Soloman - Toyota Camry 2.4 Linea Sol 2003 - Kentekenplaten overleven Toyota-POWER niet.

Wat balen van de spiegel zeg. Die sloopauto die Jay DoubleYou laat zien is wel een goede optie on even te kijken. Dan rijd je er meteen weer goed bij.

Wij hebben overigens in juli onverwachts een nieuwe Camry gekocht. We keken eigenlijk naar iets heel anders, maar na een proefrit en een aantrekkelijke prijs hebben we hem gekocht. Ik had zelf al eerder een 2007 Camry gereden (lease), maar dit is de eerste Toyota in ons bezit. Fijne auto. Hopelijk zullen we er net zo lang plezier van hebben als jij.

Wat balen van de spiegel zeg. Die sloopauto die Jay DoubleYou laat zien is wel een goede optie on even te kijken. Dan rijd je er meteen weer goed bij.

Wij hebben overigens in juli onverwachts een nieuwe Camry gekocht. We keken eigenlijk naar iets heel anders, maar na een proefrit en een aantrekkelijke prijs hebben we hem gekocht. Ik had zelf al eerder een 2007 Camry gereden (lease), maar dit is de eerste Toyota in ons bezit. Fijne auto. Hopelijk zullen we er net zo lang plezier van hebben als jij.
Een nieuwe Camry? Zijn ze er nog? Gaaf!!!

Die auto is donkergrijs. Nu weet ik niet of de spiegels van mijn Camry zijn meegespoten of gewoon zwart zijn. Ik ben kleurenblind. Mijn Camry schijnt iets van roodbruin te zijn.

Beetje kastanjebruin lijkt het. De spiegels zijn inderdaad meegespoten, maar voor een beetje spuiter moet dat geen probleem zijn om even twee kapjes in de juiste kleur te spuiten. ;)

Daardoor raakte de rechterbuitenspiegel een kliko die direct aan de weg stond. Flinke klap. En er zit nu een gat in de behuizing. Dat gaat een duur geintje worden. Alles werkt nog (elektrisch inklapbaar en verwarmd), maar iets zegt me dat dat hele ding moet worden verangen.

Bestaat de spiegel niet uit meerdere delen? Zou je de spiegelkap (het deel in kleur) niet los kunnen vervangen?
In de tussentijd misschien wel ff het gat afplakken met een stukje ductape, zodat het enigszins vochtwerend is totdat je kan repareren.

Kliko's aan de weg zijn altijd vervelend, dat scharnierpunt van de klep is vrij stevig en massief, helaas.

(..) Hij is net 19 jaar geworden, ik heb hem 14 jaar in bezit, maar de motor (250.000 kilometer), het plaatwerk, het interieur, die zijn nog uitstekend. Ik denk nog wel dat de schokbrekers voor er aan gaan komen.
(..)
auto.jpg

Foto van pagina 3.

Bestaat de spiegel niet uit meerdere delen? Zou je de spiegelkap (het deel in kleur) niet los kunnen vervangen?
In de tussentijd misschien wel ff het gat afplakken met een stukje ductape, zodat het enigszins vochtwerend is totdat je kan repareren.

Kliko's aan de weg zijn altijd vervelend, dat scharnierpunt van de klep is vrij stevig en massief, helaas.
Daar moet ik eens naar kijken. Het is niet zo heftig, een stukje plastic is weggeslagen. Spiegel is heel en er zitten natuurlijk inklap- en afstelmotortjes in en de verwarming. Alles functioneert nog normaal. Ik moet eens even kijken of dat uit elkaar te halen is.

Ik zat er over te denken om alles even aan te pakken wat er gedaan moet worden. De koplampen dus en de interieurlamp midden in de hemel is stug geworden en gaat niet lekker. De leeslampjes boven voorin zijn wel weer ok. Verder de regensensor is al sinds de aanschaf een krakend wagentje. Sommige interieurlampjes hebben de geest gegeven, maar gelukkig geen belangrijke: de lampjes van de stoelverwarming (die werkt wel tè goed, mijn vrouw is daar liefhebber van) en de lampjes onder de automaat naast de automaatpook.
Oh, nog even een vraag beantwoorden: Er staat 278.000 op de teller. Sinds mijn vrouw met pensioen is, die reed ermee naar haar werk, maken we amper kilometers. Af en toe naar familie en soms maken we een ritje. Het zal hooguit een paar 1.000 kilometer per jaar zijn. Mijn vrouw wil er nog wel eens korte ritjes mee maken, maar dan ga ik nog even de snelweg op om de auto in conditie te houden.

Ik denk dat we de auto nooit op kunnen geven voor Klokje rond. Drie ton gaan we niet halen. We denken dat we de auto houden totdat de benzine uit de pompen gaat verdwijnen. Met 1.000 tot 2.000 kilometer per jaar gaan we de 300.000 kilometer niet halen.

Een nieuwe Camry? Zijn ze er nog? Gaaf!!!
Jazeker! Wij hebben de XSE, met een wat sportiever uiterlijk.

Beetje kastanjebruin lijkt het. De spiegels zijn inderdaad meegespoten, maar voor een beetje spuiter moet dat geen probleem zijn om even twee kapjes in de juiste kleur te spuiten. ;)
Dat lijkt mij ook. Bovendien zie je kastanjebruin niet veel op de Camry, dus ik denk dat je altijd moet spuiten.

Dat lijkt mij ook. Bovendien zie je kastanjebruin niet veel op de Camry, dus ik denk dat je altijd moet spuiten.
Lijkt me de beste oplossing. Door weersinvloeden kunnen sommige lakkleuren nog wel eens makkelijk verkleuren, en zover ik weet pakken ze dan de tint die het het dichtst bij de kleur op de auto komt. Wanneer je op basis van kleurcode gaat spuiten krijg je vaak kleurverschil. Nu maakt het bij een spiegelkapje misschien niet zoveel uit, maar volgens mij werkt het zo.

Twix is een goede gast, die komt vast nog wel een keer in NL en gooit ie een spiegel op de post naar je toe.

Wij reden ook in 2009 een Camry, de V6 met 270 ok zonder Tractie controle……dramatisch in de winter met wat gladdigheis.

Daar ben ik weer eens even na lange tijd. De Toyota Camry (in maart 23 jaar oud geworden, bijna 280.0000 op de teller) kwam vandaag weer eens moeiteloos door de APK heen. Remmen zijn schoongemaakt en de remleidingen zijn getectileerd, nieuw interieurfilter, nieuwe ruitenwissers. Rijdt weer helemaal perfect. Ik kreeg een vervangende auto mee, een bijna nagelnieuwe Toyota Yaris. Ik vind dat altijd een mooi moment om te kijken hoe een vervangende auto rijdt ten opzichte van mijn auto... dus of mijn auto niet zo afgetakeld is dat ik er maar afscheid van moet nemen. Ik heb ooit één keer in mijn leven een splinternieuwe auto gekocht, een Mitsubishi Lancer, als opvolger van een tweedehandse Mitsubishi Lancer en het verbaasde me dat die twee gewoon hetzelfde reden, dat er helemaal geen verschil was.

De Yaris is een goede auto, goede stoelen, maar ik vraag me af hoe dat zit na bijvoorbeeld een rit naar een vakantie-adres in Frankrijk. De Yaris die ik meekreeg was zwart met een zwart interieur, en allemaal plastic. Tijdens het rijden merkte ik dat dat niet iets voor mij was, al dat zwarte. Misschien komt het door mijn rijlessen begin jaren 80 in een witte Nissan Sunny sedan, met een licht interieur. Het gaf me een goed gevoel. Ik dreef mijn instructeur vaak tot waanzin met mijn rijgedrag, maar goed, ben na 20 lessen in één keer geslaagd met als opmerking "geweldig is het niet, maar wel veilig", was een soort van 7-min.

Maar terug naar de Yaris. Ik vond het dashboard veel te druk. Mijn Camry heeft twee klokjes and that's it. Ik zie van allerlei computerdingetjes in dat dashboard van de Yaris en mijn blik ging gelijk naar "READY" op het dashboard. Hallo, wat is dan READY? Wat ik wel heel erg fijn vond is dat de verkeersborden die je tegenkomt getoond worden. Zo weet ik gelijk hoe hard ik mag rijden. De bliepjes die dan komen als je te hard rijdt, vind ik niet erg, heel welkom zelfs, is voor mij als, gas terug. Heel storend vond ik het lcd-scherm in het midden. Ik zit toch niet op mijn werk? Ok, toen ik achteruit reed, verscheen het beeld van de achteruitcamera. Heerlijk, zo kon ik alles overzien!

Vroeger kreeg ik altijd een Aygo mee, en dat was echt aantrappen als je de oprit nam naar de snelweg. Een Camry gaat vanzelf, maar een Aygo moet je echt aantrappen. De Yaris zit in het midden en dat gaat gewoon zorgeloos.

Dan de kofferbak. Ik zie altijd dure mensen met dure Volvo's die met een wijsvingertikje de klep automatisch omhoog laten bewegen. Mijn verwachting bij de Yaris was hoog. Helaas, deze auto had dat niet. De kofferruimte is wat ruimer dan de Aygo, maar kan niet tippen aan die van de Camry. Waar ik me altijd over verbaas bij deze auto's is, hoe doen mensen dit bij vakanties? Wij gaan er vaak op uit en ik ben getrouwd met een vrouw (moet ik meer zeggen?), dus er gaan best wel veel koffers in de kofferbak. Die Camry kan dat gewoon aan. Maar niet iedereen heeft zo'n ruime grote middenklasser. Hoe doen al die gezinnen dat met een gewone middenklasser? Dat vraag ik me altijd af.

Laatst bewerkt:
Wel zonder duplicaatcode hoop ik? :ROFLMAO:
Nee, helaas niet....
Er staat dus een 1 op. Nu begrijp ik plotseling ook waarom oude auto's ook met een 1-tje rondrijden. Dat wist ik dus niet.
Nou moet ik dus gaan voor de 3 ton, om het Klokje rond te halen. Ik zal mijn best doen om dat in 2030 voor elkaar te krijgen, dan ben ik net met pensioen.

Nee, helaas niet....
Er staat dus een 1 op. Nu begrijp ik plotseling ook waarom oude auto's ook met een 1-tje rondrijden. Dat wist ik dus niet.
Nou moet ik dus gaan voor de 3 ton, om het Klokje rond te halen. Ik zal mijn best doen om dat in 2030 voor elkaar te krijgen, dan ben ik net met pensioen.
Jammer. Volgens mij werkt het zo als je de oude had ingeleverd was er geen 1-tje op gekomen.

Dat had ik dus moeten doen. Maar goed, het is gebeurd, is niet anders. Bij 1'tjes denk ik altijd: die is gejat of die is er vanaf gevallen. Eigenlijk had die oude gewoon moeten blijven zitten, heeft iets authentieks, iets van vroeger. 23 jaar. Mijn auto is van de band gerold toen nog aardig wat collega's van me nog geboren hadden moeten worden. Ok, ze lachen me wel eens uit. Maar toen ik in die Yaris reed, dacht ik, is dit het? Zo bijzonder is die moderne techniek nou ook weer niet en het rijdt allemaal hetzelfde. En de Camry rijdt stukken smoother dan die hele Yaris, met of zonder al die computersnufjes. Het is mooi hoor om te zien op het dashboard hoe je rit was, maar het draait maar om één ding, hoe je je voelt in de auto. En ik zie geen verschil tussen de jaren 80 (toen ik een Mazda 626 reed en een Ford Sierra) en nu. Zelfs niet in de nieuwste auto.
Ik vind het nog steeds zo jammer dat die Sierra is verdwenen. Ok, rijstijl was niet perfect (windgevoelig), maar wat een prachtauto was dat. En dan komt er zo'n grijze Mondeo als opvolger. Sorry hoor Ford....

Als Soloman een nieuwe Camry zou kopen heeft 'ie het geld er in no time uit, zo zuinig is de hybride.
Zonder gekheid, wij proberen er geen zuinigheidsrecords mee te verbreken, dit is gewoon een verbruik bij goed doorrijden.
Geen slechte tip. Ik zat ook te denken aan een Lexus E. Maar die zijn tweedehands behoorlijk aan de prijs. Een 6-jarige Camry kost 25.000 euro zie ik, met onder de ton op de teller. Ik had mijn Camry, was toen vier jaar oud, voor 17.000 euro met 95.000 op de teller. 25.000 past prima in het budget voor een Camry. Probleem is eigenlijk wel dat de huidige Camry het nog zo goed doet. Ik vergelijk met de leenauto's die ik meekrijg, ok die zijn kleiner en rijden minder comfortabel, maar ik kan zo wel vergelijken met hoe het voelt. En dan is de Camry die ik nu heb nog absoluut geen afgeragde bak en zijn de schokbrekers ook nog in orde. De enige dingen die minder zijn, zijn de gebruikerssporen op de achterbumper en steenslag-lakschade boven de linkerkoplamp. En de regensensor heeft ook nooit lekker gewerkt. Mijn vrouw en ik hebben afgesproken om er toch maar zo lang in te rijden, totdat reparatiekosten uit de pan gaan vliegen. Ondertussen hebben we ook een tweede (nou ja, tweede, ik had er al drie :), voor ons pensioen) spaarrekening erbij genomen speciaal voor de opvolger, en die loopt al lekker.

Hebben ze je niet een keer een nieuwe(re) Camry meegegeven dan? Ik kan me voorstellen dat ze wel weten dat ze je niet in een Yaris of iets dergelijks gaan krijgen, maar een nieuwere Camry kan best interessant zijn. En dan heb je ook een betere vergelijking met je eigen auto.

Geen slechte tip. Ik zat ook te denken aan een Lexus E. Maar die zijn tweedehands behoorlijk aan de prijs. Een 6-jarige Camry kost 25.000 euro zie ik, met onder de ton op de teller. Ik had mijn Camry, was toen vier jaar oud, voor 17.000 euro met 95.000 op de teller. 25.000 past prima in het budget voor een Camry. Probleem is eigenlijk wel dat de huidige Camry het nog zo goed doet. Ik vergelijk met de leenauto's die ik meekrijg, ok die zijn kleiner en rijden minder comfortabel, maar ik kan zo wel vergelijken met hoe het voelt. En dan is de Camry die ik nu heb nog absoluut geen afgeragde bak en zijn de schokbrekers ook nog in orde. De enige dingen die minder zijn, zijn de gebruikerssporen op de achterbumper en steenslag-lakschade boven de linkerkoplamp. En de regensensor heeft ook nooit lekker gewerkt. Mijn vrouw en ik hebben afgesproken om er toch maar zo lang in te rijden, totdat reparatiekosten uit de pan gaan vliegen. Ondertussen hebben we ook een tweede (nou ja, tweede, ik had er al drie :), voor ons pensioen) spaarrekening erbij genomen speciaal voor de opvolger, en die loopt al lekker.
Je zou gewoon eens een proefrit moeten maken in zo'n nieuwere Camry.
Voor mijn gevoel is jouw type Camry de comfortabelste Camry van alle modellen waar ik bekend mee ben. Ik heb 3 jaar een 2007 model gereden en we hebben nu dus een 2025.
Stiekem heb ik dus wel wat Camry-ervaring. Toen ik in Duabi woonde wasjaar je jouw model nog overal.

Ik kijk weleens series van Amerikanen die oude Camry's opknappen. Vergeleken met die auto's is het exemplaar van Solo nog maagdelijk. Daar kan je nog lang mee voort.

Ikheb de afgelopen tijd veel in andere auto's gereden of meegereden. En het blijft een genot om daarna met mijn S80 onderweg te zijn. Die overweging snap ik prima.

Daarnaast zie je de volkomen ondoordachte regeltjes. Rij je net in een auto leiden de piepjes je af. Rij je er langer in reageer je er niet meer op.

Terug
Bovenaan