Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Schuurvondst van 500 auto's

640x480xchevy8.jpg.pagespeed.ic.PFNsMVtkGH.webp

640x480xchevy17.jpg.pagespeed.ic.qIwhN2q-_G.webp

640x480xchevy13.jpg.pagespeed.ic.xm0ZOOHeHK.webp

640x480xchevy25.jpg.pagespeed.ic.sTlFzmBpN0.webp

640x480xchevy26.jpg.pagespeed.ic.d-lBEo87So.webp

D. Elzinga zei:
braadslee zei:
Wouter82 zei:
Die Princess heeft forummer D. Elzinga al uitgebreid onderzocht ;)

Valt dat ergens terug te vinden? :)

Ongetwijfeld, maar ik kan je wel vertellen dat de auto is stilgezet (zo'n vijftien jaar geleden) toen de kosten voor de APK te hoog werden. De eigenaar is degene die de garageboxen ernaast verhuurt.

Thanks! Ga even kijken of ik contact met hem kan opnemen.
Investeren in zo`n auto is het wel waard denk ik (Alhoewel... 15 jaar stilstaan + alle weersomstandigheden = zwaar verrot denk ik)

Ja, ik denk ook dat jij dat gaat doen.

Net als dat je een dikke Mercedes gaat kopen.

En dat je je Fiat houden.

Of toch niet.

Of wel?

Micha D. zei:
Ja, ik denk ook dat jij dat gaat doen.

Net als dat je een dikke Mercedes gaat kopen.

En dat je je Fiat houden.

Of toch niet.

Of wel?

:')
Je snapt dat ik nog flink aan het orienteren ben qua auto`s en investeren etc etc?

Ik ben gewoon enigzins gegrepen door unieke auto`s, heel simpel, en zo`n British Leyland Princess is gewoon een érg unieke auto, en daar wil ik eigenlijk wel het fijne van weten (Waarom hij stil staat, en óf hij nog te redden valt)

Zo'n Princess zou ik voor onderdelen gebruiken...

Als zo'n auto al zolang buitenstaat...

Is vaak niet veel soeps meer...

Let erop dat hij vooral onderhuids slecht kan zijn...

Jaar of wat terug een Ford Granada opgehaald..
Leek nog wel redelijk, oftwel, er is wat leuks van te maken...

100_3143.jpg

Maar het tegendeel werd bewezen, en hij is gesloopt en het casco naar de bangers gegaan:cool:

Alles is te redden, maar tegen welke prijs.....

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m703853794-honda-n360-schuurvondst.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$(KGrHqF,!q8FHngfiL1uBR+o)CtiTQ~~60_85.JPG

https://www.messynessychic.com/2013/07/02/1940s-chevy-dealer-re-opens-to-auction-off-500-time-capsule-cars/
Het filmpje is ook leuk.

rzasa zei:
https://www.messynessychic.com/2013/07/02/1940s-chevy-dealer-re-opens-to-auction-off-500-time-capsule-cars/
Het filmpje is ook leuk.

Wauw. Ik hoop dat deze auto's in goede handen komen en niet in de klauwen van figuren die denken er een hotrod van te moeten maken, met een nieuwe motor er in zoals men bij "Overhaulin" placht te doen.
Dit weekend heb ik nog een aflevering gezien over een Ford Mustang cabrio uit 1965. Een eenvoudige brave burger heeft al jaren de droom om zijn eerste auto te restaureren maar hij komt er niet aan toe. Maar dan komt het team van "Overhaulin". Het team sloopt de originele, reeds gereviseerde motor er uit en plant er een moderne motor in met gevaarlijk veel pk's, voorziet de auto van electronische meters i.p.v. de originele mechanische meters en verkloot het fraaie ontwerp met goudkleurige licht metalen velgen met superplat rubber er omheen, alsof de eigenaar uit een getto komt en er een bordeel op na houdt. En dan zie je aan het eind van de aflevering de brave man een rondje rijden met het geniale creatieve meesterbrein Chip Foose. En je ziet de man denken: "WTF heb jij met de Mustang uit mijn herinnering gedaan!?".

Maar goed, dat terzijde.

the Fox zei:
Het is wel een omgeving voor het wegstoppen van overtollige auto's. Het zijn geen schuurvondsten, maar zouden ze in een schuur staan dan zou je ze via streetview niet ontdekken.
Het is echt leuk om daar even rond te kijken met google maps. Kom je bij de kruising en rij je de kruising op dan popt er plotseling een roze auto uit de jaren vijftig in beeld (zie foto hieronder). Het zou zomaar dezelfde auto kunnen zijn als in mijn eerste streetview foto. Misschien heeft ie een tijdje te koop gestaan langs de doorgaande weg. Wil je die roze auto nader onderzoeken door er als het ware langs te 'rijden' in zuidelijke richting dan verdwijnt ie plotseling en staat er een groene moderne auto. De kruising is dus op verschillende dagen door google onder de loep genomen. Het raadsel van de roze auto blijft dus bestaan. Wie kent het model?
GroteFoto-KKE3Q6EV.jpg
zal ik het nog even vreemder maken?
Foto-ECFAYVDI-D.jpg

oktober 2011 staat er helemaal niets meer

dus ik heb een deel van 't "mysterie" opgelost???
door een nieuwere foto toe te voegen, misschien kan iemand nu een beschrijving van 't model geven

Tussendeoldtimers zei:
the Fox zei:
Het is wel een omgeving voor het wegstoppen van overtollige auto's. Het zijn geen schuurvondsten, maar zouden ze in een schuur staan dan zou je ze via streetview niet ontdekken.
Het is echt leuk om daar even rond te kijken met google maps. Kom je bij de kruising en rij je de kruising op dan popt er plotseling een roze auto uit de jaren vijftig in beeld (zie foto hieronder). Het zou zomaar dezelfde auto kunnen zijn als in mijn eerste streetview foto. Misschien heeft ie een tijdje te koop gestaan langs de doorgaande weg. Wil je die roze auto nader onderzoeken door er als het ware langs te 'rijden' in zuidelijke richting dan verdwijnt ie plotseling en staat er een groene moderne auto. De kruising is dus op verschillende dagen door google onder de loep genomen. Het raadsel van de roze auto blijft dus bestaan. Wie kent het model?
GroteFoto-KKE3Q6EV.jpg
zal ik het nog even vreemder maken?
Foto-ECFAYVDI-D.jpg

oktober 2011 staat er helemaal niets meer

en trouwens, die pick up op de eerste foto rechts, staat die nu in 't midden op de achtergrond of ligt het aan mij

In de buurt van 's Graveland staan op een afgesloten stuk terrein in het bos wat youngtimers weg te kwijnen. Gemaakt met maximale zoom (vanaf ongeveer 200 meter afstand) dus geen topfoto's:

zn1raq.jpg

f1m9vm.jpg

2nkoy1y.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m802857157-volvo-66-1-3-gl-aut-1978.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

@D Elzinga: grappig, die ken ik niet! Al komt die Fiesta me wel ergens bekend van voor. Of hij staat er nog niet zo lang, of hij stond pas te koop? Op Speuders zie ik ook advertenties van zulk soort 'hokken' uit Ankeveen. Zou me niks verbazen als het om dezelfde 'collectie' gaat.

edit: en die advertentie van die Volvo 66 is gaaf! Niet in de laatste plaats omdat het woord 'schuurvondst' niet is gebruikt.

Een spotter genaamd Richard Huntjes, doet aan Urban Exploring en komt af en toe ook leuke NLe wagens tegen die ergens verlaten staan weg te rotten....

600454_389223934527850_286608731_n.jpg

934941_398651686918408_428906408_n.jpg

1010383_410002335783343_948518816_n.jpg

970548_388326911284219_1922358212_n.png

421204_388672514582992_578398379_n.jpg

944711_390045051112405_1620062895_n.jpg

kan zijn dat ik heb liggen slapen, maar kwam ze nu pas tegen op een site...

Locatie van de wagens is tot op heden zeker niet onthuld he?

Volgens hebben een stel van die auto's te koop gestaan of iets dergelijks. De laatste drie foto's kende ik in ieder geval al. Echt fantastische plaatjes!

Heel erg gave foto's! Als die auto's al te koop hebben gestaan, dan zijn ze niet verkocht.
Ze staan namelijk al 13 en 14 jaar op naam met een even lang verlopen apk.

Mijn broertje en ik hebben ook 2 auto's in een schuur gevonden, onder een dikke laag stof:

Een Chevrolet Corvette Stingray en een Daf 66 uit 1973 met pre-GAIK platen:

2014-04-29153718_zpsfeddc5be.jpg

2014-04-29153804_zpsadfc369e.jpg

2014-04-29153849_zps2a6c471d.jpg

2014-04-29153906_zps61604336.jpg

Radar zei:
gaaf zeg....heb je die gekocht...of alleen bekeken?

Alleen bekeken. Staan in een caravanopslag, dus hebben officieel nog een eigenaar. Bovendien heb ik nog geen rijbewijs en geen kennis van zaken om zo'n auto op te knappen :LOL:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/overige-auto-s/m818500693-sunbeam-sceptre-1-7-overdrive-1973-groen.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Daar zullen er toch niet zoveel meer van rondrijden in Nederland, wat een gaaf ding! :eek: Die Rallye overigens ook. :)

Helemaal te gek! Ik zou als verkopende partij heel duidelijk in de advertentie zetten: 'Voor loop, absoluut geen sloop'.

Een mooie auto voor een programma als Car SOS of Wheeler Dealers.

Oei, als het maar niet een van de bieders is want dan vermoed ik dat ie voor sloop is (bangerracing waarschijnlijk).

929V6 zei:
Oei, als het maar niet een van de bieders is want dan vermoed ik dat ie voor sloop is (bangerracing waarschijnlijk).

Dan ben je een echte censuur als je zo'n auto daarvoor gaat gebruiken.

Mooi hoor die sceptre, ik kan ze uit mijn jeugd totaal niet herrineren, en dus reden ze daar waarschijnlijk ook niet.
Het verhaal achter deze 73 er zou ik wel willen weten.
Misschien dat de nieuwe eigenaar/liefhebber al googlend op dit topic komt.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/overige-auto-s/m822249095-american-motors-pacer-4-2-x-aut-1978-rood-orgineel-barnfind.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Joep83 zei:
ginkelvanmichiel zei:
ga daar dan eens snel achteraan, zo'n kans krijg je niet meer! :D

Ben er mee bezig :)

Fotograaf heeft de eigenaar beloofd de locatie niet prijs te geven. Dat respecteer ik.

Zal er dus op een andere manier achter moeten komen...

De fotograaf vertelde me wel al meteen dat de eigenaar zeker geen afstand wil doen van de auto's... :(

Terug
Bovenaan