Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Gekopieerd uit ander topic:
mercedesfans zei:
Soms staan er heel mooie auto’s onder het stof in een verlaten schuur. Zeer zelden is het één van 29 auto’s ooit gemaakt. Een zeer bijzondere ‘sport-versie’ van de Mercedes 300SL in dit geval.

Het verhaal wordt nog vreemder: de auto was begraven onder oude computers en aanverwanten. Tsja, wat wil je in de schuur van een succesvolle Silicon Valley computer-dude? Daar, in Santa Monica, verzamelde deze donkerblauwe klassieker stof sinds begin jaren ’70.

De originele eigenaar van de auto kreeg hem als eindexamen-cadeau. Hij reed 15 jaar in de auto rond tot er in de aandrijflijn iets mis ging. Een kapotte koppeling of versnellingsbak. Vastberaden het probleem te verhelpen schroefde hij de auto uit elkaar maar vond nooit meer genoeg tijd (en zin?) alles te repareren en monteren. Sindsdien deed de auto meer dienst als kast/opbergrek/werkbank dan als vervoermiddel of museumstuk. Het kan raar lopen.

Mercedes 300SL computer-editie

Deze Mercedes 300SL was/is er een uit een serie van 29. Een soort jaren ’50 Black Series, met een pittiger motorblok en (veel) lichtere body. Bij een normale 300SL zijn alleen de deuren, achterklep en motorkap aluminium in plaats van staal, bij dit exemplaar ook de spatborden en het dak. Dat daar een flinke gewichtsbesparing mee samen gaat is te raden. Om het af te maken voorzag Mercedes de auto bovendien van plexiglas ruiten. Het totaal gewicht inclusief vloeistoffen zou onder de 1300kg liggen (tegenover 1500+ kg).

Het onderstel werd nog eens onder de loep genomen en de ‘lightweigt’ 300SL werd straffer gedempt en dichter op de weg gelegd. Nieuwe velgen en grotere remmen werden gemonteerd en de motor kreeg een ander karakter dankzij een nieuwe nokkenas. Eentje met meer kleplichthoogte en dus meer ‘boem’ en meer vermogen. De snellere 300SL kreeg ongeveer 240pk (ipv 215pk).

Na 20 uur uitmesten en ploeteren 5 man was de auto zichtbaar. De ‘auto-archeologen‘ deden er vervolgens nog een dag over om hem uit de schuur te krijgen. Het mag wat kosten. Eenmaal glimmend en rijdend is de auto miljoenen waard. (bron: spiritedauto.com)

ps ik zie niet hoe ik fotos moet plaatsen,fotos staan wel op de site van mijn https://www.mercedesfans.nl/index.php?option=com_ninjaboard&view=topic&id=148&Itemid=132

neonq_01.jpg

Asia frees secret stash of 150 never-driven Neons

The laws of supply and demand win again; Just when American used cars were becoming more expensive, a Singapore-based entrepreneur has decided now's the time to sell a cache of 150 1997 never-driven Chrysler Neons.
https://jalopnik.com/5846561/asia-frees-secret-stash-of-150-never+driven-neons

Carfanatic zei:
neonq_01.jpg

Asia frees secret stash of 150 never-driven Neons

The laws of supply and demand win again; Just when American used cars were becoming more expensive, a Singapore-based entrepreneur has decided now's the time to sell a cache of 150 1997 never-driven Chrysler Neons.
https://jalopnik.com/5846561/asia-frees-secret-stash-of-150-never+driven-neons

Jammer dat het baggerbakken zijn. Zou mooi geweest zijn als het een batch dikke seventies bakken waren.

Degene die weet wat voor auto dit is verdient een prijs.
814085.jpg

De prijs is dat je jezelf een kenner mag noemen ;).

Alleen een beetje stof vind ik niet overtuigend. Ik moet een kippenschuur zien met balen stro, oude landbouwwerktuigen en doorgezakte plafonds.

Dan vind je dit waarschijnlijk wel een goed sfeertje:

hpim3736.jpg

Deze Princess staat sinds 1998 onaangeroerd op dit veldje. Ik heb de eigenaar nog niet kunnen achterhalen (ik zou eventueel een reddingspoging willen doen), maar tot die tijd is het uniek om de auto zodra het zomer is bijna geheel door de planten overwoekerd te zien worden, om in het najaar weer zichtbaarder te worden. Bovenstaande foto was van april.

Ik zal er ter vergelijk van de week opnieuw een foto van maken, de takken zijn nu weer aardig kaal.

En zo stond hij er vandaag bij:

Ik heb hem al eens van dichtbij kunnen bekijken, en opmerkelijk genoeg is deze Princess, ondanks ruim 12 jaar stilstand en het dubieuze kwaliteitsimago, nauwelijks verroest!:D Wel begint het vinyl op het dak steeds meer los te laten.

Door de buurtbewoners ben ik te weten gekomen dat de auto er toen neergezet is, en sindsdien is er nooit meer iemand mee bezig geweest. Ze hebben ook geen idee van wie hij is.

Ik blijf dit heel fascinerend vinden, zag hem voor het eerst in 2002 en dat was de eerste maal dat ik een Princess in het echt aanschouwde. Hopelijk duikt de eigenaar ooit nog op...

Mwah, hij is aan de rechterkant een beetje weggezakt, dus dat wordt lastig;)

Het hek kan open, en wordt door de bewoners gebruikt als doorgang naar de achtergelegen woningen, ook worden er regelmatig auto's naast de Princess geparkeerd. Maar eigenlijk is het een nogal loos stuk grond.

Voor zover ik weet niet. Naast de Princess staan vaak andere auto's, en bestelbusjes van diverse bedrijven daar uit de buurt, het wordt vooral als een soort alternative parkeerplaats gebruikt. En de bewoners gebruiken het als overpad, die konden me verder ook niets meer vertellen, behalve dan dat hij in al die jaren niet meer van z'n plek is geweest.

Zou de eigenaar vergeten zijn dat hij een Princess heeft?:T

Ik heb wel eens een auto gekocht die de eigenaar kwijt was, maar weer terugvond 'dankzij' het bericht dat de auto geschorst was en zichtbaar was vanaf de weg. Ik vraag me af hoe dat dan met deze auto zit. Misschien is de eigenaar wel overleden? Wat zegt het kenteken?

Kenteken is DJ-66-YP.

Vervaldatum APK: 21-10-1999
Datum aanvang tenaamstelling: 06-05-1999
WAM verzekerd geregistreerd: Nee
Wacht op keuren: Nee

Ik zou gewoon eens bij het plaatselijke politiebureau naar binnen lopen. Vragen kan geen kwaad. Geen locatie enz eerst noemen maar gewoon vragen of dat te achterhalen is. Willen ze helpen hele verhaal doen. (anders heb je weer net de overijverige agent die hem op komt halen met de takel richting sloop)

Ik wil er geen officiele instanties bij betrekken, want dat levert wellicht problemen voor de eigenaar en dus weinig sympathie op. Ik heb al eens een briefje op de auto geplakt, dat roerloos is blijven zitten. Wat niet zo gek is als er inderdaad nooit meer iemand naar omkijkt...

Veel modernere soort van schuurvondst afgelopen zomer ( hou de foto's al te lang voor mezelf :$ )

SAM_0114.JPG

Een ook deze vondt ik onder een laag stof.

SAM_0106.JPG

Als ik de Clio zie denk ik, Goh daar had ik nog plezier van kunnen hebben. Als ik die Fiat zie denk ik Damn die auto's zijn gaaf :D Die Fiat staat er niet heel goed op. zat een best wel brede beek tussen.

Even een sfeer foto dan maar van de beek, mag je zelf naar klikken. :p

https://lh4.googleusercontent.com/-NbuArnehbSk/TjMRqzH9mLI/AAAAAAAAAwQ/MO4nJU1e8aw/s720/SAM_0109.JPG

Body ziet er goed uit, en van de missende plaatwerkdelen is alleen de voorbumper specifiek M3. Alleen.... waar is de motor?

D. Elzinga zei:

Het hek kan open, en wordt door de bewoners gebruikt als doorgang naar de achtergelegen woningen, ook worden er regelmatig auto's naast de Princess geparkeerd. Maar eigenlijk is het een nogal loos stuk grond.

Die auto ziet er nog goed uit dan!(y) Ik vraag me alleen af of er nog een bodem in zit...

Mechanix zei:
D. Elzinga zei:

Die auto ziet er nog goed uit dan!(y) Ik vraag me alleen af of er nog een bodem in zit...

Geen idee, maar ik vind het toch opmerkelijk dat zo'n vrij roestgevoelige auto er, na twaalf jaar stilstaan, uiterlijk niet eens zo slecht aan toe is. De kentekenplaat heeft er inmiddels geen zin meer in, trouwens.;)

D. Elzinga zei:
Mechanix zei:
D. Elzinga zei:

Geen idee, maar ik vind het toch opmerkelijk dat zo'n vrij roestgevoelige auto er, na twaalf jaar stilstaan, uiterlijk niet eens zo slecht aan toe is. De kentekenplaat heeft er inmiddels geen zin meer in, trouwens.;)

vxnuci.png

Is de datum in je camera verkeerd, of is Flickr in de war? 1 Oktober van dit jaar moet nog komen :)

En dat stuk grond moet toch van iemand zijn, al is het maar de gemeente. Vraag maar eens na bij het kadaster.

Vreemd genoeg staat de auto bij de RDW nog bekend. Dat betekent dat ze ook de eigenaar nog moeten kennen, anders hadden ze het kenteken allang ingetrokken bij die opschoonactie een aantal jaren geleden.

Enkele jaren geleden in het Zuid-Franse Carmaux op de binnenplaats van een verlaten quincaillerie...

289216155_e378136bb2_b.jpg

Nou begin ik wel erg benieuwd te worden naar die Princess.
Heel apart dat iemand die auto daar neerzet en er zo lang niet meer naar omkijkt.
Echt een mysterie.

Zou leuk zijn als hij nog gered zou kunnen worden, al lijkt me dat sterk gezien het feit dat hij er al zo lang staat.

Ben je nog van plan verder op zoek te gaan naar de eigenaar, D. Elzinga?
Zo ja, dan gaat dat nog wel een flinke klus worden, lijkt me zo.

Bentley Arnage zei:
Nou begin ik wel erg benieuwd te worden naar die Princess.
Heel apart dat iemand die auto daar neerzet en er zo lang niet meer naar omkijkt.
Echt een mysterie.

Zou leuk zijn als hij nog gered zou kunnen worden, al lijkt me dat sterk gezien het feit dat hij er al zo lang staat.

Ben je nog van plan verder op zoek te gaan naar de eigenaar, D. Elzinga?
Zo ja, dan gaat dat nog wel een flinke klus worden, lijkt me zo.

Ik ben nog steeds op zoek, inderdaad. De Mercedes die je ernaast ziet staan is van een Pool, en die weet eveneens van niets. Die snapt ook niet waarom ik interesse heb in 'that old car':)

Ik heb het vermoeden dat hij gebruikt is als goedkoop vervoer (in 1999 was dit al een zeldzaam model, maar niets waard), en na een paar maanden gedumpt werd. Misschien was de auto toen overbodig, of kwam hij niet door de APK.

Het komt hier wel vaker voor dat oude auto's gewoon achtergelaten worden, maar die worden dan na een paar maanden door de gemeente verwijderd. De reden dat dat niet met deze Princess gebeurd is, is waarschijnlijk omdat hij op een achterafhoekje staat, van de openbare weg af.

een jaar of 2 geleden kwam ik dit tegen in een boeren schuur ergens in de buurt van rotterdam/gouda

gaat om een 1968 impala 4 deurs sportsedan (zonder b stijl) leuk detail is dat er een kilometerteller in zit ipv mijlenteller

sdc11173z.jpg

sdc11175i.jpg

sdc11181q.jpg

sdc11182o.jpg

dit is tot nu toe bij mij de 2e bekende 4 deurs sport sedan impala in heel nederland.
er bestaan ook nog 2 4 deurs sport sedan caprices waarvan ik er een bezit, en ook fotos heb van de andere.

(dit is wat mij bekend is)

D. Elzinga zei:
En zo stond hij er vandaag bij:

Ik heb hem al eens van dichtbij kunnen bekijken, en opmerkelijk genoeg is deze Princess, ondanks ruim 12 jaar stilstand en het dubieuze kwaliteitsimago, nauwelijks verroest!:D Wel begint het vinyl op het dak steeds meer los te laten.

Door de buurtbewoners ben ik te weten gekomen dat de auto er toen neergezet is, en sindsdien is er nooit meer iemand mee bezig geweest. Ze hebben ook geen idee van wie hij is.

Ik blijf dit heel fascinerend vinden, zag hem voor het eerst in 2002 en dat was de eerste maal dat ik een Princess in het echt aanschouwde. Hopelijk duikt de eigenaar ooit nog op...
Je kunt gewoon de RDW aanschrijven hoor! Heb ik ook al meerdere keren gedaan. Ik moet even zoeken welk rekeningnummer dat is, maar werkt als volgt. Je maakt €7.25 (ofzo..) over op het rekeningnummer wat hier voor is.. is van RDW Veendam. Dan vermeld je het kenteken van het voertuig. Verder krijg je dan een formulier toegestuurd die je moet invullen met de reden dat je contact wil hebben met de eigenaar. Zij sturen de brief naar de eigenaar en deze kan dan "kiezen" of hij contact met je opneemt.

Altijd handig... ;)

Dat valt dan ook nog te proberen!

Ik sprak vandaag de bewoonster van het linksachter liggende huis. Ze had eveneens geen idee wie de Princess heeft neergezet. Er is in de loop der jaren wel diverse keren gevraagd aan de gemeente of ze de auto wilden verwijderen, maar die wil niets doen omdat het geen openbare weg is.

Bentley Arnage zei:
Interessant!(y)
Ik blijf de verhalen over de Princess volgen.

Leuk, er zijn nog wat garagebedrijven in die straat die misschien wat weten, dus daar ga ik ook nog langs. Overigens heb ik me de laatste tijd wat georienteerd op dit model, en het is dus een Princess II pre facelift (met diverse verbeteringen die de kwaliteit en afwerking ten goede komen), en de 2200 HLS (zes cilinder, automaat) is de duurste uitvoering, met oa een ingebouwde radio.

Eigenlijk is dit redelijk offtopic, want hij staat niet in een schuur:rolleyes:

D. Elzinga zei:
Bentley Arnage zei:
Hij staat toch naast een schuur?:)

Ernaast zijn garageboxen, erachter huizen: streetview
Nieuw topic: naast een schuurvondsten.

Hier een Princess in actie.. Leuk model. Jammer dat de kwaliteit zo beroerd was. Het model in het filmpje is helaas totaal verpest door die jokers van Top Gear. Mede door dit soort fratsen ben ik al enige tijd geleden afgehaakt bij dit programma.

the Fox zei:
D. Elzinga zei:
Bentley Arnage zei:
Hij staat toch naast een schuur?:)

Ernaast zijn garageboxen, erachter huizen: streetview
Nieuw topic: naast een schuurvondsten.

Hier een Princess in actie.. Leuk model. Jammer dat de kwaliteit zo beroerd was. Het model in het filmpje is helaas totaal verpest door die jokers van Top Gear. Mede door dit soort fratsen ben ik al enige tijd geleden afgehaakt bij dit programma.

Die Top Gear-Princess bestaat nog wel: https://www.leylandprincess.co.uk/topgearspecial.htm

Maar als het goed is moet de eigenaar toch nog regelmatig boetes binnen krijgen omdat de APK verlopen is?

D. Elzinga zei:
Bentley Arnage zei:
Interessant!(y)
Ik blijf de verhalen over de Princess volgen.

Leuk, er zijn nog wat garagebedrijven in die straat die misschien wat weten, dus daar ga ik ook nog langs. Overigens heb ik me de laatste tijd wat georienteerd op dit model, en het is dus een Princess II pre facelift (met diverse verbeteringen die de kwaliteit en afwerking ten goede komen), en de 2200 HLS (zes cilinder, automaat) is de duurste uitvoering, met oa een ingebouwde radio.

Eigenlijk is dit redelijk offtopic, want hij staat niet in een schuur:rolleyes:

Ik vind het een goed verhaal, en zeker geen off-topic! Ik ben benieuwd of je de eigenaar weet te achterhalen.

laatst

vond het erg leuk om mee te gaan! zon schuurvondst als dit kom je amper tegen tegenwoordig
echt n kwestie van geluk hebben :duim:

het filmpje toen hij uit de schuur kwam!

https://www.youtube.com/watch?v=8wMz0dVKUI0
hierbij de fotos`

met de lege aanhanger heen
DSC01023.jpg

en daar stond hij dan in de schuur onder een laag stof
DSC01025.jpg

van binnen
DSC01026.jpg

DSC01027.jpg

DSC01028.jpg

op de aanhanger
DSC01030.jpg