Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Lancias2000coupehalen006_zpsf7464b00.jpg

Als die zwarte in '85 naar NL is gekomen, hoe kan die dan een NL-kenteken van '78 hebben?

Kenteken hoort niet op de auto, zijn platen van een berlina, auto heeft alleen franse documenten

Klopt, deze auto is eerder in een ander topic naar voren gekomen, was toen bij onze poetser op het terrein gespot.
Auto heeft een oude franse keuringssticker uit 1985 op de voorruit zitten

Idranor zei:
Een nieuw kenteken hoort gewoon bij de geschiedenis van die auto, zo kun je zien dat die mooie oerhollandse wagens ook in het buitenland aftrek vonden, het vertelt het verhaal van die ene auto. ...
Klopt. Mijn Kever kwam uit Zweden en heeft daar de eerste 37 jaar van haar bestaan rondgetuft met het kenteken COS931.
In Nederland heeft 'ze' met mij als eigenaar negen jaar rondgereden met het kenteken AL-52-44 en vanaf komend voorjaar rijdt ze op een Duits klassiekerkenteken bij onze oosterburen rond. De nieuwe eigenaar was erg blij met alle originele kentekenplaten en papieren die bij de Kever horen.

the Fox zei:
Idranor zei:
Een nieuw kenteken hoort gewoon bij de geschiedenis van die auto, zo kun je zien dat die mooie oerhollandse wagens ook in het buitenland aftrek vonden, het vertelt het verhaal van die ene auto. ...
Klopt. Mijn Kever kwam uit Zweden en heeft daar de eerste 37 jaar van haar bestaan rondgetuft met het kenteken COS931.
In Nederland heeft 'ze' met mij als eigenaar negen jaar rondgereden met het kenteken AL-52-44 en vanaf komend voorjaar rijdt ze op een Duits klassiekerkenteken bij onze oosterburen rond. De nieuwe eigenaar was erg blij met alle originele kentekenplaten en papieren die bij de Kever horen.

Kijk zo kan het ook, leuk verhaal! (y)

@thefox en @idranor,

Super. Door die mensen op het forum die zeggen dat het een 'importje' is word je gewoon haast onzeker. Maar ik gooi er net als de witte coupe importplaten op. Overigens staat op de gele DAF nog een origineel DAF garage plaatje uit Duitsland! ;) Geen kenteken etc. bekend, maar die krijgt hij binnenkort hier weer.

Origineel NL is altijd leuk, maar een import auto draagt ook een geschiedenis met zich mee. Van mijn zweedse Kever had ik de geschiedenis zo goed als mogelijk nagetrokken. Oude documenten die bij de auto zaten hebben daar natuurlijk bij geholpen.
Het spreekt altijd tot mijn verbeelding als ik hoor dat bijvoorbeeld een VW Kever cabrio eerst 40 jaar in Californië of Texas heeft rondgereden. Daar kan je allemaal beelden en personen bij bedenken.

Afdakvondst:
schuurvondst01.jpg

SuperRaman zei:
@thefox en @idranor,

Super. Door die mensen op het forum die zeggen dat het een 'importje' is word je gewoon haast onzeker. Maar ik gooi er net als de witte coupe importplaten op. Overigens staat op de gele DAF nog een origineel DAF garage plaatje uit Duitsland! ;) Geen kenteken etc. bekend, maar die krijgt hij binnenkort hier weer.

Dat DAF-garageplaatje is super, ik zou willen dat er op mijn importjes zulke kenmerken zaten die iets konden vertellen over de geschiedenis. Ik weet nog net uit welke landen ze komen maar dan houdt het wel op. Op de achterruit van mijn 305 zit wel een 30 jaar oude sticker "ADAC 1968-1983", blijkbaar ter ere van het 25-jarig bestaan van de Duitse Wegenwacht. Ik hoop dat ik nooit mijn achterruit zal hoeven vervangen.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_particulier_zakelijk-alles/renault-25-gtx-oldtimer-1987-122827442.html?fh_view_size=100
122827442_2_large.jpg

Op de achtergrond, een Daf 55 pick-up en wat Saabs 92.

vanmorgen dit aangetroffen, een 500 en een 600 en wat 127 blokjes

de eigenaar is er ooit aan begonnen maar vanwege ziekte staan ze er nu maar. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn dan kan via PB het telefoonnummer worden verkregen.

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_particulier_zakelijk-alles/renault-25-gtx-oldtimer-1987-122827442.html?fh_view_size=100
*plaatje*

Staat in Terschuur :p. Toepasselijk. Wel gaaf overigens!

rzasa zei:
122827442_2_large.jpg

13131965-illustratie-van-een-smiley-in-love.jpg

DAF 55 pick-up
Hebbon!

A.s. zondag ga ik trouwens weer een DAF bij de eigenaar van de grote DAF schuren wegtrekken, maar dit keer ga ik hem echt voor onderdelen gebruiken :)

Groet,
Maran

Niet echt in de schuur, maar toch de moeite waard om hier te plaatsen:

Deze Exclusieve Honda N360 die we vandaag toevallig opmerkten tijdens een wandeling! Hoe vaak kom je nou zoiets tegen? Ik denk dat er hier in België géén 5 meer te vinden zijn...

urbanexploringfebruari2.jpg

Zo, die Honda!!:eek:
Geen mensen in de buurt die je konden vertellen wat het plan is met die auto?

Zou zo zonde zijn als dat ding daar verder blijft gaan met verrotten.

Hier in Sleeuwijk staan ze bij de lokale Honda dealer nog in concourstaat en volgens is dat deze en een nog oudere echt de eerste serie. Zit helemaal niets op.

Als de laatste eigenaar nog leeft, jammer dat hij of zij die Honda zo achtergelaten heeft. De auto verdient meer.

the Fox zei:
Origineel NL is altijd leuk, maar een import auto draagt ook een geschiedenis met zich mee. Van mijn zweedse Kever had ik de geschiedenis zo goed als mogelijk nagetrokken. Oude documenten die bij de auto zaten hebben daar natuurlijk bij geholpen.
Het spreekt altijd tot mijn verbeelding als ik hoor dat bijvoorbeeld een VW Kever cabrio eerst 40 jaar in Californië of Texas heeft rondgereden. Daar kan je allemaal beelden en personen bij bedenken.

Afdakvondst:
schuurvondst01.jpg

Een hele oude zo te zien. Geen knipperlichten maar nog uitklap"armpjes" en die super kleine achterlichten. :D

Ik zie nu pas de foto's van die Honda N360. Dat hele garageboxencomplex intrigeert me eigenlijk wel, de hele entourage is zo vervallen dat ik me afvraag wat daar allemaal nog meer al decennia in zou kunnen staan.

Ach, het is maar een kleine moeite om een auto vies te maken. En iets meer moeite om 'm meer glimmend te krijgen. Zolang ie maar niet rot is.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m681585913-nsu-ro-80-barnfind-bj-1970.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
YxcZVZN9jY328OYmDK0YYw.jpg

Die staat al erg lang te koop. Wel een leuk ding, maar ook een zeer forse prijs.

Een bijzondere auto. In de tijd dat ze nog nieuw geleverd werden zag je ze al weinig, dus je hebt een unieke auto te pakken gekregen. Ik vind de sporen van een poes (?) op de autoruiten erg leuk.

u72PxoIl.jpg

British Leyland Princess....
Heb nog even kort gezocht naar iemand vlakbij het terrein die mij misschien wat zou kunnen vertellen over de auto, maar er was niemand in de buurt... Zonde, pracht auto.

braadslee zei:
Wouter82 zei:
Die Princess heeft forummer D. Elzinga al uitgebreid onderzocht ;)

Valt dat ergens terug te vinden? :)

Ongetwijfeld, maar ik kan je wel vertellen dat de auto is stilgezet (zo'n vijftien jaar geleden) toen de kosten voor de APK te hoog werden. De eigenaar is degene die de garageboxen ernaast verhuurt.

Terug
Bovenaan