Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Prachtig! Ik hoop dat we op de hoogte gehouden blijven van de restauratie! Als jongeman van 20 heb ik jaren in zo'n auto gereden (4-deurs), omdat ik in die tijd auto's van kennissen waste/poetste.

was een erg spannende gebeurtenis dat ophalen
het gehele project is hier te volgen, dr is gas in gekomen en een v8 uit een chevrolet
https://www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=54

(y)

heb ergens ook nog fotos van mijn eigen commodore die sinds 1986 in een schuur heeft gestaan

helaas kan ik het niet volgen..want je moet aangemeld zijn op dat forum...maar erg gaaf zeg !!..

hopelijk komen er hier ook aantal foto's ervan.....
Mocht je het kenteken deel 3 vd voorruit geen belang meer bij hebben, zou ik die graag toevoegen aan mijn verzameling...
ik heb daar inmiddels 2644 stuks van!...pas nog van iemand van hier van een Mitsubishi Cordia gekregen...ook een schuurvondst!...
blijven erg leuke projecten om te volgen!

Michael_Gse zei:
het gehele project is hier te volgen, dr is gas in gekomen en een v8 uit een chevrolet
Besloten genootschap?

the Fox zei:
Michael_Gse zei:
Besloten genootschap?

wellicht op dit forum ?hier staatie namelijk ook https://www.chevroletforum.nl/viewtopic.php?t=5080

017-2.jpg

dit ding staat(een dorp verder) al jaren in een ex tankstation/garage te wachten op betere tijden

imag1925.jpg

Merk Datsun
Handelsbenaming 280 ZX 2+2
Brandstof Benzine
APK Vervaldatum APK 28-06-1981

Datum aanvang tenaamstelling 07-10-2005 (6,4 jaar)
vwe.nl/

hier de fotos van mijn eigen opel commodore in de schuur waar hij heeft gestaan van af 1986 tot 2007
Ik was 17 jaar, en was helemaal weg van dit model commodore. uiteindelijk begon de lange zoektocht naar een gse coupe.
Na de hele zomer lang werken had ik eindelijk wat bij elkaar gesprokkeld en ging eens opzoek.
Uiteindelijk kwam ik deze commodore tegen in belgie, maargoed gelderland en belgie ligt erg ver uitelkaar.
ook zonder enige auto kennis toch maar besloten deze auto op te halen, en zo is het avontuur begonnen.
Nu op mn 23e heb ik de auto nogsteeds. Hij staat nu in de garage, en ben aan het sparen om m weer over te laten spuiten

schuur1.jpg

schuur2.jpg

schuur3.jpg

schuur4.jpg

schuur5.jpg

op kenteken in 2007
im007741.jpg

mecommo.jpg

vandaag de dag

1990ssss.jpg

140520110353eopeldaggar.jpg

Mijn schuurvondst. Een origineel Nederlands geleverde 404 cabriolet.
Is eind jaren '70 weggezet en na 32 jaar weer uitgegraven.
In 2015 wordt ze 50, dan wil ik haar weer rijdend hebben. :cool:

DSC00698.jpg

Trix zei:
Zo! Die Opel heb ik al een tijdje niet gezien. Waar heb je hem gelaten?

die is aan het overwinteren in de schuur, de uitlaat is nu compleet van rvs. nu nog even een rvs dubbele demper maken.
de opel zal nu deels uitelkaar gaan om even alle rubbers en draagarmbussen te vervangen.
van de zomer komt hij weer de weg op voor lange roatrips.
waar ken je de opel van :cool:?

Gilletti zei:
Mijn schuurvondst. Een origineel Nederlands geleverde 404 cabriolet.
Is eind jaren '70 weggezet en na 32 jaar weer uitgegraven.
In 2015 wordt ze 50, dan wil ik haar weer rijdend hebben. :cool:

Dat is een mooi streven, geweldige auto (y)

Kom ik aan met mijn 'schuurvonst' van deze maand, daar zat slechts een jaar of 2 stof op:

85eee2e6.jpg

b2ef6e8a.jpg

73f69388.jpg

niet mijn schuurvondst, maar daarom niet minder bijzonder.
Origineel nederlandse mazda RX3 sedan in nog originele lak±
Foto-UABQ6BBN.jpg

Foto-LTTRLLCC.jpg

Foto-HASPLYJN.jpg

Fantastisch!! Die originele stalen "sportvelgen"onder die Opel,wat hadden ze dat in de zeventiger jaren toch goed voor elkaar, bijna elke stoere wagen stond op prachtige stalen sportwielen(y)

Van school.

Misschien ooit wel eens gezien, die gele 406 coupe. Zo niet een groene 306.

Mooi dat ie in de stalling staat. Verdient ie!

Gaaf! volgensmij heb ik er ooit eens een foto van gemaakt, hij viel zo op haha. mooi ding !

Leuk projectje Giletti!

Hier op MP nog wat schuurvondsten bij elkaar, al zijn het niet de echte schuurvondsten: zo lang hebben ze er niet gestaan getuige de GAIK platen.

Vreemd, die Ford Orion

APK tot 1992 en afgemeld voor sloop, maar wél GAIK-platen.

Overigens wel jammer dat deze auto afgemeld is, anders had ik nog wel interesse gehad. Wat een leuk ding zeg (y)

General Custom zei:
Vreemd, die Ford Orion

APK tot 1992 en afgemeld voor sloop, maar wél GAIK-platen.

Overigens wel jammer dat deze auto afgemeld is, anders had ik nog wel interesse gehad. Wat een leuk ding zeg (y)

Die APK datum wordt tegenwoordig gereset naar 3 jaar na eerst toelating (why?!).
Auto afgemeld als 'sloop in eigen beheer', dan moet je zelf de kentekenplaten vernietigen.
Op die manier hangen er heel wat GAIK platen hier in de schuur :)

M'n pa is flink aan het opruimen en dus komen we op plekken waar we de laatste jaren niet meer zijn geweest en daar komen we soms ook wel eens wat auto's tegen!

Eerst al mijn eigen Audi Coupé vrij gemaakt:
p1120285b.jpg

p1120288y.jpg

En vandaag ook nog drie Simcaatjes uitgegraven, alle drie onder een dikke laag stof:

mocht je nog een deel 3 vd voorruit tegen komen...hou ik me aanbevolen....

volgens mij ligt er op t dak van die Audi een hemelbekleding...mogelijk van die auto....

wel leuke schuurvondsten!

geweldig dit filmpje https://youtu.be/qE3pNG34vks
kom dat nog maar eens tegen in nederland !

helaas is de oude man in het filmpje overleden dus kan de restauratie van het busje helaas niet meer zien

Wat hebben jullie mooi spul staan, Audi80Coupe!(y) Ik zou graag een keer komen kijken, alleen het is zo uit de buurt!

@Audi80Coupé: is dit dezelfde Coupé die je een paar weken geleden ook al helemaal had schoongemaakt?

Radar zei:
mocht je nog een deel 3 vd voorruit tegen komen...hou ik me aanbevolen

Ik weet dat je ze spaart maar ben helaas nog niks tegen gekomen...

Mechanix zei:
Wat hebben jullie mooi spul staan, Audi80Coupe!(y) Ik zou graag een keer komen kijken, alleen het is zo uit de buurt!

Je bent hier altijd welkom! ;)

Phoenixrood74 zei:
@Audi80Coupé: is dit dezelfde Coupé die je een paar weken geleden ook al helemaal had schoongemaakt?

Ik heb hem een dikke week terug inderdaad gewassen, de foto is ongeveer twee weken oud. Ik vond het toen niet nodig om alleen die foto te posten, want ik wist dat er nog meer aan zat te komen.

nog wat fotos en een filmpje gevonden van een schuurvondst waar ik in 2008 bij was. Het gaat ditkeer om een opel kapitain. de meest simpele uitvoering in de KAD serie(kapitain,admiral,diplomat)
Deze auto is in de jaren 70 ingezet als taxi bij het bedrijf schuiling in driel.
Jaren later na de buitendienststelling zou deze auto helemaal opgeknapt worden, uiteindelijk helemaal strak gemaakt en klaar voor de spuiter.
maar toen zijn de plannen niet meer doorgegaan.
De laatste jaren bracht deze auto door onder een zeiltje en vervolgens in een akker vol met oude rotzooi.
Werkelijk geen idee of de auto op het moment nog opgeknapt word aangezien ik er niks meer over hoor

hierbij het FILMPJE https://youtu.be/VrPns-koK8M in het eerste deel het ophalen van de auto uit het veld vol met oude dingen (je zou je bijna afvragen of niemand die oude verhuiswagens mist?) en daarna na nieuwe olie er in en de bougies schoongemaakt liep de auto weer

dit was de rustplaats
dsc08451e.jpg

kenteken van de auto: (er lagen ook een paar andere platen in)
dsc08435j.jpg

hoop onderdelen
dsc08438rf.jpg

dsc08439p.jpg

Hallo, Ik ben nieuw hier op dit forum. Is er iemand die wel eens een kitcar onder het stof heeft gevonden. Ik ben nog op zoek naar één!

the Fox zei:
Er worden nog regelmatig Kevers gevonden in Zweedse schuren. Dit is er één met hele mooie patina. Het zou zonde zijn om 'm over te spuiten.
Zweeds Kevertje uit 1951

Wow die is gaaf. Ik hoop zo dat hij niet gerestaureerd wordt. Netjes gespoten rijden er veel meer rond. (is ook voor het eerst dat ik dit zeg)

Ze hebben in een ver verleden het brilletje vervangen door een ovaal. In de jaren zestig werd dit veelvuldig gedaan, heb ik ooit eens gelezen, om een oude kever een moderner aanzien te geven.

Haha, ik zat echt heel specifiek naar de details te kijken van die Kever. Wel jammer, maar niet iets wat afbreuk doet aan de vondst, deze nieuwe ruit.

Aan het verluchtingsklepje op de flanken van de kever moet hij geproduceerd zijn tussen Januari'51 en Oktober'52 . Achterlichten zijn echter van '56 , nummerplaatverlichting van '53 ( moet een neusje zijn) en wieldopjes zijn van '56 . Plus het vervangen van het achterruitje

Terug
Bovenaan