Soloman - Toyota Camry 2.4 Linea Sol 2003 - Kentekenplaten overleven Toyota-POWER niet.

APK is altijd spannend, zelfs bij een tank als een Toyota, maar heb je (denk je) behalve de banden nog andere verwachte zaken?

Heb het vermoeden dat de schokbrekers vandaag of morgen aan vervanging toe zijn.
De remschijven en remklauwen gaan ook alweer 10 jaar mee, dus het zal me niet verbazen....
ZIjn toch flinke kostenposten. En allemaal slijtagedingen. Als je banden, grote beurt, schokbrekers, remklauwen, remschijven bij elkaar optelt, zit je al gauw tegen de 4.000 euro. Dat is ongeveer de waarde van de auto. Maar afgezien van dat, rij je er wel weer 5 jaar mee vooruit. Totdat de benzine wordt verboden.

Normale slijtage onderdelen, auto is in de basis heel goed.
Maar lang geleden, hoe is het met je?
Ja, goed. Nog steeds hetzelfde allemaal. En hoe is het met jou? Leuke verzameling auto's heb je!
Heb al een telefoontje gehad van de garage. Flexibel stuk uitlaat moet vervangen en gelast worden en, ja ja, drie keer raden, afkeur op de koplampen, te dof! Waar hebben we dat vaker gehoord? Ze polijsten het. Op een gegeven moment ben je natuurlijk uitgepolijst. Zal een paar fotootjes maken als ik hem opgehaald heb. Maar ze vertelden al dat het waarschijnlijk vandaag allemaal niet gaat lukken.
Ik heb een Opel Corsa mee als vervangende auto. Maar wat een stug bakje zeg, niks voor mij.

Auto klaar
auto01.jpg

Koplampen gepolijst.

auto02.jpg

Vier nieuwe slofjes, ben zo blij als een kind.

auto03.jpg
En
En ze hebben de hele auto gestofzuigd. :)

Gefeliciteerd met de verse APK! Mooi dat het toch vandaag is gelukt!

In mijn geheugen had je Camry een hele andere kleur, maar dat is natuurlijk een onzinnige gedachte! Deze bruine kleur vind ik heel erg mooi, nooit eerder gezien ook!

Netjes dat ze hem netjes ook gezogen hebben!

Jij gaat netjes het weekend in!

Die kan er, alweer, even tegen! Als je van plan was om deze auto 'op' te rijden, kom je er met goed onderhoud nooit meer vanaf! Hoeft gelukkig ook niet natuurlijk, je komt niks tekort met deze slee.

Ziet er nog steeds heel netjes uit. Ik heb voor 180 Euro mijn koplampen laten spuiten, kan jij ook doen. Worden ze niet meer dof.

Ziet er nog steeds heel netjes uit. Ik heb voor 180 Euro mijn koplampen laten spuiten, kan jij ook doen. Worden ze niet meer dof.
Ik zit erover na te denken om er heel nieuwe koplampen in te zetten. Ik heb een keer gezocht naar het onderdeel en het was nog in Nederland verkrijgbaar ook nog (die Camry's zijn een Amerikaans verschijnsel), maar dat is al weer een tijd geleden. Kosten vielen ook erg mee. Maar als je die dingen uit Amerika moet laten komen, zijn de transportkosten hoog.

Gefeliciteerd met de verse APK! Mooi dat het toch vandaag is gelukt!

In mijn geheugen had je Camry een hele andere kleur, maar dat is natuurlijk een onzinnige gedachte! Deze bruine kleur vind ik heel erg mooi, nooit eerder gezien ook!

Netjes dat ze hem netjes ook gezogen hebben!

Jij gaat netjes het weekend in!
Dat kan zo maar kloppen. Want in de zon ziet hij er heel anders uit. Ik heb geen flauw idee, want ik ben kleurenblind (rood groen). Op de foto is hij voor mij gewoon zwart. In de papieren staat rood.

Blijft een mooie auto. Gelukkig kan die weer een tijdje mee.
Onbewust wacht ik op het moment dat de garage zegt: Dit wordt niks meer, stop er maar mee. Maar ik keek zojuist een tellertje rond van een Camry vorig model uit 2000. Die reed ook nog probleemloos en er was gewoon niks aan de hand mee. Dat gevoel heb ik ook bij mijn Camry. Maar ik heb geen verstand van auto's. De garage (een onafhankelijke, merkloos) zei een keer: Deze kwaliteit zie je niet meer. Zelfs bij Toyota niet meer. Deze gaat nog heel lang mee.

Die kan er, alweer, even tegen! Als je van plan was om deze auto 'op' te rijden, kom je er met goed onderhoud nooit meer vanaf! Hoeft gelukkig ook niet natuurlijk, je komt niks tekort met deze slee.
Nee, daar ben ik ook wel bang voor. Maar er komt een dag dat benzine taboe wordt en dan kan het niet meer. Dan zijn er ook geen geïnteresseerden om de auto over te nemen, want dan mag je de weg er niet meer mee op.

Nog even een berichtje. Ik leef nog steeds en de Camry ook. Ik heb wat steenslag op de motorkap. Stukjes transparante lak zijn eraf. Kijken hoe ik dit op ga lossen. Remmen zijn laatst vervangen en wat lampjes vervangen. Kwam een maandje terug eenzelfde model tegen, dat is me de laatste jaren niet overkomen. Ik zag die bestuurder ook turen...

Ik leef nog steeds en de Camry ook

Top, ik kwam laatst jouw nasi recept tegen in een Word bestand op mijn computer.

Toevallig vandaag naar deze video van de ANWB gekeken, waarin ze op bezoek gaan bij onder meer een Camry eigenaar met een miljoen kilometer op de teller. Leuk verhaal.

Still going strong. Moest wel even lachen, eerst zeg je "ik leef nog en de camry ook" en daarna heb je het weer over ik, maar dan zeg je "ik heb wat steenslag", maar ik neem aan dat je daar de Camry bedoelt?

Anyway, leuk wat te lezen!

Maar er komt een dag dat benzine taboe wordt en dan kan het niet meer.
Dat gaat nog heel erg lang duren. Sterker, ik durf wel te stellen dat ik die dag niet meer mee ga maken. Gewoon lekker genieten van de Camry. Ik zag er trouwens laatst ook eentje rijden, in het rood. Omgeving Deventer. Leuk om te spotten want zoveel zie je ze niet.

Peak Toyota noem ik die periode, geniet er zo lang mogelijk van zou ik zeggen. Laatste jaren brengen ze wel wat misbaksels uit (idem Mazda trouwens) maar, ze zetten het dan wel recht.
Zelf vind ik een Camry qua uiterlijk wat belegen en toegespitst op de US markt waar die top verkoopt, maar technisch zijn Toyota’s en Honda’s uit die periode top.

Leuk om weer wat van je te horen Soloman! Fijn dat het met de Camry EN jou goed gaat, is alles ook goed met je vrouw? Ben je nog altijd aan het schrijven?

Top, ik kwam laatst jouw nasi recept tegen in een Word bestand op mijn computer.

Toevallig vandaag naar deze video van de ANWB gekeken, waarin ze op bezoek gaan bij onder meer een Camry eigenaar met een miljoen kilometer op de teller. Leuk verhaal.

Leuk filmpje! Niet alleen over de Camry, maar ook over die andere auto's. Ik vind het wel opvallend dat deze luxere Toyota zich wat anoniem door het verkeer begeeft. Ik merk dat als ik passagiers mee heb. Die reageren dan een beetje verbaasd: oh, deze auto rijdt wel lekker. Ja he he, het is een E-segmenter, dat moetie wel.
Ik ben een beetje bang voor de toekomst, want ik ben niet de enige die er over beslist. Zelfs als mijn vrouw en ik beslissen over een andere auto, dan wil ik deze graag houden, ik ga er spijt van krijgen als ik hem wegdoe. En wat krijg ik ervoor nu? Op internet worden ze aangeboden voor rond de 5 a 6 mille. Om het geld zal het niet gaan. Gelukkig brengt de auto geen kapitaal op. Dingen waar ik bang voor ben die gaan komen zijn de schokbrekers en de katalysator. Alleen een katalysator kost al 1.500 euro, en dan moet die nog geïnstalleerd worden. Ik voel hem al aankomen dat mijn vrouw zegt: tijd voor een andere auto. Ik heb al rond zitten snuffelen naar een Lexus E. Maar wat zijn die tweedehands duur zeg! Zelfs een BMW 7-serie heb je nog goedkoper. Ik ga proberen om voor een nieuwe tweedehands een budget van 30K eraan te gooien, te beginnen met 40K, kijken wat vrouwlief zegt, maar ik vrees dat we na wat handjeklap eindigen op 25K, en daar heb je tegenwoordig tweedehands een gemiddelde middenklassertje voor...
Deze Camry hebben we gekocht toen die 4 jaar was, 90.000 op de teller, voor 17.000 euro.

Laatst bewerkt:
Ik ga proberen om voor een nieuwe tweedehands een budget van 30K eraan te gooien, te beginnen met 40K, kijken wat vrouwlief zegt, maar ik vrees dat we na wat handjeklap eindigen op 25K,
Dus wat ik hier lees is dat je hoger moet beginnen om op je gewenste resultaat te eindigen. Je hebt wel gelijk, auto's zijn echt ontzettend duur geworden de afgelopen jaren. Dat terwijl de inruilwaarde niet per se mee is gestegen.

Een beetje scherper met je vrouw onderhandelen en deze is binnen bereik.

De oude natuurlijk houden.
Oei, die kleur... De huidige Camry heeft een vrij behouden kleur, dan is dit wel heel wat anders. De kilometers en de prijs zijn dik in orde.

Is dat positief of negatief? :ROFLMAO:
Het is even wennen. Ik vrees dat mijn vrouw niet enthousiast gaat worden. We hebben nu een ingetogen bruin-rood-paars-achtig kleurtje heb ik me laten vertellen en dat schijnt met de combinatie van het interieur best wel smaakvol te zijn.

Volgens mij is het het dezelfde kleur als die Audi A8 van Ketellapper. Toen ik foto's van de A8 zag, dacht ik, oei, even knipperen...
Persoonlijk vind ik dat blauw prachtig. Mijn vrouw haar T-Roc is ook zoiets. Maar zoals Durashift al schreef zijn er ook wel minder opvallende kleuren in de aanbieding.

Bijvoorbeeld deze:
Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Intro Aut, 1e eig, Geen imp
€ 28.450,00

Laatst bewerkt:
Nu snap ik waarom auto's in de jaren 70 en 80 bijna nooit een rechterbuitenspiegel hebben....
Moest vanmiddag even scherp aan de rechterkant voor een vrachtwagen in een woonwijk. Daardoor raakte de rechterbuitenspiegel een kliko die direct aan de weg stond. Flinke klap. En er zit nu een gat in de behuizing. Dat gaat een duur geintje worden. Alles werkt nog (elektrisch inklapbaar en verwarmd), maar iets zegt me dat dat hele ding moet worden verangen. Ik voel me er behoorlijk ziek bij. Maar ja, dan doe ik ook gelijk de koplampen, die last hebben van terugkerende dofheid, die zijn hier in Nederland gewoon verkrijgbaar zag ik, 75 euro per stuk, valt mee vind ik. De spiegel zal wel een wat moeilijker verhaal worden, omdat er maar weinig Camry's zijn in Nederland en misschien moet het ding uit het Camryland bij uitstek, de VS, of uit Japan moeten komen. Dat gaat centen kosten. :(
Daarnaast heb ik een spiegeltrauma opgelopen. Ik zit nu tijdens het rijden continu de rechterkant in de gaten te houden en het valt me nu pas op hoe dichtbij de rechterbuitenspiegel langs geparkeerde auto's en kliko's komt. Daarbij is de Camry ook niet de smalste, nou, dat zeg ik nou wel... Vroeger was hij de grootste op de parkeerplaats voor de flat, altijd gemakkelijk te vinden dus omdat de kofferbak altijd uitstak. Maar nu is hier de mediaan BMW 5-serie en grote SUV-Volvo's/BMW's geworden, sinds steeds meer bejaarden in de flat overlijden en plaatsmaken voor jonge stelletjes. Nu is een Camry ook een E-segmenter, maar het valt me op dat de auto wel heel simpel overkomt tussen al dat nieuwe collosale geweld.

In Amerika zijn die spiegels helemaal niet duur. Hooguit 50 dollar. Apart, met al die motortjes en verwarming erin. Ben alleen benieuwd wat de shipping costs gaan worden naar Nederland. Dan zit je ook al snel op zo'n 60 dollar. Is ook niet duur. De spiegel is snel vervangen, zag ik wel op internet, kun je zelfs zelf doen. De koplampen vervangen is een heel ander verhaal. De hele voorbumper moet eraf. Best een klus als ik dat zo zie.

Altijd zonde inderdaad. Ik hoop vooral dat ook de auto waar hij mogelijk op geknald is ook goed zijn inzittenden beschermd heeft.

Terug
Bovenaan