Zo heb ik ook die lekkage niet gezien.
Maakt allemaal niet uit. Waar ik bij de proefrit meteen van onder de indruk was, was het rijgenot van deze voiture. Je kunt er heerlijk mee cruisen, en als het moet of als je er zin in hebt, kun je hem goed op zijn staart trappen (170 pk).
Wat voorzieningen aan boord:
navigatie, parkeersensoren, mistlampen, verwarmde voorruit, cruise control, climate control, cd wisselaar, 3x 12v stekker, elektrische en verwarmde spiegels, elektrische ramen rondom.
Verder veel plekken om dingen op te bergen! Half lederen stoelen, lederen stuur, volume bediening aan het stuur. Heel veel zaken die de Safrane ontbeerde. Kortom, ben er hartstikke content mee.
Overigens was de distributie onlangs gedaan en heeft de auto nog tot dik in 2018 apk.
Ten slotte wat foto's. Ik zal als de spoiler er weer op zit wat goeie foto's schieten.