Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Aan die achterlichten, nummerplaatverlichting en wieldoppen is wel wat te doen, namelijk gewoon vervangen, mocht je waarde hechten aan de jaarspecifieke kenmerken.

Hier nog een schuurvondst, ergens in de VS.

Spijltje

Zoekplaatje. Als dit geen schuurvondst is dan weet ik het niet meer. Wie ziet de auto en wie weet wat het is?
IMG_0137.jpg

Zit ik nog zo te zoeken naar een foto waarop het kenteken en de type aanduiding niet zichtbaar is..... Maar ja, mijn avatar maakte het misschien iets te makkelijk.

Audi80coupe weet het waarschijnlijk ook zonder het kenteken te zien.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Daarom mijn vragen: hoe, wat, waar?

Wat zal ik schrijven? Het is de eerste serie geproduceerde kunststof auto. Daarmee is het revolutionaire deel dan ook wel beschreven, want de techniek is 99% overgenomen van de DKW F8 uit de jaren 30. Onder het kunststof zit dan ook een houten chassis. De auto werd gemaakt in Zwickau in de Horch fabriek. Deze fabriek is in het westen voornamelijk doordat daar de trabant werd gebouwd.

Om een idee te geven van het houtwerk:
18f3mi.jpg

p70w.jpg

eeuwige_student zei:
Wat zal ik schrijven? Het is de eerste serie geproduceerde kunststof auto. Daarmee is het revolutionaire deel dan ook wel beschreven, want de techniek is 99% overgenomen van de DKW F8 uit de jaren 30. Onder het kunststof zit dan ook een houten chassis. De auto werd gemaakt in Zwickau in de Horch fabriek. Deze fabriek is in het westen voornamelijk doordat daar de trabant werd gebouwd.

Dat verdient zeker een eigen 'mijn auto' topic! Ik ben erg benieuwd naar het verhaal en vooral meer foto's van deze Zwickau.

Wikipedia biedt ook uitkomst:

De AWZ P70 "Zwickau", ook bekend als Zwickau P70 en Sachsenring P70 was een in het voormalig Oost-Duitsland gebouwde kleine gezinsauto. P70 staat voor Personenwagen met 700cc. Het was de opvolger van de IFA F8

Technisch was de auto sterk op de tweetakt voorwielaangedreven DKW F8 van voor de Tweede Wereldoorlog gebaseerd, echter kreeg de auto een relatief moderne carrosserie mee uit kunststof met een houten frame. De P70 werd in kleine aantallen gemaakt. Zijn opvolger kreeg de naam Trabant. Dit model, de Trabant P50, zou ook relatief kort gemaakt worden.

AWZ (Automobilwerk Zwickau) kreeg de opdracht een kleine personenauto te maken. Na het samenvoegen van Sachsenring en AWZ werd de auto ook als Sachsenring P70 verkocht. Er werden in totaal 36.151 exemplaren geproduceerd. Er waren drie varianten: sedan, kombi en coupé. De auto was karig uitgerust; zo had de auto geen kofferklep en de zijruiten konden niet naar beneden worden gedraaid.

Maar waar heb je die auto gevonden? In welke staat van onderhoud? Is ie gerestaureerd?

Edit: Ik zie dat je al een paar foto's hebt toegevoegd. Bouwjaar 1958. Tof!

Zo, dat ziet er ingrijpend uit!

Ik ken de Zwickau vanuit het DKW-oogpunt, ik lees vrij veel boeken over Audi en Auto Union en heb dit meer dan eens langs zien komen. Daarnaast staat er ook een P70 Combi in het VW Museum in Wolfsburg.

De hele restauratie is te lezen op het trabantforum, maar op een deel wat alleen zichtbaar is voor leden. Om je toch al wat foto's te laten zien hierbij een linkje naar de foto's.
foto's P70

Ik zal binnenkort de auto wel een keer in mijn auto topic zetten. Het is niet de enige P70 in Nederland, maar straks wel weer de enige rijdende! En of de gerestaureerd is? Ondertussen ben ik 5 jaar verder. Al het houtwerk is vervangen en de auto is net in een originele fabriekskleur gespoten. Ik hoop dat hij binnen een jaar weer rijdend is.

Mooi al die foto`s , doet me erg veel denken aan een jaar terug.
Toen kwam ik dit tegen op de rosmalen oldtimer beurs.
Dit was volgens mij ook een schuurvondst ..

Dodge Charger uit 1971

389049_177614145704052_1467491015_n.jpg

Als je wat stro op een lelijke oude auto gooit, wordt het nog geen schuurvondst.

Dat weet ik , haha
maar als ik het mij goed herinner was hij wel echt gevonden in een schuur in amerika.

Klopt. Maar er moest wel wat aangebeuren.
een paar jaar stond hier in het dorp een Trans am uit 1978(77) Esprit.
Die heeft 25 jaar zeker in een moderige inrit gestaan.
Ik heb ooit een poging gedaan om hem te kopen (ik was toen 14 , hahaha)
Dus namen ze me niet sirieus , jammer.

was een echte schuurvondst, echter toen ik m op de foto zette was het wat meer aangekleed voor een show
IMAG1366.jpg

zo vond ik mijn taunus vanmorgen terug in de schuur nadat we eerder die week beton tegels voor de oprit op maat hadden geslepen :cry:

taunus1-8-2012004.jpg

Wouter82 zei:
Dan is het toch een schuurvondst, onder een dikke laag stof? Niet echt een verrassende vondst (verrek, staat er ineens een Taunus in mijn garage), maar toch.

Phoenixrood74 zei:
Wouter82 zei:
Dan is het toch een schuurvondst, onder een dikke laag stof? Niet echt een verrassende vondst (verrek, staat er ineens een Taunus in mijn garage), maar toch.

Je eigen auto een week in je eigen schuur met een laagje stof dat je er zelf op hebt gehobbyd, tja...

Wouter82 zei:
Phoenixrood74 zei:
Wouter82 zei:

Je eigen auto een week in je eigen schuur met een laagje stof dat je er zelf op hebt gehobbyd, tja...

en bedankt voor de fijne reactie !

Nou, inderdaad.... Het valt me op de het autoweekforum steeds verzuurden raakt. Jammer.

Jeetje, sorry hoor o_O

Dit heeft niks met zuur te maken maar meer met verbazing. Maar goed, de auto zelf is wel leuk natuurlijk (y)

Tsja, een dergelijk bericht voegt totaal niets toe. Zo'n fraaie Taunus verdient een MijnAuto-topic, niet zomaar een foto met een beetje stof in een verkeerde topic. Als ik elke dag thuis mijn eigen brood bak, ga ik toch ook niet plotseling naar de bakker om daar een halfje bruin op de balie te leggen en direct weer weg te lopen zonder verder verhaal?

@Wouter: Het is geen persoonlijke aanval, het valt me op ' in het algemeen'. Zelf kon ik wel om het bericht lachen.

hey weten jullie geen barn find staan in belgie rond oost vlaanderen ik ben 14 en kwil ook al graag is barn finds vinden,hier een paar straten van heeft er iemand 7 autos al 20jaar in de tuin staan:( ik mag daar is naar gaan kijken maar ik mag er geen kopen of meenemen dus ik wil er een vinden die ik egt kan kopen of krijgen dus laat me iets weten :)

yannick.vanswol zei:
hey weten jullie geen barn find staan in belgie rond oost vlaanderen ik ben 14 en kwil ook al graag is barn finds vinden,hier een paar straten van heeft er iemand 7 autos al 20jaar in de tuin staan:( ik mag daar is naar gaan kijken maar ik mag er geen kopen of meenemen dus ik wil er een vinden die ik egt kan kopen of krijgen dus laat me iets weten

Is dat bij de Korte Massemsesteenweg, of Klein Turkije?

Wouter82 zei:
Tja, als een schuurvondst bekend is het geen schuurvondst meer toch :)

ja da weet ik maar ja kwil da gewoon is zien :) dan ist maar een barn (already)found

yannick.vanswol zei:
Wouter82 zei:

ja da weet ik maar ja kwil da gewoon is zien :) dan ist maar een barn (already)found
Ik denk dat je maar het beste zelf flink rond kan gaan fietsen. De kans is groter dat je dan iets tegenkomt dan door het aan ons te vragen, zeker omdat de meeste forummers in Nederland wonen.

Clignoteur zei:
yannick.vanswol zei:
hey hoe bedoel je met korte massemsesteenweg of klein turkije :)

Dat zijn twee straatnamen in/bij Ghent.

staan er daar nog een paar schuurvondsten mss?ik wet nog een keverke staan in munte da al jaren buiten staat maar is helemaal doorgeroest het water van de dakgoot land recht op de auto dus ja,maar willen jullie mij is geen adres geven in de buurt van oost vlanderen?:)

Phoenixrood74 zei:
yannick.vanswol zei:
Wouter82 zei:

Ik denk dat je maar het beste zelf flink rond kan gaan fietsen. De kans is groter dat je dan iets tegenkomt dan door het aan ons te vragen, zeker omdat de meeste forummers in Nederland wonen.
ja kweet morgen gaa ik met iemand anders hier heel het dorp rond rijden :)

Ik vond hem trouwens, voor zover ik kon zien, in opmerkelijk goede (optische) staat. Waarschijnlijk staat hij pas sinds kort buiten.

Een dergelijke Mehari lijkt me in ieder geval het redden waard. Zeker gezien de prijzen die er tegenwoordig voor gevraagd worden...

@D.Elzinga: Mooie vondst! Ziet er nog netjes uit ook.

Ik vond deze wel interessant.

Op Marktplaats staat deze Peugeot 404 'barnfind' te koop. Deze stond echter al een tijd buiten geparkeerd in Haarlem. In ieder geval sinds 19 juni 2012. Ik had hem zelfs al eerder buiten zien staan.

7403513668_9260e31613_c.jpg

Weliswaar niet alleen onder een dikke laag stof, maar ook onder een dikke laag troep:

Ik ben benieuwd of jullie raden wat dit is! ;)

Ik denk gelijk: Manta A, maar dat is vast iets te simpel? ;)
Ik twijfel nog over een BMW of wellicht een Karmann Ghia.

Terug
Bovenaan