PedigreePaul
Net ingestapt
Grappig feitje is dat op het dashboardkastje van deze Rekord P2 nog steeds Olympia staat, als een soort ode aan zn voorganger Opel Olympia Rekord
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeker wist ik het niet, maar het had wat met de olympische spelen te maken. Dus maar even gegoogledBaur zei:Als ik het goed heb stond er bij mijn Rekord A ook nog Olympia op het dashboardkastje. Dat had iets te maken met het feit dat "Rekord" van een brommer/vrachtwagen(?) fabrikant was en zodoende de toevoeging Olympia nodig was.
Gr Jeroen
rellie kel zei:Zeker wist ik het niet, maar het had wat met de olympische spelen te maken. Dus maar even gegoogledBaur zei:Als ik het goed heb stond er bij mijn Rekord A ook nog Olympia op het dashboardkastje. Dat had iets te maken met het feit dat "Rekord" van een brommer/vrachtwagen(?) fabrikant was en zodoende de toevoeging Olympia nodig was.
Gr Jeroen
Opel Olympia
Dat is dan nog een vraag welke open blijft staan... Misschien was het geen kwestie van 'mogen'. Wellicht dat enkele leden van de Historische Opel Club hier antwoord op hebben: https://www.opelclub.nl/929V6 zei:rellie kel zei:Zeker wist ik het niet, maar het had wat met de olympische spelen te maken. Dus maar even gegoogledBaur zei:Als ik het goed heb stond er bij mijn Rekord A ook nog Olympia op het dashboardkastje. Dat had iets te maken met het feit dat "Rekord" van een brommer/vrachtwagen(?) fabrikant was en zodoende de toevoeging Olympia nodig was.
Gr Jeroen
Opel Olympia
De vraag was volgens mij meer waarom de naam "Rekord" niet zonder "Olympia" gebruikt mocht worden. Misschien dat de vooroorlogse Hanomag Rekord er nog iets mee te maken heeft?
Ook nog eens geen geld voor zoiets!rzasa zei:https://link.marktplaats.nl/616440427
Ziet er nog netjes uit!
SuperRaman zei:Auto komt uit gem. Voorst.
En @Radar nee, jammer genoeg niet.. de witte coupe is ooit door een van de vele eigenaren geimporteerd. De enige sticker die erop zit is van 'Dinitrol', maar ik snap niet waar ze dat op gesmeerd hebben)
De schuren zijn niet zomaar toegankelijk en je moet letterlijk over andere auto's heen om alles te kunnen zien.
Voor vragen sta ik altijd open.
Gr. Maran
Stif zei:Zelf ben ik jaren terug in de schuren van Reinders geweest [je weet wel van Audi80coupe] een jaar later brandde er een van de schuren af.
Moderator
Op de hoofdlocatie ben ik wel eens geweest, maar die schuren niet. Dat klinkt best interessant!Audi80Coupé zei:Leuk, al die Dafjes. Wat vooral altijd mooi is aan zo'n verzameling dat er altijd wel iets nieuws te ontdekken is, de kleine verschillende details.
Stif zei:Zelf ben ik jaren terug in de schuren van Reinders geweest [je weet wel van Audi80coupe] een jaar later brandde er een van de schuren af.
De schuren waar jij waarschijnlijk bent geweest (vier bij elkaar, ongeveer 5 km van onze hoofdlocatie) waren inderdaad best vergelijkbaar. Iets minder stof, maar wel eenzelfde soort schuur. Onze hoofdlocatie is in 2003 afgebrand, de vier schuren staan er nog.