Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>17M weer rijklaar! Of toch niet helemaal...<<

Haha plezier komt wel goed, gaat alleen stervensveel tijd inzitten...

@ Steevie:
Daar is deze nog te goed voor:)

Vandaag totaal wat anders..

Collega riep mij vanmiddag dat ik bij m'n auto moest gaan kijken:confused:

Nu heeft er een busje met schamelwagen wat pallets geladen, en tijdens het wegrijden heeft de schamelwagen m'n GXL rechtsachter aangetikt:eek::cry:

Was er vanmiddag ff goed ziek van....

100_6113.jpg

100_6110.jpg

Het wordt verzekeringswerk, maar denk niet dat ik die hoek weer mooi strak krijg:cry:(n) de rondingen in de hoek zijn nu haaks:(

Dat is echt balen zeg!

Maar een schadehersteller kan dit toch gewoon afhandelen als het verzekeringswerk is? Komt vast weer goed.

goeiedag he wat een mongool joh had die dat niet kunnen zien?
of was het zo gastje die dacht wel met een aanhanger overweg te kunnen?

hoop dat je het weer strak krijgt.

Dat is balen zeg! Wel leuk en aardig dat je waarschijnlijk wel wat van de verzekering vergoed gaat krijgen, maar het kost weer tijd om alles netjes te krijgen. Deuk ziet er ook uit als een vrij lastige klus.

De schade vd GXL gaat weer helemaal goedkomen:cool: Moet nog steeds naar de verzekeringsmaatschappij, nog geen tijd voor gevonden:(:rolleyes:

Dat komt omdat ik druk gangs ben geweest met de '75er Taunus:cool:

De spuitcabine is geregeld, en 16 april zal hij gespoten worden:LOL:(y)

Afgelopen week zijn de ramen eruit gegaan, en heb ik de laatste plekjes blank kunnen maken... Kwam ook nog een klusje voor het lasapparaat tegen:eek:

100_6117.jpg

Verder heb ik besloten om kunststof voorschermen erop te zetten. Deze werden woensdagavond even langsgebracht(y)

De huidige voorschermen heb ik er vanavond afgehaald en gelukkig is de boel eronder nog snoeihard(y)

100_6118.jpg

100_6122.jpg

De kunststof schermen moet ik er nog passend opmaken, maar ze passen vrij goed:cool:

100_6123.jpg

De schermen moeten nog iets verder naar de deuren toe, want er zit nu een behoorlijke kiero_O

100_6127.jpg

Eind vd week hoop ik de schermen passend te hebben, en het laswerk klaar te hebben. Dan hoef ik alleen de motorruimte te ontvetten en wat op te schuren en dan kan de spuiter zich erop uitleven:cool:

Ondertussen weer een slag in de rondte gewerkt:cool:

Het plekkie is ondertussen gelast:

100_6131.jpg

Verder de motorruimte al deels schoongemaakt/geschuurd

100_6133.jpg

En ik heb de voorschermen pas gemaakt, linksvoor past goed, maar rechts moet ik nog ergens iets weghalen zodat die ook perfect past:cool:

100_6135.jpg

100_6137.jpg

100_6138.jpg

Vanavond het scherm verder pas maken, gaten erin boren en nogmaals kijken of het goed past:cool: Als dat meezit weer v'dan met schuren(y)

huh ik had tussendoor toch een reactie geplaatst:confused:

nouja het zal wel:p
hoop ding vrijdag avond al bij je te krijgen marco.
en dan zaterdag ff zien hoe ik der kom om hem te slopeno_O

Het is weer eens tijd voor een update omtrent m'n wagenpark:D

De GXL wordt maandag met een bezoek vereerd van een schade-expert, ben benieuwd.

Verder vorige week vrijdag m'n laatste werkdag. Was er aangenomen voor ombouwen en onderhoud van zeefdrukmachines, aangezien dit geen alledaagse machines zijn, zou iemand mij leren ombouwen. Helaas altijd drukte dus geen tijd voor mij waardoor ik allerlei andere werkzaamheden deed, maar voor dat werk ben ik een te dure kracht dus zochten ze een reden om me de keet uit te trappen:((n)

Elk nadeel heeft z'n voordeel, dus meer tijd voor de Taunus en andere zaken op orde brengen:D

Ik heb m'n Toko opgeruimd, oftwel 110kg aan ouwe autozooi afgevoerd:eek:

Helaas bleven de voorschermen me plagen, het "ff de knipperlichten er pas inmaken" werd bijna een dagtaako_O:confused: o_O
De bevestigingsranden heb ik blank gemaakt en in de ijzermenie gezet zodat de boel niet gaat rotten. De schermen gaan er vant weekend op:cool:

Verder met de motorkap gangs gegaan, zat iets laswerk aan, en verder boel schoongemaakt en alvast geschuurd

100_6149.jpg

100_6148.jpg

100_6151.jpg

Komend weekend wordt ie strakgemaakt, schermen in de primer etc etc en het weekend erop wordt ie gespoten:LOL:

Kan niet wachten:p:LOL::LOL::D

Plaats je dan ook de rubberen strips op de bumper terug? En 1.6-badges op de zijschermen? 't Ziet er nu zo kaal uit...

Schadegevalletje hek vandaag met de trekker op een ambulance gedrukt, ist spul ook weer weg:)

@ Havinga:

Nee, geen 1.6 badges, want er komt een 2.0 blokkie in:)
Rubber strips op de bumper kunnen er niet op, heb óf GT bumpers, of bumpers van een '70er L Taunus. Dat zijn de enige uitvoeringen waar bumpers zonder strips op hebben gezeten:cool:

Vandaag met z'n alleen een donderse slag in de rondte gewerkt:cool: Boel is weer strak, en staat in de grondlak:LOL:

Morgen de boel schuren, voorschermen erop, en de boel nogmaals in de grondlak zetten

Foto's volgen:p

Nee, de enige uitvoering met gladde bumpers was de Custom. Vanaf L alle uitvoeringen met rubberen strips.

ben benieuwd hoe die er nu uit ziet marco.

heb je morgen na het eten nog even zin om hier te helpen? (als je kan hoor) :)

Wat was de reden om voor kunststof te kiezen? Krijg je dan geen kleurvershil na het spuiten vanuit bepaalde hoeken. Zie je regelmatig namelijk...

Leuk topic om te volgen :)

CorZa zei:
Wat was de reden om voor kunststof te kiezen? Krijg je dan geen kleurvershil na het spuiten vanuit bepaalde hoeken. Zie je regelmatig namelijk...

Leuk topic om te volgen :)

als ik me niet vergis was de reden dat het qua prijs niet veel uitmaakte.
en kunstof roest niet wat de stalen spatborden op een gegeven moment wel weer zouden doen(n)
en met kunstof hoef je niet persee kleur verschil te hebben:cool:

Kunststof roest natuurlijk niet, en volgens mij zijn de voorschermen qua roest nu eenmaal een bekend zwak punt bij de Taunus.

Bij DS'en kun je ook spatborden van kunststof krijgen. Mijn oom heeft dit ook op zijn DS zitten en qua kleurverschil is er niks te zien. Als je een oldtimer veel gebruikt, kun je beter kunststof gebruiken ipv staal ivm roest. Ook prijstechnisch is het wel interessant. Je hebt wel veel verschillende kwaliteiten in kunstof carroseriedelen, qua dikte/pasvorm etc. ;)

Zo, eindelijk weer tijd om hierzo de vorderingen op te gooien:)

Waar de bumpers wel of niet op gezeten hebben, geloof ik wel, heb ik me nooit in verdiept. De auto is alles behalve orgineel, maar wel naar mijn smaak, en daar gaat het uiteindelijk om.

Afgelopen weekend dus de Taunus spuitklaar gemaakt, maat van me is autospuiter, en heeft zich afgelopen weekend vol ingezet om de boel terecht te krijgen:cool:(y)

Linksachter in de plamuur:

100_6159.jpg

Rechter C-stijl, hier moest wat plamuur op, omdat die achterkant ooit eens vervangen is....
100_6164.jpg

Rechtsachter, onderaan. Hier heeft de eerste Nederlandse eigenaar een deel opnieuw ingelast, maar niet netjes afgewerkt (zie elders deze topic)
100_6163.jpg

De reden dat ik voor kunststof voorschermen heb gekozen, is omdat het linker voorscherm aardig rot was. Oplassen is opzich geen probleem, maar de rottigheid komt vanzelf terug. Aangezien je niet meer voor net geld aan stalen schermen kan komen, maar wel aan goedpassende, strakke polyester schermen, is de keuze snel gemaakt.

100_6171.jpg

100_6174.jpg

Superstrakke wielrand:LOL:
100_6175.jpg

De auto is nu strakgemaakt en geschuurd.

100_6181.jpg

100_6182.jpg

Het was een mooi, druk weekend:)

100_6185.jpg

Zaterdag de boel naar de spuitcabine brengen, daar ontvetten en dan kan ie gespoten worden:LOL::p(y):D

Thanks 2cvman:)

Het enige nadeel van alle ruimte is dat je allerlei onderdelen ophaalt, gewoon voor reserve en omdat je de ruimte toch hebt:eek:

En als je dan een keer goed opruimt heb je weer ruimte voor andere onderdelen...o_O

Begin vd week een maat van me blij gemaakt met Granada delen die ik nog had liggen, spul weg, maar er staat nu alweer sierraspul:rolleyes:

Mooi werk hoor! Kan niet wachten tot mijn auto straks weer strak en spuitklaar is...

Bekend kleurtje komt er tevoorschijn. Mijn 1600 XL had dezelfde kleur (de eigenaar na mij heeft 'm matzwart gerold...). Mooi stukje werk in elk geval.(y) Ga je hem weer groen laten spuiten of krijgt hij z'n originele kleur terug?

Wordt ie met die schermen niet een stuk lichter aan de voorkant trouwens?

Omdat der Taunusdrivert vannacht bijna bij de auto heeft geslapen (ja, zijn vriendin kwam al een kussen en slaapzak brengeno_O) en helemaal in de wolken is met de taunus zal het nog wel even duren voordat hij weer onder de levenden is en hier een update post, dus hier een klein tipje van de sluier:
DSC01573.jpg

Waar de bumpers wel of niet op gezeten hebben, geloof ik wel, heb ik me nooit in verdiept. De auto is alles behalve orgineel, maar wel naar mijn smaak, en daar gaat het uiteindelijk om.

Kijk beste Taunusdriver dat is nou een goede tekst..
Er is altijd wel wat: keuze velgen,keuze kleur etcetc.
Hij ziet er in ieder geval goed uit, ik zelf vind de (taunus) bruine kleur ook super!
Succes:D

MARCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO waar blijven de foto's van mijn werk:LOL::)

het was een mooi weekend dacht ik zo. de taunus weer mooi strak en in de kleur. zondags naar de rodeo in boerhaar en de balg volspitten bij jan steen in heino. was vandaag nog brak haha:)

en nou deran met de lippe en het ding afbouwen(y)

Hij geeft nog geen update, Hij woont tegenwoordig samen met zijn Taunus in de Beuntoko, en daar is geen internetverbinding ;):LOL:

breng die grote maar weer een kussen en deken dan, dan kan ie mooi samen gaan wonen met de taunus, zal het meissie leuk vinden haha

Zo, hehe, eindelijk internet in de BeunToko:):p

Afgelopen zaterdag is de Taunus gespoten:cool:

De combinatie ging heen rond 8u....
100_6200.jpg

Taunus bij de spuitcabine
100_6209.jpg

Motorruim en binnenkant kofferbak al groen
100_6215.jpg

Helemaal groen:D
100_6224.jpg

Superstrak
100_6230.jpg

Motorkap
100_6232.jpg

Kofferklep
100_6235.jpg

Hoppa
100_6238.jpg

En buiten int zonnetje:LOL:
100_6239.jpg

En tegen half 3 was de combinatie weer op de thuisbasis:LOL:
100_6241-1.jpg

Ik ben zeer goed te pas over het resultaat:cool: de kofferruimte wordt later nog een keer gespoten, aangezien het interieur er nog inzit, en het stoftechnisch niet handig was. De kofferbakbekleding is compleet, dus in principe zie je er niks van.

Verder al begonnen met opbouwen, de trekhaak zit er weer onder en de stekker weer aangesloten, de achterlichten zitten erin, en de bestuurdersdeur is weer voorzien van klink, raam en deurpaneel:D Morgen de bijrijdersdeur, kofferklep en hopelijk ook de ramen er verder in:cool:

Kan ik volgende week beginnen met het motorblokkie(y)

Ziet er goed uit, blijft 'n apart kleurtje! Veel plezier met de opbouw; stiekem het leukste deel van de restauratie?

da's beter kerel, mooie pica's van in de spuitcabine. glimmen als een natte proem in de manenschien:)

Ik heb hem net live in de zon mogen aanschouwen.(y):cool: Hij is echt Gigantisch mooi geworden.:D Je weet niet wat je ziet!:D

en dan maak je geen foto's van live in de zon? als ik om de hoek woonde dan kwam ik ff kijken:LOL:

Terug
Bovenaan